چیست فاکتور PayPal

فاکتور PayPal چیست | آموزش گرفتن فاکتور از PayPal

زمان مطالعه 5 دقیقه

استفاده از فاکتورهای نسخه چاپی به تدریج در حال کاهش است و با پیشرفت تکنولوژی، پلتفرم‌های پرداخت آنلاین مانند PayPal اکنون توانایی ایجاد و ارسال فاکتور را به کاربران خود ارائه می‌دهند. ویژگی فاکتورهای PayPal که به طور استاندارد در تمام حساب‌های تجاری آن وجود دارد، به صاحبان مشاغل امکان ایجاد و تنظیم فاکتورهای حرفه ای را می‌دهد که مشتریان آن‌ها می‌توانند با کلیک بر روی یک دکمه، پرداخت را انجام دهند. ارائه فاکتور به مشتریان برای محصولات یا خدمات تا به حال این چنین آسانی نبوده است.

چه کسانی از ویژگی‌های فاکتور PayPal استفاده می‌کند؟

02 فاکتور PayPal چیست؟ آموزش گرفتن فاکتور از PayPal

همه شرکت‌ها نیازی به فاکتور دادن به مشتری ندارند و پول از قبل در وب سایت آن‌ها جمع آوری می‌شود، اما برای برخی کسب و کارها، به ویژه شرکت‌های ساختمانی، هنگامی که کار به پایان می‌رسد مبلغ پرداختی به مشتری محاسبه می‌شود و فاکتور صادر می‌شود. فاکتور PayPal معمولاً توسط فریلنسرها، پیمانکاران یا کسی که نیاز به ایجاد یک فاکتور یا فاکتورهای تکراری دارد استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم صاحبان فاکتور PayPal این است که مشتریان‌شان از طریق یک کانال معتبر پرداخت را انجام می‌دهند. PayPal یک نام جهانی است و نماد آن‌ها به طور گسترده‌ای شناخته شده است.

چگونه مشتریان می‌توانند فاکتور را پرداخت کنند؟

01 فاکتور PayPal چیست؟ آموزش گرفتن فاکتور از PayPal

هنگامی صاحبان مشاغل در حساب PayPal فاکتور ایجاد می‌کنند، دو گزینه را مشاهده می‌کند. گزینه اول به PayPal اجازه می‌دهد فاکتور را مستقیماً برای مشتری ارسال کند. اعلان ارسال شده به مشتری در حساب ایمیل خود و در داشبورد PayPal خود ظاهر می‌شود.

گزینه دیگر  استفاده از یک لینک است که آن‌ها می‌توانند فاکتور را از طریق یک پیام رسان مورد نظر خود با مشتری خود به اشتراک بگذارند. سپس مشتریان می‌توانند روی لینک کلیک کرده و هزینه فاکتور را از این طریق پرداخت کنند.

کلیه فاکتورهای PayPal از طریق کارت اعتباری یا دبیت کارت (Debit Card)، فاندهای PayPal یا در برخی شرایط از اعتبار پی پال قابل پرداخت است. به محض اینکه مشتری فاکتور را پرداخت کرد، صاحبان مشاغل معمولاً در عرض چند دقیقه وجه را دریافت می‌کنند. در منوی مدیریت فاکتور، فاکتور نیز به عنوان ” Paid” تغییر می‌کند.

هزینه ارسال فاکتور PayPal چقدر است؟

ارسال فاکتور پی پال کاملاً رایگان است و تنها هزینه پرداختی مربوط به زمانی است که مشتری پرداختی انجام می‌دهد و هزینه تراکنش پی پال اعمال می‌شود. این بدان معناست که تاجر هیچ پول اضافی برای ارسال فاکتور پرداخت نخواهد کرد. در حالی که تنها هزینه پرداخت شده هزینه معامله است، اما در مورد ارسال فاکتور در سطح بین المللی محتاط باشید زیرا هزینه تبدیل و هزینه معامله ممکن است از آنچه انتظار داشتید بیش‌تر باشد.

اگر مشتری من حساب PayPal نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

03 فاکتور PayPal چیست؟ آموزش گرفتن فاکتور از PayPal

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اگر برای مشتری که حساب پی پال ندارد فاکتور ارسال کنید، چه اتفاقی می‌افتد. خبر خوب این است که آن‌ها هنوز هم می‌توانند از کارت اعتباری با دبیت کارت خود برای انجام پرداخت آنلاین استفاده کنند یا در غیر این صورت مستقیماً از طریق پرداخت آفلاین اقدام کنند. اگر پرداخت آفلاین انجام شود، همچنان می‌توانید فاکتور را به عنوان “تکمیل شده” تغییر دهید.

چه تفاوتی بین ارسال فاکتور PayPal و درخواست پول وجود دارد؟

پی پال قابلیت فاکتور را ارائه می‌دهد که در بالا به آن اشاره کردیم اما یک قابلیت دیگری را نیز را ارائه می‌دهند که در آن هر کسی می‌تواند از مشتریان، خانواده، دوستان یا آشنایان خود پول بخواهد. درخواست پول یک فرآیند سریع و آسان است، غیررسمی است و توضیحات راجع به آنچه پرداخت می‌شود را در اختیار قرار نمی‌دهد. از طرف دیگر، فاکتور جامع است، به شما امکان می‌دهد هزینه‌های مالیات را اضافه کنید و به مشتری خود جزئیات دقیقاً آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنند می‌دهد. به طور خلاصه، از ویژگی درخواست پول باید به طور کلی برای استفاده شخصی و از فاکتور برای اهداف تجاری و کسب و کار استفاده شود.

چگونه می‌توان فاکتور PayPal ایجاد کرد؟

0 فاکتور PayPal چیست؟ آموزش گرفتن فاکتور از PayPal

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و می‌خواهید فاکتور PayPal ایجاد کنید در ادامه دستورالعمل‌های مرحله به مرحله زیر را دنبال کنید.

۱. وارد حساب PayPal خود شوید.

۲. روی منوی “Tools” و سپس روی “Invoicing” کلیک کنید.

۳. با این کار به صفحه مدیریت فاکتورها یعنی “Manage Invoices” می‌روید. در این قسمت می‌توانید فاکتورهایی که برای مشتریان ارسال کرده‌اید ویرایش و مدیریت کنید.

۳. روی دکمه “Create Invoice” کلیک کنید.

۵. با این کار شما به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که برای نقد کردن فاکتور خود باید مواردی را تکمیل کنید.

۶. باید از فهرست “Template” را انتخاب کنید. تمپلیتی که انتخاب می‌کنید باید مناسب شرکت شما باشد. به عنوان مثال، برای یک شرکت ساختمانی که مایل به ارسال فاکتور برای کار است، مناسب‌ترین تمپلیت “ساعت‌ها” است.

۷. برای معتبر نشان دادن فاکتور، لگوی کسب و کار خود را اضافه کنید.

۸. “Frequency” فاکتور را انتخاب کنید. برای یک بار فاکتور، گزینه “Once Only” را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید این فاکتور را مرتباً ارسال کنید، می‌توانید گزینه‌های “Every Week” یا “Every Month” و غیره را انتخاب کنید.

۹. تاریخ فاکتور یعنی “Invoice Date” را انتخاب کنید. درصورت نیاز به صدور فاکتور برای کاری که در گذشته به اتمام رسیده است، این امر به شما امکان می‌دهد فاکتور خود را به تاریخی که ایجاد شده است پیگیری کنید.

۱۰. در صورت انتخاب یک مرجع “Reference” و تاریخ سر رسید “Due Date” اضافه کنید.

۱۱. در قسمت “Bill to”، باید آدرس ایمیل PayPal مشتری خود را اضافه کنید. اگر حساب PayPal ندارند، آدرس ایمیل آن‌ها را اضافه کنید. در صورت نیاز می‌توانید چندین مشتری را همزمان با همان فاکتور صورت حساب دهید.

۱۲. فاکتور خود را “سفارشی” کنید و برای هر شارژ توضیحات و مبلغی اضافه کنید. همچنین می‌توانید هزینه‌های “مالیات” و “حمل و نقل” را اضافه کنید. یک “تخفیف” نیز می‌تواند اضافه شود که از کل مبلغ به عنوان یک مقدار ثابت یا یک درصد کم می‌شود.

۱۳. اگر می‌خواهید گزینه‌های پرداخت‌های یا انعام توسط مشتری را مجاز کنید، مطمئن شوید که گزینه‌های مناسب را انتخاب کرده‌اید.

۱۴. در صورت تمایل، یادداشتی به گیرنده “Note to Recipent” یا شرایط و ضوابط “Terms and Conditions” را می‌توانید اضافه کنید.

۱۵. شما می‌توانید فایلی را نیز ضمیمه کنید.

۱۶. فاکتور خود را “پیش نمایش” کنید و اگر از فاکتور خود راضی هستید روی دکمه “ارسال” کلیک کنید.

1 فاکتور PayPal چیست؟ آموزش گرفتن فاکتور از PayPal

حال که با فاکتور PayPal آشنا شدید پیشنهاد می‌شود از خدمات افتتاح حساب پی پال، شارژ حساب پی پال و خرید با پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT