1 IngramSpark چیست؟ آموزش چاپ کتاب به صورت جهانی

IngramSpark چیست؟ | آموزش چاپ کتاب به صورت جهانی

زمان مطالعه 6 دقیقه

IngramSpark یک بستر انتشاراتی است که خدمات چاپ کتاب به صورت جهانی را بر اساس تقاضای مشتری و در دو نسخه چاپی و PDF ارائه می‌دهد. یکی از جنبه‌هایی که باعث شده IngramSpark به گزینه محبوب نویسندگان فریلنسر تبدیل شود این است که به کاربران امکان چاپ مقرون به صرفه را می‌دهد. در حال حاضر، IBG بزرگ‌ترین توزیع کننده کتاب و عمده فروش در ایالات متحده است. اما وقتی نوبت به فروش کتاب شما در خرده فروشان مختلف در ایالات متحده می‌رسد، IngramSpark این مشکل را حل می‌کند.

هزینه IngramSpark برای چاپ کتاب به صورت جهانی چقدر است؟

برای هر کتاب ۴۹ دلار هزینه تنظیم دارد. در اینجا یک سوال پیش می‌آید، اگر IngramPark این همه مزیت دارد، چرا تمامی نویسندگان در آن عضو نیستند؟ مانند هر مقوله‌ی دیگر اینجا هم نظرات موافق و مخالف وجود دارد.

چرا از IngramSpark استفاده کنیم؟

2 IngramSpark چیست؟ آموزش چاپ کتاب به صورت جهانی

IngramSpark بیش‌ترین راه‌ها را برای فروش کتاب در ایالات متحده به نویسندگان ارائه می‌دهد. البته شما نباید تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار بدهید، شما نباید تنها از طریق خرده فروشی‌ها اقدام به فروش کنید.

در صورتی که IngramSpark را در نظر دارید، دو سوال مهم باید از خود بپرسید:

۱. آیا قصد دارید در خارج از آمازون شروع به فروش کنید؟

اگر بیشتر فعالیت‌های شما برای فروش در آمازون است، بهتر است از KDP Print یا همان واحد چاپ درخواستی آمازون استفاده کنید. KDP Print مستقیماً در آمازون توزیع می‌شود، در نتیجه هزینه توزیع شما بسیار کمتر خواهد شد.

با این حال، اگر قصد توزیع در فروشگاه‌های دیگری به غیر از آمازون را دارید، IngramSpark می‌تواند بیش‌ترین سود را برای شما فراهم کند. در واقع، بیشتر سرویس‌های POD از طریق Ingram Book Group ارائه می‌شوند، بنابراین با استفاده از IngramSpark واسطه‌ها و هزینه‌های جاری حذف می‌شوند.

۲. آیا امیدوار هستید از طریق کتاب فروشی‌های سنتی فروش داشته باشید؟

شبکه بزرگ IBG شامل کتابفروشی‌های فیزیکی است، و این می‌تواند به نفع شما باشد.

پاسخ مثبت دادن به هر دو سوال بالا، به این معنی نیست که IngramSpark تنها گزینه مناسب برای شماست. شما می‌توانید انتخاب کنید با کدام پلتفرم کار کنید.

محبوب‌ترین گزینه در میان سرویس‌های POD ،IngramSpark وKDP Print است. متأسفانه، شما نمی‌توانید در هنگام کار با IngramSpark از فروش در آمازون انصراف دهید. با این حال، اگر از ISBN مشابه در KDP Print و IngramSpark استفاده کنید، آمازون هنگام فروش، نسخه KDP Print را در اولویت قرار می‌دهد یعنی به احتمال زیاد لازم نیست هزینه دو برابری پرداخت کنید.

گزینه‌هایی غیر از IngramSpark

6 IngramSpark چیست؟ آموزش چاپ کتاب به صورت جهانی

همانطور که اشاره کردیم، سیستم عامل‌های POD دیگری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را هم بررسی کنید، مانند KDP Print (مناسب برای توزیع در آمازون)، Blurb (مناسب برای کتاب‌های بصری)، BookBaby (برای پشتیبانی از مشتری مناسب است) یا Draft2Digital Print (هنوز در نسخه بتا است).

بسیار خوب، اگر تصمیم گرفته‌اید که IngramSpark همان بستری است که می‌خواهید کتاب خودتان را در آن منتشر کنید، حرکت بعدی شما انجام دستورالعمل‌های ادامه مقاله است. در زیر یک راهنمای ساده و در عین حال کامل برای انتشار از طریق IngramSpark آماده کردیم.

نحوه استفاده از IngramSpark

7 IngramSpark چیست؟ آموزش چاپ کتاب به صورت جهانی

اگر از آن دسته افرادی هستید که در هنگام خرید اینترنتی به دنبال کد تخفیف هستند، باید بگویم شما خوش شانس هستید، زیرا ما یکی را برای شما آماده کرده‌ایم!

اکنون به انتشارات بروید. در ادامه، هفت مرحله برای انتشار کتاب با IngramSpark آورده شده است. این مراحل ممکن است برای شما متفاوت باشد، بسته به اینکه آیا قصد دارید نسخه‌های چاپی، نسخه‌های الکترونیکی یا به هر دو شیوه کتابتان را نتشر کنید.

مرحله ۱: درباره کتاب شما

یک لیست از اطلاعات کتاب وجود دارد که شما باید آنها را در انتشارات وارد کنید‌.

  • عنوان کتاب
  • زبان نگارش کتاب

توضیحات کوتاه در مورد موضوع کتاب، این خلاصه در کاتالوگ‌های Ingram و برخی سایت‌های خرده فروشی نمایش داده می‌شود. شما فقط می‌توانید ۲۵۰ کاراکتر تایپ کنید، پس در انتخاب کلمات دقت کنید.

کلمات کلیدی مرتبط با کتاب، حداکثر ۷ اصطلاح که خوانندگان از آنها برای جستجوی کتاب‌هایی مانند شما استفاده می‌کنند. کلمات کلیدی می‌توانند به ژانر، مضامین، دوره‌های زمانی و غیره مربوط شوند. به عنوان مثال: اگر شما یک داستان در مورد اواسط قرن نوزدهم برای خوانندگان نوجوان نوشته‌اید، می‌تواند از کلمات کلیدی “عصر ویکتوریا”، “کلاسیک” و “بزرگسال جوان” استفاده کنید.

  • نام و شماره سریال
  • شرح نسخه
  • شرح کامل کتاب

مرحله ۲: درباره نویسنده، مشارکت کنندگان

در این مرحله باید مطمئن شوید اسم شما به عنوان نویسنده در مقابل نام کتابتان نوشته می‌شود. شما می‌توانید حداکثر سه مشارکت کننده اضافه کنید و باید اطلاعات زیر را در مورد هر یک وارد کنید:

  • نام خانوادگی
  • نام کوچک

وظیفه هر کس در انتشار کتاب: لیست گسترده‌ای از افراد وجود دارد که در انتشار کتاب سهیم هستند از ویراستار و حروف چین تا طراح و شاید چندین نویسنده، با این حال شما باید تنها نام یک نفر را به عنوان نویسنده وارد کنید.

مرحله ۳: کتاب خود را طبقه بندی کنید

با توجه به توصیفاتی که در مرحله ۱ ارائه داده‌اید، طبقه بندی کتاب به شما کمک می‌کند تا با خوانندگان و خرده فروشان علاقه‌مند در ارتباط باشید. این یکی از مهمترین قسمت‌های بازاریابی کتاب شماست، زیرا در صورتی بلافاصله متوجه موضوع آن نشوند، هیچ کس آن را خریداری نخواهد کرد. برای این مرحله وقت صرف کنید و از توصیف درست کتاب خود مطمئن شوید.

موضوعات: می‌توانید تا سه مورد را انتخاب کنید، و حداقل باید یکی را انتخاب کنید.

موضوعات منطقه‌ای: به عنوان مثال، شاید کتاب آشپزی شما مخصوص منطقه‌ی فنلاند باشد. با جستجوی عبارت “فنلاند” در گروه موضوعات منطقه‌ای کتاب خود را بیشتر متمایز کنید.

ژانر: محل اصلی دیده شدن کتاب شما در این بخش است. شما باید ژانر کتابتان را در میان گزینه‌ها انتخاب کنید مانند “قانون”، “تاریخ”، “فناوری”، “هنر”، “کشاورزی” و… .

مخاطب: محدوده سنی هدف کتاب شما. شما باید در انتشارات تعیین کنید که کتاب شما برای کدام محدوده سنی نوشته شده است.

عکس دار بودن یا نبودن کتاب شما

قالب چاپ

3 IngramSpark چیست؟ آموزش چاپ کتاب به صورت جهانی

مطمئنا، اگر فقط یک کتاب الکترونیکی منتشر می‌کنید، دیگر نگران این قسمت نخواهید بود. اگر نسخه‌های چاپی نیز توزیع می‌کنید، اینجاست که می‌توانید کمی مشغول شوید. این بخش بسیار مهم است، شما تصمیم می‌گیرید کتابتان چه شکلی داشته باشد، این نکته را فراموش نکنید که بسیاری از افراد کتاب را بر اساس ظاهر آن قضاوت می‌کنند. اطمینان از داشتن ابعاد صحیح در مورد جلد کتاب و صفحات، برای یک کتاب با ظاهر حرفه‌ای بسیار مهم است.

  • اندازه جلد و کاغذ‌ها
  • رنگ کاغذ‌‌های داخل کتاب: سیاه و سفید یا رنگی.
  • نوع صحافی: شومیز یا گالینگور.
  • نوع ورقه جلد: پارچه‌ای، براق یا مات.
  • تعداد صفحه: صفحات چاپ شده دورو، صفحات سفید

در این مرحله از کار، شما باید با پیش بینی میزان فروش کتاب، قیمت گذاری کنید.

ISBN چاپ

5 IngramSpark چیست؟ آموزش چاپ کتاب به صورت جهانی

IngramSpark از طریق برنامه Global Connect در ایالات متحده، انگلیس، اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا و سایر نقاط جهان، کتاب توزیع می‌کند. باید تصمیم بگیرید اگر نمی‌خواهید در سراسر جهان منتشر شود، پس می‌خواهید در کدام یک از مناطق کتابتان توزیع کنید. برای هر بازار باید موارد زیر را تهیه کنید:

  • چاپ قیمت برای خرده فروشی‌ها
  • تخفیف برای عمده فروشی

امکان مرجوع کردن کتاب: آیا شما به مشتریان این امکان را می‌دهید که کتاب خود را پس بدهند؟ اگر قصد دارید کتاب خود را از طریق کتابفروشی‌های فیزیکی بفروشید، بهتر است این امکان را به مشتریان بدهید.

سرانجام شما باید کتاب خود را ارائه دهید:

  • تاریخ انتشار
  • تاریخ شروع فروش

قالب کتاب

4 IngramSpark چیست؟ آموزش چاپ کتاب به صورت جهانی

با تکمیل طراحی کتاب چاپی، وقت آن است که نسخه الکترونیکی کتاب را هم آماده کنید:

  • قیمت گذاری: باید قیمت کتاب را به ار‌زهای رایج بنویسید؛ به دلار آمریکا، پوند انگلیس، یورو، دلار استرالیا کانادا و…
  • تاریخ انتشار
  • تعداد صفحه

بارگذاری پرونده‌ها

در مرحله‌ی آخر برای چاپ کتاب به صورت جهانی، زمان تحویل محصول هم نسخه چاپی و هم نسخه PDF را باید تایین کنید.

پس از بارگذاری فایل‌ها، IngramSparK فایل‌ها را جهت عاری بودن از خطا، اسکن می‌کند. اگر خطائی را مشاهده کرد، به شما اطلاع می‌دهد و به شما دو امکان می‌دهد:

الف) مشکلات را قبل از رو نمائی برطرف کنید و یا ب) اگر از پرونده های خود اطمینان دارید هشدارهای IngramSpark را نادیده بگیرید و همانطور که هست ادامه دهید.

و تمام! کتاب شما آماده انتشار است. اینجا می‌توانید تصمیم بگیرید چگونه کتاب خود را به بازار عرضه کرده و به فروش برسانید. توصیه نهایی ما برای چاپ کتاب به صورت جهانی این است که، قبل از توزیع نسخه چاپی کتاب خود، ابتدا یک نمونه از آن را چاپ کنید تا از لحاظ ظاهری بدانید چگونه به نظر می‌رسد.

حال که با IngramSpark و چاپ کتاب به صورت جهانی آشنا شدید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال، خرید با ویزا کارت و خدمات نقد کردن درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT