0 آموزش نحوه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس

آموزش نحوه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس

زمان مطالعه 7 دقیقه

محصولات دیجیتالی از بی‌دردسرترین محصولاتی است که می‌توانید به صورت آنلاین بفروشید. این محصولات به هیچ هزینه‌ای برای انبار، تعداد موجودی، هزینه حمل و نقل یا هزینه‌های سربار مداوم نیاز ندارند. این محصولات می‌تواند شامل موارد مختلفی مانند تصاویر، فیلم‌ها، موسیقی، پادکست‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، PDF، پلاگین‌ها، قالب و غیره باشند. در ادامه شما را با نحوه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس آشنا می‌کنیم.

ما در این مقاله چهار روش برای فروش محصولات دیجیتال در وردپرس را بررسی خواهیم کرد و برخی از ویژگی‌های هر پلتفرم را بیان می‌کنیم.

فروش محصولات دیجیتال با استفاده از وردپرس: بارگیری آسان دیجیتال

Easy Digital Downloads (EDD) یک افزونه تجارت الکترونیکی رایگان برای وردپرس است که مخصوص محصولات دیجیتالی ساخته شده است. مانند اکثر افزونه‌های تجارت الکترونیکی، EDD برخی از صفحات پیش فرض مانند محصولات، پرداخت، سبد خرید و غیره را اضافه می‌کند و به شما امکان ایجاد “بارگیری” دیجیتال را می‌دهد. EDD از بیش‌تر فرمت فایل‌ها پشتیبانی می‌کند که می‌توانید آن‌ها را بارگذاری کنید، توضیحی برای آن بنویسید، قیمت را تعیین کنید و شروع به فروش کنید.

شما باید یک درگاه پرداخت مانند PayPal ،Stripe یا Amazon Payments را ادغام کنید. حتی اگر EDD رایگان باشد، بر اساس درگاه‌های پرداختی که استفاده می‌کنید، متحمل هزینه تراکنش خواهید شد. در سطح ابتدایی، پس از ایجاد “بارگیری” و ترکیب درگاه پرداخت خود، می‌توانید فروش محصول دیجیتال خود را شروع کنید.

EDD دارای ویژگی‌هایی برای مدیریت مشتری و تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیکی است. می‌توانید تراکنش‌های هر مشتری و هزینه کل آن‌ها را پیگیری کنید. همچنین می‌توانید در صورت استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل شخص ثالث، سابقه درآمد خود را پیگیری کرده و کلیه داده‌های ردیابی شده را به یک فایل CSV وارد کنید. به لیست کاملی از ویژگی‌های EDD در سایت آن‌ها نگاهی بیندازید، یا جدیدترین بررسی‌ها در سایت Sell With WP را بخوانید.

علاوه بر این، EDD دارای یک کتابخانه گسترده از برنامه‌های افزودنی و اکستنشن‌های داخلی است. در ادامه برخی از برنامه‌های مفید که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید، بررسی خواهیم کرد.

نرم افزار لایسنس گذاری (Software licensing)

1 آموزش نحوه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس

اگر هر نوع نرم افزاری از جمله پلاگین‌ها و قالب‌های وردپرس را می‌فروشید، بخش مهمی از این کار ردیابی فایل‌های معتبر مجاز است. به عنوان مثال، اگر خدمات پشتیبانی مشخصی را برای خریدان محصولات خود در نظر گرفته باشید، پس احتمالاً نمی‌خواهید از شخصی که این نرم افزار را خریداری نکرده و نسخه غیرمجاز و کپی دانلود کرده پشتیبانی کنید. افزونه لایسنس گذاری محصولات برای EDD می‌تواند به طور خودکار کلیدهای مجوز ایجاد کند که برای فعال کردن محصولات و پیگیری احراز هویت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد کلیدهای مجوزی ایجاد کنید که قابلیت تجدید داشته باشند.

 صورتحساب دوره‌ای (Recurring billing)

2 آموزش نحوه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس

اگر محصولات را بر اساس اشتراک‌های دوره‌ای می‌فروشید، لازم نیست هر ماه برای هر مشتری فاکتور یادآوری ارسال کنید. برای خودکار کردن این فرآیند می‌توانید از افزونه پرداخت دوره‌ای (Recurring Payments) استفاده کنید. همچنین می‌توانید به یک مشتری این امکان را بدهید که با یک اشتراک چندین محصول را بتواند خریداری کند. این افزونه همچنین ایمیل‌های استانداردی را ارائه می‌دهد که بخشی از دوره عمر اشتراک هستند مانند پرداخت‌های آینده، تأییدهای لغو، اشتراک‌‌های تأیید شده و غیره.

شما می‌توانید یک اشتراک دوره ای تنظیم کنید تا به مردم دسترسی انحصاری به برخی از کالاهای موجود در فروشگاه شما را بدهد و هزینه خدمات (مانند پشتیبانی پلاگین)، اشتراک‌های فیزیکی محصولات در حال انجام و سایر موارد را پوشش دهد. اشتراک‌ها یک روش عالی برای تولید و پیش بینی جریان نقدی مداوم هستند.

انجمن های پشتیبانی (Support forums)

3 آموزش نحوه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس

بخش عمده‌ای از راه اندازی فروشگاه آنلاین خدمات پشتیبانی از مشتریان است. برای EDD خود می‌توانید با استفاده از افزونه‌هایی مانند bbPress انجمن بسازید و از آن‌ها برای مدیریت پشتیبانی استفاده کنید. تالارهای گفتمان به مشتریان این امکان را می‌دهد تا پاسخ سوالات مشابه را مشاهده و جستجو کنند. همچنین می‌توانید به ایجاد انجمنی کمک کنید که در آن مشتریان بتوانند به مشتریان دیگر در حل هرگونه مسئله کمک کنند.

برای ادغام انجمن‌های bbPress با فروشگاه خود می‌توانید از پسوند EDD Product Support استفاده کنید.

فروش محصولات دیجیتالی با استفاده از وردپرس: WooCommerce

4 آموزش نحوه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس

WooCommerce یکی از محبوب‌ترین پلتفرم های تجارت الکترونیک وردپرس است. WooCommerce می‌تواند برای فروش محصولات فیزیکی و “دیجیتالی” استفاده شود. مشابه EDD ،WooCommerce یک افزونه رایگان است که چارچوب اصلی یک فروشگاه آنلاین را در سایت وردپرس شما تنظیم می‌کند. تنها هزینه برای شما هزینه تراکنش از طریق درگاه‌های پرداخت خواهد بود.

شما می‌توانید تعدادی از قالب‌ها را که به طور خاص برای WooCommerce طراحی شده‌اند نصب کنید، که به شما امکان مدیریت پایه مشتری و تجزیه و تحلیل تجارت الکترونیک را می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید از تعدادی افزونه WooCommerce برای بهبود فروشگاه خود استفاده کنید.

صدور مجوز و به روزرسانی خودکار

برای هر محصول مجازی که مستعد دزدی یا بارگیری غیرقانونی است، می‌توانید کلیدهای مجوز را از طریق افزونه WooCommerce API Manager ایجاد کنید. این افزونه به طور خودکار کلیدهای مجوز تولید می‌کند و بر محصولات به طور مداوم نظارت میکند.

عضویت

اگر می‌خواهید برای مشتریان بر اساس خرید عضویت ویژه ایجاد کنید، می‌توانید از افزونه WooCommerce Memberships استفاده کنید. این افزونه با محصولات WooCommerce ادغام می‌شود تا به افرادی که محصولات خاصی را از فروشگاه آنلاین شما خریداری می‌کنند، اجازه دسترسی دهید. پس از ایجاد محصول عضویت، مشتری اکنون می‌تواند به مزایای مربوط به آن عضویت مانند مشاهده محصولات، مشاهده محتوا یا خرید محصولات فقط برای اعضا دسترسی پیدا کند.

همچنین می‌توانید از افزونه‌هایی مانند Paid Memberships Pro برای ایجاد عضویت با قیمت تخفیف، عضویت طبقه بندی شده و موارد دیگر استفاده کنید. برای ادغام پلاگین Paid Memberships Pro با WooCommerce از پلاگین Paid Memberships Pro – WooCommerce Add On استفاده کنید.

فایل‌های بارگذاری شده را ایمن کنید

وقتی از سیستم مدیریت محتوا مانند WordPress استفاده می‌کنید، انواع فایل‌های مختلفی در فهرست‌های مختلف ذخیره می‌شوند. برای محصولات دیجیتالی قابل دانلود، اگر کسی از دایرکتوری که فایل‌های شما در آن ذخیره شده‌اند (اگرچه انجام این کار بسیار دشوار است) استفاده کند، می‌تواند به همه فایل‌ها به صورت رایگان دسترسی پیدا کند. راهی برای اطمینان از مسیر بارگیری محصولات دیجیتالی WooCommerce وجود دارد. نگاهی به راهنمای گام به گام Sell With WP برای ایجاد بارگیری‌های امن برای WooCommerce بیاندازید.

فروش محصولات دیجیتال با استفاده از وردپرس: WP eStore

5 آموزش نحوه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس

WP eStore یکی دیگر از افزونه‌های وردپرس است که به فروش محصولات دیجیتالی اختصاص دارد. قیمت این افزونه ۴۹/۹۵ دلار است و شامل به روزرسانی‌های مادام العمر رایگان است.

برای دیدن آموزش نحوه راه اندازی پلاگین و ایجاد محصولات، به فیلم زیر نگاهی بیندازید:

https://youtu.be/Q9TBbMdn6M8

امنیت

این افزونه به شما امکان می‌دهد علاوه بر ارسال از طریق ایمیل، مشتریان محصولات را از طریق دکمه بارگیری در صفحه تشکر از شما تحویل بگیرید. این پلاگین برای امنیت، یک لینک رمزگذاری شده برای این دکمه ایجاد میکند که در آن مشتریان می‌توانند محصول را بارگیری کنند. این رمزگذاری اطمینان حاصل می‌کند که در صورت اشتراک گذاری لینک، بارگیری‌ها به صورت عمومی قابل دسترسی نباشند.

قیمت گذاری

نکته منحصر به فرد در مورد این افزونه این است که علاوه بر تنظیم قیمت برای محصولات خود، می‌توانید به مشتریان اجازه دهید برای محصول مورد نظرشان پرداخت کنند. این می‌تواند حسن نیت زیادی را از طرف مشتریان و وفاداری به برند شما را ایجاد کند.

انجمن‌ها

این افزونه همچنین از ادغام‌های عضویت پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به شما در ایجاد انجمن‌ها، بخصوص برای پشتیبانی کمک کند.

فروش محصولات دیجیتال در وردپرس: Hosted solutions

سه افزونه فوق به شما امکان افزودن و فروش محصولات دیجیتالی را در وب سایت وردپرس خود می‌دهد. با این حال، می‌توانید از خدمات میزبان شخص ثالث برای فروش محصولات دیجیتال استفاده کنید و در عوض آن را با سایت وردپرس خود ادغام کنید. در ادامه چند سرویس فروشگاه آنلاین وجود دارد که دارای یکپارچه سازی وردپرس هستند:

Gumroad

6 آموزش نحوه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس

خدمات Gumroad از ۱۰ دلار در ماه به علاوه هزینه‌های تراکنش به مقدار ۳۰ سنت + ۳/۵٪ شروع می‌شود. برای قرار دادن محصولات Gumroad در سایت وردپرسی خود می‌توانید از افزونه رسمی Gumroad WordPress استفاده کنید. از ویژگی‌های Gumroad  می‌توان به ایجاد کلید مجوز، گزینه‌های “اجاره” (مانند اجاره فیلم در iTunes) و انتخاب ارز اشاره کرد.

 

Selz7 آموزش نحوه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس

شما می‌توانید با پرداخت ۲٪ هزینه تراکنش به اضافه هزینه تراکنش کارت اعتباری ۲/۹٪ + ۳۰ سنت، از بستر Selz به صورت رایگان استفاده کنید. برای قرار دادن دکمه‌های خرید محصولات Selz در سایت وردپرس خود از افزونه وردپرس Selz استفاده کنید.

 

Sellfy

8 آموزش نحوه فروش محصولات دیجیتال در وردپرس

Sellfy بستر دیگری است که می‌توانید از آن برای میزبانی و فروش محصولات دیجیتالی خود استفاده کنید. شما می‌توانید بدون پرداخت ماهانه از Sellfy استفاده کنید، اما ۵٪ هزینه معامله به اضافه هزینه‌های PayPal (۲/۹٪ + سنت ۳۰) را خواهد داشت. برای افزودن محصولات Sellfy به سایت خود از افزونه Sellfy WordPress استفاده کنید.

 

خلاصه فروش محصولات دیجیتالی با استفاده از وردپرس

اگر می‌خواهید فروش آنلاین را شروع کنید، محصولات دیجیتال می‌تواند راه خوبی برای ورود به تجارت الکترونیکی باشد. این محصولات هیچگونه موجودی و هزینه حمل و نقل ندارند، به راحتی با هزینه‌های بسیار کم و یا سربار مقیاس پذیر هستند و می‌توانند شما را به مشتریان و مخاطبان جدید معرفی کنند. این محصولات می‌توانند شامل پلاگین‌ها، قالب، موسیقی، کتاب‌های الکترونیکی، فیلم‌ها و موارد دیگر باشند.

افزودن یک عنصر دیجیتال به فروشگاه آنلاین شما می‌تواند راهی عالی برای فروش محصولات تکمیلی با ارزش افزوده باشد، مانند آموزش‌های ویدئویی، مطالب دوره‌های درسی، کتاب‌های الکترونیکی، نسخه کتاب الکترونیکی یک کتاب فیزیکی و کپی دیجیتالی از مدارک و غیره.

در هر دو مورد، وردپرس در انتخاب بستر فروش محصولات دیجیتالی انعطاف پذیری زیادی به شما می‌دهد. می‌توانید از تعدادی افزونه وردپرس مانند Easy Digital Downloads ،WooCommerce و WP eStore یا از Gumroad ،Selz و Sellfy به منظور ادغام شخص ثالث با وردپرس استفاده کنید.

حال که با فروش محصولات دیجیتال در وردپرس آشنا شدید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال و خرید با ویزا سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT