یوتیوبر (Youtuber) کیست

یوتیوبر (Youtuber) کیست؟ چگونه می‌توان یک یوتیوبر موفق شد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

از زمان اولین ویدیویی که در یوتیوب با عنوان “Me at the zoo” توسط یکی از بنیانگذاران یوتیوب (YouTube)، به نام Jawed Karim در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، یوتیوب تبدیل به دومین وب سایت پربازدید جهان شده است. بنابراین هزاران کاربر در این پلتفرم فعالیت می‌کنند که در این بین، بخش بزرگی از آن‌ها ویدیو‌های جذاب در این پلتفرم قرار می‌دهند که به آنها یوتیوبر (Youtuber) یا اینفلوئنسر یوتیوب می‌گویند. 

این پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو، ادعا می‌کند که بیش از ۱/۵ میلیارد کاربر فعال از سراسر جهان دارد و بنابراین بسیاری سعی دارند تا به یک یوتیوبر موفق تبدیل شوند تا از این شبکه کسب درآمد کنند.

افزایش تعداد یوتیوبر ها در دنیا

از آن جایی که بسیاری از مخاطبین کم کم بی‌خیال تلویزیون و سایر روش‌های سرگرم کننده سنتی می‌شوند و به شبکه‌های اجتماعی، کانال‌های آنلاین و… روی می‌آورند، یوتیوب میلیون‌ها کاربر فعال جذب کرده است که روزانه بیش از ۴ میلیارد ویدیو تماشا می‌کنند که در ماه چیزی بیش از ۶ میلیارد ساعت در ماه می‌شود.

در این میان، یوتیوبر‌ها نقش کلیدی در زمینه افزایش استفاده از یوتیوب دارند؛ چرا که با قراردادن ویدیو و محتوای جذاب در این شبکه، گستره وسیعی از مخاطبین را جذب می‌کنند.

یوتیوبر (Youtuber) سانی ایران

همکاری برند های مختلف با یوتیوبرها

وابستگی که کاربران امروزی به یوتیوبرها دارند، باعث می‌شود که ویدیو‌هایی که آن‌ها به اشتراک می‌گذارند همیشه پر بازدید باشد و این می‌تواند برای صاحبان برند‌ها فرصتی برای نمایش محصولات و خدماتشان باشد. 

بسیاری از یوتیوبر‌ها به روش‌های مختلف تبلیغات سایر برند‌ها را انجام می‌دهند. برای مثال ویدیو‌های بررسی یک کالا از ابتدای خرید و جعبه گشایی آن محصول یا ارایه تجربیات استفاده از محصولات در ویدیو و … شامل می‌شود. چنین ویدیو‌هایی با توجه به این که مفهومی فراتر از یک تبلیغ ساده را دنبال می‌کنند، بازگشت سرمایه بیشتری برای برند‌ها دارد و برای همین هم برند‌ها سعی می‌کنند تا خدمات خود را از طریق این افراد معرفی کنند.

از سوی دیگر در ابتدای ویدیو‌های یوتیوب، تبلیغات پخش می‌شود، در نتیجه سایت YouTube، بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات را به یوتیوبر (Youtuber) می‌دهد. البته باید توجه داشت که چگونگی ارایه دستمزد بابت تبلیغات تحت پلتفرم خاصی صورت می‌گیرد که پیشنهاد می‌کنیم مقاله «نکاتی کلیدی و جالب در مورد درامد از یوتیوب» را مطالعه فرمایید.

تبدیل شدن به یک یوتیوبر (Youtuber) موفق 

لیست یوتیوبر (Youtuber) ها

  1. تعریف خود را از موفقیت مشخص کنید و به یادتان بسپارید.
  2. محتوا و اهداف کانال خود را گسترش دهید.
  3. روی جزئیات برنامه خود کار کنید.
  4. مطمئن شوید که صفحه کانال شما جذاب باشد و بازخوردها را بررسی کنید.
  5. به بحث سئو (SEO) کانال خود نیز اهمیت بدهید.
  6. پیوسته به کار خود ادامه دهید و تسلیم نشوید.
  7. به سمت هدف خود گام بردارید.
  8. با تخصصی که دارید به کار ادامه دهید.
  9. ارتباطات خود را با کاربران به خوبی مدیریت کنید.
  10. از طریق یک وب سایت معروف تبلیغات کنید.
  11. از آمار ها و داده‌ها تجربه کسب کنید.

در صورتی که می‌خواهید به عنوان یک یوتیوبر (Youtuber) فعالیت کنید، حتما طبق دستورات فوق با برنامه پیش بروید و الگوهای درآمدی یوتوب که در اینجا توضیح داده شد را به یاد بیاورید. شما پس از کسب درآمد ارزی  از طریق ایجاد کانال یوتوب یا استریم بازی‌هایتان روی یوتیوب گیمینگ (YouTube Gaming)، می‌توانید برای نقد کردن درآمد ارزی حاصله، از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرد.

 

امتیاز 5/5 - از 9 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT