اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست

اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

این روزها شرکت‌های تبلیغاتی به دنبال پیدا کردن بهترین پیج‌های شبکه‌های اجتماعی و مناسبترین اکانت اینفلوئنسرها هستند. پلتفرم‌هایی مانند Hashtagpaid و Mediakix این کار را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند. با این حال تمامی شرکت‌ها برای تبلیغات اینستاگرامی باید بدانند که اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست و چگونه محاسبه می‌شود.

اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست ؟

اینگیجمنت ریت (Engagement Rate) در اینستاگرام که به نرخ تعامل کاربران هم ترجمه شده است، معیار محبوبییت پیج‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که یک استاندارد جهانی در نظر گرفته می‌شود.

اینگیجمنت ریت به شما کمک می‌کند تا میزان اثربخشی عملکرد و پست‌های خود یا افراد مختلف را اندازه‌گیری کنید و متوجه شوید چقدر مردم با محتوای تولید شده ارتباط برقرار کرده‌اند. اعداد اینگیجمنت ریت اینستاگرام نشان می‌دهد که کیفیت پست‌های اینستاگرام شما یا اینفلوئنسرها به چه میزان است.

چگونه اینگیجمنت ریت اینستاگرام را بدست آوریم؟

محاسبات اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست

به زبان ساده، اینگیجمنت ریت اینستاگرام تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها به نسبت تعداد فالوورها است. اگرچه موضوعی آسان به نظر می‌رسد، اما در واقع شما باید همه‌ی پست‌ها را آنالیز کنید و این کار کمی وقت‌گیر است.

سرویس‌های زیادی وجود دارد که این ریت را برای شما محاسبه می‌کند. اما با HypeAuditor می‌توانید اینگیجمنت ریت واقعی هر اکانت اینستاگرام را متوجه شوید، یعنی چه تعداد از این لایک‌ها و کامنت‌ها توسط فالوورهای واقعی ایجاد شده و رباتی در کار نبوده است. این سرویس به سرعت، اعداد و ارقام را به شما نشان می‌دهد.

چگونه اینگیجمنت ریت اینستاگرام را محاسبه کنیم؟

فرمول محاسبه اینگیجمنت ریت اینستاگرام:

دو فرمول کلی وجود دارد که به طور معمول برای محاسبه اینگیجمنت ریت اینستاگرام استفاده می‌شود.

محاسبه اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست

یا به این صورت‌:

حساب اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست

آمار اینگیجمنت ریت اکانت اینفلوئنسرها چگونه است؟

در ژانویه ۲۰۱۹، شرکت HypeAuditor محاسبات آماری را اجرا و با آن اینگیجمنت ریت تقریبا ۴/۲ میلیون اکانت اینفلوئنسرها را بررسی کرد. مجموعه اکانت‌های اینستاگرام، بر اساس تعداد فالوورها، به پنج گروه تقسیم شد. این مطالعه نشان داد که اینگیجمنت ریت به تعداد فالوورها بستگی دارد. اینفلوئنسرهای با کمتر از 5k فالوور بیشترین فالور فعال (فالور واقعی) را دارند.

آمار اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست

اینگیجمنت ریت اینستاگرام در سال ۲۰۱۹ چقدر رشد داشته است؟

اینگیجمنت ریت اینستاگرام را در سال ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸ رشد قابل قبولی داشته است. برای همه گروه‌های اینفلوئنسری این میزان ۲۲ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است، فقط اینفلوئنسرهایی که بین 5k و 20k فالور دارند، اینگیجمنت ریت آنها فقط ۶ درصد افزایش یافته است.

ارقام اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست

میانگین اینگیجمنت ریت کل پیج‌های معروف اینستاگرام ۲/۸۴٪ است، اما این عدد مورد استفاده نیست زیرا ER به تعداد فالوورها بستگی دارد.

اگر 4K فالوور و اینگیجمنت ریت ۳ درصد دارید، اینگیجمنت ریت شما بسیار کم است و پیج شما ارزش تبلیغات ندارد. اینفلوئنسرهای معمولی با همان مقدار فالوور، نرخی در حدود ۵/۶ درصد دارند.

یک اینگیجمنت ریت خوب در اینستاگرام چیست؟

عدد اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست

 

هنگامی که اینگیجمنت ریت اکانت خود را محاسبه کردید، می‌توانید آن را آنالیز کرده و با سایر بلاگرها با همان تعداد فالور مقایسه کنید.

در زیر، یک راهنما برای اینفلوئنسری با 10K فالور آورده شده است:

  • اینگیجمنت ریت کمتر از ۲٪ میزان پایینی است.
  • اینگیجمنت ریت خوب بین ۲ تا ۳ درصد است.
  • اینگیجمنت ریت بالای ۳٪ نرخ بالایی محسوب می‌شود.

حالا که متوجه شدید اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست و چگونه محاسبه می‌شود، اگر به عنوان یک اینفلوئنسر فعالیت می‌کنید و قصد نقد درآمد ارزی خود را دارید، می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد ارزی و دلاری مجموعه اول پرداخت استفاده کنید. همچنین مجموعه اول پرداخت خدمات پرداخت ارزی برای سایت‌هایی که اینگیجمنت ریت را محاسبه می‌کنند، ارایه می‌دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. خرید سیم کارت گفت:

    سایتتون عالیه و مطلب هم فوق العاده نوشته شده بود! ممنونم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT