3 باینری آپشن ( Binary Option ) چیست ؟

باینری آپشن ( Binary Option ) چیست ؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

باینری آپشن ( Binary Option ) یک گزینه مالی و گونه‌ای از معاملات است که در آن بازپرداخت پول یا مقدار معینی می‌باشد. باینری آپشن ( Binary Option ) یک روش جذاب برای کسب درآمد از اینترنت محسوب می‌شود.

شارژ بروکر

معاملات باینری آپشن ( Binary Option )

دو نوع اصلی معاملات باینری آپشن عبارتند از “Cash-or-Nothing” و “Asset-or-Nothing” که به ترتیب مربوط به معاملات ارزهای اصلی و فلزات گرانبها می‌شوند.

معنای باینری آپشن ( Binary Option )

1 باینری آپشن ( Binary Option ) چیست ؟

دلیل سادگی و قابل فهم بودن اینگونه معاملات توسط مبتدی‌ها، مشخص بودن میزان سود یا ضرر آن قبل از انجام معامله است. کلمه Binary در اینجا بدین معناست که معامله گران پس از پایان زمان معامله، یا موفق به گرفتن سرمایه خود به همراه سود از پیش تعیین شده می‌شوند یا سرمایه خود را به کلی از دست می‌دهند. این معاملات با عناوین مختلفی همچون همه یا هیچ چیز (All-or-Nothing)، گزینه‌های دیجیتال (Digital Options) یا گزینه‌های بازگشت ثابت (FROs) شناخته می‌شوند.

موفقیت در باینری آپشن ( Binary Option )

یش بینی جهت قیمت (صعود یا نزول)، نیاز اساسی معاملات باینری آپشن است. موفقیت در این معاملات برپایه انتخاب استراتژی باینری آپشن مناسب و استفاده از یک کارگزار مطمئن و قابل اعتماد است. Binary Option می‌تواند در بروکر‌های معتبر انجام شود ولی متاسفانه اکثر آنها نامطمئن هستند؛ زیرا به طور کلی فضای تجارت و کسب و کار در اینترنت همراه با کلاهبرداری است.

ممنوعیت باینری آپشن ( Binary Option )

در حالی که باینری آپشن ممکن است در فرآیند قیمت گذاری دارایی‌ها استفاده شود، شایعه‌هایی مبنی بر تقلب در اپلیکیشن‌های آنها وجود دارد و از این رو توسط تنظیم کنندگان قوانین در بسیاری از کشورها ممنوع اعلام شده است. FBI ایالات متحده در حال تحقیق در مورد کلاهبرداری‌های باینری آپشن در سراسر جهان است. اتحادیه اروپا نیز مقرراتی منتشر نموده که انجام معاملات باینری آپشن را در آن ممنوع اعلام کرده است.

بر خلاف عقیده اکثر افراد، باینری آپشن بدون ریسک محسوب نمی‌شود. به همین دلیل انجمن تجارت آمریکا، به سرمایه گذاران و تریدکنندگان در رابطه با ریسک بالای معاملات باینری آپشن هشدار‌های جدی داده است. همچنین کمیسیون تجارت آتی کالا ایالات متحده بیان می‌کند:

با توجه به ساختار پرداخت، برخی از پلتفرم‌های معاملاتی باینری آپشن (مبتنی بر اینترنت) ممکن است در ارائه متوسط بازده سرمایه گذاری با تبلیغ یک بازده بالاتر از سطح انتظار مشتری اغراق نمایند.

انواع معاملات باینری آپشن ( Binary Option )

5 باینری آپشن ( Binary Option ) چیست ؟

مهم‌ترین پارامترها در معاملات باینری آپشن، “بازه زمانی” و “قیمت شروع و پایان” معامله است. سرمایه گذاران قیمت نهایی اوراق بهاداری همچون فلزات گرانبها یا سهام شرکت‌ها را در زمان انقضا معامله (برای مثال پنج دقیقه یا یک ساعت) پیش بینی می‌نمایند که بالا یا پایین خواهد رفت.

معامله خرید (CALL)

در اینگونه معاملات، تریدر امیدوار است که قیمت سهام مورد نظر در انتهای زمان معامله از حد پیش بینی شده افزایش یابد.

مثال، تریدر در ساعت ۱۲:۰۰ یک معامله خرید را به مدت دو ساعت باز می‌کند؛ یعنی معامله در ساعت ۱۴:۰۰ بسته خواهد شد. مقدار سرمایه گذاری ۱۰۰$ است و قیمت پیش بینی شده توسط سرمایه گذار در انتهای زمان معامله ۲ دلار است.

در انتهای زمان معامله دو اتفاق ممکن است رخ دهد:

۱. ساعت ۱۴:۰۰ قیمت سهم بالاتر از ۲$ خواهد بود و معامله با سود بسته می‌شود؛ بنابراین سرمایه گذار کسب درآمد نموده است. با توجه به ضریب ۸۵ درصدی بازگشت سرمایه، معامله گر ۸۵$ سود خالص داشته است.

۲. قیمت سهم در ساعت ۱۴:۰۰ و پایان معامله زیر ۲$ باشد. معامله گر ضرر نموده و پول سرمایه گذاری شده را به کلی از دست می‌دهد.

معامله فروش (PUT)

2 باینری آپشن ( Binary Option ) چیست ؟

در اینگونه معاملات، تریدر امیدوار است که قیمت سهام مورد نظر در انتهای زمان معامله از حد پیش بینی شده کاهش یابد.

مثال، معامله گر در ساعت ۱۲:۰۰ یک معامله فروش را به مدت یک ساعت باز می‌کند؛ یعنی معامله در ساعت ۱۳:۰۰ بسته خواهد شد. مقدار سرمایه گذاری همان ۱۰۰$ است و قیمت پیش بینی شده توسط سرمایه گذار در انتهای زمان معامله ۳ دلار است.

در انتهای زمان معامله دو اتفاق ممکن است رخ دهد:

۱. ساعت ۱۳:۰۰ قیمت سهم پایین تر از ۳$ خواهد بود و معامله با سود دهی مناسب تمام می‌شود؛ بنابراین سرمایه گذار کسب درآمد نموده است. با توجه به ضریب ۷۵ درصدی بازگشت سرمایه، تریدر ۷۵$ سود خالص داشته است.

۲. قیمت سهم در ساعت ۱۳:۰۰ (زمان انقضا معامله) بالای ۳$ باشد. معامله گر دچار ضرر شده و پولی که سرمایه گذاری نموده را به کلی از دست می‌دهد.

گزینه‌های دیگر معاملات باینری آپشن ( Binary Option )

4 باینری آپشن ( Binary Option ) چیست ؟

در زیر به توضیح بخش های مختلف معاملات باینری آپشن خواهیم پرداخت:

  • High-Low: مفهوم این دسته از معاملات به طور کامل در بالا بیان شده است. در این نوع معاملات، سرمایه گذاران پیش بینی می‌کنند که قیمت سهم یا کالای مورد نظر در زمان انقضا معامله بالا خواهد رفت یا پایین می‌آید.
  • One Touch: در این نوع معاملات، تریدر پیش بینی می‌کند که قیمت یک سهم (قبل از پایان زمان معامله) به قیمت تأیین شده توسط کارگزار خواهد رسید. قیمت سهم لزوماً نباید افزایش یابد بلکه کافیست یک تماس کوچک با قیمت مورد نظر کارگزار داشته باشد.
  • No Touch: این نوع معامله درست شبیه One Touch است با این تفاوت که تریدر امیدوار است قبل از پایان زمان انقضا معامله، قیمت سهم یا کالا از یک سطح مشخص عبور نکند.
  • Ladder: نردبان نیز نوعی معامله باینری آپشن است که تریدر انتظار دارد قیمت سهم قبل از پایان زمان معامله بالاتر یا پایین تر از مقداری باشد که کارگزار تعیین نموده است. سود این معامله می تواند بین ۱ الی ۵۰۰ درصد متغیر باشد.

حال که با باینری آپشن ( Binary Option ) آشنا شدید می‌توانید از خدمات شارژ حساب وب مانی و خرید با وب مانی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 4.9/5 - از 136 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT