در مورد روز آزمون PTE 

در مورد روز آزمون PTE چه مواردی لازم است بدانید؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

آزمون PTE یکی از آزمون‌هایی می‌باشد که برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی یا مهاجرت لازم  خواهد بود و مهم‌تر اینکه باید نمره بالا در آن کسب کرد. این آزمون که در دسته آزمون‌های زبان انگلیسی قرار می‌گیرد، برخلاف آزمون آیلتس و آزمون تافل از ۳ بخش تشکیل شده و به عبارتی بخش Speaking جداگانه در آن وجود ندارد و با بخش Writing ادغام شده است. اما در مورد روز آزمون PTE چه مواردی لازم است بدانید؟

آزمون PTE را در یکی از مراکز برگزاری آزمون که در سایت Pearson قرار دارد می‌توانید ثبت نام کنید. با توجه به اینکه Pearson مرکزی در ایران ندارد، باید یکی از کشورهای همسایه مثل امارات یا ترکیه را برای محل آزمون انتخاب کنید.

نکاتی در مورد روز آزمون PTE

۱) حداقل نیم ساعت قبل آزمون در جلسه حاضر باشید چون بررسی‌های هویتی طول می‌کشد.

۲) وقتی به مرکز آزمون Pearson می‌رسید مدیران اجرایی آزمون، شما را راهنمایی می کنند تا با قوانین و روش‌های آزمون PTE آشنا سازد. همچنین تمام مواردی که ممکن است یک آزمون دهنده نیاز پیدا کند را به شما توضیح می‌دهند.

۳) در مرحله بعد از شما می‌خواهند که اهراز هویت شوید که همانطور که در تصویر مشاهد می‌نمایید شامل سه مرحله است:

  • مرحله اول: مدارک شناسایی معتبر (برای ایرانی‌ها فقط پاسپورت مورد قبول است) را تحویل داده تا اسکن شود سپس یک امضای دیجیتالی هم از شما می‌گیرند.
  • مرحله دوم: از شما می‌خواهند که در جایگاه مناسب ایستاده تا از شما عکس دیجیتالی بگیرند.
  • مرحله سوم: از شما می‌خواهند که کف دست راست خود را روی دستگاه مخصوص قرار داده تا آن را اسکن نمایید. طرز کار دستگاه به این صورت است که دست‌تان را در محل مشخص می‌گذارید و اسکنر از راه دور نور مادون قرمز به دست شما می‌تاباند و شما حسگر را لمس نمی‌کنید.

مدارک روز آزمون PTE

۴) یک قفسه برای نگهداری وسایلتان در اختیارتان می‌گذارند و شما را برای امتحان آماده می‌کنند و خودکار و کاغذ یادداشت هم به شما می‌دهند. شما منتظر خواهید ماند تا دیگر شرکت کنندگان هم اهراز هویت شوند.

۵) به طور معمول هر مرکز آزمون PET، حدود ۱۰ صندلی دارد و صندلی‌ها برای شرکت کننده‌ها از قبل مشخص شده است. شما در کنار بقیه شرکت کنندگان می‌نشینید و می‌توانید صدای آن‌ها را در زمان اسپیکینگ آزمون PTE بشونید. به همین دلیل باید صحبت کردن در خانه را با رادیو در پس زمینه، تمرین کرده باشید.

۶) کیبوردهای آزمون، همان کیبورد‌های معمولی (QWERTY) هستند. ابتدای آزمون از درست بودن میکروفون اطمینان حاصل کنید و هر لحظه که احساس کردید که میکروفون درست کار نمی کند، دست خود را بالا ببرید و از برگزار کننده بخواهید که مشکل را بررسی و برطرف کند.

حال که متوجه شدید در روز آزمون PTE با چه مواردی روبه‌رو خواهید شد، در صورتی که به عنوان زبان آزمون قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی را دارید، می‌توانید جهت پرداخت هزینه‌، از خدمات اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پرداخت اپلیکشن فی و پرداخت تعیین وقت سفارت از دیگر خدمات اول پرداخت است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT