5 معرفی کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

معرفی کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

زمان مطالعه 8 دقیقه

کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet) به شما امکان دریافت و ارسال رمزارز با نام‌های کاربری ساده را می‌دهد اما مرورگر dapp آن در عین داشتن مزیت‌هایی، دارای معایبی نیز است.

  • کیف پول کوین بیس یک کیف پول رمزارز و دارای مرورگر dapp برای دستگاه‌های iOS و Android است.
  • از یک رابط کابری ساده با قابلیت ارسال و دریافت رمزارز با یک نام کاربری ساده برخوردار است.
  • قابلیت استفاده از مرورگر dapp تا حد زیادی به UX داپ مورد نظر بستگی دارد.

اینترنت جدیدی در حال ساخت است. جایی که شما می‌توانید بر پول، داده و هویت خود کنترل داشته باشید؛ و راه ورود به Matrix یا بهتر بگوییم، Web3 از طریق کیف پول‌های مرورگری مانند MetaMask و Coinbase Wallet خواهد بود.

مشکل اینجا است که Web3 هنوز در حال ساخت است. برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) در مراحل اولیه خود قرار دارند و با چالش UX و تعداد کم کاربران مواجه هستند. در نتیجه انقلاب برنامه بلاکچین متوقف شده است. اما شرکت‌ها به هر حال تلاش می‌کنند تا به طور واقعی به نقطه ورود به Web3 تبدیل شوند.

یکی از این شرکت‌ها مبادله رمزارز، کوین بیس است و در این مقاله بررسی می‌کنیم که آیا کیف پول آن به نسل بعدی مرورگرهای dapp کمک می‌کند یا موانعی را ایجاد می‌کند.

کیف پول کوین بیس چیست؟

کیف پول کوین بیس یک کیف پول موبایلی برای ذخیره رمزارز دیجیتالی است وبرای هر دو دستگاه iOS و Android در دسترس است. این برنامه از بیتکوین، بیتکوین کش، لایتکوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، XRP، استلار لومنز Stellar Lumens، داگ کوین و همچنین کلیه توکن‌های ERC20 (از جمله USDC و DAI) پشتیبانی می‌کند. کیف پول کوین بیس که پیش از این با نام Toshi شناخته می‌شد، در اوت ۲۰۱۸ به Coinbase تغییر نام داد.

Toshi اکنون CoinbaseWallet است! این فقط یک نام جدید نیست، بلکه بخشی از یک تلاش بزرگ برای سرمایه گذاری در محصولاتی است که آینده وب غیرمتمرکز را تعریف می‌کند و این آینده را برای همه قابل دسترسی می‌کند. این یک محصول جداگانه و مجزا از کیف پول بومی موجود در برنامه اصلی کوین بیس است.

ویژگی‌های اصلی و متمایز کیف پول کوین بیس نام کاربری ساده آن برای ارسال و دریافت رمزارز و پشتیبانی از برنامه‌های غیر متمرکز از طریق یک مرورگر شامل dapp است.

شروع کار با کیف پول کوین بیس

4 معرفی کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

راه اندازی کیف پول یک روند کاملاً ساده است. با راه اندازی کیف پول برای اولین بار، به شما امکان ایجاد کیف پول جدید یا بازیابی کیف پول با استفاده از عبارت بازیابی داده می‌شود. روی ” create a new wallet ” یعنی ایجاد یک کیف پول جدید کلیک کنید و از شما خواسته می‌شود شرایط و ضوابط و سیاست حفظ حریم خصوصی کوین بیس را مرور کنید. روی “accept” کلیک کنید و به صفحه‌ای منتقل خواهید شد که می‌توانید نام کاربری خود را انتخاب کنید.

پس از انتخاب نام کاربری، شما باید تنظیمات حریم خصوصی خود را انجام کنید. شما می‌توانید یک پروفایل عمومی انتخاب کنید که به شما اجازه می‌دهد سایر کاربران کیف پول کوین بیس نام کاربری شما را جستجو کنند و ارز دیجیتال برای شما ارسال کنند یا یک پروفایل خصوصی ایجاد کنید که کاربران نتواند پروفایل شما را جستجو کنند.

بر روی “Next” کلیک کنید و از شما خواسته می‌شود که کیف پول خود را با استفاده از رمز عبور یا امنیت بیومتریک مانند Face ID اپل ایمن کنید. سپس به شما امکان گرفتن بک آپ از کیف پول خود را می‌دهد. نسخه بک آپ به صورت یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای است که می‌تواند به صورت رمزگذاری شده در iCloud (در دستگاه‌های Apple) یا Google Drive (در دستگاه‌های Android) ذخیره شود و با رمز عبور به آن دسترسی پیدا کنید. در ضمن، می‌توانید به راحتی عبارت بازیابی خود را یادداشت کرده و در مکانی امن ذخیره کنید. می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید، اما به این نکته توجه کنید که اگر عبارت بازیابی خود را فراموش کنید، نمی‌توانید کیف پول کوین بیس خود را بازیابی کنید یا آن را به دستگاه جدیدی منتقل کنید.

بعد از راه اندازی کیف پول خواهید دید که رابط کاربری کوین بیس کلاسیک است تا همه به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

صفحه اصلی نشان می‌دهد که چه کوین‌هایی را در کیف پول دارید، در برگه دوم شما را به لیستی از مجموعه‌های رمزارز‌های دیجیتال (توکن‌های غیرقابل تعویض (Non-Fungible) یا NFT مانند CryptoKitties) هدایت می‌کند.

شما می‌توانید حساب کوین بیس خود را به کیف پول کوین بیس خود متصل کنید. برای انجام این کار روی نماد تنظیمات در پایین سمت راست صفحه اصلی کلیک کرده و سپس روی “connect account” کلیک کنید. سپس باید با ورود به حساب خود اجازه ی اتصال به کیف پول را بدهید. این کار به شما امکان انتقال مبلغی از حساب کوین بیس خود با یک کلیک می‌دهد (البته لازم به ذکر است که چون کیف پول کوین بیس یک کیف پول جداگانه است، هنگام جابجایی ارزهای دیجیتال خود باید هزینه پرداخت کنید.).

ارسال و دریافت پرداخت‌ها روندی ساده است. برای ارسال ارز دیجیتال، شما به سادگی رمزارز خود و مبلغ مورد نظر و سپس گیرنده را انتخاب کنید. می‌توانید یک کد QR را اسکن کنید یا یک آدرس طولانی را وارد کنید، یا از سیستم نام کاربری کیف پول کوین بیس استفاده کنید که خود نام کاربری ساده‌ای دارد. نام کاربری مورد نظر را جستجو و گیرنده خود را از لیست انتخاب کنید. همچنین گزینه ارسال به نام کاربری سرویس Ethereum Name Service نیز وجود دارد.

دریافت رمزارزها نیز به همان راحتی ارسال آن است. مجدداً رمزارزی را که می‌خواهید از لیست گزینه‌ها دریافت کنید، انتخاب کنید، یک کد و آدرس QR ظاهر می‌شود و گزینه اشتراک گذاری آدرس برای شما وجود دارد. کاربران کیف پول کوین بیس نیز می‌توانند نام کاربری شما را وارد کرده و مستقیماً ارز دیجیتال را برای شما ارسال کند.

کوین بیس چقدر ایمن است؟

7 معرفی کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

برخلاف خود صرافی کوین بیس، کیف پول کوین بیس محصولی است که توسط کاربر کنترل می‌شود و به این معنی است که به همان اندازه‌ای که آن را ایمن سازی کرده‌اید، امن است.

کیف پول هنگام راه اندازی یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای ایجاد می‌کند و حفظ امنیت آن به عهده خود شما است. هرکسی که عبارت بازیابی را داشته باشد، می‌تواند با نصب آن در یک دستگاه جدید، به کیف پول و بودجه موجود در آن دسترسی پیدا کند.

کیف پول کوین بیس گزینه ذخیره پسورد به صورت رمزگذاری شده و نسخه محافظت شده با پسورد را در Google Drive (برای دستگاه‌های Android) یا iCloud (برای دستگاه‌های Apple) ارائه می‌دهد. همچنین شما باید کیف پول کوین بیس را با پسورد شش رقمی یا امنیت بیومتریک مانند Face ID اپل ایمن کنید. این کار برای قفل کردن تراکنش‌ها یا دسترسی به اپلیکیشن (یا هر دو) استفاده می‌شود، اما یکی از این دو گزینه حتما باید انتخاب شود.

مرورگر dapp کوین بیس

3 معرفی کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم کیف پول کوین بیس مرورگر dapp آن است. یک مرورگر وب است که کیف پول را وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید، مرتبط می‌کند. مانند مرورگرهای دیگر یک نوار جستجو در بالا، دکمه‌های عقب و جلو و یک دکمه برای صفحه اصلی دارد.

استفاده از آن ساده است اما دو مسئله‌ی پیچیده وجود دارد.

اول اینکه کاربران iOS باید مراحل پیچیده‌تری را برای استفاده از dapp طی کنند. اگر از دستگاه Android استفاده می‌کنید، می‌توانید از App Store ،dapp‌های معروف مانند Uniswap و CryptoKitties را دانلود کنید. متأسفانه طبق گفته مدیر عامل کوین بیس برایان آرمسترانگ، اپل مانع از کسب درآمد با استفاده از ارز‌های دیجیتال و امکان دسترسی به برنامه‌های مالی غیرمتمرکز توسط کوین بیس شده است. در واقع کوین بیس باید لینک‌ها را پنهان کند تا امکان دسترسی dapps را به کاربران را بدهد.

اپل اعلام کرده است که ما نمی‌توانیم قابلیت‌های زیر را در برنامه‌های iOS خود اضافه کنیم:

۱. توانایی کسب درآمد با استفاده از ارزهای دیجیتال

۲. امکان دسترسی به برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (که گاهی اوقات برنامه‌های DeFi یا Dapps نامیده می‌شوند).

مشکلات dapp

6 معرفی کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

در نتیجه کاربران iOS با باز کردن مرورگر dapp کوین بیس، با یک صفحه خالی مواجه می‌شوند و باید با استفاده از نوار آدرس مرورگر به dapps هدایت شوند. لازم به ذکر است موارد قبل جز سیاست‌های اپل است، نه کوین بیس، اگرچه کوین بیس شاید بتواند یک متن راهنما در صفحه شروع مرورگر dapp برای کاربران اپل قرار دهد.

همچنین یک عنصر کاملاً غیرضروری را برای استفاده از مرورگر dapp اضافه می‌کند، زیرا کپی کردن و جایگذاری آدرس‌ها یا تایپ کردن آن‌ها در نوار آدرس، می‌تواند باعث اشتباه کاربر شود و به کاربر سایت‌های فیشینگ برسد.

نسخه اندروید نیز کاملاً کاربرپسند نیست زیرا در صفحه شروع مرورگر dapp، نوار جستجو برای یافتن یک dapp خاص را ندارد. با کلیک بر روی dapp توضیحاتی را به شما نشان می‌دهد و با کلیک بعدی شما را به وب سایت هدایت می‌کند. استفاده از سایر برنامه‌ها، در نهایت منجر به نصب برنامه‌ای در دستگاه شما می‌شود. اما در dapp، شما از طریق مرورگر کیف پول به نسخه وب تلفن همراه dapp هدایت می‌شوید. این بدان معناست که بیشتر فضا توسط نوار پیمایش مورد استفاده در انتهای صفحه اشغال می‌شود و فضای کمی را برای خود برنامه باقی می‌گذارد. بعلاوه، همه dapp‌ها مناسب تلفن همراه نیستند و فضایی قدیمی دارد.

در ابتدا به نظر می‌رسد که Oasis.app که از طریق MakerDAO قابل دسترسی است، به شما امکان می‌دهد کیف پول خود را در dapp وصل کنید اما مشخص شد باید استفاده از پروتکل WalletLink کنید.

این کار نیاز به بازدید از وب سایت دسک تاپ، باز کردن کد QR، باز کردن WalletLink در کیف پول کوین بیس و اسکن کد QR مورد نظر و امضای یک معامله دارد. وقتی همه این کارها را انجام دادید، می‌توانید به سایت دسترسی پیدا کنید (اگرچه رابط کاربری هنوز بسیار نامناسب است).

هنگام خرید CryptoKitty پیام “Oops, looks like this transaction is invalid” و یک پیام تبلیغاتی دستوری “Complete this transaction in your wallet” ظاهر می‌شود (ما این کار را در هر دو دستگاه iOS و Android انجام دادیم و نتیجه هر دو مشابه بود).

خوشبختانه برخی از dapp‌ها به مزایای وب۳ پی‌برده‌اند. مبادله برخی از ETH برای BAT در برنامه غیرمتمرکز امور مالی DeFi) Uniswap)، به عنوان مثال با چند کلیک و اسکن Face ID انجام می‌شود و تاثیر بسزایی در نشان دادن پتانسیل DeFi مرتبط با یک رابط کاربر پسند دارد.

نتیجه

1 معرفی کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)

کیف پول کوین بیس در ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. یک رابط کاربری راحت و ساده است و توانایی ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را با یک نام کاربری ساده را دارد.

کاربران iOS به دلیل سیاست‌های اپل با موانعی روبرو هستند. اما حتی با استفاده از دستگاه اندروید نیز پیچیدگی در معاملات ساده مانند خرید NFT وجود دارد.

تا زمانی که تجربه dapp به همین شکل باقی بماند، استفاده از کیف پول بسیار ناامید کننده خواهد بود. به محض اینکه توسعه دهندگان Dapp بتوانند بهتر عمل کنند و اهمیت UX را بیشتر درک کنند، کیف پول کوین بیس یک نقطه ورود خوب خواهد شد. اما فعلاً هنوز از زمان خود جلوتر است.

حال که با کیف پول کوین بیس آشنا شدید می‌توانید از خدمات خرید کیف پول لجر و کیف پول ترزو از سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

3 دیدگاه

  1. حامد گفت:

    سلام. پست بسیار مفیدی بود. آیا برای کاربران ایرانی قابل استفاده هست؟ آیا برای اتصال به این ولت و سایر والتها نیاز به vpnهست؟

    1. فرید امیری گفت:

      سلام با IP ایران امکان ورود ندارید.

  2. محبوبه گفت:

    من کد ۱۲ رقمی رو ندیدم اصلا و تو ایکلود هم سیو نشده چه خاکی تو سرم بریزم الان؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت