گرفتن مدرک Coursera | پرداخت هزینه Coursera

زمان مطالعه 4 دقیقه

پس از اتمام دوره Coursera، گواهینامه دریافت می کنید. اما آیا می تواند به شما کمک کند شغلی پیدا کنید؟ در این مقاله به بررسی گرفتن مدرک Coursera می پردازیم.

پرداخت در سایت Coursera

گرفتن مدرک Coursera

Coursera به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای دریافت آموزش آنلاین در سطح دانشگاه به خود می بالد. از ییل و آکسفورد گرفته تا MIT و هاروارد، Coursera با برخی از بهترین موسسات آموزشی در جهان برای ارائه آموزش با کیفیت به میلیون‌ها نفر شریک است.

اما از محبوبیت و هیاهو که بگذریم، مدرک Coursera چقدر در بازار کار ارزشمند است؟ آیا پس از صرف زمان و هزینه زیاد در دوره ها، گواهی Coursera می تواند شما را از درب استخدامی عبور دهد؟

Coursera چگونه کار می کند؟

گرفتن مدرک Coursera

گرفتن مدرک Coursera

برای تعیین ارزش گواهی Coursera، یک مکان خوب برای شروع نحوه کار پلت فرم است. بنابراین Coursera چگونه کار می کند؟ Coursera یکی از شناخته شده ترین نام ها در میان روند رو به رشد یادگیری آنلاین است. این پلتفرم از یک مدل توسعه محتوای تحت رهبری دانشگاه استفاده می کند. این بدان معناست که دوره های آموزشی Coursera توسط دانشگاه ها ایجاد شده و توسط اساتید و اساتید دانشگاه ارائه می شود.

این امر از طریق مشارکت فعال بین Coursera و صدها دانشگاه در سراسر جهان به دست می آید. اینها فقط دانشگاه های آنلاین فانتوم نیستند، Coursera با مؤسسات آموزشی معتبر دنیای واقعی شریک است. دوره هایی را از برخی از بهترین دانشگاه هایی که می توانید فکر کنید پیدا خواهید کرد. هاروارد؟ استانفورد؟ MIT؟

Coursera همچنین محتوای ایجاد شده و ارائه شده توسط سازمان های معتبر در سراسر جهان را ارائه می دهد. شرکت‌هایی مانند IBM، Meta، و Google دوره‌های حرفه‌ای را منتشر می‌کنند که برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای آماده و مورد تقاضا طراحی شده‌اند. به بیان ساده تر، مدل Coursera مبتنی بر مشارکت با مدارس و شرکت های معتبر در دنیای واقعی برای ارائه آموزش با تاثیر بالا است. اما دوره های ارائه شده دقیقا چقدر خوب هستند؟

دوره های Coursera چقدر خوب هستند؟

برخلاف اکثر پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی، Coursera یک اکوسیستم تالیف محتوای نیمه بسته را اداره می‌کند. این بدان معناست که بخش عمده ای از دوره های موجود قبل از انتشار توسط کل دانشگاه ها یا شرکت ها تالیف و بررسی می شوند. این امر فضای دوره های متوسط ​​را توسط سازندگان دوره های تصادفی حذف می کند.

گرفتن مدرک Coursera

گرفتن مدرک Coursera

در برخی از برنامه ها، شما از راحتی خانه خود به دوره های کلاس Ivy League دسترسی پیدا می کنید. دوره های Coursera بدون شک جزو بهترین ها در فضای آموزش الکترونیکی هستند.

استخدام با مدرک Coursera

حالا قسمت سخت اینجاست. احتمالاً به برنامه 6 ماهه صدور گواهینامه حرفه ای در Coursera فکر می کنید. بعد از اتمام دوره، آیا می تواند شما را استخدام کند؟ هیچ پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد. در بیشتر موارد، گواهینامه های Coursera، که مدرکی بر این است که شما یک مهارت را به دست آورده اید، می تواند تاثیر زیادی بر شانس شما برای استخدام داشته باشد. با این حال، گواهینامه های Coursera قرار نیست جایگزین گواهینامه های سنتی دانشگاه شوند و همچنین قدرت کشش یکسانی ندارند. آنها به اندازه ای ارزش دارند که یک استخدام کننده انتخاب می کند تارا آنها ضمیمه کند (تا به آنها بچسبد).اما این کاملاً چیز بدی نیست. 

بر اساس نظرسنجی از بیش از 1000 مدیر استخدام در ایالات متحده توسط Futurelearn، حدود 44٪ از مدیران استخدام، آموزش آنلاین را “بسیار تا فوق العاده” مهم ارزیابی کردند.

این مطالعه همچنین دو معیار مهم مرتبط با Coursera را نشان می‌دهد:

1.درک عمومی از آموزش و گواهینامه آنلاین در مقایسه با دوران قبل از همه‌گیری به طور گسترده بهبود یافته و همچنان در حال بهبود است.

2.نام دانشگاه وابسته به آموزش آنلاین شما برای کارفرمایان بسیار مهم است.

در زمینه Coursera’s، این یعنی دو چیز.

اولاً، با افزایش ارزش آموزش آنلاین توسط استخدام‌کنندگان، گواهی Coursera شما هر روز ارزش بیشتری خواهد داشت.

همچنین، داشتن گواهینامه در پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی مانند Coursera – که وابسته به دانشگاه‌های معتبر هستند – ظاهراً مزیت استخدام را به شما می‌دهد. استخدام کنندگان معمولاً سعی می کنند همه چیزهایی را که یک کارمند بالقوه انجام می دهد تا مهارت های مرتبط با صنعت خود را بیاموزند، بدانند. حتی زمانی که یک مدرک Coursera ممکن است خود را با مدرک دانشگاهی سنتی نشان ندهد، این مدرک نشان دهنده این است که متقاضی انگیزه یادگیری و خودسازی را دارد. این تصور می تواند به شما برتری، نسبت به کاندیداهای دارای شرایط یکسان بدهد.

آیا گواهینامه های Coursera ارزش پرداخت را دارند؟

گرفتن مدرک Coursera

گرفتن مدرک Coursera

با توجه به ارزش بازار کار گواهی Coursera، آیا باید هزینه آن را پرداخت کنید؟

بله، اگر امکانات دارید. گواهینامه ها ممکن است بهترین تشخیص را نداشته باشند، اما مهارت هایی که به دست می آورید می تواند برای حرفه(شغل) شما مزیت بزرگی داشته باشد  حتی استخدام کنندگان نیز با آن موافق هستند. 

یک سوال رایج این است که؛ در غیاب مدرک دانشگاهی سنتی، آیا یک مدرک آموزش الکترونیکی مربوطه می تواند شکاف را پر کند؟ خوب، آن ها کفش های بزرگی برای پر کردن هستند. بهتر است به جای اتکا به گواهینامه آنلاین، مدرک سنتی خود را با یک معادل آموزش الکترونیکی تکمیل کنید. با این حال، این واقعیت همچنان باقی است یک مدرک یادگیری الکترونیکی به همان اندازه ارزشمند است که یک استخدام کننده آن را ارزشمند می بیند. هنوز هم استخدام‌کنندگانی وجود دارند که برای گواهی‌های آنلاین ارزش زیادی قائل هستند. اگر استخدام‌کننده بعدی که با آن روبرو می‌شوید یکی از آن‌ها باشد، بله، یک گواهینامه Coursera ممکن است شما را استخدام کند!

بیاموزید و گواهینامه بگیرید

وقتی یک دوره Coursera را کامل می کنید و گواهی می گیرید، چیزی برای از دست دادن وجود ندارد. چه مدیر استخدام در مقابل شما آن را تشخیص دهد یا نه، مهارت هایی که به دست آورده اید همیشه از آن شما خواهد بود. احتمالاً شما را نسبت به متقاضی که در کنار شما نشسته ماهرتر می کند.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT