رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار

بررسی دلایل رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار دلار | آمادگی بیتکوین برای ۴۰۰۰۰ دلار

زمان مطالعه 4 دقیقه

داده‌ها حاکی از آن است که 34000 دلار پایین‌ترین و کف قیمت بوده و عملکرد اخیر بیت‌کوین می‌تواند نشانه‌ این باشد که معامله‌گران شروع به باز کردن معاملات جدید کرده‌اند و احساسات کلی بازار صعودی است. در این مقاله به بررسی دلایل رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار می پردازیم.

رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار دلار

پس از سقوط ناگهانی بیت کوین به 33000 دلار در 24 ژانویه، ارزهای دیجیتال یک هفته نوسان داشتند. با این حال، افت شدید 9 درصدی به طور کامل طی 8 ساعت پس از اینکه قیمت بیت کوین حمایت 36000 دلار را به دست آورد، بهبود یافت.

در 26 ژانویه، قیمت بیت کوین تا 38960 دلار افزایش یافت اما نتوانست این سطح را حفظ کند و در 8 ساعت بعد 8.8 درصد اصلاح شد و در کل فراز و نشیب‌های زیادی را اخیرا پشت سر گذاشته است.

حتی با وجود نوسانات قابل توجه قیمت، نقدینگی کل قراردادهای آتی نسبتاً کم بود. لانگ (خریداران) قراردادهای آتی 570 میلیون دلاری خاتمه یافت، در حالی که شورت ها (فروشندگان) با 690 میلیون دلار مواجه شدند. داده‌ها نشان می‌دهند که معاملات آتی بیت‌کوین ۴۱ درصد از کل نقدینگی‌های ۱.۲۵ میلیارد دلاری را تشکیل می‌دهد.

اخبار نظارتی بهبود قیمت بیت کوین را محدود می کند

ارزش کل بازار کریپتو مطابق با عملکرد بیت کوین، یک افزایش هفتگی متوسط 1.6 درصدی را نشان داد.

رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار

رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار

قیمت در 24 ژانویه در حال تشکیل سطوح پایین تر است و در حال حاضر حمایت 1.75 تریلیون دلاری را نشان می دهد. حتی با کاهش 22 درصدی قیمت در سال 2022، ارزش کل بازار کریپتوها از پایین ترین سطح 24 ژانویه، 12.5 درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در حال هضم اخبار نظارتی این هفته هستند. Ted Budd، نماینده کنگره ایالات متحده اصلاحیه‌ای را برای حذف مفاد لایحه‌ای ارائه کرد که به خزانه‌داری ایالات متحده اجازه می‌دهد به طور یک جانبه برخی معاملات مالی را بدون مشارکت عمومی ممنوع کند.

همانطور که Jerry Brito، مدیر اجرایی مرکز کوین اظهار داشت، اگر این لایحه به شکل فعلی تصویب شود، قانون رقابت آمریکا (America COMPETES Act) در سال 2022 به صنعت ارزهای دیجیتال ضربه مهمی وارد خواهد کرد.

اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه کاخ سفید ظاهراً در حال آماده سازی یک فرمان اجرایی در مورد ارزهای دیجیتال است بدین منظور که سازمان های دولتی را وادار به بررسی و تحلیل ریسک های بازار ارز دیجیتال به عنوان یک تهدید امنیت ملی، کند. به همین دلیل سرمایه گذاران تحت تأثیر منفی این خبر قرار گرفتند.

افزایش قیمت توکن های متاورس در پی اخبار هفته گذشته اپل 

جریان ثابت اخبار نزولی ممکن است دلیل حرکات اخیر قیمت ارزهای دیجیتال بوده باشد، اما عملکردهای خیره‌کننده‌ای از برخی از توکن‌های متاورس مشاهده شده است.

رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار

رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار

مدیر عامل اپل (AAPL)، تیم کوک در 27 ژانویه گفت که برنامه های کاربردی متاورس پتانسیل زیادی دارند و شرکت او در حال سرمایه گذاری در توسعه و بروزرسانی در دستگاه های خود است.

این خبر کافی بود تا توکن های مرتبط با متاورس را تا 36 درصد افزایش دهد، از جمله دسنترلند (MANA)، سندباکس (SAND)، انجین کوین (ENJ)، آرویو (AR) و فلو (FLOW).

از سوی دیگر، ترا (LUNA) تحت تاثیر این مساله قرار گرفت که ارز ذخیره مبتنی بر آوالانچ یعنی Wonderland Money با نماد TIME اعلام کرد یک پیشنهاد در حال بررسی مشخص می کند که آیا پروژه، فروش این توکن را بسته است یا خیر. در نتیجه، استیبل کوین MIM به زیر 1.00 سقوط کرد و برخی کارشناسان حدس می‌زنند که این افت ممکن است اثر منفی بر توکن LUNA و استیبل کوین ترا داشته باشد.

بلاک چین های فانتوم (FTM)، کازماس (ATOM) و هارمونی (ONE) پس از فراتر رفتن نرخ هش اتریوم از 1.11 PH/s (بالاترین سطح ثبت شده آن)، عملکرد منفی داشتند. نرخ هش بالاتر نشان می دهد که ماینرهای بیشتری به شبکه می پیوندند و به تقویت امنیت بلاک چین کمک می کند.

بهبود معاملات آتی بورس شیکاگو و پریمیوم تتر

حق بیمه یا پریمیوم تتر صرافی اکی اکسچنج (USDT) تفاوت بین معاملات همتا به همتا (P2P) مبتنی بر چین و دلار رسمی ایالات متحده را بررسی می کند. ارقام بالای 100 درصد نشان دهنده تقاضای بیش از حد برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. از طرف دیگر، 5 درصد کاهش نشان دهنده فعالیت سنگین فروش است.

 

رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار

رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار

شاخص تتر همچنان قدرت خود را نشان می دهد و در هفت روز گذشته بالای 99٪ بود. این امر کاملا عکس سه هفته پیش است که فروش ناشی از ترس معامله گران مستقر در چین باعث شد این شاخص تا 4 درصد افت کند.

برای تایید بهبود ساختار بازار کریپتو، معامله گران باید حق بیمه قراردادهای آتی بیت کوین CME را بررسی و تحلیل کنند. این معیار تفاوت بین قراردادهای آتی بلندمدت را با قیمت لحظه ای فعلی در بازارهای عادی آنالیز می کند.

هر زمان که این شاخص کمرنگ یا منفی شد، نشان می دهد که احساسات نزولی وجود دارد.

رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار

رسیدن بیت کوین به ۴۰ هزار

این قراردادهای ثابت ماهانه معمولاً با حق بیمه جزئی معامله می‌شوند و نشان دهنده این است که فروشندگان پول بیشتری را برای عدم تسویه‌ در طولانی مدت، درخواست می‌کنند. در نتیجه، معاملات آتی باید در بازارهای سالم با 0.5٪ تا 2٪ حق بیمه معامله شود، وضعیتی که به عنوان contango شناخته می شود.

این شاخص از 18 تا 24 ژانویه با کاهش قیمت بیت کوین به زیر 42000 دلار، سقوط کرد. با این حال، از آنجایی که بیت کوین سیگنال هایی را نشان داد که 33000 دلار احتمالا پایین ترین سطح باشد، بازارهای آتی 0.5 درصد حق بیمه سالم را بازیابی کردند.

با توجه به اینکه مجموع سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022، 22 درصد کاهش یافته است، به نظر می رسد ساختار بازار در حال بهبود است.

بدون تغییر قابل توجه در این اصول، احتمالاً گاوهای بیت کوین با گرفتن پوزیشن های زیر 40000 دلار احساس راحتی می کنند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. علیرضا تریدر گفت:

    دوستان هولدر اصل نترسید بیت کوین تا اخر سال دیگه قیمت 100000 دلار رو میبینه به راحتی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT