معرفی Google Currents

معرفی Google Currents | نسخه جدید Google+‎

زمان مطالعه 6 دقیقه

Google Currents که قبلاً با نام Google+ شناخته می‌شد، یک ابزار برای برقراری ارتباط داخلی در سازمان ‌های داخل Google Workspace است. در این مقاله به معرفی Google Currents می پردازیم.

معرفی Google Currents

Google Currents چیست؟ یک شبکه اجتماعی داخلی و پلتفرم ارتباطی برای شرکت هایی است که در Google Workspace فعالیت میکنند، است.

Google+‎ نسخه ی اولیه این برنامه بود که اکنون دیگر وجود ندارد. Currents نسخه ‌ای از شبکه اجتماعی برای مصرف‌ کننده است. با این حال، بسیاری از عملکرد ها و ظاهر اصلی Google+‎ را حفظ می‌کند، عاملی که می‌تواند به پذیرش آن در شرکت شما کمک کند.

Google Currents با رقابت سختی از سوی Slack برای ارتباطات در محل کار مواجه است. اما ویژگی ‌های آن، که شامل معیار های تأثیر گذاری می‌شود، ممکن است کافی باشد، مخصوصاً به این دلیل که قبلاً در Workspace گنجانده شده است.

چگونه می توانید به Google Currents دسترسی پیدا کنید؟

با پیمایش در فهرست برنامه ‌ها در بالای حساب Google Workspace می‌توانید به Google Currents دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید از طریق برنامه‌ های iOS و Android به Currents دسترسی داشته باشید. از شما خواسته می شود با استفاده از حساب Workspace خود وارد سیستم شوید.

اگر یک حساب کاری پولی و هم یک حساب شخصی Google رایگان دارید، حتماً با استفاده از حساب قبلی وارد سیستم شوید. Google Currents در حساب ‌هایی که به @gmail.com ختم می‌شوند در دسترس نیست.

با Google Currents چه کاری می توانید انجام دهید؟

برای معرفی Google Currents میتوان گفت که برای به روز نگه داشتن کل یک شرکت و زیر گروه های مختلف آن استفاده کرد. همچنین میتوان از آن برای به دست آوردن ورودی و بازخورد در مورد پروژه ها و ابتکارات استفاده کرد.

طرفداران Google+‎ از شباهت آن با Currents لذت خواهند برد.

یکی دیگر از ویژگی های آن توانایی تقسیم افراد در حلقه های مختلف است.

هنگام ایجاد پست، می‌توانید یک عکس، پیوند، نظرسنجی یا فایل Google Drive اضافه کنید و سپس مخاطبان خود را انتخاب کنید. می توانید مشاهده کنید که افراد چند بار پست شما را دیده اند، آن را پسندیده اند، به اشتراک گذاشته اند و نظر داده اند. همچنین می توانید پست شخص دیگری را مجددا به اشتراک بگذارید. وقتی همکارانتان را جستجو می‌کنید، میتوانید او را دنبال ‌کنید تا پست‌هایشان را ببینید.

معرفی Google Currents

معرفی Google Currents

یکی از ویژگی‌ های منحصر به فرد Currents این است که می‌توانید فعالیت خود را در پلتفرم در بازه ‌های زمانی مختلف مشاهده کنید. با دریافت نظرات بیشتر در مورد پست های خود، اشتراک گذاری و جمع آوری فالوور های بیشتر، نفوذ بیشتری به دست می آورید.

چگونه Google Currents اطلاعات را سازماندهی می کند؟

Google Currents پست ‌ها را با استفاده از جریان‌ ها، انجمن‌ ها و برچسب ‌گذاری سازمان ‌دهی می‌کند.

جریان‌ ها: توسط مدیر راه‌ اندازی می‌شوند و برای جلب توجه به پست‌ های مرتبط با موضوعات خاص استفاده می‌شوند. جریان ها تاثیرگذار هستند زیرا پست ‌ها را از فید ها که ممکن است کمی شلوغ شود جدا میکند. آنها را در جایی قرار می‌دهد که بتوان به سرعت آنها را پیدا کرد و به آنها ارجاع داد.

جوامع: آیا گروهی از همکاران در پروژه ای همکاری می کنند؟ آیا آنها به فضای اختصاصی برای مدیریت پروژه نیاز دارند؟ می‌توانید یک انجمن برای آنها در Currents ایجاد کنید. انجمن ‌ها را میتوانید راه اندازی کنید تا موضوعاتی که می‌خواهید مدیریت کنید و اطلاعات را در آنها به اشتراک بگذارید. برای مثال، همکارانی که در توسعه یک محصول جدید با یکدیگر همکاری می‌کنند، می توانند اطلاعات را در یک انجمن سازماندهی و به اشتراک بگذارند.

برچسب ‌گذاری: افزودن هشتگ به پست ‌ها در Currents راهی برای کاربران است که به سرعت در مورد یک موضوع خاص جستجو و اطلاعات پیدا کنند، به عنوان مثال، #pizzafriday یا #annualbonus. می‌توانید برچسب ها را از طریق نوار جستجوی اصلی در بالای Currents جستجو کنید. همچنین می‌توانید برچسب ‌های محبوب و آنهایی را که دنبال می‌کنید با کلیک بر روی گزینه #Tags در سمت چپ بررسی کنید.

معرفی Google Currents

معرفی Google Currents

کنترل ‌های مدیریت بخش مهمی از Currents هستند. همراه با قابلیت تعدیل پست ها، ادمین ها تجزیه و تحلیل هایی را در مورد نحوه مشاهده و استفاده از پست ها دریافت می کنند. این قابلیت به آنها این توانایی را می دهد که بفهمند چه نوع محتوا و داده هایی برای انجام تجزیه و تحلیل رفتار کارکنان بهترین است.

موارد استفاده احتمالی Google Currents

فراتر از خدمت به عنوان یک شبکه اجتماعی داخلی، Google Currents موارد استفاده دیگری نیز دارد:

برای مثال، یک شرکت می‌تواند از جریان اختصاصی Currents Stream به ‌عنوان نقطه ورود به اسناد داخلی و آموزش ‌هایی که با استفاده از ابزارهای دیگر Google مانند Docs و YouTube جمع ‌آوری شده‌اند، استفاده کند.

یکی دیگر از موارد استفاده بالقوه Currents، افزایش شفافیت و پاسخگویی شرکت است.

با این حال، Currents مکانی را فراهم می کند که مدیران ارشد می توانند در مورد استراتژی شرکت پست بگذارند و به سؤالات و نظرات در انجمنی پاسخ دهند که همه کارکنان بتوانند آنها را ببینند. ماه‌ ها بعد، وقتی می‌پرسید که آیا C-Suite وارد شده است یا خیر، می‌توانید به Currents مراجعه کنید و بحث ‌های پیرامون یک موضوع خاص را ببینید.

همچنین Currents مکانی است که مدیریت می تواند با استفاده از آن نبض شرکت را در دست بگیرد. دیدگاه‌ ها و واکنش ‌ها به پست‌ ها، همراه با تحلیل‌ های موجود در Currents، پایه خوبی برای درک نحوه واکنش کارکنان به استراتژی شرکت فراهم می‌کند.

Google Currents در مقابل Slack: مزایا و معایب

Google Currents گاهی اوقات به عنوان رقیب Slack توصیف می شود. هر دو پلتفرم مزایا و معایبی دارند.

مزایای Google Currents

همه ویژگی ‌های Currents در هر سطح اشتراک Google Workspace گنجانده شده است. کاربران با Currents می‌تواند فورا به ابزارهایی مانند Drive، Docs و Meet دسترسی داشته باشد. کار را برای شرکت ‌هایی که از Workspace استفاده می‌کنند و نمی‌خواهند اپلیکیشن دیگری به سیستم‌ های داخلی خود اضافه کنند، راحت می‌کند.

کنترلی که ادمین‌ ها بر جریان‌ ها دارند به طور بالقوه سازماندهی اطلاعات را آسان ‌تر می‌کند. Currents همچنین ظاهر مینیمالیستی تری دارد که می تواند به شما در یافتن اطلاعات کمک کند.

کنترل و دسترسی سریع به اطلاعات در واقع یک نقطه قوی برای Currents است. اطلاعات اغلب در Slack گم می‌شوند. Currents به گونه ای تنظیم شده است که به نظر می رسد به اشتراک گذاری اطلاعیه های اساسی تر را تشویق می کند.

Currents در مرورگر رایانه ‌های رومیزی بومی است. اگر ترجیح می دهید تعداد زیادی برنامه همزمان اجرا نشوند، این نکته می تواند یک مزیت بزرگ باشد. اگر دوست ندارید از نسخه مبتنی بر مرورگر Slack استفاده کنید، که بسته به تنظیمات شما، می تواند شما را کمی بیشتر به سمت برنامه دسکتاپ خود سوق دهد، میتوانید در این شرایط از Currents استفاده کنید.

معایب Google Currents

Google Currents هنوز به طور گسترده توسط شرکت ها مورد استفاده قرار نگرفته است. عدم استفاده از آن کاملاً در تضاد با خود Google Workspace است که در بسیاری از صنایع استاندارد است. البته Slack هم همینطور است، که سطوح رایگان و ممتاز را ارائه می‌کند، چیزی که Currents ارائه نمی‌کند.

یک برنامه Currents برای iOS و Android وجود دارد، با این حال این پلتفرم یک برنامه اختصاصی دسکتاپ ندارد. مانند سایر ابزارهای Workspace، از طریق مرورگر استفاده می شود. ممکن است برای برخی افراد خوب باشد اما برای برخی دیگر گیج کننده به نظر برسد، به خصوص اگر تعداد زیادی برگه را باز نگه دارید.

Google Currents برنامه های شخص ثالث گسترده ای را که Slack ارائه می دهد در دسترس ندارد. Currents با سایر ابزارهای Workspace کاملاً خوب کار می‌کند، اگر خیلی به برنامه های Slack وابسته هستید، کار شما با Currents سخت خواهد بود، زیرا نمی‌توانید گستره وسیعی از برنامه ‌های شخص ثالث را از Slack به Currents متصل کنید.

Currents توسط گوگل ساخته می‌شود، شرکتی که به راه ‌اندازی و سپس از بین بردن ابزارهای تازه کار معروف است. ابزار های Google Inbox، Google Reader و البته Google+‎ را به یاد بیاورید.

در مقابل، Slack به این زودی ‌ها به جایی نمی‌رسد، حتی اگر با رقابت بیشتری روبرو شود.

آیا باید از Google Currents استفاده کنید؟

اگر شرکت شما از Google Workspace استفاده می کند، امتحان کردن Currents کاملا منطقی است. حداقل، می‌توانید از آن برای اطلاعیه ‌ها و مطالب مرجعی استفاده کنید که هم قدیمی هستند و هم به تعامل کارکنان نیاز دارند.

ممکن است هرگز به طور کامل جایگزین Slack برای شما نشود. در میان رقابت جهانی برای استعداد یابی، درک اولویت های کارکنان برای شرکت ها اهمیت فزاینده ای دارد. تجزیه و تحلیل Currents به مدیران راه هایی برای انجام این کار می دهد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. مرتضی علیرضایی گفت:

    آموزنده بود ممنون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT