ثبت نام آزمون زبان دولینگو

ثبت نام آزمون زبان دولینگو و پرداخت هزینه آزمون

زمان مطالعه 4 دقیقه

آزمون زبان انگلیسی Duolingo یک سنجش مهارت زبان انگلیسی آنلاین است، که به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال قابل دسترسی است. مدت زمان این آزمون کمتر از یک ساعت بوده و هزینه ای بسیار پایین تر از آزمون های آیلتس و تافل دارد. هزینه آزمون دولینگو تنها ۴۹ دلار بوده و زبان آموزان می توانند به راحتی و بدون حضور در مراکز زبان در این آزمون شرکت کنند. اعتبار این آزمون دو سال بوده و نمره آن بدون هیچ هزینه ای قابل ارسال به دانشگاه ها و کالج های مورد پذیرش است. در این روزهای کرونایی و بدلیل کنسل شدن تمام آزمون های انگلیسی، Duolingo فرصت مناسبی برای بررسی سطح مهارت زبان آموزان فراهم کرده است. در این مقاله به بررسی ثبت نام آزمون زبان دولینگو و پرداخت هزینه آزمون از طریق اول پرداخت می پردازیم.

ثبت نام آزمون زبان دولینگو

ثبت نام آزمون زبان دولینگو

ثبت نام آزمون زبان دولینگو

ثبت نام آزمون زبان دولینگو

تعداد زیادی از دانشگاهها و کالج های برتر دنیا (علاوه بر موارد قبلی) اقدام به پذیرش موقتی نمره آزمون زبان دولینگو کرده اند. از جمله شناخته ترین دانشگاه های پذیرنده نمره زبان دولینگو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کانادا کالج
2- دانشکده هنر دانشگاه آلبرتای کانادا
3- دانشگاه استمفورد
4- دانشگاه آلاباما
5- دانشگاه آریزونای شمالی
6- دانشگاه آرکانزاس
7- دانشگاه کارولینا استیت

ثبت نام آزمون زبان دولینگو

ثبت نام آزمون زبان دولینگو

لیست دانشگاه ها و کالج های پذیرنده نمره دولینگو در سایت این آزمون آورده شده است. این لیست هر روز درحال گسترش می باشد؛ با این حال توصیه می گردد، حتما پذیرش یا عدم پذیرش نمره دولینگو را با دانشگاه مدنظرتان نیز چک کنید.

بخش های مختلف آزمون انگلیسی دولینگو Duolingo

این آزمون از سه بخش مختلف تشکیل شده است.

1. راه اندازی سریع:
مدت زمان این بخش 10 دقیقه بوده، نمره ای ندارد و تنها در آن راهنماهایی در رابطه با قوانین و مقرراتی که باید در این آزمون به آن دقت شود، آورده شده است.

2. پرسش های انطباقی:
در این بخش که قسمت اصلی آزمون است، مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و قرائت زبان آموزسنجیده می شود و مدت زمان آن 25 دقیقه است. در بخش پرسش های انطباقی، پرسش جدید، بر اساس عملکرد داوطلب در پرسش قبلی نشان داده می شود یعنی اگر داوطلب به پرسش قبلی پاسخ صحیح دهد، پرسش جدید سختتر بوده و اگر به پرسش قبلی پاسخ اشتباهی داده باشد، پرسش جدید آسانتر خواهد بود.

3. مصاحبه ویدئویی و نمونه ای از نگارش شما:
در این بخش از داوطلب خواسته میشود که به چند پرسش که پاسخ قطعی ندارد پاسخ دهید؛ مثلا تصویری نشان داده می شود و درخواست می شود که در آن باره توضیح داده شود. اگرچه این بخش نمره ندارد اما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عملکرد داوطلب در این قسمت، برای دانشگاه ها و سازمانهای مورد تقاضای زبان آموز، ارسال می شود. مدت زمان این بخش 10 دقیقه بوده و بر اساس عملکرد داوطلب در بخش پرسش های انطباقی، تعیین می شود. این قسمت از دو بخش شفاهی و کتبی تشکیل شده که زمان بخش شفاهی 1-3 دقیقه و زمان قسمت کتبی 3-5 دقیقه می باشد. همچنین برای هر بخش 30 ثانیه برای فکر و انتخاب موضوع مورد نظر، زمان داده می شود.

پرداخت هزینه Duolingo

نحوه نمره دهی آزمون دولینگو

نمره این آزمون بین 10-160 بوده که در سطوح مختلفی دسته بندی می شود:

1- سطح A1/A2 برای کسانی است که نمره 10-55 در آزمون کسب کرده اند و از توانایی درک واژگان ابتدایی و پاسخ گویی در موقعیت های آشنا برخورداند.

2- سطح B1 مختص کسانی است که نمره نمره 60-85 در آزمون کسب کرده اند و از توانایی درک واژگان متوسط و پاسخ گویی در موقعیت های ملموس در مورد مطالب روزمره زندگی و کار برخورداند.

3- سطح B2 مختص کسانی است که نمره 90-115 در آزمون کسب کرده اند و از توانایی درک واژگان خوب و درک نکات اصلی سخن و متن انتزاعی و ملموس برخورداند.

4- سطح C1/C2 مختص کسانی است که نمره 120-160 در آزمون کسب کرده اند و از توانایی درک زبان استعاری، کنایه ای و اصطلاحات عامیانه و به کار بردن زبان به طور موثر در اکثر موقعیت های اجتماعی، دانشگاهی و حرفه ای برخورداند.

قوانین آزمون دولینگو

از آنجا که این آزمون به صورت آنلاین برگزار می شود، دولینگو به منظور اطمینان از عدم تقلب داوطلبان، قوانین زیادی وضع کرده است که برخی از آنها عبارتند از:

• داوطلب باید در اتاقی پرنور و تنها باشد، گوش هایش به صورت کامل مشخص باشد و از عینک آفتابی یا هدفون استفاده نکند.

• از آنجائیکه سؤالات امتحان نسبتاً کوتاه است، داوطلب حق استفاده از قلم و کاغذ را ندارد.

• داوطلب حین آزمون اجازه خروج از مرورگر یا باز کردن تب جدید را ندارد.

• هر داوطلب می تواند دوبار در ماه، در این آزمون شرکت کند اما اگر به هردلیلی، از جمله اشکالات فنی یا قطع اینترنت در حین امتحان، آزمون تکمیل نشود، داوطلب بدون لحاظ مورد قبلی می تواند مجدد در آزمون شرکت کند.

هر داوطلب باید تمام این مقررات را رعایت کنید و اگر حتی یک مورد را هم رعایت نکند، دولینگو می تواند آزمون را باطل کرده و از شرکت مجدد فرد در آزمون جلوگیری کند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT