فضای کار اشتراکی چیست

معرفی فضای کار اشتراکی و مزایای آن برای استارتاپ‌ها

زمان مطالعه 2 دقیقه

Coworking Space یا همان فضای کار اشتراکی ، تحولی عظیم در پیدایش استارتاپ‌ها یا ترسیع روند رشد آنها داشته است. امروزه در کشورهای پیشرفته، وجود فضای کار اشتراکی در نقاط مختلف کلان شهر‌ها امری لازم به نظر می‌رسد.

فضای کار اشتراکی چیست؟

در حقیقت فضای کاری بزرگی است که توسط شرکت‌های تخصصی ایجاد و تجهیز شده و به اشخاص یا تیم‌های استارتاپی خدمات مختلفی را ارایه می‌دهند. خدمات ابتدایی شامل اجاره دادن میز، صندلی و کمد به مشتریان است و در کنار آن خدمات گسترده‌تری از قبیل تامین اینترنت پرسرعت، فضای کار خصوصی، سالن جلسه، اتاق عقد قرار داد، سالن کوچک کنفرانس و … می‌شود. در حقیقت استارتاپ‌ها با کرایه‌ چنین فضاهایی به صورت ساعتی، روزانه یا ماهانه، علاوه بر تامین نیازهای اولیه خود، هزینه کمتری را نسبت به کرایه یک دفتر اداری متقبل می‌شوند.

فضای کار اشتراکی چیست

مزایای فضای کار اشتراکی برای تیم‌ ها و استارتاپ‌ ها

۱- کاهش هزینه

دیگر نیازی نیست که استارتاپ‌ها یا اشخاص در همان ابتدای فعالیت خود هزینه گزافی برای اجاره دفتر اداری بپردازند و با کمترین هزینه می‌توانند خدمات مختلف یک دفتر اداری یا حتی بالاتر از آن، امکانات اتاق کنفرانس و سالنی مرتب و شیک برای عقد قرارداد در اختیار بگیرند.

۲- امکان یافتن افراد با استعداد

مسلما هر شخصی که به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار است، نیازمند افراد متخصص جهت تشکیل تیم یا رفع مشکلات کاری از طریق تجربه دیگران خواهد بود. در چنین فضاهایی، این امکان یا احتمال وجود دارد که افراد مختلف با تخصص‌های مختلف یکدیگر را پیدا کنند و شانس موفقیت کسب و کار افزایش خواهد یافت.

۳- اطلاع از دوره‌های آموزشی مختلف و کسب دانش

در بسیاری از محیط‌های کسب و کار، ممکن است کنفرانس‌ یا جلسات آموزشی مختلف برگزار شود یا تبلیغ جدیدترین رویداد‌ها در این محیط‌ها توزیع شود. چنین محیطی باعث می‌شود که افراد بر حسب نیاز برای افزایش دانش خود در رویدادهای مختلف شرکت کنند.

فضای کار اشتراکی ایران

۴- یافتن سرمایه‌ گذار

احتمال اینکه سرمایه‌گذارن به چنین محیط‌هایی جذب شوند بیشتر است. از سوی دیگر برخی از شرکت‌های فضای کاری مشترک ، وکیل‌های با تخصص حوزه کسب و کار در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهند که آنها را در عقد قرارداد یاری رساند.

۵- افزایش ارتباط درون تیمی

بسیاری از موسسان کسب و کارهای نوپا از قبیل برنامه نویسان، از راه دور با یکدیگر در تعامل هستند. چنین فضاهایی این امکان را می‌دهد که هر از گاهی افراد یک تیم برای جلسات مختلف در کنار هم به صورت حضوری جمع شوند.

در صورتی که در مسیر راه‌اندازی کسب و کار خود هستید و نیاز به خدمات پرداخت ارزی مانند پرداخت هزینه هاست خارجی داشته باشید، می‌توانید از خدمات اول پرداخت استفاده کنید.

خدمات پرداخت ارزی خرید و هاست و دامین

 

امتیاز 4.7/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT