بازی Star Atlas ( استار اطلس)

معرفی کامل بازی Star Atlas ( استار اطلس) | آشنایی با ارز ATLAS

زمان مطالعه 8 دقیقه

بازی استار اطلس (star atlas) یک بازی آنلاین چند نفره با تم فضایی است. این بازی حول محور اکتشاف در فضا، کنترل قلمرو و تسلط سیاسی می‌گذرد. تیم توسعه به دنبال ایجاد تجربه‌ای در متاورس است که به دنبال آن تعامل مردم از نظر اقتصادی، اجماعی و سیاسی نسبت به دنیای واقعی بسیار متفاوت است.

بازی متاورس استار اطلس، را می‌توان به عنوان یک جهان مجازی موازی با دنیای فیزیکی و عاری از محدودیت‌های جغرافیایی تصور کرد. این بازی اولین عرضه توکن خود را در آگوست ۲۰۲۱ آغاز کرد و توانست اولین قطعات جهان خود را در ماه سپتامبر به فروش برساند، که موجب هیاهوی زیادی در بازار ارزهای دیجیتال شد. البته هنوز زمان زیادی مانده تا محتوای کاربردی و قابل پخشی از طرف این بازی در متاورس دیده شود.

بازی Star Atlas ( استار اطلس)

بازی متاورس Star Atlas یک بازی استراتژیک بزرگ است که در سال 2620 در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد. سه جناح کنترل فضا را تقسیم کردند و برای منابع و دارایی‌های با ارزش با یکدیگر رقابت می‌کنند. هدف نهایی این پروژه تبدیل شدن به دنیای دیجیتالی موازی با دنیای فیزیکی ما با فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خودپایدار است.

مانند برخی دیگر از سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز، این پروژه اقتصاد دیجیتال خود را از طریق ساختارهای مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای تسهیل می‌کند که شامل وام‌دهی، ییلد فارمینگ و بازار سازی خودکار است.

بازی Star Atlas ( استار اطلس)

بازی Star Atlas ( استار اطلس)

این پروژه قصد دارد از فناوری Nanite Unreal Engine 5 برای ایجاد حس واقعی غوطه‌وری استفاده کند که به بازی اجازه می‌دهد تصاویر سینمایی فوق واقعی را به نمایش بگذارد. بسیاری از مردم شباهت‌هایی بین Star Atlas و Star Citizen پیدا می‌کنند، یک بازی که هنوز منتشر نشده است اما بیش از ده سال است که در حال توسعه است، که هر دو بر اکتشاف فضا و یک جهان پایدار تأکید دارند.

ارزهای موجود در بازی استار اطلس 

محرک اصلی ارزش در دنیای بازی Star Atlas، سیستم پاداش پولی (Play-To-Earn) است که از طریق اقتصاد غیرمتمرکز و مکانیزم‌های درون بازی ارائه می‌شود. دو توکن اصلی قابل تعویض به عنوان ارزهای درون بازی وجود دارد، ATLAS و POLIS. این بازی بر روی بلاک چین سولانا ساخته شده است و امکان داشتن خروجی بالا و کارمزد پایین را فراهم می‌کند. با ادغام با Serum، مشارکت در فعالیت‌های دیفای مانند وام‌دهی و قرض، ییلد فارمینگ و کسب هزینه از AMM آسان‌تر می‌شود.

در ادامه به معرفی توکن‌های بازی POLIS و ATLAS می‌پردازیم.

توکن ATLAS

اطلس توکن بومی پلتفرم است که به عنوان ارز معاملاتی در بازی عمل می‌کند. برای تراکنش با شخصیت‌های غیر بازیکن (NPC) و همچنین تراکنش‌های سفینه، خدمه، اشیاء، زمین و تجهیزات استفاده می‌شود.

بازی Star Atlas ( استار اطلس)

بازی Star Atlas ( استار اطلس)

هنگام بازی متاورس استار اطلس (Star Atlas) باید برخی از هزینه‌های عملیاتی را در نظر بگیرید، که ممکن است شامل تعمیر آسیب، استخراج منابع و تأمین سوخت برای سفینه‌ها باشد. این‌ هزینه‌ها درون بازی با استفاده از توکن ATLAS پرداخت می‌شوند. اطلس همچنین ارزی است که در بازار NFT بازی برای خرید اقلامی مانند سفینه‌ای فضایی استفاده می‌شود.

توکن POLIS

POLIS مشابه اکس دربازی اکسی اینفینیتی توکن حاکمیت بازی است. دارندگان توکن POLIS برای تعیین فعالیت‌هایی که می‌توانند در زمینشان انجام شوند، از سایر بازیکنان مالیات می‌گیرند و قوانینی را وضع می‌کنند که سایر بازیکنان باید از آن‌ها پیروی کنند.

بازی Star Atlas ( استار اطلس)

بازی Star Atlas ( استار اطلس)

پس از پخش زنده بازی، تنها راه دسترسی به POLIS استیکینگ اطلس است. با این حال ۲۰ درصد از توکن‌ها برای خرید در پیشنهاد اطلس کهکشانی در دسترس خواهند بود، که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

توزیع پولیس

توزیع توکن پولیس در دو مرحله انجام خواهد شد.

در مرحله اول، با نام مستعار ارائه دارایی کهکشانی (GAO)، 20 درصد از توکن حاکمیتی فروخته خواهد شد.

پس از GAO، POLIS باقی‌مانده به عنوان پاداش برای استیکینگ ATLAS توزیع می‌شود.

ابزار حاکمیتی

POLIS یک توکن حاکمیتی است که می‌تواند در بازی و برای هدایت خط‌مشی دنیای واقعی بازی استفاده شود. این به بازیکنان قدرت سیاسی در میان جناح‌ها و همچنین نفوذ بر تصمیمات توسعه‌‍دهندگان بازی استار اطلس را می‌دهد.

حاکمیت درون بازی

POLIS نشان‌دهنده حق رأی در دنیای مجازی است. دارندگان POLIS بدون در نظر گرفتن مالکیت NFT زمین، مالکیت قضایی منحصربه‌فردی بر کل مناطق خواهند داشت. این بازیکنان می‌توانند برخی از فعالیت‌هایی را که تحت نظارت آن‌ها انجام می‌شود محدود کنند، از بازیکنان دیگر مالیات بگیرند، عوارض دریافت کنند و قوانینی را وضع کنند که سایر بازیکنان باید از آن‌ها پیروی کنند.

حکمرانی دنیای واقعی

POLIS اساساً به جامعه بازی‌، امکان تأثیرگذاری بیشتری بر تصمیمات تیم توسعه بازی استار اطلس می‌دهد. با این حال، انتظار می‌رود این امر پس از یک دوره تصمیم‌گیری متمرکز، که انتظار می‌رود ۲ تا ۳ سال طول بکشد، رخ دهد. در پایان دوره متمرکز، دارندگان می‌توانند بر اقتصاد بازی (به عنوان مثال نرخ تورم)، برنامه‌های انتشار دارایی، جهت بازی و موارد دیگر تأثیر بگذارند.

بودجه بازی Star Atlas

استار اطلس تأمین بودجه بازی را در قالب فروش دارایی به پنج مرحله تقسیم کرده است، تا کل چشم‌انداز دنیای متاورس استار اطلس (Star Atlas) را تکمیل کند. بر اساس نقاط عطف توسعه، هر مرحله فرصت جدیدی را برای بازی فراهم می‌کند تا سرمایه تولید کند.

ارائه دارایی کهکشانی (GAO)

در طول GAO، دارایی‌های درون‌بازی (سفینه‌های فضایی NFT) به تعداد محدود منتشر می‌شوند تا تقاضای اولیه جامعه و مجموعه‌دارانی که به دنبال دستیابی به نسل اول NFT‌های بازی هستند، برآورده شود. NFTها هنرهای مفهومی سفینه فضایی باکیفیت بالا را به تصویر می‌کشند. دارایی‌های بازی منتشر شده در این مرحله تا فاز 2 قابل بازی نیستند. با این حال، این دارایی‌ها را می‌توان بلافاصله به صورت P2P یا از طریق صرافی غیرمتمرکز پلتفرم معامله کرد.

مینی گیم مرورگر

استار اطلس یک مینی گیم مبتنی بر مرورگر را به عنوان حداقل محصول قابل اجرا منتشر خواهد کرد. دارایی‌های درون‌بازی را می‌توان بلافاصله در مینی گیم خریداری و استفاده کرد. در طول مرحله مینی گیم، دارایی‌های به دست آمده در چارچوب مجموعه ویژگی‌های استار اطلس قابل تنظیم خواهند بود. فروش دارایی در مینی گیم باعث ایجاد درآمد مداوم برای فاز خواهد شد.

فروش ماژول سفینه سازی

پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز فاز 2، تولید کامل بازی استار اطلس روی Unreal Engine 5 آغاز می‌شود. اولین نقطه عطف این نسخه بازی، استقرار یک ماژول سفینه سازی کاربردی خواهد بود. این ماژول به بازیکنان و کلکسیونرها اجازه می‌دهد تا دارایی‌های نهایی خود را در بازی بررسی کنند، اما این ماژول به کارخانه سفینه سازی ایستگاه فضایی مرکزی گروه انتخابی آن‌ها محدود می‌شود. موج دیگری از فروش دارایی‌های عمومی در این مرحله برنامه‌ریزی خواهد شد. در همین حال، فروش دارایی در مینی گیم به ایجاد درآمد مداوم ادامه خواهد داد.

پیش فروش نهایی در بتا

نسخه بتا بازی استار اطلس باید قبل از این مرحله با موفقیت راه‌اندازی می‌شد. تمام دارایی‌های باقی‌مانده برای خرید در دسترس خواهند بود و می‌توانند فوراً در ساخت بتای استار اطلس استفاده شوند.

فروش مداوم

پس از راه‌اندازی کامل نسخه زنده بازی متاورس استار اطلس، تمام دارایی‌های آماده تولید پس از فروختن، دیگر برای خرید در دسترس نخواهند بود. فروش مستمر دارایی‌های تازه معرفی‌شده، به مفاهیم جدید و دارایی‌های آماده تولید که توسط تیم توسعه استار اطلس توسعه یافته است، محدود خواهد شد. همچنین شرکت مادر مالیات تراکنش‌ها را برای هر تجارت درون بازی وضع خواهد کرد.

جناح های بازی ستاره اطلس

اگر به آغاز کار این بازی نگاه کنیم، انتخاب جناح یکی از معدود کارهایی است که بازیکنان ممکن است در مراحل اولیه انجام دهند و هر گروه از نظر تسلط بر منابع مختلف در سراسر کهکشان، مزایا و معایب خاص خود را دارد. به طور کلی، اولین چیزی که یک تازه وارد در مورد آن صحبت می‌کند این است که باید به کدام جناح بپیوندد.

بازی Star Atlas ( استار اطلس)

بازی Star Atlas ( استار اطلس)

  • قلمرو MUD

قلمرو MUD توسط انسان‌ها اداره می‌شود. قلمرو MUD در مجاورت مواد خامی است که در فرآیند ساخت قطعات برای سفرهای دوردست فضانوردی و فناوری بالستیک استفاده می‌شود.

ویژگی‌های جناحی: قدرت آتش، سخت کوشی

منابع محلی: تنون، هیسنیوم، الماس

  • منطقه ONI

منطقه ONI توسط مجموعه‌ای از نژادهای بیگانه رهبری می‌شود. مزیت اصلی پیوستن به منطقه ONI دسترسی به مواد اولیه خوشه‌ای متراکم در فضای کنترل شده آن‌ها است. این مواد برای استفاده در توسعه فناوری‌های رادار و پنهان‌کاری پیشرفته بسیار موردتوجه هستند.

ویژگی‌های جناحی: دیپلماتیک، تکنولوژیک

منابع محلی: جسفر، کیسنیک، طلا

  • بخش Ustur

بخش Ustur توسط افراد سایبرنتیک فرماندهی می‌شود. به بخش Ustur بپیوندید تا مسیر خود را در جهان فیزیکی ایجاد کنید. دسترسی به مواد معدنی کمیاب که در توسعه فناوری رانشگر بسیار چابک و خطوط لوله تقویت‌کننده بدنه سطح بالا ضروری هستند.

ویژگی‌های جناحی: استحکام بدنه، اکتشافی

منابع محلی: ویسکوویت، دودیلین، لیتیوم

موفقیت در بازی Star Atlas

به‌عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های متاورس در بخش کریپتو در حال حاضر، همه امیدواریم که پروژه استار اطلس و ارز دیجیتال Atlas موفق شود. علاوه بر این، ازآنجایی‌که بازی استار اطلس روی یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین بلاک چین‌ها ساخته شده است، طبیعتاً افراد را به حدس و گمان در مورد چگونگی انجام آن تشویق می‌کند.

۱. NFT قبل از توسعه بازی

بسیاری از علاقه‌مندان به ارز دیجیتال متحیر هستند که چرا تیم به جای ایجاد دارایی‌های بازی آماده برای استفاده، وسواس زیادی به ایجاد هنر مفهومی و فروش آن به عنوان NFT دارد. علاوه بر این، با وجود تعداد زیادی از هنرمندان مفهومی و تنها چند طراح و مهندس گیم پلی، به نظر می‌رسد که تیم بازی نامتعادل است. اتفاقی که می‌افتد این است که در توسعه بازی‌های معمولی، فاز پیش‌تولید شامل ایجاد بسیاری از هنرهای مفهومی است و Star Atlas در تلاش است تا حد امکان از این مرحله درآمد کسب کند. با این حال، ایجاد هنر مفهومی نباید تنها تمرکز در طول پیش‌تولید باشد، و برای تیم مهم است که در زمینه‌های دیگر نیز پیشرفت داشته باشد.

۲. شفافیت توسعه

بازی چگونه است؟ چه زمانی می‌توانم بخشی از بازی را ببینم؟ کی منتشر می‌شود؟ این‌ها برخی از سؤالات متداول در سرور Star Atlas Discord هستند. با این حال، اکثر اوقات، هیچ‌کس پاسخی ندارد.

طبق وایت پیپر ستاره اطلس، ۲ تا ۳ سال تصمیم‌گیری متمرکز اولیه وجود خواهد داشت تا جامعه بتواند با حقوق رأی مربوطه خود تصمیم‌گیری کند، بنابراین توسعه دهندگان آن‌ها ممکن است کمتر از سایر سازمان‌های غیرمتمرکز درگیر جامعه باشند. همچنین ممکن است برخی از جزئیات محرمانه باشد و هرگونه افشای پروژه را به خطر بیندازد.

۳. کفایت منابع

آیا تیم فعلی استار اطلس قادر به ساخت چیزی به این بزرگی هست؟

همان‌طور که کوین دسک در 21 سپتامبر گزارش داد، Star Atlas امسال شاهد رشد انفجاری بوده است، با فروش توکن عمومی 2 میلیون دلاری به 41 میلیون دلار فروش NFT که قبلاً افزایش داده است. اگرچه، در مقایسه با سایر پروژه‌هایی که در حال حاضر در حال توسعه هستند، هنوز راه زیادی در پیش است.

برای مثال Star Citizen را در نظر بگیرید که بیش از 400 میلیون دلار بودجه دریافت کرده و گران‌ترین بازی ویدئویی برای توسعه است. حتی پس از بیش از ده سال توسعه، هنوز برای راه‌اندازی در تلاش است. درواقع، بسیاری از افراد حاضر در صحنه نگران هستند که ساخت Star Atlas به اندازه Star Citizen طول بکشد، یا در نهایت در رقابت با Star Citizen که سال‌های طولانی‌تری در توسعه داشته است، شکست بخورد. صنعت بازی همچنین مملو از انتشار تریلرهای جذابی است که در نهایت لغو شدند، یا محصول نهایی که نتوانست به تبلیغات پاسخ دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، به نظر می‌رسد که Star Atlas ممکن است نیاز به گسترش تصاعدی تیم و منابع خود داشته باشد تا بتواند با رشد سایر بازی‌های ویدیویی AAA یا متاورس‌ها رقابت کند. جدای از جمع‌آوری وجوه اضافی از طریق دور تأمین مالی یا فروش دارایی، به نظر می‌رسد برون‌سپاری تولید برای مقرون به صرفه بودن بیشتر قابل اجرا باشد.

۴. مشارکت مستمر جامعه

از آنجایی که بازی استار اطلس قصد دارد به یک پروژه غیرمتمرکز تبدیل شود، موفقیت آن به شدت به جامعه بستگی دارد. در نتیجه، لازم است تیم بر سطح مشخصی از شفافیت مراحل توسعه و توزیع سود فروش بین جامعه خود در کل دوره توسعه تأکید کند.

از سوی دیگر، پایگاه کاربر باید در بازی در درجه اول برای لذت شخصی یا توسعه بازی درگیر شود، نه برای تبلیغات یا سود. در غیر این صورت، اگر بازی دیگر سودی نداشته باشد، تعداد زیادی از کاربران آن را رها می‌کنند و در نهایت منجر به فروپاشی اکوسیستم مجازی می‌شود، مانند آنچه ممکن است در برخی از بازی‌های قبلی P2E دیده باشیم. به هر حال، توکن‌های بازی POLIS و ATLAS برای استفاده به عنوان ارزهای درون بازی طراحی شده‌اند و باید به خوبی با آن‌ها رفتار کرد، به‌ویژه با توجه به اینکه سال‌ها تا انتشار نهایی بازی باقی‌مانده است.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT