مقایسه edX و Coursera

مقایسه edX و Coursera | بهترین بستر یادگیری کدام است؟

زمان مطالعه 7 دقیقه

اگر به دنبال ثبت نام برای یک پلتفرم یادگیری هستید، اما مطمئن نیستید که از کدام یک استفاده کنید، دیگر دنبال این نباشید. در این مقاله به مقایسه edX و Coursera می پردازیم.

پرداخت در سایت edX

edX و Coursera از بزرگ ترین پلتفرم های آموزش آنلاین در اینترنت هستند. هر دو پلتفرم دوره‌های باکیفیت ارائه می‌دهند و به دلیل همکاری با مؤسسات آموزشی معتبر در سراسر جهان مشهور هستند. اگرچه هر دو پلتفرم از بسیاری جهات مشابه هستند، تفاوت‌های کافی بین آن‌ها وجود دارد تا بر تجربه یادگیری شما در هر یک از پلتفرم‌ها تأثیر بگذارد. بنابراین، edX در مقابل Coursera، کدام یک برای شما بهترین است؟ بیاید نگاهی بیندازیم.

پرداخت در سایت Coursera

مقایسه edX و Coursera

ارزشی که از یک دوره دریافت می کنید تحت تأثیر تجربه یادگیری شما است. edX و Coursera کار زیادی برای ایجاد یک تجربه یادگیری دلپذیر انجام دادند. برای سنجش اینکه کدام پلتفرم تجربه یادگیری بهتری را ارائه می دهد، هر دو پلتفرم را با استفاده از سه معیار سنجش کردیم.

مقایسه edX و Coursera

مقایسه edX و Coursera

  1. رابط کاربری

edX و Coursera رابط کاربری زیبا و بصری دارند. با این حال، پیدا کردن مسیر خود در Coursera نسبت به edX آسان تر است. رابط کاربری Coursera ساده تر و شهودی تر است. شما چیزهایی را در جایی که انتظار دارید می بینید و مسیریابی را بدون دردسر می کند. سایت موبایل کورسرا (Coursera’s) نیز یک مزیت بزرگ است.

از طرف دیگر edX به خوبی کار می‌کند تا صفحات «یادگیری اصلی» خود را سبک و بدون آیتم‌های حواس ‌پرت کننده کم یا بدون آن‌ها روشن نگه دارد. این برای یک تجربه یادگیری بدون حواس پرتی بسیار مهم است. با این وجود، با نگاهی به تصویر بزرگ تر، Coursera در متریک رابط کاربری برنده است.

  1. تجربه کاربری

اگرچه هر دو پلتفرم کانال های گفتگوی درون دوره ای را ارائه می دهند، کانال های ارتباطی Coursera تعاملی تر و پاسخگوتر هستند. ویژگی چت زنده Coursera نیز یک مزیت بزرگ است.

به دلیل بوروکراسی (bureaucracy) در موسسات شریک، گاهی اوقات زمان زیادی طول می کشد تا مسائل در edX حل شوند. این گاهی اوقات می تواند یک قاتل روحیه باشد. Coursera دقیقاً یک الگو در این زمینه نیست، اما همه چیز سریع تر پیش می رود. در این معیار، Coursera برنده است.

  1. محیط یادگیری

edX بسیاری از اجزای یک محیط دانشگاهی سنتی را منعکس می کند. از نحوه ساختار برنامه درسی گرفته تا ارائه سخنرانی ها. تا جایی که می توانید به یک دانشگاه معمولی نزدیک شوید.

Coursera رویکرد مشابهی را اتخاذ می‌کند، اما دوره‌ها با سرعت کمی بیشتر برگزار می‌شوند. در مقایسه با edX، دوره‌های Coursera از رویکرد مهارت ‌محور تری نسبت به یادگیری استفاده می‌کنند. در این معیار، ما آن را یک تساوی می نامیم.

برنده: Coursera

دوره های ارائه شده در edX و Coursera

edX و Coursera دارای مجموعه عظیمی از دوره های آموزشی هستند که موضوعاتی در زمینه فناوری، هنر، توسعه شخصی، مطالعات زبان و چندین مورد دیگر را شامل می شود. آنها یکی از بهترین مکان ها برای دسترسی به دوره های با کیفیت در سطح کالج هستند.

  1. تعداد دوره ها و سوله های (Niches) تحت پوشش

مقایسه edX و Coursera

مقایسه edX و Coursera

وب سایت edX حدود 3500 دوره را فهرست کرده است. از طرف دیگر Coursera حدود 7000 دوره ارائه می دهد. با این حال، اعداد و ارقام کل داستان را بیان نمی کنند.

edX ممکن است دوره های کمتری داشته باشد، اما این پلتفرم حوزه های موضوعات بیشتری را پوشش می دهد. برعکس، Coursera موضوعات (یا سوله‌های) کمتری را پوشش می‌دهد اما دوره‌های بیشتری دارد.

از نظر تعداد زیاد دوره های موجود، Coursera برنده است. با این حال، edX موضوعات بیشتری را نسبت به Coursera پوشش می دهد.

  1. دوره های برجسته یا محبوب

مقایسه edX و Coursera

مقایسه edX و Coursera

در حالی که Coursera به دلیل دوره های مرتبط با کامپیوتر خود مشهور است، در مورد دوره های کسب و کار کمتر صحبت شده است! Coursera بیش از 1000 دوره کسب و کار با کیفیت بالا را فهرست می کند.

اگر می‌خواهید به مجموعه‌ای از دوره‌های مرتبط با مهارت‌های تجاری دسترسی داشته باشید، با Coursera شانس بیشتری خواهید داشت. با این حال، در حالی که Coursera در نبرد کمیت پیروز می شود، edX کیفیت کمی بهتری ارائه می دهد.

به جرات می توان گفت که هر دو پلتفرم در دوره های فناوری و کسب و کار برتر هستند.

یک نکته کلیدی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. اکثر دوره های غیر فنی Coursera معمولاً بسیار فناوری محور هستند. بنابراین، اگر به عنوان مثال در حال گذراندن یک دوره کسب و کار یا سلامت هستید، باید انتظار داشته باشید که از دیدگاه فناوری محور به شما آموزش داده شود.

اگرچه edX از یک مدل مشابه پیروی می کند، بیگانگی جسورانه تری بین فناوری و سایر حوزه های موضوعی وجود دارد.

برنده: مساوی است.

آیا edX یا Coursera کیفیت بهتری از دوره ها را ارائه می دهد؟

مقایسه edX و Coursera

مقایسه edX و Coursera

از نظر کیفیت، edX و Coursera برخی از بهترین دوره ها را در میان محبوب ترین پلتفرم های آموزش الکترونیکی ارائه می دهند. هر دو دوره زمینه پلت فرم که توسط برخی از بهترین دانشگاه ها و سازمان ها در سراسر جهان برگزار می شود.

دوره هایی از دانشگاه های معتبر مانند پرینستون، استنفورد و ییل را در Coursera خواهید دید. در edX، دوره‌هایی را خواهید دید که توسط MIT، IBM، و چندین دانشگاه Ivy League برگزار می‌شوند.

دوره‌های آموزشی در هر دو پلتفرم توسط کارشناسان صنعت بررسی می‌شوند و مرتباً از نظر کیفیت به‌روزرسانی و بررسی می‌شوند. با این حال، edX از نظر کیفیت کمی از Coursera برتری دارد.

وقتی طیف وسیعی از دوره‌ها را در هر دو پلتفرم نمونه‌گیری می‌کنید، دوره‌های edX را می‌بینید که بهتر طراحی شده‌اند تا بر ارزش تأثیر بگذارند. این به هیچ وجه ارزش دوره های Coursera را کم نمی کند. مزیت در بهترین حالت حاشیه ای (marginal) است.

برنده: edX.

کیفیت مدرسان در edX و Coursera

دوره های آنلاین به خوبی مدرسان یا معلمانی هستند که آنها را ارائه می دهند. دوره ای با محتوای آبدار (juicy) اما تحویل ضعیف دوره ای ضعیف است. خوشبختانه، هم edX و هم Coursera این را درک می کنند.

در هر دو پلتفرم، تعدادی از بهترین مربیان جهان را خواهید یافت معمولاً مدرک Ph.D. یا دو، با سالها تجربه به نام خود.

استانداردهای هر دو پلتفرم بالاست. شما در هر دو طرف عیب بسیار کمی خواهید یافت. رقابت برای فراخوان خیلی نزدیک است.

برنده: مساوی است.

گزینه های ثبت نام و قیمت گذاری edX و Coursera

تصمیم گیری اینکه کدام پلتفرم از نظر قیمت بهتر است مشکل است. تفاوت قیمت زیادی را بین دوره ها مشاهده خواهید کرد. با این حال، از دیدگاه کل نگر، Coursera گزینه های قیمت گذاری بهتری را ارائه می دهد. چرا؟

مقایسه edX و Coursera

مقایسه edX و Coursera

هزینه دوره های edX بین 50 تا 100 دلار (برای دوره های فردی) است. در حالی که دوره های Coursera معمولاً در محدوده قیمت یکسانی قرار دارند، بسیاری از دوره های آنها تخفیف زیادی دارند.

این بدان معناست که شما اغلب می توانید دوره هایی را با قیمت 29 دلار یا کمتر به جای 80 دلار یا بیشتر دریافت کنید. جدا از تخفیف های Coursera، طرح Coursera Plus صرفه جویی زیادی در پول دارد. به جای پرداخت 80 دلار برای یک دوره، می توانید 399 دلار برای دسترسی یک ساله به هزاران دوره Coursera بپردازید.

پرداخت در سایت edX

با این حال، مزیت قیمت گذاری Coursera زمانی که نوبت به برنامه های اعطای مدرک می شود، از بین می رود. در هر دو پلتفرم، باید انتظار داشته باشید که برای برخی از درجه ها حدود 9000 دلار خرج کنید.

از نظر گزینه های ثبت نام، هر دو پلتفرم دارای ویژگی “دوره حسابرسی” هستند که به کاربران امکان دسترسی رایگان به دوره ها را می دهد. با این حال، این گزینه پس از اتمام دوره گواهینامه ارائه نمی دهد.

پرداخت در سایت Coursera

همچنین، در هر دو پلتفرم، هنگامی که یک دوره را ممیزی می کنید، به اکثر مطالب دوره دسترسی رایگان خواهید داشت اما نمی توانید در تکالیف درجه بندی شده شرکت کنید. در اینجا چند دوره عالی Coursera وجود دارد که می توانید بلافاصله به صورت رایگان ثبت نام کنید.

با این حال، Coursera گزینه های ثبت نام دیگری مانند درخواست کمک مالی دارد. با استفاده از این گزینه می توانید برای اکثر دوره های Coursera درخواست کمک مالی یا بورسیه بدهید.

در صورت تایید، می توانید دوره انتخابی را بدون محدودیت کامل کنید و گواهینامه رایگان دریافت کنید. edX یک گزینه کمک مالی نیز دارد، اما به جای کمک مالی، تخفیف دریافت خواهید کرد.

برنده: Coursera.

edX و Coursera کدام مدرک ها و گواهینامه ها را ارائه می دهند؟

اگر برای دوره‌هایی که در آن ثبت ‌نام می‌کنید به مدرک یا گواهی نیاز دارید، باید مطمئن شوید که ارزش آن مدارک بیشتر از مقاله‌ای است که روی آن نوشته شده‌اند. Coursera و edX با این مشخصات مطابقت دارند. وابستگی آنها به دانشگاه های معتبر به گواهینامه های آنها پشتوانه ارزشمندی می دهد. با این حال، چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد.

مقایسه edX و Coursera

مقایسه edX و Coursera

edX راه های واضح تری برای بهترین استفاده از گواهینامه های شما دارد. اگر در هر یک از مؤسسات شریک تحصیل می کنید، برخی از برنامه ها در edX می توانند به عنوان اعتبار برای تکمیل دیپلم شما حساب شوند.

اگر کارت های خود را به خوبی بازی کنید، می توانید بدون ورود به محوطه مدرسه فیزیکی مدرک معتبری کسب کنید. Coursera دقیقاً فاقد این گزینه ها نیست. راه های رسیدن به آن بسیار مبهم است.

از نظر مدرک و گواهینامه، edX آن را می گیرد.

برنده: edX.

زمان استفاده از Coursera

. اگر نیاز به دسترسی به دوره های متنوع تری در هر حوزه موضوعی دارید، Coursera بهترین گزینه برای شماست.

. اگر به دوره‌های سریع‌تری نیاز دارید تا به شما در یادگیری مهارت‌ها با سرعت بیشتری کمک کند.

. اگر می خواهید دوره های زیادی را با نرخ یارانه ای بگذرانید.

زمان استفاده از edX

. اگر می خواهید دوره های زیادی را در زمینه های مختلف بگذرانید

. اگر می خواهید برای تکمیل مدرک اعتبار کسب کنید

. اگر می خواهید بهترین تجربه دانشگاهی در دنیای واقعی را از آسایش خانه خود داشته باشید

حکم (رای): Coursera در مقابل edX

این یک مسابقه بسیار نزدیک است و هر دو پلتفرم تقریباً در تمام معیارها به طور جزئی از یکدیگر پیشی می گیرند. این دو برد برای edX، دو برد برای Coursera و دو تساوی است.

همانطور که نتایج نشان می دهد، هر دو پلت فرم از نظر کیفیت بسیار مشابه هستند. برندگان واقعی این مقایسه میلیون‌ها دانش‌آموزی هستند که به آموزش Ivy League – همان دوره‌ها، همان اساتید – از edX یا Coursera دسترسی پیدا می‌کنند.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT