مقایسه nft و ارز دیجیتال

مقایسه nft و ارز دیجیتال | کدام یک بهتر است ؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

طبق جدترین آمار، بازار توکن‌های NFT در برابر بازار کریپتو چه از نظر مقیاس اتریوم و چه از نظر دلاری، برتری داشته است. در این خبر به مقایسه nft و ارز دیجیتال می پردازیم.

مقایسه nft و ارز دیجیتال

در جدیدترین آماری که توسط شرکت تحلیلی Nansen منتشر شده، بازار NFT توانسته در برابر بازار کریپتو در معاملات اتریومی ۶۸٫۹ درصد برتری داشته باشد. از نظر تراکنش‌های دلاری نیز این آمار به ۲۰٫۹ درصد می‌رسد. این آمار نشان می‌دهد که NFTها توانسته‌اند حداقل از نظر معاملات اتریومی، به نسبت بازار کریپتوها برتری داشته باشند. به خصوص که قیمت ارزهای دیجیتال در چند وقت اخیر روند کاهشی را طی کرده است.

از آغاز سال ۲۰۲۲، قیمت اتریوم حدود ۳۲ درصد و قیمت بیت کوین حدود ۱۹ درصد کاهش داشته است. همچنین با توجه به آماری که این شرکت ارائه داده، تا اینجای سال شاهد رابطه ضعیفی در بازار توکن‌های غیرقابل تعویض از نظر تراکنش‌های دلاری بوده‌ایم. اما در نقطه مقابل، تراکنش‌های اتری با این بازار همبستگی خوبی را نشان می‌دهند.

مقایسه nft و ارز دیجیتال

مقایسه nft و ارز دیجیتال

برتری عملکرد بازار توکن‌های NFT در برابر بازار رمزارزها

این شاخص شرکت Nansen که NFT-500 نام دارد، یکی از شش شاخصی است که توسط این شرکت از سپتامبر ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار گرفته تا عملکرد توکن‌های غیرقابل تعویض را در بازارهای مختلف پیگیری کند. طبق اعلام این شرکت، شاخص Nansen در تلاش است تا وضعیت بازار را برای سرمایه‌گذاران نشان دهد.

یکی دیگر از شاخص‌های این شرکت، Art-20 است که نشان می‌دهد در صدر جدول شاخه‌های مختلف NFT قرار دارد. به طور دقیق‌تر، هنرهای NFT توانسته‌اند تا اینجا ۱۹۲ درصد در تراکنش‌های اتریومی و ۱۰۸ درصد در تراکنش‌های دلاری، درآمدزایی داشته باشند. در بخش دیگر، بازار گیمینگ NFT قرار دارد. این بازار با وجود اینکه سریع‌ترین رشد در بازار توکن‌های NFT معرفی شده است، اما بدترین عملکرد را در زمینه کلکسیون‌های NFT از خود به جای گذاشت. به طور دقیق، درآمد و بازگشت سرمایه این بخش در تراکنش‌های اتریومی ۴۲ درصد و در تراکنش‌های دلاری ۱۴ درصد بوده است.

هرچند شرکت Nansen اشاره کرده است که بخش‌های مرتبط با گیمینگ در NFT شاهد کمترین نوسان در بازار بوده‌اند. دلیل این مسئله، بالغ بودن بازار گیمینگ و در اختیار داشتن یک زمینه کاربری آماده بوده است. حتی شرکت‌های بزرگی مانند Garyscale حاضر شده‌اند به بازارهای NFT گیمینگ مانند دیسنترالند پیشنهادات سرمایه‌گذاری بزرگی ارائه دهند.

البته بد نیست بدانید که بخش گیمینگ فقط ۸ درصد از بازار NFT را تشکیل می‌دهد. اما بخش هنر حتی از گیمینگ هم کوچک‌تر است و فقط نزدیک به ۴ درصد این بازار را پوشش می‌دهد. در رتبه اول بخش شبکه‌های اجتماعی با ۷۹ درصد و در بخش بعدی متاورس با ۹٫۲۳ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

منبع : analyticsinsight

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT