مذاکره با نرخ بالاتر فریلنسری

نحوه مذاکره با نرخ بالاتر فریلنسری: 7 ​​نکته

زمان مطالعه 7 دقیقه

چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه مدتی است که به صورت آزاد مشغول به کار بوده اید، مذاکره با نرخ بالاتر ممکن است دشوار باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند کمک کند! در ادامه مذاکره با نرخ بالاتر فریلنسری را یاد بگیرید.

نقد درآمد ارزی

افتتاح حساب فریلنسری

شما مشتری پیدا کرده اید. شما از موانع اولیه برگزاری یک کنسرت مستقل عبور کرده اید. با این حال، یک مشکل به ظاهر پیش پا افتاده اکنون مسیر شما را برای دریافت اولین چک حقوق از آن مشتری مسدود می کند. شما باید در مورد نرخ فریلنسری مطلوب بدون اینکه مضحک به نظر بیایید، مذاکره کنید.

اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا به عنوان یک فریلنسر مذاکره کنید و آن چک بزرگی را که آرزویش را داشتید دریافت کنید.

1. درباره میزان پرداخت خود تحقیق کنید

قبل از ورود به مذاکرات پرداخت، باید به وضوح محدوده دستمزد نقش خود را در صنعتی که در آن مشغول به کار هستید بدانید. نرخ دستمزد مورد انتظار شما نیز باید متناسب با سطح مهارت شما باشد. نقش‌های صنعتی مشابه بسته به سطح مهارت و تجربه ممکن است دستمزد متفاوتی داشته باشند. شما معمولاً برچسب‌هایی مانند «سطح ورودی»، «جوان»، «سال‌ نفس» یا «همکار» را می‌بینید که به نقش‌ها متصل شده‌اند تا مهارت یا تجربه مورد نیاز را نشان دهند.

اما چگونه تعیین می کنید که افراد در صنعت شما با تجربه و تخصص مشابه چه درآمدی دارند؟ می توانید از ترکیبی از ابزارهایی مانند Freelance Rate Calculator، PayScale، Glassdoor، LinkedIn Salary Tool، Indeed Salary Explorer و Salary.com استفاده کنید. همچنین می‌ توانید مودبانه از سایر فریلنسرها با تجربه و تخصص مشابه نرخ دستمزدشان را بپرسید.

برخی از مکان‌های خوب برای یافتن فریلنسرها در زمینه کاری خود، گروه‌های فیس‌ بوک، گروه‌های تلگرام و سایر انجمن‌های آنلاین با محوریت شغل آزاد شما هستند. اگر می‌ خواهید به صورت ساعتی شارژ کنید، اما به کمک در مورد نحوه انجام محاسبات پشت سر آن نیاز دارید، این مقاله را در مورد نحوه محاسبه صحیح نرخ ساعتی فریلنسری خود بخوانید.

2.مذاکره با نرخ بالاتر فریلنسری: حداقل نرخ خود را تعیین کنید

مذاکره با نرخ بالاتر فریلنسری

مذاکره با نرخ بالاتر فریلنسری

داده‌هایی که از تحقیق در مورد نرخ ‌های دستمزد در صنعت خود به دست می‌ آورید، نرخ‌ های ثابت نیستند. اغلب اوقات، داده‌های مربوط به نقش ‌های حقوق بگیر است. هنگامی که ایده ای از میانگین نرخ ها به دست آوردید، این شما هستید که از آن داده ها برای تصمیم گیری در مورد کمترین نرخی که مایل به پذیرش هستید، با توجه به تخصص، تجربه و مسئولیت های مورد نیاز برای کار خود استفاده کنید.

اما انجام این کار آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. شما باید در مورد کالاهای قابل تحویل، ارزشی که ارائه می ‌دهید، هزینه ‌های شغلیتان و بله، کیفیت زندگی‌ ای که می‌ خواهید فکر کنید. این یک قانون نیست، اما هزینه های مرتبط با شغل شما نباید از 35 درصد حداقل نرخ قابل قبول (MAR) شما به عنوان یک فریلنسر تجاوز کند.

همچنین، لزوماً نیازی نیست که MAR خود را بر اساس آنچه همتایان حقوق ‌بگیر تمام وقت خود کسب می ‌کنند، قرار دهید. در صورت امکان، با توجه به هزینه های اضافی که به عنوان یک فریلنسر متحمل خواهید شد، باید درآمد بیشتری کسب کنید. همیشه هزینه های احتمالی Wi-Fi، قبض برق، حمل و نقل و سایر تدارکات را از MAR خود کسر کنید. باقیمانده چیزی است که واقعاً به دست خواهید آورد. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید هنگام تعیین نرخ فریلنسری خود در نظر بگیرید.

3. در زمان بندی استراتژیک باشید

مذاکره با نرخ بالاتر فریلنسری

مذاکره با نرخ بالاتر فریلنسری

زمان بندی در مذاکره با دستمزد بالاتر بسیار مهم است. دوره هایی وجود دارد که یک مشتری یا مشتری بالقوه تمایل بیشتری برای موافقت با نرخ پرداخت بالاتر دارد. اگر اخیراً کاری را فراتر یا در حد انتظار مشتری انجام داده اید، می تواند زمان مناسبی برای درخواست افزایش حقوق باشد.

شما همچنین می توانید درخواست خود را برای نرخ پرداخت بالاتر برنامه ریزی کنید تا همزمان با زمانی که مشتری شما در مورد بودجه سالانه یا فصلی خود تصمیم می گیرد. صحبت کردن در مورد آن را از قبل شروع کنید، در صورت امکان چند ماه قبل. هیچ کس نمی خواهد با افزایش ناگهانی نرخ در کمین قرار گیرد. اگر برای اولین بار با مشتری مذاکره می کنید، زمان صحبت در مورد پرداخت باید زمانی باشد که توانایی های خود را به مشتریان خود نشان دهید.

این می تواند با نشان دادن پروژه های چشمگیر به آنها باشد که تکمیل کرده اید یا جزئیات آنچه را که ارائه می کنید و به طور کلی در دسترس نیست، ارائه دهید. هنگامی که مشتریان متقاعد شوند که شما قادر خواهید بود بر ارزشی متناسب با نرخ پرداخت تأثیر بگذارید، تمایل بیشتری برای موافقت با نرخ پرداخت بالاتر خواهند داشت.

4. از یک رسانه ارتباطی مطلوب استفاده کنید

مذاکره با نرخ بالاتر فریلنسری

مذاکره با نرخ بالاتر فریلنسری

در حالی که بسیاری از کارشناسان معمولاً یک مکالمه یک به یک را توصیه می کنند، بهترین کانال برای مذاکرات پرداخت بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما مفید است. یک تماس ویدیویی نزدیکترین تماسی است که در چارچوب یک مذاکره از راه دور به شما می‌رسد. چگونه یک تماس ویدیویی به نفع شماست؟ اگر با مکالمات یک به یک راحت هستید و به راحتی می توانید زبان بدن را تشخیص دهید، تماس های ویدیویی می تواند به نفع شما باشد.

تماس ویدیویی به شما امکان می‌ دهد به نظرات مشتری خود گوش دهید، زبان بدن او را همانطور که نرخ پرداختی را پیشنهاد می‌کنید بسنجید، و لحن آنها را به نفع خود منعکس کنید، همه در زمان واقعی. تماس صوتی نیز کار می کند، اگرچه به طور کامل به اندازه تماس ویدیویی موثر نیست. اگر در تماس‌های ویدیویی سردرگم هستید، می ‌توانید امتیازات فروش خود را از قبل تمرین کنید. مهارت های ارتباطی یکی از مهارت های ضروری است که برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر به آن نیاز دارید.

کانال های ارتباطی مبتنی بر متن مانند ایمیل نیز مزایای خود را دارند. مکالمات بی ‌درنگ می ‌تواند هنگام مذاکره شما را تحت فشار قرار دهد. این به شما زمان کمتری می دهد تا قبل از کنار گذاشتن استدلال ها فکر کنید. کانال‌هایی مانند ایمیل به شما زمان می ‌دهند تا به گزینه‌ های خود دسترسی داشته باشید و هزینه ‌های خود را قبل از تعیین نرخ در نظر بگیرید. همه اینها به شخصیت و آنچه برای شما کار می کند بستگی دارد. حتی می ‌توانید کانال ‌های متعددی را در صورت وجود جا برای چنین کانال‌هایی اتخاذ کنید. هرچه ارتباطات بهتر باشد، مذاکره موثرتر است.

5. اولین کسی باشید که می پرسد

از ترس اینکه بیش از حد پولی به نظر برسد، ممکن است فکر کنید بهتر است موضوع پرداخت را کنار بگذارید تا مشتری شما آن را مطرح کند. با این حال، بهتر است ابتدا ابتکار عمل را به دست گرفته و آن را مطرح کنیم تا سرعت مذاکرات را بهتر کنترل کنیم. پرسیدن مودبانه در مورد بودجه مشتری برای یک پروژه به شما کمک می کند تا احتمال کم فروشی خود را کاهش دهید. همچنین با فشار دادن فشار مذاکره بر مشتری کمک می کند.

اما اگر مشتری قبل از اینکه شما فرصتی برای آن پیدا کنید بپرسد چه؟ اگر پروژه ای است که به بودجه کمی نیاز دارد، به خصوص پروژه ای که معمولاً نرخ دستمزد ثابتی دارد، می توانید به آنها بگویید که چقدر هزینه می کنید. با این حال، برای اطمینان از اینکه بهترین معامله را دریافت می‌کنید، می‌توانید با ظرافت و مودبانه سؤال را بدون ذکر رقم به مشتری برگردانید. چگونه؟ شما می توانید چیزی در این زمینه بگویید:

1. من باید درباره دامنه کار و سایر مزایا و هزینه‌های احتمالی که ممکن است برای ارائه یک رقم متحمل شوم بیشتر بدانم. بودجه شما برای این پروژه چقدر است؟

2. من مطمئن هستم که زمانی که بتوانیم مسائل معلق در هر جنبه از پروژه را روشن کنیم، در مورد موضوع غرامت به توافق خواهیم رسید. آیا می‌ توانیم زمانی که ایده روشن‌ تری از آنچه باید انجام شود، به این موضوع نگاه کنیم؟

3. نرخ های من انعطاف پذیر است، و من می توانم با نیازهای منحصر به فرد هر مشتری تنظیم کنم. محدوده بودجه شما برای این پروژه چقدر است؟

4. دوست دارم برای [نام حرفه ‌ای، به‌ عنوان مثال، نویسنده، توسعه‌ دهنده وب] با تجربه و استعدادم، نسبتاً پاداش دریافت کنم. با این حال، من آماده برخی از تنظیمات بر اساس بودجه شما هستم. بودجه شما برای این پروژه چقدر است؟

البته، چرخاندن میز روی مشتری ممکن است همیشه طبق برنامه پیش نرود، بنابراین نرخ پرداخت را آماده کنید.

6. یک نرخ ثابت در ذهن داشته باشید

احتمالاً شنیده اید که بهتر است در طول مصاحبه به مصاحبه کننده خود محدوده حقوق و دستمزد را به جای یک نرخ ثابت بگویید. این در یک موقعیت حقوقی کاملاً منطقی است. به عنوان یک فریلنسر، قطعاً باید محدوده ای را در نظر داشته باشید، اما به مشتری خود نرخ ثابتی را بگویید. این یک مذاکره است، و ارائه محدوده به مشتری بالقوه شما ممکن است خوب به نظر برسد، اما از آنجایی که مشتری شما سعی می کند از منافع خود در هزینه کمتر در پروژه محافظت کند، آنها معمولاً به سمت پایین تر از محدوده شما می روند.

همچنین، ارائه یک محدوده، به خصوص محدوده ای با شکاف بزرگ، ممکن است سیگنال های اشتباهی را به مشتری احتمالی شما ارسال کند. ممکن است با ناامیدی برای گلزنی یا عدم تصمیم گیری اشتباه شود. با این حال، اگر مشتری شما برای یک محدوده پرداختی فشار بیاورد، الصاق کالاهای تحویلی اضافی به محدوده پرداخت بالاتر ممکن است به آنها کمک کند تا به سمت مرزهای بالای شما سوق دهند. گاهی اوقات، ممکن است لزوماً نیازی به پیوست کردن موارد تحویل اضافی نداشته باشید. صرفاً تأکید بر آنچه که آنها در نرخ بالای دستمزد دریافت می کنند می تواند این کار را انجام دهد.

7. مشارکت واقعی خود را ارائه دهید

اگر با یک مشتری تکراری سر و کار دارید، خلاصه ‌ای ایجاد کنید که نشان می ‌دهد در طول تعامل خود چقدر به پروژه آنها ارزش افزوده‌اید. آیا درآمد بیشتری کسب کردید؟ آیا مشکل سخت یا تکراری را حل کردید؟ هر چیزی را که در حین کار برای مشتری در آن برتری داشته اید و فراتر رفته اید را برجسته کنید. ایده در اینجا تاکید بر ارزشی است که به مشتری اضافه کرده اید.

اگر با یک مشتری جدید سر و کار دارید، باید ثابت کنید که می توانید ارزش قابل توجهی به پروژه آنها اضافه کنید. یکی از راه‌های توجیه نرخ بالا این است که دستاوردهای خود را به کار بگیرید. اگر برای جایگزینی یک فریلنسر ضعیف استخدام شده اید، می توانید بر آنچه در آینده متفاوت خواهد بود تأکید کنید.

به دنبال یک نتیجه متقابل باشید

یک مذاکره موفق باید یک موقعیت برد-برد را برای هر دو طرف ایجاد کند. شما مستحق پاداشی متناسب برای مهارت ها و تلاش خود هستید. با این حال، اگر مذاکرات بیشتر از چند دور پیش رفت، همیشه سعی کنید در نیمه راه با مشتری ملاقات کنید.

وادار کردن مشتری با اکراه برای یک رابطه کاری حرفه ای سالم نیست. صرف نظر از استقبال مشتری از پیشنهاد نرخ شما، مثبت و حرفه ای باشید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT