هاست وردپرس مدیریت شده

هاست وردپرس مدیریت شده چیست ؟ آشنایی با Managed WordPress

زمان مطالعه 6 دقیقه

جالب است بدانید که هاست وردپرس مدیریت شده تمام دردسر های اجرای یک سایت وردپرس را از بین می برد. در این مقاله برای شما توضیح داده شده است که چگونه می توانید با تغییر میزبان، سود ببرید.

خرید هاست و دامین

راه اندازی وب سایت شما می تواند یک کابوس برایتان باشد، زمانی که تنها کاری که می خواهید انجام دهید نوشتن محتوای شگفت انگیز است. اما باید با خرابی، پیکربندی سرور، مشکلات عملکرد، ارتقاء نرم افزار… و بسیاری موارد دیگر رو به رو شوید.

هاست وردپرس مدیریت شده تمام دردسرهای اجرای یک سایت وردپرس را برای شما از بین می برد. و نه تنها این مزیت را دارد بلکه، میزبانی مدیریت شده وردپرس می تواند بهروه وری سایت شما را به روش هایی که احتمالا هرگز فکرش را نمی کردید افزایش دهد.

بهترین هاست مدیریت شده وردپرس که ما توصیه می کنیم WP Engine است که می توانید درباره ی آن اطلاعات بیشتری در دیگر مقالات سایت کسب کنید. در ادامه ی این مقاله شما درباره میزبانی مدیریت شده وردپرس و نحوه بهره مندی از آن بیشتر اطلاعات به دست خواهید آورد.

هاست وردپرس مدیریت شده چیست؟

در گذشته، مدیریت یک سایت وردپرسی بزرگ یا پربازدید به معنای اجاره یک سرور خصوصی مجازی یا سرور اختصاصی بود، که هر دو اساساً فقط یک دستگاه لینوکس هستند. پیکربندی وب سرور و نصب بسته های سرور اضافی تمام کار شما بود، و وقتی مشکلی پیش می آمد، فقط خود را در این روند مقصر می دانستید.

برای مدت طولانی، تنها جایگزین برای کسانی که تجربه مدیریت سرور نداشتند میزبانی وب مشترک بود: نوعی میزبانی عمومی، کند، اما ارزان که در آن سایت شما بر روی همان سروری مانند هزاران سایت دیگر اداره می شود.

میزبانی وردپرس مدیریت شده یک رسانه قانع کننده بین این دو است. گران ‌تر از میزبانی وب اشتراکی است، اما عملکرد یک سرور اختصاصی، به‌علاوه یک تیم پشتیبانی اختصاصی که کار پیچیده مدیریت عملیات سرور را بر عهده دارد، به‌علاوه مجموعه ‌ای از ویژگی ‌هایی که به ‌ویژه با وردپرس ادغام شده‌ اند را دریافت می ‌کنید.

بنابراین با توجه به اینکه این سرویس گران تر است، چرا باید یک هاست مدیریت شده وردپرس را به جای یک هاست اشتراکی ساده ارزان انتخاب کنید؟

  1. سرعت

اگر بارگذاری یک سایت بیش از چند ثانیه طول بکشد، اکثر افراد روی دکمه بازگشت کلیک می ‌کنند. گوگل این را می داند و تایید کرده است که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی است. بنابراین اگر می خواهید شانسی برای رشد یک وب سایت موفق داشته باشید، باید سریع باشد. تنها به صورت آنلاین وجود داشتن کافی نیست بلکه بایستی دیگر فاکتور های ارزشمند را نیز در نظر بگیرید تا در این روند موفق باشید. 

بهترین چیز در مورد استفاده از هاست مدیریت شده وردپرس این است که افراد خوب وردپرس را از داخل و خارج می دانند و دقیقاً می دانند چگونه سرور شما را برای سرعت بهینه کنند. سرور در حال حاضر کاملاً برای وردپرس پیکربندی شده است، با سیستم های کش پیچیده در هر سطح این سرویس ارائه می شود. حتی طرح اولیه WP Engine با CDN داخلی (شبکه تحویل محتوا) همراه است تا تصاویر شما به سرعت بارگذاری شوند. همچنین نیازی به نصب افزونه های کش و بهینه سازی ندارید، زیرا آنها قبلاً این کار را برای شما انجام می دهند.

هم مزایای سئوی داشتن یک سایت سریع را دست کم نگیرید و نه استرسی که خودتان را از پیکربندی دستی افزونه های کش ذخیره می کنید، شما این مزایا را با هم خواهید داشت.

با این حال، در حالی که می ‌توانید بر روی محتوا تمرکز کنید، هنوز هم ارزش دارد که یک چیز را در نظر داشته باشید: در حالی که یک میزبان وردپرس مدیریت شده می‌ تواند اطمینان حاصل کند که سرور در بهترین حالت قرار دارد، شما همچنان می‌ توانید سایت خود را با مضامین کدگذاری ضعیف خراب کنید. افزونه ها، پس مراقب باشید که چه چیزی را در سایت وردپرس خود نصب می کنید.

  1. مقیاس پذیری

هنگام انتخاب یک میزبان وب سایت، ممکن است وسوسه شوید که یک هاست اشتراکی با بودجه فوق العاده را انتخاب کنید، جایی که سایت شما بر روی سروری مشابه هزاران سایت دیگر اجرا می شود. علاوه بر اینکه به دلیل منابع محدود در دسترس برای سایت خاص خود بسیار کند هستید، در صورت افزایش ناگهانی ترافیک (مانند “آغوش مرگ” از یک سایت اشتراک گذاری اجتماعی محبوب مانند Reddit) با خرابی مواجه خواهید شد. در زمانی که محتوای شما ممکن است به هزاران برسد، در عوض آفلاین خواهد شد.

حتی اگر رشد شما کاملاً طبیعی و روان و بدون جهش ناگهانی باشد، در برخی مواقع باید از آن هاست اشتراکی ارزان قیمت به چیزی بهتر مهاجرت کنید، مثل یک سرور خصوصی مجازی و این کار یک انتقال آسان برای شما نخواهد بود. 

میزبانی مدیریت شده وردپرس سایت شما را مجازی می کند و منابع در دسترس آن را به صورت خودکار مقیاس می کند تا با افزایش ناگهانی ترافیک و رشد طبیعی مقابله کند. هیچ پیکربندی اضافی از طرف شما مورد نیاز نیست، اگرچه اگر افزایش ترافیک ادامه یابد، باید به یک طرح ظرفیت بالاتر ارتقا دهید. شما فقط در صورت نیاز هزینه ترافیک اضافی را پرداخت خواهید کرد.

  1. گواهینامه های SSL با یک کلیک

اکنون راه اندازی یک سایت امن به قدری آسان است که وقتی با سایتی روبرو می شوید که هنوز این کار را نکرده است، باید نگران باشید. اما حتی با وجود گواهینامه های رایگان SSL، هنوز باید آنها را در دامنه خود نصب کرده و هر چند وقت یکبار آنها را تمدید کنید.

با یک هاست خوب وردپرس اینطور نیست! فقط روی دکمه «افزودن گواهی» کلیک کنید، گزینه رایگان LetEncrypt را انتخاب کنید و… تمام. سایت شما فوراً پیکربندی می شود، که درواقع همراه با قوانین بازنویسی مورد نیاز شما خواهد بود. که همه ی اینها با مدیریت صفر از جانب شما، با تمدید خودکار و بدون درز گواهینامه های شما همراه خواهد بود.

این مورد شایان ذکر است که مطلقاً هیچ بهانه ای برای نداشتن وب سایت با SSL وجود ندارد، در حالی که کار به این آسانی است (و نه اینکه از گوگل سر در بیاورید، اما بله، داشتن یک سایت دارای SSL یک عامل رتبه بندی است).

  1. پشتیبان گیری خودکار روزانه و بازیابی آسان

موارد زیادی وجود دارد که ممکن است در یک سایت وردپرس اشتباه شود، حتی زمانی که روی سرور های با بهترین مدیریت میزبانی شود. ممکن است شما هک شده باشید و مقداری کد مخرب به سایت شما نفوذ کرده باشد، یا به‌ روزرسانی افزونه آنطور که انتظار می‌ رفت پیش نرفته باشد، یا به ‌روزرسانی وردپرس باعث ناسازگاری قالب شما شده باشد.

سریعترین راه برای بازیابی، بازیابی از یکی از نقاط پشتیبان روزانه است.

اما اگر از هاست مدیریت شده وردپرس استفاده نمی کنید، مطمئن هستم که یک افزونه پشتیبان برای مدیریت آن برای خودتان دارید، یا یک خط فرمان روزانه وظیفه CRON پیکربندی شده است؟ و احتمالاً شما آن را آزمایش کرده‌ اید تا بدانید نسخه‌های پشتیبان ایمن هستند و روند نحوه بازیابی سایت خود از فایل بایگانی خام SQL و GZ ایجاد شده است؟

 آیا شما این کار را نمی کنید؟ اوه این واقعا شما را در موقعیت خطرناکی قرار می دهد.

بله، همه ما تئوری پشتیبان ‌گیری را می‌ دانیم و چرا آن مهم است، اما در واقع، چند نفر از ما واقعاً این کار را انجام می‌ دهیم یا اگر بدترین اتفاق می ‌افتد، می ‌دانیم چگونه باید آن را بازیابی کنیم؟

هاست وردپرس مدیریت شده

هاست وردپرس مدیریت شده

میزبانی مدیریت شده وردپرس پشتیبان‌گیری از سایت را برای شما انجام می ‌دهد. به‌طور پیش ‌فرض برای پشتیبان ‌گیری روزانه پیکربندی شده است، اما همیشه این گزینه برای اجرای یک نسخه پشتیبان دستی فوری با یک کلیک وجود دارد، در صورتی که می ‌خواهید قبل از فعال ‌سازی یک افزونه جدید، یک checkpoint تنظیم کنید.

بازیابی کل سایت و پایگاه داده شما نیز با یک کلیک از کنترل پنل هاست شما انجام می شود. به همین راحتی است. ما نمی توانیم به اندازه کافی تاکید کنیم که این امر چقدر آرامش و صرفه جویی در زمان را به شما ارائه می دهد.

پشتیبان گیری یک بیمه نامه است که امیدوارید هرگز از آن استفاده نکنید. اگر در حال حاضر از وب سایت و پایگاه داده خود نسخه پشتیبان تهیه نمی کنید، پس گمان می کنم هرگز از دست دادن داده های فاجعه بار را تجربه نکرده اید. لطفا به توصیه ما به جای یادگیری راه سخت در مورد آن توجه کنید!

آیا هیچ نقطه ضعفی برای میزبانی مدیریت شده وردپرس وجود ندارد؟

البته در ازای قابلیت اطمینان، سرعت و سهولت مدیریت، کمی آزادی را رها می کنید.

  • پلاگین های خاص معمولاً ممنوع می شوند: مواردی مانند افزونه Yet Another Related Posts Plugin، که منابع فشرده ای دارند تا جایی که برای سایت شما و دیگران مضر هستند.
  • ارتقاء هسته وردپرس به دلایل امنیتی اجباری است، که در موارد بسیار نادر ممکن است باعث از کار افتادن افزونه ها شود. در این حالت، می ‌توانید از یک نسخه پشتیبان بازیابی کنید و درخواست تاخیر موقت برای ارتقا دهید، اما فقط تا زمانی که وقت داشته باشید که افزونه را تعمیر کنید یا یک جایگزین پیدا کنید.
  • در نهایت، شما فقط می توانید وردپرس را اجرا کنید. این واضح به نظر می رسد، اما با اکثر برنامه های میزبانی وب، شما آزاد هستید که هر چیزی را که می خواهید اجرا کنید. با توجه به انعطاف ‌پذیری کامل وردپرس، یافتن نیازی که توسط برخی از افزونه‌ ها یا افزونه ‌های دیگر برآورده نشده باشد، بسیار نادر است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. دلیل بسیار خوبی وجود دارد که 30 درصد کل اینترنت روی وردپرس اجرا می شود.

سایت وردپرس خود را با یک هاست مدیریت شده سخت کنید!

میزبانی مدیریت شده وردپرس در مورد آرامش خاطر شما است، به وب سایت شما بهترین شروعی را می دهد که می تواند در زندگی داشته باشد و به شما امکان می دهد روی محتوا تمرکز کنید. اکنون می توانید یک وب سایت عالی بدون مدرک مدیریت سرور لینوکس داشته باشید.

آیا می خواهید اقدامات بیشتری انجام دهید؟ نگاهی به دیگر مقالات ما در مورد نحوه ایجاد لیست رویداد های خود با انواع پست سفارشی وردپرس بیندازید.

به همین دلیل است که ما از WP Engine برای اجرای سایت های دیگر خود استفاده می کنیم. ما واقعاً معتقدیم که این بهترین هاست مدیریت شده وردپرس در این بازار است و به نظر ما ارزش قیمتش را دارد.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT