در 7 مرحله یک برند بسازیم

چگونه در 7 مرحله یک برند بسازیم: در سال 2024 شروع کنید

زمان مطالعه 18 دقیقه

ساخت برند بخش مهمی از شروع یک کسب و کار است. یک ایده کسب و کار عالی یا محصول نوآورانه اگر نتوانید آن را به دنیا منتقل کنید – به ویژه به گونه ای که مخاطب هدف شما بتواند با آن ارتباط برقرار کند، معنایی ندارد. در 7 مرحله یک برند بسازیم.

تصویر برند شما در ذهن مشتریان، رقابت و بازار، همگی به جایگاه برند و انتخاب های زیبایی شناختی که انجام می دهید بستگی دارد. اما هویت برند شما چیزی فراتر از یک لوگو است. این شامل همه چیز است، از شخصیت منحصر به فرد برند شما گرفته تا بیانیه ماموریت شما و پالت رنگ ثابتی که در هر کانال استفاده می کنید.

در این راهنما، یاد بگیرید که چگونه برند خود را از ابتدا بسازید و یک هویت برند جذاب و به یاد ماندنی ایجاد کنید که با مخاطبان هدف شما طنین انداز شود. به‌علاوه، با نمونه‌های واقعی از برندهای موفق و نکات طراحی برند از سوی کارشناسان، آنچه را که برای ایجاد یک لوگوی برند یا شعار جذاب لازم است، کشف کنید.

برند چیست؟

برند یک کسب و کار، محصول، خدمات، شخص یا مفهوم را در بازار تعریف می کند. کسب و کار شما را از سایرین در همان صنعت متمایز می کند و دارای مجموعه ای از قوانین (به نام دستورالعمل های برند) است که نحوه بازاریابی و ارائه آن کسب و کار را دیکته می کند. برندسازی فرآیند ایجاد یک نام تجاری است – ظاهر آن چگونه است، چگونه به نظر می رسد و مخاطبان هدف تعریف شده ای که امیدوار است به آن برسد.

اجزای سازنده یک برند چیست؟

برند چیزی فراتر از یک لوگو است. این چیزی بیش از یک شعار یا پالت رنگی است. برای ایجاد یک برند موفق، قبل از شروع طراحی وب سایت یا ایجاد مواد بازاریابی، کارهای زمینی زیادی باید انجام شود.

در اینجا بلوک های ساختمانی وجود دارد که در سند کلی دستورالعمل برند شما گنجانده می شود:

مخاطب هدف

تعیین مخاطب هدف یکی از مهمترین مراحل ایجاد یک برند از ابتدا است. همه چیز از این نشات می گیرد. تعریف دقیق مخاطبان به شما کمک می کند برندی بسازید که مستقیماً با آن صحبت کند. در ادامه این مقاله، تاکتیک هایی برای درک این مخاطبان را خواهید آموخت.

هویت نام تجاری

هویت برند شما شامل نام کسب و کار شما و عناصر بصری است که برند شما را تعریف می کند، از لوگو و رنگ های شما گرفته تا زیبایی شناسی عکاسی و دسته های رسانه های اجتماعی شما. هویت برند همچنین شامل داستان و مزیت رقابتی برند شما می شود.

صدای برند

صدای برند به این معناست که برند شما چگونه به نظر می رسد. تعریف این امر ثبات برند را در هر نقطه تماس مشتری تضمین می کند. اگر مشتریان شما انتظار لحن گستاخانه و صریح از شما در رسانه های اجتماعی دارند، آن را به نسخه وب سایت و سایر ارتباطات خود منتقل کنید.

رسالت و ارزش ها

ماموریت برند شما ستاره شمالی برای کسب و کار شما است. هم برای خود یک هدف ایجاد می کند و هم قولی به مشتریانتان. ارزش های شما همان چیزی است که برند شما نشان می دهد. هر دو در هنگام ساختن برند خود مهم هستند زیرا تصمیمات شما را کنترل می کنند. هر کاری که به عنوان یک برند انجام می دهید باید همیشه به ماموریت و ارزش های خود وفادار بماند.

راهنمای سبک

راهنمای سبک برند شما بخشی از دستورالعمل های برند بزرگ شما است. دقیقاً نشان می دهد که برند شما چگونه در هر پلتفرم یا کانال ظاهر می شود. استفاده قابل قبول از لوگوی شما، فونت هایی که استفاده می کنید، صدا و لحن برند و زیبایی کلی برند شما را پوشش می دهد. هنگامی که مقیاس، استخدام و استفاده از آژانس ها را برای ایجاد کار از طرف شما انجام می دهید، راهنمای مفیدی است.

اهمیت دستورالعمل های برند

دستورالعمل های برند کتاب مقدس برای برند شما هستند. این سند یا مجموعه ای از اسناد در مورد هر جنبه ای از برند شما و نحوه نمایش آن در مکان های مختلف موضع می گیرد. هر تصمیمی که در طول فرآیند ساخت برند می گیرید در اینجا ثبت می شود.

مجموعه ای از دستورالعمل های برند که به خوبی اجرا شده اند به موارد زیر دست خواهند یافت:

کارکنان، فریلنسرها، شرکای خرده فروشی و آژانس ها را در یک صفحه نگه دارید

کمک به استخدام و آموزش کارکنان (برند شما به دنبال چه ویژگی هایی در یک کارمند است؟)

اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما در تمام نقاط تماس یکسان است

یک منبع پیشرو برای ارتباطات بحران باشید

یک سند انعطاف پذیر باشید که با برند خود رشد می کند

چگونه در 7 مرحله برند بسازیم

بازار هدف خود را تحقیق کنید

صدا و شخصیت برند خود را تعیین کنید

نام کسب و کار خود را انتخاب کنید

داستان برند خود را بنویسید

یک راهنمای سبک برند ایجاد کنید

لوگو و دارایی های برند خود را طراحی کنید

نام تجاری خود را در سراسر تجارت خود اعمال کنید

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، صرف زمان برای ایجاد تصویر برندتان بسیار مهم است، به خصوص اگر وارد بازار شلوغی می شوید. و ایجاد یک پایه محکم برای هویت برند شما می تواند به شما در ایجاد آگاهی از برند در طول زمان کمک کند.

در حالی که ممکن است هنگام چرخش یا ایجاد نام تجاری خود، برخی از مراحل را مجدداً مرور کنید، مهم است که هنگام شکل دادن به هویت برند خود، هر جنبه را در نظر بگیرید. این راهنما را به عنوان یک منبع مفید برای دسترسی در طول مسیر ساخت برند خود نشانه گذاری کنید.

1. در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید

اولین قدم برای ایجاد یک برند موفق، درک بازار فعلی است: مشتریان و رقبای بالقوه شما چه کسانی هستند؟ هر استراتژی برند معتبر و طرح تجاری بر اساس همین سوال است.

شما نمی توانید لوگوی برند ایجاد کنید مگر اینکه ترجیحات مخاطبان خود را بدانید. و ایجاد یک شخصیت برند منحصر به فرد که از بین افراد متمایز باشد، تنها زمانی می تواند اتفاق بیفتد که چشم انداز رقابتی را بشناسید.

راه های زیادی برای انجام تحقیقات بازار قبل از شروع فرآیند ساخت برند وجود دارد:

دسته بندی محصول یا خدمات خود را در گوگل جستجو کنید و رقبای مستقیم و غیرمستقیم که در نتایج جستجو ظاهر می شوند را تجزیه و تحلیل کنید.

با افرادی که بخشی از بازار هدف شما هستند صحبت کنید و از آنها بپرسید که از چه برندهایی در صنعت شما خرید می کنند.

به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مرتبط یا صفحاتی که مخاطبان هدف شما دنبال می‌کنند نگاه کنید.

خرید آنلاین یا در فروشگاه‌های خرده‌فروشی داشته باشید و احساس کنید که مشتریان شما چگونه محصولات را مرور می‌کنند و می‌خرند.

با مطالعه نشریات، رسانه های اجتماعی و استفاده از Google Trends، روندهای صنعت خود را بررسی کنید.

در طول تحقیق خود، به بزرگترین برندهای موجود در بازار توجه داشته باشید. چه کار درستی انجام می دهند؟ چه چیزی را پیشنهاد می کنید که آنها نمی کنند؟ این پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP) نامیده می شود.

همچنین باید به عادات مشترک بین مخاطبان هدف خود توجه کنید، مانند پلتفرم هایی که بیشتر استفاده می کنند، زبان و عامیانه ای که استفاده می کنند و نحوه تعامل آنها با برندهای دیگر. این بینش ها به شما کمک می کند تا بفهمید کجا و چگونه به بهترین شکل به آنها دسترسی پیدا کنید.

برند لباس زیر لیموناد برای ایجاد یک سری محصولات با اندازه و بدن مثبت برای “هر فردی” ساخته شده است. در حالی که این ممکن است مانند یک مخاطب گسترده به نظر برسد، لیموناد می‌داند که مشتری هدف آن کسی است که احساس نمی‌کند توسط مارک‌های معمولی لباس زیر نشان داده می‌شود.

در طول تحقیق خود، به بزرگترین برندهای موجود در بازار توجه داشته باشید. چه کار درستی انجام می دهند؟ چه چیزی را پیشنهاد می کنید که آنها نمی کنند؟ این پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما (USP) نامیده می شود.

همچنین باید به عادات مشترک بین مخاطبان هدف خود توجه کنید، مانند پلتفرم هایی که بیشتر استفاده می کنند، زبان و عامیانه ای که استفاده می کنند و نحوه تعامل آنها با برندهای دیگر. این بینش ها به شما کمک می کند تا بفهمید کجا و چگونه به بهترین شکل به آنها دسترسی پیدا کنید.

برند لباس زیر لیموناد برای ایجاد یک سری محصولات با اندازه و بدن مثبت برای “هر فردی” ساخته شده است. در حالی که این ممکن است مانند یک مخاطب گسترده به نظر برسد، لیموناد می‌داند که مشتری هدف آن کسی است که احساس نمی‌کند توسط مارک‌های معمولی لباس زیر نشان داده می‌شود.

2. صدا و شخصیت برند خود را تعیین کنید

برندسازی این نیست که سعی کنیم همه چیز برای همه باشد. یک POV قوی با مخاطبانی که بیشتر به آنها اهمیت می دهید صحبت می کند. به این گروه می گوید که برند شما برای آنها یک برند است. برای توسعه این POV و صدای برند متمایز، چندین تمرین وجود دارد که می توانید انجام دهید.

یک بیانیه موقعیت یابی ایجاد کنید

بیانیه موقعیت یابی یک یا دو خط است که ادعای برند شما را در بازار به خطر می اندازد. این لزوماً یک بیانیه عمومی نخواهد بود، بلکه به هدایت مسیر داستان برند شما و سایر بخش‌های دستورالعمل‌های برند شما کمک می‌کند.

یک بیانیه موقعیت یابی باید مشخص کند که چه چیزی می فروشید، برای چه کسی است و چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند. پیشنهاد ارزش شما چیزی است که به شما مزیت خواهد داد – حتی در یک بازار شلوغ.

از این الگو برای ایجاد الگوی خود استفاده کنید:

ما [محصول/خدمات] را برای [بازار هدف] به [VALUE PROPOSITION] ارائه می دهیم. برخلاف [رقابت]، ما [متمایز کننده کلیدی] هستیم.”

یک مثال موقعیت یابی ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

ما برای مسافران کوله‌های روز سبک وزن و ضدآب ارائه می‌کنیم که در صورت عدم استفاده در کیفی به اندازه کیف پول جمع می‌شوند. برخلاف سایر مارک‌های لوازم جانبی، ما بسته‌های خود را مادام العمر تضمین می‌کنیم – بدون سؤال.»

لومی

💡 نکته: می توانید از این تمرین به عنوان مبنای بیانیه ماموریت خود استفاده کنید – بیانیه موقعیت یابی خود را بسط دهید تا وعده برند خود و آنچه را که برای آن ایستاده اید نیز در بر گیرد.

طوفان فکری با استفاده از تداعی کلمات

برند خود را به عنوان یک شخص تصور کنید. آنها چگونه هستند؟ آیا آنها شخصیتی دارند که مشتریان شما جذب آن می شوند؟ این شخص را توصیف کنید. چگونه می توان توضیحات شما را از یک شخص به یک برند ترجمه کرد؟

Joey Ng، کارشناس برندسازی مد، پیشنهاد می‌کند فهرست صفت‌های خود را به سه مورد از بهترین کلمات محدود کنید. او می‌گوید: «جایگاه خود را بیابید و در چند کلمه تعریف کنید که چه چیزی برند شما را متمایز می‌کند. «اگر چیزی با سه کلمه اصلی مطابقت ندارد – حتی اگر ممکن است آن را دوست داشته باشید – آن را کنار بگذارید. پیام اصلی را ایجاد کنید، آن را میخکوب کنید، سپس گسترش دهید.”

صدا و لحن برند خود را تقویت کنید

صدا و لحن برند شما به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چگونه می‌خواهید برای مشتریان صدا داشته باشید و می‌خواهید هنگام تعامل با شما چه احساسی داشته باشند. صدای شما گستاخانه است یا جدی؟ آیا هدف آن این است که یک دوست قابل اعتماد، یک موزه یا یک متخصص قابل اعتماد باشد؟

فهرستی از بایدها و نبایدهایی که بر زبانی که می خواهید و نمی خواهید در ارتباطات خود استفاده کنید، تنظیم کنید. حتی ممکن است بخواهید کانال‌های ارتباطی خاصی مانند رسانه‌های اجتماعی یا خدمات مشتری را بررسی کنید: چگونه لحن شما بسته به موقعیت تغییر می‌کند؟

3. نام کسب و کار خود را انتخاب کنید

نام شرکت شما احتمالاً یکی از اولین تعهدات بزرگی است که به عنوان صاحب کسب و کار انجام خواهید داد. در حالت ایده‌آل، شما یک نام تجاری می‌خواهید که توسط شرکت دیگری (مخصوصاً در صنعت شما) استفاده نشود، دارای دسته‌های رسانه‌های اجتماعی در دسترس باشد و بر اساس برند یا محصولات شما مناسب باشد. به خاطر سپردن آن باید آسان و تقلید آن سخت باشد.

چند رویکرد برای انتخاب نام تجاری شامل موارد زیر است:

یک کلمه کاملاً جدید بسازید (مثلاً پپسی).

یک کلمه غیرمرتبط با صنعت یا محصول خود را مجدداً قاب بندی کنید (مثلاً Apple برای رایانه یا Maple برای مراقبت های بهداشتی).

از یک کلمه یا استعاره پیشنهادی (مثلاً بافر) استفاده کنید.

آن را به معنای واقعی کلمه توصیف کنید (به عنوان مثال، شرکت کفش یا انبار خانه).

یک کلمه را با تغییر املای آن، حذف حروف، اضافه کردن حروف یا استفاده از انتهای لاتین (مانند Tumblr یا Activia) تغییر دهید.

یک نام اختصاری از یک نام طولانی تر ایجاد کنید (به عنوان مثال، HBO برای Home Box Office).

از پورتمانتو استفاده کنید: Pinterest (پین + علاقه) یا Snapple (snappy + apple).

از نام خود استفاده کنید (به عنوان مثال، دونا کاران یا DKNY)

اگر نام دامنه انتخابی اول شما برای نام تجاری شما در دسترس نیست (به عنوان مثال yourbrandname.com)، راه های دیگری را برای به دام انداختن نام دامنه ای که کار می کند در نظر بگیرید. به عنوان مثال، نام دامنه Pepper شرکت تولید لباس زیر زنانه wearpepper.com است. همچنین می توانید با دامنه سطح بالا بازی کنید. یک نسخه بومی سازی شده مانند .co.uk یا .ca را امتحان کنید.

⚒️ ابزار رایگان: مولد نام تجاری رایگان Shopify و مولد نام دامنه را امتحان کنید تا به شما کمک کند نام مناسبی را برای برند خود انتخاب کنید.

4. داستان برند خود را بنویسید

داستان برند شما شرح حال کسب و کار شما و گاهی اوقات داستان خودتان به عنوان یک بنیانگذار است. این ابزار مفیدی برای برندسازی است زیرا کسب و کار شما را برای ایجاد ارتباطات معنادار با مشتریان انسانی می کند. روند خریدار به تمایل به روابط معنادار با برندها اشاره دارد. بهترین راه برای انجام این کار از طریق یک داستان قانع کننده، شفاف و معتبر است.

چه عناصری از داستان شما با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود؟ آنها برای ارتباط با شما به عنوان یک شخص چه چیزی باید بدانند؟ چگونه ارزش ها و ماموریت برند خود را در داستان خود قرار می دهید تا به مشتریان بگویید: “این یک برند برای شماست”؟

ایجاد یک شعار جذاب

هنگامی که موقعیت و داستان برند خود را مشخص کردید، می توانید از این کار برای ایجاد یک شعار جذاب برای کسب و کار خود استفاده کنید. یک شعار خوب کوتاه، جذاب است و تاثیری قوی برای افزایش آگاهی از برند ایجاد می کند.

یک شعار هوشمندانه می‌تواند آگاهی از برند را افزایش دهد، زیرا مشتریان شروع به تشخیص آن می‌کنند – حتی زمانی که از برند شما جدا شده است.

در اینجا چند راه برای نزدیک شدن به نوشتن شعار وجود دارد:

ادعای خود را مطرح کنید، مانند این مثال از قهوه آرزوی مرگ: «قوی ترین قهوه جهان».

آن را به یک استعاره تبدیل کنید، درست مانند ردبول: “ردبول به شما بال می دهد.”

نگرش مشتریان خود را اتخاذ کنید، مانند این شعار فراموش نشدنی نایک: «فقط انجامش بده».

با مخاطبان هدف خود صحبت کنید، مانند این مثال از Cards Against Humanity: «یک بازی مهمانی برای افراد وحشتناک».

یک قافیه جذاب مانند این شعار قهوه Folgers را امتحان کنید: «بهترین بخش بیدار شدن از خواب، Folgers in your cup است».

یک سطح زیبایی شناختی یا سلیقه ای ایجاد کنید، مانند این مثال از آریتزیا: “تجمل هر روز برای ارتقای دنیای خود.”

⚒️ ابزار رایگان: شعار سازنده Shopify را امتحان کنید تا بالقوه یک خطی برای توصیف کسب و کار خود ایجاد کنید.

5. یک راهنمای سبک برند ایجاد کنید

الان قسمت خوبش شروع میشود. راهنمای سبک شما شامل تمام تصمیمات بصری است که برای برند خود می گیرید. این راهنما هنگام ساختن وب سایت، طراحی صفحات نمایه رسانه های اجتماعی و ایجاد بسته بندی محصول مفید خواهد بود.

انتخاب رنگ های خود

رنگ ها مهم هستند زیرا در کنار نوشتن کپی رایتینگ، به مشتریان بالقوه می گویند که در مورد برند شما چه احساسی داشته باشند. در حالی که روانشناسی رنگ یک علم بحث برانگیز است، برخی از ارتباط های کلی وجود دارد که می توانید بین رنگ و حالت ایجاد کنید. رنگ‌های سرد تیره‌تر ممکن است مکمل یک برند تند یا یک مارک خواب باشند، در حالی که پاستل‌های گرم داستان آرامش‌بخشی را برای برندهای کودک یا سلامتی بیان می‌کنند.

نکاتی برای انتخاب رنگ برای هویت بصری شما:

در نظر بگیرید که متن سفید و سیاه چقدر خوانا روی پالت رنگ شما ظاهر می شود.

از رنگ های زیادی در لوگوی خود استفاده نکنید – باید به عنوان یک رنگ در قالب سیاه و سفید قابل شناسایی باشد.

درباره بازار هدف خود تحقیق کنید، از گروه های متمرکز استفاده کنید و تفاوت های فرهنگی یا جمعیتی خاصی را که ممکن است بر درک کاربر از رنگ تأثیر بگذارد، درک کنید.

پالت خود را به یک تا دو رنگ اصلی محدود کنید، با مجموعه ای از رنگ های برجسته که بسته به کاربرد به داخل و خارج می چرخند.

انتخاب مجموعه ای از فونت ها

فونت ها در کنار رنگ ها کار می کنند تا ظاهری قابل تشخیص برای برند شما در شبکه های اجتماعی، وب سایت، بسته بندی و سایر مواد بازاریابی ایجاد کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، دو فونت را انتخاب کنید: یکی برای سرفصل ها و دیگری برای متن متن (این ممکن است شامل فونتی که در علامت کلمه برند خود استفاده می کنید نباشد). نام تجاری Home Floof از یک فونت sans serif برای پیمایش و هدرها و از یک قلم سریف دیگر برای بقیه متن استفاده می کند. توجه داشته باشید که لوگوی آن – یک علامت کلمه ساده از نام تجاری آن – یک فونت منحصر به فرد است که در هیچ جای دیگری استفاده نمی شود:

فونت های تزئینی را برای لوگوی خود یا در برنامه های بسیار محدود ذخیره کنید، در حالی که از یک فونت ساده و در دسترس برای وب سایت خود و اطلاعات محصول روی بسته بندی استفاده می کنید. فونت های Forét ساده و تمیز هستند و آنها را در هر اندازه ای خوانا می کند:

تعیین عناصر و جلوه های زیبایی شناختی

اگر از عکاسی سبک زندگی زیادی برای برند خود استفاده می کنید، ممکن است بخواهید مجموعه ای از قوانین را برای تنظیم لحن ایجاد کنید، بدون توجه به اینکه چه کسی عکس تولید می کند. شاید این شامل دستورالعمل‌هایی برای خلق و خو، فیلترهای عکس، رنگ‌ها یا جلوه‌های دیگر باشد.

همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از عناصر گرافیکی را طراحی کنید که از آن‌ها در خواص برند خود استفاده می‌کنید. اینها ممکن است کاراکترها، squiggles یا جلوه های بافت باشند. برند Rotten Candy از عناصر گرافیکی ثابتی مانند نوارهای برق‌دار و بافت‌های دانه‌دار در برند خود استفاده می‌کند:

در حالی که غلات OffLimits از یک علامت کلمه برای لوگوی خود استفاده می کند، عناصر گرافیکی ثابت مانند خانواده ای از طلسم های برند در تمام سطوح ظاهر می شوند:

6. لوگو و دارایی های برند خود را طراحی کنید

در حالی که طراحی لوگو یکی از اولین چیزهایی است که ممکن است هنگام ساخت یک برند به آن فکر کنید، اما باید در مراحل بعدی اتفاق بیفتد. این به این دلیل است که یک شناسه مهم برای نام تجاری شما در طبیعت است – و تغییر آن پس از قفل کردن آن دشوار است.

لوگوی شما باید منحصر به فرد، قابل شناسایی و مقیاس پذیر باشد تا در همه اندازه ها کار کند. همچنین باید شامل تمام کارهایی باشد که تاکنون روی برند خود انجام داده اید. آیا این احساسی را القا می کند که امیدوارید در مشتریان خود القا کنید؟ آیا داستانی را بیان می کند که با ارزش های برند شما همسو باشد؟ آیا در رنگ های برند شما کار می کند؟

تمام مکان‌هایی را که لوگوی برند شما نشان داده می‌شود را در نظر بگیرید:

سایت اینترنتی

آواتار رسانه های اجتماعی

بسته بندی محصول

تبلیغات ویدیویی

بنر کانال یوتیوب

فاویکون مرورگر (نماد کوچکی که برگه های باز مرورگر شما را مشخص می کند)

بازاریابی ایمیلی

اشاره مطبوعات و مشارکت

ممکن است لازم باشد چند نسخه از لوگوی خود را ایجاد کنید تا در بین برنامه ها کار کند. برای مثال، اگر لوگوی متنی دارید، خواندن آن به عنوان فاویکون یا آواتار اجتماعی تقریبا غیرممکن خواهد بود. یک نسخه بصری ساده از لوگوی خود ایجاد کنید که به صورت مربع یا دایره عمل می کند.

انواع لوگو

علامت های کلمه، حروف، و سایر لوگوهای مبتنی بر نوع رایج ترین نوع لوگو برای برندهای مدرن هستند. اما سبک های دیگر بسته به اهداف و زیبایی شما ممکن است برای شما بهتر عمل کنند. برخی از انواع لوگو شامل موارد زیر است:

لوگوهای انتزاعی ترکیبی از اشکال و رنگ هایی هستند که به راحتی به هیچ چیز در دنیای واقعی گره نمی خورند. اینها به بهترین وجه به عنوان یک لوگوی ثانویه، همراه با یک علامت کلمه استفاده می شوند، در حالی که شما برند را به رسمیت می شناسید.

لوگوهای طلسم با چهره یک شخصیت یا شخص واقعی که به عنوان سفیر برند خود استفاده می کنید نشان داده می شود. آنها می توانند کسب و کار شما را با ایجاد یک شخصیت قابل اعتماد انسانی کنند. این برای برندهای کودکان یا کسانی که به دنبال حس یکپارچه سازی هستند (مانند Wendy’s، Colonel Sanders برای KFC) بهترین کار را دارد.

لوگوهای نشان اغلب دایره ای هستند و متن را با یک نشان برای طراحی برند لوکس ترکیب می کنند. از تحریک بیش از حد آنها خودداری کنید وگرنه آنها را بزرگ نمی کنند (به عنوان مثال، پولو رالف لورن).

لوگوهای نماد برند شما را به عنوان یک استعاره بصری نشان می دهند. برخلاف یک لوگوی انتزاعی، یک نشان‌واره نماد چیزی را در مورد محصول نشان می‌دهد (مثلاً نشان‌واره دکمه Play YouTube).

علامت‌های کلمه یا حروف، آرم‌های مبتنی بر نوع هستند که یا نام کامل کسب‌وکار شما، ترکیبی از حروف یا حروف اول هستند.

نمونه های لوگو هویت برند

به دلیل محدودیت‌هایی که برای هر نوع لوگو وجود دارد، می‌توانید با ترکیبی از سبک‌ها و همچنین چند گزینه لوگوی ثانویه بازی کنید. برند زیبایی Glossier دارای یک لوگوی ساده کلمه است که در وب سایت و بسته بندی خود استفاده می شود:

برای برنامه‌هایی که فضای کمتری دارند، نشان‌واره ثانویه Glossier – یک حرف تلطیف شده “G” – برای خوانایی استفاده می‌شود، مانند این مثال در کانال YouTube آن:

برند مکمل مبتنی بر قارچ Eons از ترکیب یک علامت کلمه و یک لوگوی نمادها (شکل قارچ ساده شده) استفاده می کند. اینها با هم یا جداگانه استفاده می شوند، همانطور که در اینجا در برنامه های مختلف مشاهده می کنید:

Lazypants نیز از این روش استفاده می کند، با یک علامت کلمه و نماد ترکیبی که می تواند به طور مستقل استفاده شود، مانند این مثال که در آن فقط نماد به لباس های آن دوخته شده است:

فیگما چیست؟

فیگما چیست؟

طراحی لوگوی خودتان

برندهای جدید اغلب با بودجه کمی کار می کنند. اگر این مورد برای شماست، خودتان یک لوگو طراحی کنید. می توانید از یک ابزار رایگان مانند Canva استفاده کنید یا از یک سازنده لوگو استفاده کنید. اینها با تولید لوگوهای نمونه بر اساس اطلاعات اولیه در مورد کسب و کار شما کار می کنند.

اگر هیچ مهارت طراحی ندارید یا از انجام این کار مهم مطمئن نیستید، به استخدام یک حرفه ای فکر کنید. می توانید طراحی را از طریق سایت های گیگ مانند Fiverr یا Upwork برون سپاری کنید یا یک مسابقه لوگو در 99Designs برگزار کنید. اگر کسب‌وکاری را در Shopify راه‌اندازی می‌کنید، بسیاری از متخصصان Shopify وجود دارند که می‌توانید برای طراحی هویت برند و حتی وب‌سایت خود استخدام کنید.

7. نام تجاری خود را در سراسر تجارت خود اعمال کنید

به کار بردن نام تجاری خود در سراسر کسب و کارتان به آن یک داستان برند منسجم می دهد. مهم نیست که مشتریان در کجا با برند شما روبرو می‌شوند – از طریق تبلیغات TikTok، در یک فروشگاه خرده‌فروشی یا در صندوق ورودی خود – تجربه باید آشنا و قابل تشخیص باشد.

همانطور که وب سایت خود را می سازید، حساب های اجتماعی خود را راه اندازی می کنید و برنامه بازاریابی خود را ایجاد می کنید، به دستورالعمل های برند، بیانیه ماموریت و ارزش های خود مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر تصمیمی مشتریان هدف را در ذهن خود نگه می دارد.

صفحه وب سایت تجارت الکترونیک برای نام تجاری OffLimits

وب سایت شما قصری است که در آن بیشترین کنترل را بر هویت برند خود خواهید داشت. از این فضا تا حد امکان استفاده کنید. قالب های وب سایت تجارت الکترونیک یک نقطه پرش عالی هستند. بیشتر اینها، مانند تم‌های فروشگاه تم Shopify، کاملاً قابل تنظیم هستند، به این معنی که می‌توانید رنگ‌ها، فونت‌ها و دارایی‌های برند خود را در یک طرح‌بندی انعطاف‌پذیر اعمال کنید.

ساخت برند یک تحول است

ساختن یک برند پس از طراحی لوگو متوقف نمی شود. این یک فرآیند مستمر برای تثبیت هویت برند شما در ذهن مشتریان شما است. ساختن یک برند موفق مستلزم این است که در پیام‌رسانی خود ثابت قدم باشید و در بازاریابی برند خود آگاه باشید.

اکنون که می‌دانید چگونه یک برند را از ابتدا بسازید، ساختن برند را برای تمام عمر کسب‌وکار خود ادامه خواهید داد. ممکن است نیاز داشته باشید که نام تجاری خود را با تغییر ارزش ها یا همانطور که گرایش های مصرف کننده دیکته می کند، توسعه دهید. به یاد داشته باشید که اگر برندسازی مجدد انجام دهید، مشتریان وفادار همچنان باید بتوانند برند شما را بشناسند و همان تجربه را دریافت کنند. بررسی بازخورد آنها به شما کمک می کند برند خود را در کنار افرادی که بیشترین اهمیت را دارند رشد دهید.

ادامه مطلب

13 بهترین تامین کننده Dropshipping در سال 2023

نحوه تهیه محصولات برای فروش آنلاین

چگونه یک کسب و کار Dropshipping راه اندازی کنیم – کتاب بازی کامل برای سال 2023

AliExpress Dropshipping- نحوه Dropship از AliExpress

راهنمای Dropshipping آمازون – چگونه در آمازون Dropship (2023)

چگونه یک خط لباس را در 12 مرحله راه اندازی کنیم (2023)

چگونه یک وب سایت تجاری برای مبتدیان بسازیم

25+ ایده برای کسب و کارهای آنلاین برای شروع اکنون (2023)

سفارشی کردن تم Shopify – نحوه استفاده از تصاویر، رنگ ها و فونت ها

چگونه یک تصویر قهرمان وب سایت خیره کننده ایجاد کنیم

نحوه ایجاد یک برند پرسش و پاسخ

چگونه یک برند را توسعه می دهید؟

ساخت برند شامل شناسایی نوع و محصولات کسب و کار شما، شناخت مخاطبان هدف و نیازهای آنها، تحقیق در مورد رقابت شما و تعیین موقعیت برند و شخصیت برند شماست. پس از تنظیم این پایه، می توانید یک هویت نام تجاری از جمله گزارش، برچسب، داستان برند و سایر دارایی ها بسازید.

هویت برند را چگونه تعریف می کنید؟

هویت برند نشان دهنده نحوه مشاهده برند شما توسط مشتریان، رقابت و عموم مردم است. هویت برند شامل ارزش‌ها، شخصیت برند (از جمله صدای و لحن برند) و زیبایی بصری شماست. هویت برند شما از طریق تک تک بخش‌های شرکت شما به اشتراک گذاشته می‌شود – از لوگوی شما گرفته تا بازاریابی برند شما تا کپی کردن شما و تجربه شما در فروشگاه.

کیت برند چیست؟

کیت برند یک سند یا راهنمای است که حاوی تمام اطلاعاتی است که کسی برای معرفی برند شما در یک برنامه خاص به آن نیاز دارد. تقریباً هر کیت برند شامل نام و لوگوی شرکت، پالت رنگی و سایر تصاویر تایید شده است. برخی از کیت‌های برند نیز شامل اطلاعاتی درباره بنیانگذاران و تیم، اهداف و محصولات شرکت است. کیت برند برای تیم های مطبوعاتی و روابط عمومی، سفیران برند، شرکت های وابسته و اینفلوئنسرها مفید است. این تضمین می‌کند که هر کسی که در مورد برند شما صحبت می‌کند، شخصیت برند و صدای برند شما را با دقت به تصویر می‌کشد.

چگونه بدون پول یک برند بسازید؟

برای ایجاد یک نام تجاری بدون پول، از اطلاعات این راهنما برای ایده پردازی و ترسیم دیدگاه خود بر روی کاغذ استفاده کنید – همه چیز از مخاطبان هدف گرفته تا صدای برند منحصر به فرد شما. هنگامی که مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای هویت برند خود ایجاد کردید، آماده ساخت یک نام تجاری قابل تشخیص هستید. اگر نمی توانید یک حرفه ای را در طول فرآیند ساخت برند استخدام کنید، از ابزارهای آنلاین رایگان استفاده کنید تا به شما کمک کنند نام شرکت را پیدا کنید، یک لوگو ایجاد کنید، الگوهایی برای پست های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و کپی رایتینگ جذاب ایجاد کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT