توسعه دهنده بازی چیست

یک توسعه دهنده بازی چیست و چگونه می توانید یکی شوید؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

آیا شما علاقه زیادی به بازی دارید؟ در ادامه می آموزیم توسعه دهنده بازی چیست؟

توسعه‌دهندگان بازی مغز متفکران دنیای دیجیتالی جذابی هستند که بسیاری از ما ساعت‌ها در آن سپری می‌کنیم. در حالی که طراحان بازی بیشتر بر مدیریت عناصر خلاق تمرکز دارند، توسعه‌دهندگان نقش مهمی در زنده کردن این دنیاها دارند.

اگر از طرفداران بازی های ویدیویی هستید و تا به حال فکر کرده اید که چگونه ساخته شده اند، تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بازی ممکن است مسیر شغلی مناسبی برای شما باشد. اما این کار به خودی خود آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست. توسعه‌دهندگان بازی اغلب با چالش‌های زیادی روبرو هستند و مانند بسیاری از مشاغل دیگر، برای توسعه‌دهندگان مهم است که به طور منظم برای ارتقای مهارت خود سرمایه‌گذاری کنند.

توسعه دهنده بازی چیست؟

 توسعه دهنده بازی چیست

توسعه دهنده بازی چیست

توسعه دهندگان بازی مسئول ایجاد بازی های ویدیویی از ابتدا تا پایان هستند. این شامل طراحی مفهومی، کدنویسی، آزمایش و اشکال زدایی است. توسعه یک بازی یک تلاش مشترک بین چندین تیم از جمله طراحان گرافیک، انیماتورها، طراحان صدا، تسترها و برنامه نویسان است. این بدان معناست که اغلب یک تیم کامل از افراد برای ایجاد یک بازی واحد با هم کار می کنند.

همانطور که می توانید تصور کنید، توسعه دهندگان باید مهارت های حل مسئله عالی داشته باشند، زیرا آنها باید هر گونه مشکلی را که در طول فرآیند توسعه ایجاد می شود عیب یابی کنند. آنها همچنین به مهارت های ارتباطی خوبی نیاز دارند زیرا در طول این فرآیند از نزدیک با سایر اعضای تیم خود کار خواهند کرد. برای آنها مهم است که بتوانند ایده ها و راه حل های خود را به وضوح بیان کنند تا همه بتوانند به طور مؤثر با هم کار کنند.

در گذشته موارد زیادی وجود داشته است که توسعه‌دهندگان بازی‌ها، گاهی اوقات به دلیل امیدواری بیش از حد و در بیشتر موارد به دلیل انتشار یک بازی ناتمام، بازی‌های خود را خراب کرده‌اند. نیازی به گفتن نیست که جدا از مهارت های سخت، توسعه دهندگان بازی باید در مهارت های نرم نیز برتری داشته باشند.

چگونه می توان به یک توسعه دهنده بازی تبدیل شد؟

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بازی، تحصیل در رشته علوم کامپیوتر یا مهندسی نرم افزار است. اکثر کارفرمایان متقاضیانی را ترجیح می دهند که حداقل مدرک لیسانس در یکی از این رشته ها داشته باشند، اما اگر قبلاً زبان های برنامه نویسی مانند ++C یا جاوا را داشته باشید، برخی از آنها تجربه را می پذیرند.

هنگامی که درک درستی از زبان های برنامه نویسی رایج دارید، قدم منطقی بعدی این است که به دنبال کارآموزی در استودیوهای مختلف باشید. شما همچنین می توانید برای مشاغل سطح ابتدایی درخواست دهید تا کمی تجربه عملی کسب کنید و به آرامی راه خود را ارتقا دهید.

به خاطر داشته باشید که وقتی شروع به کار می کنید، ممکن است مجبور شوید در بخش های مختلف کار کنید. به عنوان مثال، برخی از توسعه دهندگان مسئول کدگذاری دنیای بازی هستند، در حالی که تیم های دیگر بیشتر بر روی مکانیک یا تعاملات درون بازی تمرکز می کنند. اغلب تیم های اختصاصی مسئول رفع اشکال و عیب یابی هستند.

همچنین برای توسعه دهندگان مشتاق بازی مهم است که با موتورهای بازی محبوب مانند Unity یا Unreal Engine 5 آشنا شوند تا بتوانند با استفاده از این ابزارها بازی بسازند. برای کسانی که نمی دانند، Unreal Engine یک موتور بازی گرافیکی یکپارچه است که برای ساخت دنیای بازی استفاده می شود. تعداد زیادی وب سایت وجود دارد که توسعه دهندگان می توانند دارایی های Unreal Engine 5 را نیز پیدا کنند.

توسعه دهندگان بازی در مقابل طراحان بازی

اگر تازه کار خود را در ساخت بازی‌های مستقل شروع کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که در نهایت کار طراح و توسعه‌دهنده بازی را انجام دهید. با این حال، در استودیوهای بازی سازی بزرگتر، تفاوت فاحشی بین کارهای انجام شده توسط طراحان بازی، توسعه دهندگان، انیماتورها و مدل سازها وجود دارد.

همانطور که در بالا ذکر شد، یک سازنده بازی مسئول تبدیل یک ایده به واقعیت است. آنها با کد کار می کنند تا گیم پلی واقعی، گرافیک، موسیقی، جلوه های صوتی و سایر عناصری که بازی واقعی را تشکیل می دهند ایجاد کنند.

آنها همچنین مسئول عیب یابی و رفع اشکالات در بازی ها هستند. در چند سال گذشته، توسعه بازی به طور کلی مسیر طولانی را طی کرده است. اکنون، بازی‌هایی داریم که به‌عنوان یک سرویس ارائه می‌شوند، به این معنی که توسعه‌دهندگان باید به‌طور منظم باگ‌های جدید را رصد کرده و به‌طور مرتب وصله‌ها و به‌روزرسانی‌ها را منتشر کنند.

نقش ها و مسئولیت های طراحان بازی

 توسعه دهنده بازی چیست

توسعه دهنده بازی چیست

اگر قصد دارید یک طراح بازی ویدیویی شوید، مهم است که توجه داشته باشید که نقش آنها کاملاً متفاوت است. یک طراح بازی مسئول توسعه ایده پشت بازی ویدیویی از سطح مفهومی تا تکمیل است.

این شامل طراحی شخصیت‌ها، سطوح، خطوط داستانی و چالش‌های درون خود بازی و همچنین تعیین نحوه تعامل بازیکنان با یکدیگر در حین بازی چند نفره آنلاین است. این می تواند به معنای هر چیزی باشد، از نوشتن روایت و طراحی سطوح گرفته تا خلق شخصیت ها و ساختن پازل. یک طراح بازی ممکن است برنامه نویسی نیز انجام دهد – اما این تمرکز اصلی آنها نیست.

آنها باید حل‌کننده‌های خلاقی باشند که می‌توانند خارج از چارچوب فکر کنند و در عین حال به خاطر داشته باشند که ایده‌هایشان چگونه بر تجربه کاربر در طول زمان بازی تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، آنها به مهارت های ارتباطی عالی نیاز دارند تا بتوانند به طور موثر با سایر اعضای تیم توسعه، مانند هنرمندان یا برنامه نویسان، که به آنها کمک می کند تا ایده های خود را روی صفحه زنده کنند، همکاری کنند.

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بازی به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

توسعه دهندگان بازی باید با یادگیری زبان های برنامه نویسی مختلف شروع کنند. برخی از زبان های محبوبی که توسعه دهندگان بازی باید بدانند عبارتند از:

. پایتون Python

. لوا Lua

. سی شارپ C#

. Swift

. جاوا اسکریپت JavaScript

تجربه با موتورهای بازی محبوب مانند Unreal Engine 5، Ren’Py، Godot، Unity یا دیگران نیز ممکن است برای رشد حرفه ای ضروری باشد. برخی از استودیوها موتورهای بازی مخصوص به خود را دارند، مانند Frostbite که توسط استودیوی DICE، متعلق به EA توسعه یافته است.

جدا از بهبود مهارت های خود در هنگام کار با موتورهای بازی، به عنوان یک توسعه دهنده، باید در مورد میان افزار نیز بیاموزید. برای مثال، یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای میان‌افزاری که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد Havok است که اساساً برای افزودن فیزیک و حرکت در بازی‌های ویدیویی محبوب مورد نیاز است.

دیگر مجموعه‌های نرم‌افزار میان‌افزار محبوبی که توسعه‌دهندگان بازی ممکن است مجبور به یادگیری آن‌ها شوند عبارتند از PhysX، BeamNG، یا Box2D. و جدا از مهارت های سخت، توسعه دهندگان بازی به مهارت های نرم نیز نیاز دارند.

ارتباط و کار تیمی در جامعه بازی سازی بسیار مهم است، به خصوص به این دلیل که توسعه دهندگان اغلب با ضرب الاجل های محدود و به عنوان بخشی از تیم های بزرگتر کار می کنند. در نتیجه، داشتن ترکیب مناسبی از مهارت‌های سخت و نرم برای موفقیت به عنوان یک توسعه‌دهنده بازی مهم است.

سفر خود را به عنوان یک توسعه دهنده بازی شروع کنید

یک حرفه در توسعه بازی می تواند هم از نظر مالی و هم از نظر خلاقانه بسیار سودآور باشد، اما بدون چالش نیست. همیشه در این مسیر موانعی وجود خواهند داشت که باید بر آنها غلبه کرد، اما با تلاش و فداکاری می توانید در این زمینه موفق شوید.

اگر می‌خواهید این نوع مسیر شغلی را دنبال کنید، اکنون زمان آن است که با آموزش، کسب تجربه از طریق کارآموزی یا کنسرت های آزاد، به روز ماندن در روندهای صنعت و ایجاد شبکه با سایر متخصصان در زمینه خود، مهارت خود را ایجاد کنید.

همچنین ممکن است بخواهید شروع به کاوش در موتورهای مختلف بازی کنید. به عنوان مثال، موتورهای بازی جاوا اسکریپت برای برخی از توسعه های مستقل عالی هستند و می توانند به شما کمک کنند اولین قدم های خود را در این صنعت بردارید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT