2 دیجیتال نومد چیست و چگونه یک Digital Nomad شویم ؟

دیجیتال نومد چیست و چگونه یک Digital Nomad شویم ؟

زمان مطالعه 8 دقیقه

در کوهستان‌های کسکیدز در جنوب اورگان، یک آتشفشان بدون قله وجود دارد. اما در دهانه آن یک دریاچه عمیق است که توسط درختان کاج احاطه شده است و ۸۰۰۰ سال پیش بر اثر فرو ریختن یک آتشفشان به وجود آمد. این مکان دریاچه Crater نامیده شده است و یکی از زیباترین پارک‌های ملی ایالات متحده محسوب می‌شود. در ادامه به دیجیتال نومد چیست و چگونه یک Digital Nomad شویم می‌پردازیم.

در چنین جایی Justin Champion، متخصص محتوا در آکادمی HubSpot، روز کاری خود را در پنجشنبه گذشته گذراند. در واقع منظره دفتر کار جاستین و همسرش دریاچه زیبای کراتر بود. پس از کار کردن در پارک ملی، آنها به سمت شمال به سمت پورتلند حرکت کردند و یک روز را در کوه هود گذراندند. آنها از پارک ملی ردوود عبور کردند و هفته آینده قصد دارند در پارک ملی یوسمیتی کار کنند.

جاستین و همسرش در دو سال گذشته با یک فورد F-250 و با یک تریلر Airstream زندگی و کار می‌کردند و در سراسر آمریکا سفر کردند. این شیوه زندگی به آنها کمک کرده است تا تجربیات زندگی و ارتباطات نزدیک را بر مادیات در اولویت قرار دهند. این افراد را امروزه دیجیتال نومد یا در ترجمه فارسی کوچ نشین دیجیتالی می‌نامند.

دیجیتال نومد چیست ؟

1 دیجیتال نومد چیست و چگونه یک Digital Nomad شویم ؟

دیجیتال نومد در واقع کارکنان دورکار هستند و معمولاً به مکان‌های مختلف سفر می‌کنند. آنها اغلب در کافی شاپ‌ها، فضاهای کاری اشتراکی یا کتابخانه‌های عمومی کار می‌کنند و با استفاده از اینترنت بی‌سیم و تلفن‌های هوشمند از هر کجا که بخواهند کار میکنند.

۳۴ درصد از کارکنان دورکار ۴ تا ۵ روز در هفته خارج از دفتر کار می‌کنند، بنابراین اگر به سفر کردن علاقه دارید دیجیتال نومد یک فرصت هیجان انگیز برای شما است. در ادامه به مزایا، فرصت‌های شغلی و واقعیت‌های این شیوه زندگی می‌پردازیم.

۵ مزیت دیجیتال نومد

۱. بهره وری بیش‌تری خواهید داشت

اگر هر روز به مکان‌های زیبا سفر کنید، دیگر زمانی برای اتلاف وقت وجود نخواهد داشت. کاوش و گشتن در محیط جدید به شما انگیزه می‌دهد تا کار خود را به موقع انجام دهید. ماجراجویی می‌تواند یکی از بهترین انگیزه‌ها برای انجام کار باشد.

۲. ایده‌های خلاقانه بیشتری خواهید داشت

خلاقیت زمانی اتفاق می‌افتد که مفاهیم نامرتبط را با هم ترکیب کرده و یک ایده جدید بسازید. دانشمندان علوم اعصاب به این مفهوم سیناپسی می‌گویند و هرچه مفاهیم ناسازگار باشند سیناپس‌های بیشتری در مغز شما رخ می‌دهد. کار کردن در مکانی متفاوت تجربیات متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای ایجاد این ارتباطات خلاقانه از آنها استفاده می‌کنید. وقتی ورودی‌های متنوعی وارد مغز شما می‌شود، ایده‌های بسیار مبتکرانه‌تری نیز ساخته می‌شود.

۳. سازگارتر خواهید شد

آیا فکر می‌کنید سازگاری در زندگی به صورت دیجیتال نومد چیست ؟ سفر کردن به مکان‌های جدید شما را از منطقه امن خود خارج می‌کند. برای سازگاری با محیط‌های جدید، باید با افراد و فرهنگ‌های مختلف تعامل داشته باشید. این کار باعث می‌شود در آینده بیشتر در معرض تجربیات جدید قرار بگیرید. سفر کردن همچنین واکنش مغز شما را نسبت به تغییرات بهبود می‌بخشد. وقتی به مکان جدیدی سفر می‌کنید، استرس ناشی از سیر و سفر در یک مکان جدید، دندریت‌ها (قسمتی از سلول عصبی) را تحریک می‌کند. در نتیجه ظرفیت و توجه مغز شما در شرایط جدید و چالش برانگیز افزایش می‌یابد. به طور خلاصه مسافرت میل و توانایی شما را برای یادگیری مهارت‌های جدید تقویت می‌کند.

۴. زمان بیش‌تری برای انجام کارهایی که دوست دارید خواهید داشت

ما برای زندگی کار می‌کنیم، نه برعکس. هر چه کار را زودتر به اتمام برسانید زمان بیش‌تری برای کشف پیرامون خود، انجام کارهای مورد علاقه و گذران وقت با خانواده و دوستان دارید.

۵. دوستی‌های طولانی مدت خواهید داشت

ماجراجویی و تجربیات به یاد ماندنی ارتباط نزدیکی بین افراد ایجاد می‌کند. هنگامی که سفر می‌کنید، دیجیتال نومدهای دیگری نیز در این سفر می‌بینید و با آنها دوست می‌شوید و معاشرت می‌کنید و اگر با یک دوست یا شخص دیگری سفر کنید، رابطه شما نزدیک‌تر از همیشه خواهد شد.

مشاغل رایج برای دیجیتال نومد چیست ؟

3 دیجیتال نومد چیست و چگونه یک Digital Nomad شویم ؟

امروزه اکثر شرکت‌ها از دورکاری استقبال می‌کنند. ۴۳ درصد از کارکنان آمریکایی سال گذشته از راه دور کار کرده‌اند و این تعداد در حال افزایش است. اما دیجیتال نومد بودن و کار کردن از خانه دو شیوه کار کردن متفاوت هستند. اگر می‌خواهید شغل روزانه خود را در طول سفر حفظ کنید، باید به مدیر خود ثابت کنید که می‌توانید از راه دور نیز تمام وقت کار کنید. Justin Champion قبل از اینکه سفرهایش را شروع کند تصمیم گرفت به مدت شش ماه از راه دور کار کند.

فریلنسری نیز به نوعی با دیجیتال نومد در ارتباط است. اما قبل از اینکه سفر خود را آغاز کنید باید واقع بین باشید. چگونه می‌توانید امرار معاش کنید؟ در ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید تا به درک بهتری برسید.

  • من در چه کاری خوب هستم؟
  • چه کاری دوست دارم انجام دهم؟
  • آیا تقاضایی برای مهارت من وجود دارد؟
  • آیا می‌توانم به صورت آنلاین کار کنم؟

وقتی که بدانید چگونه می‌توانید پول در بیاورید، می‌توانید با بازاریابی و فروش خدمات خود و یا یافتن کار در وب سایت‌های فریلنسینگ مانند Upwork یا Fiverr وارد بازار کار شوید.

چه برای خود کار کنید و چه برای یک شرکت، تبدیل شدن به یک دیجیتال نومد به این معنی نیست که خود را به یک گروه خاص و نقش خاص اختصاص دهید. کار شما فقط باید کاملاً دیجیتالی باشد. خب بهترین شغل‌ها برای یک دیجیتال نومد چیست ؟ در زیر برخی از مشاغلی که میتوانند دورکار باشند ذکر شده است:

  • حسابداری
  • خدمات مشتری
  • طرح
  • ویرایش
  • مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی
  • IT
  • بازاریابی
  • مدیریت پروژه
  • تحلیلگر کیفیت (QA)
  • پذیرش و منابع انسانی
  • فروش
  • توسعه نرم افزار
  • معلم یا مربی
  • رونویسی
  • دستیار مجازی
  • نویسندگی

همانطور که می‌بینید صنایع و مشاغل زیادی برای دیجیتال نومد وجود دارد. دورکاری در حال تبدیل شدن به امری عادی است که برای نیروی کار هیجان انگیز و دارای مزایایی است. با این حال به این معنی نیست که همه باید دیجیتال نومد باشند. این شیوه کار کردن هنوز یک چالش سخت است. شما باید منظم باشید و کارهای خود را سازماندهی کنید، در غیر این صورت نمی‌توانید از سفرهای خود لذت ببرید.

نکات قبل از شروع

6 دیجیتال نومد چیست و چگونه یک

۱. از شر هزینه‌های غیر ضروری خلاص شوید

صرف هزینه برای چیزهایی که تأثیر زیادی در زندگی شما ندارند هرگز ایده آل نیست. به همین دلیل است که باید از تمام هزینه‌هایی که برای زندگی به عنوان یک دیجیتال نومد نیاز ندارید، خلاص شوید. مواردی مانند عضویت در ورزشگاه، اشتراک و وام همه هزینه‌هایی هستند که برای یک دیجیتال نومد ضروری نیست و اگر یک فریلنسر هستید، باید بیشتر هزینه‌ها را مدیریت کنید زیرا ممکن است در برخی شرایط درآمد ثابتی نداشته باشید. خلاص شدن از شر این هزینه‌ها و بازپرداخت بدهی‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا تمرکز کاملی بر روی کار و سفر خود داشته باشید.

۲. مطمئن شوید به میزان کافی درآمد دارید.

به هر شیوه‌ای که زندگی می‌کنید، همیشه داشتن یک پشتوانه امن تصمیمی هوشمندانه است. همیشه اتفاقات ناگهانی پیش می‌آیند و شما در وضعیت اضطراری قرار می‌دهند. به خصوص یک دیجیتال نومد باید به داشتن یک پشتوانه مالی فکر کند. زیرا در این شرایط فقط می‌توانید به خودتان متکی باشید. اگر فریلنسر هستید از حقوق و دستمزد ثابتی برخوردار نیستید. برای افزایش پشتوانه مالی خود، باید هرگونه وسایل غیر ضروری را بفروشید، خانه خود را بفروشید یا اجاره کنید و تا آنجا که ممکن است پول ذخیره کنید.

۳. بیمه مسافرتی درمانی بگیرید.

سفر می‌تواند بهترین تجربه‌ها را برای شما ایجاد کند اما این تجربه های همیشگی نیست و ممکن است برخی از آن‌ها حتی ناخوشایند باشند. همه انسان در زندگی ممکن است بیمار می‌شوند، تصادف کنند و به خدمات درمانی نیاز داشته باشند. همچنین برای ورود به نقاط خاصی از جهان به واکسیناسیون نیاز دارید. سلامتی شما باید همیشه در هنگام سفر در اولویت قرار داشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که یک بیمه درمانی جامع دارید که در همه جاهایی که می‌خواهید سفر کنید معتبر است.

۴. خود را برای موفقیت مالی آماده کنید.

بودجه زیاد کلید موفقیت در سفر است. در صورت استفاده از کارت‌های اعتباری آمریکایی، معمولاً وقتی در خارج از کشور از آن استفاده کنید هزینه‌ای اضافی از شما دریافت می‌شود، بنابراین از بانک خود کارت اعتباری بین المللی درخواست کنید. همچنین باید برای خدمات نظارت کارت‌های اعتباری ثبت نام کنید که در صورت سرقت هویت شما به شما هشدار داده شود.

۵. در صورت سفر بین المللی، موبایل خود را Unlock کنید.

اکثر کشورها دارای کریرهای مختلف تلفن همراه هستند، بنابراین اگر می خواهید از کشوری به کشور دیگر سر بزنید ، باید با کریر فعلی خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید موبایل شما را آنلاک کنند. شما می توانید از موبایل خود در هر کشوری استفاده کنید زیرا می توانید سیم کارت بین المللی را در موبایل خود قرار دهید.

۷ نکته برای زندگی به عنوان یک Digital Nomad

دیجیتال نومد چیست

۱. بودجه بندی کنید.

به عنوان یک دیجیتال نومد باید بودجه بندی کنید. یعنی برای پول خود برنامه ریزی داشته باشید. اگر برنامه‌ای برای بودجه خود داشته باشید و آن را دنبال کنید، می‌توانید کاملا راحت زندگی کنید. برای ایجاد یک بودجه بندی مناسب، هزینه‌های زندگی، هزینه سفر به هر مقصد، هزینه اقامت، فعالیت‌هایی که در آنجا انجام می‌دهید، هزینه‌های کار و نحوه تاثیر همه اینها بر پس انداز شما در صورتی که نتوانید حقوق دریافت کنید را محاسبه کنید.

۲. برای بدترین سناریو برنامه ریزی کنید

هنگامی که در خارج از کشور زندگی می‌کنید، داشتن برنامه‌های پشتیبان در موارد اضطراری بسیار مهم است. همیشه چیزها بر طبق برنامه پیش نمی‌رود و اتفاق‌های مختلفی ممکن است پیش بیاید. بنابراین حتما باید یک برنامه جایگزین داشته باشید.

۳. به یک جامعه دیجیتال نومد بپیوندید.

به این فکر می‌کنید که جامعه دیجیتال نومد چیست ؟ جوامع دیجیتال نومد مانند Couchsurfing و Nomadlist به شما کمک می‌کنند تا تفاوت‌های این سبک زندگی را یاد بگیرید. افراد در این انجمن ها به سوالات شما در مورد شیوه زندگی دیجیتال نومد و مقاصد سفر پاسخ می‌دهند و اطلاعات خوبی را در دسترس شما قرار می‌دهند. آنها همچنین به شما یاد می‌دهند که چگونه در سفر و در جاده‌ها بتوانید کار کنید و مهم‌ترین مزیت این جوامع این است که می‌توانید با سایر متخصصان ارتباط برقرار کنید، که منجر به فرصت‌های تجاری جدید، مشارکت و دوستی شود.

۴. مطمئن شوید که به wifi دسترسی دارید.

اگر کارفرما به شما اجازه دهد که از راه دور کار کنید، باید همیشه به صورت آنلاین در دسترس باشید تا اعتماد کارفرما و تیم را جلب کنید. نداشتن وای فای نباید بهانه‌ای برای از دست دادن جلسه یا عدم انجام وظایف باشد. در صورتی که فریلنسر هستید، به جای کارفرما با مشتری سروکار دارید و همه موارد گفته شده برای مشتری نیز صدق می‌کند.

برای اطمینان از اتصال به اینترنت سرمایه گذاری روی تقویت کننده آنتن موبایل و یک دستگاه MiFi که به عنوان یک هات اسپات موبایل کار می‌کند، را در نظر بگیرید. تقویت کننده‌های آنتن موبایل می‌توانند سیگنال‌ها را تقویت کرده و به دستگاه شما ارسال کنند. دستگاه‌های mifi سرویس hotspot موبایل شما را تقویت می‌کنند، بنابراین نیازی به اتصال وای فای عمومی نیست.

۵. با مردم محلی ارتباط برقرار کنید.

دانستن زبان کشوری که قصد سفر به آن را دارید یا دانستن اینکه آنها به زبان شما صحبت می‌کنند برای تجربه یک سفر موفق بسیار مهم است. اگر صرفا فرض را بر این بگذارید که مردم منطقه‌ای که به آنجا سفر کرده‌اید انگلیسی را متوجه شوند یک حرکت اشتباه است. اگر به جایی سفر کرده‌اید که زبان مادری آن منطقه را نمی‌دانید یا آنها به زبان شما صحبت نمی‌کنند، از Google Translate یا یک برنامه ترجمه دیگر است.

۶. درباره مقاصد سفر خود تحقیق کنید.

اگر در RV یا ماشین‌های کاروان زندگی نمی‌کنید، قبل از رسیدن به مقصد یک خانه ارزان قیمت در AirBnB یا Couchsurf پیدا کنید. مطمئن شوید که محل اقامت شما در نزدیکی بیمارستان، اورژانس یا کلینیک است که در مواقع ضروری بتوانید سریع به آنجا مراجعه کنید. منطقه را جستجو کنید تا محله‌ای امن برای اقامت پیدا کنید.

۷. از دستگاههای خودپرداز پول نقد بگیرید.

فرودگاه‌ها به دلیل دریافت هزینه‌های زیاد معاملات ارزی مشهور هستند. در صورت نیاز به پول نقد، از دستگاه خودپرداز پول نقد بگیرید. بانک هزینه‌ی بسیار کمتری از شما دریافت می‌کند.

اگر شیوه زندگی ماجراجویانه برای شما جذاب است، دیجیتال نومد بودن می‌تواند یکی از با ارزش‌ترین و در عین حال چالش برانگیزترین روش‌های زندگی باشد. با سازماندهی، نظم و انضباط و یادگیری مداوم می‌توانید از تجربه یک زندگی هیجان انگیز لذت ببرید.

حال که دیجیتال نومد چیست آشنا شدید می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

نقد درآمد ارزی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT