Workation چیست

Workation چیست | 5 ابزار برای افزایش بازدهی کار هنگام سفر

زمان مطالعه 5 دقیقه

امروزه دورکاری به یک شیوه متداول تبدیل شده است و نیروی کار خارج از شرکت ها و دفاتر کاری به فعالیت میپردازند. کار در محیط های طبیعی باعث افزایش خلاقیت و بهره وری نیز میشود. اما برای افزایش بازده باید از ابزارهایی استفاده کنید. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهایی که به شما کمک میکنند عملکرد بهتری در کار داشته باشید و همچنین پاسخ یک سوال مهم در زمینه Workation چیست می پردازیم. با ما همراه باشید.

Workation چیست ؟

Workation به بیان ساده ترکیبی از کار و تعطیلات است. در واقع یک تجربه کار خارج از دفتر است و شامل اوقات فراغت نیز میشود. این یک راه عالی برای کار کردن و لذت بردن از یک محیط جدید است. ایده کار در سفر جدید نیست، اما اخیراً مورد توجه قرار گرفته است. اما چرا Workation محبوب شده است؟

علت محبوبیت Workation تا حدودی به دلیل قرنطینه های طولانی مدت دوران کرونا است که افراد را به خانه های خود محدود کرده بود. اکنون که برخی محدودیت ها برداشته شده است، افراد از خانه ها خارج شده اند و دوست دارند مکان های جدید را تجربه کنند. انعطاف‌پذیر بودن مدل کار از راه دور و پلتفرم های ارتباطی نیز به این روند کمک کرده است، زیرا مردم اکنون می‌توانند از هر کجا کار کنند.

با این اوصاف آیا باید workation یا کار در سفر را در نظر بگیرید؟ یا به عبارت دیگر مزایای workation چیست؟

بسیاری از افراد هنوز در مورد ایده ترکیب کار و تعطیلات مطمئن نیستند، زیرا مرز بین زندگی کاری و شخصی را ممکن است از بین ببرد. اما اگر به درستی برنامه ریزی کنید و از ابزارهای مناسب استفاده کنید workation میتواند به یک تجربه خوب تبدیل شود.

مزایای workation

  • محیط جدید می تواند ذهن شما را تازه کند و بهره وری را افزایش دهد. کار کردن طولانی مدت در دفتر کار باعث یکنواختی و کاهش بازده میشود.
  • تغییر محیط می تواند باعث خلاقیت و ایده های جدید شود.
  • ارتباط با افراد جدید و ایجاد شبکه در مکان های جدید می تواند به گسترش دایره حرفه ای شما کمک کند.
  • تغییر در محیط می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند.
  • کاوش در یک مکان جدید می تواند به شما در یادگیری مهارت ها و دانش جدید کمک کند.

بهترین ابزاری که برای Workation و افزایش بازده به آن نیاز دارید

برنامه Evernote

Workation چیست

Workation چیست

همانطور که در بالا گفتیم، کاوش در یک محیط جدید می‌تواند خلاقیت شما را به جریان بیاندازد. برای ثبت ایده هایی که در ذهن دارید میتوانید از Evernote استفاده کنید. این برنامه یادداشت‌برداری می‌تواند به شما کمک کند تا سریع و آسان یادداشت برداری کنید و ایده‌هایی را که ممکن است در حین کار به ذهنتان برسد را ثبت کنید.

شما می‌توانید متن، صدا، فایل‌های PDF و تصاویر را به یادداشت‌های خود اضافه کنید و Evernote آنها را در همه دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌کند. همچنین می توانید به راحتی یادداشت ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. این برنامه قابلیت جستجو اطلاعات را نیز ارائه داده است.

اپلیکیشن Google Drive

Workation چیست

Workation چیست

آیا قصد دارید در حین کار کردن روی برخی پروژه های مشترک نیز کار کنید؟ برای این کار به ابزاری نیاز دارید که به شما کمک کند به سرعت به فایل‌ها دسترسی داشته باشید، آن ها را ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید.

Google Drive یک سرویس ذخیره سازی ابری و اشتراک است که توسط Google ارائه می شود. این سرویس به شما امکان می دهد فایل ها را در فضای ابری ذخیره کنید، از هر دستگاهی به آنها دسترسی داشته باشید و با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید اسناد، صفحات گسترده و ارائه‌ها را ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن Wi-Fi Map

Workation چیست

Workation چیست

با استفاده از این برنامه میتوانید به هر وای فایی که در اطراف خود پیدا می کنید متصل شوید. Wi-Fi Map دارای یک VPN داخلی است که شما را در هنگام اتصال ایمن نگه می دارد. این برنامه قابلیت ذخیره پسورد هات اسپات را ارائه داده است. بنابراین نیازی نیست هر بار اطلاعات ورود را وارد کنید. همچنین می‌توانید از نقشه‌های آفلاین دقیق آن استفاده کنید تا مسیر و یک هات اسپات اینترنت پیدا کنید.

اپلیکیشن Todoist

Workation چیست

Workation چیست

زمانی که می‌خواهید بین کار و اوقات فراغت خود تعادل برقرار کنید، این برنامه میتواند به شما کمک کند. قبل از برنامه ریزی دانستن این که چه زمانی بیشترین بازدهی را دارید میتواند مفید باشد. به این ترتیب می توانید تمام وظایف مهم خود را برای آن بازه زمانی تنظیم کنید و از بقیه روز برای استراحت و فراغت استفاده کنید.

به راحتی میتوانید وظایف و پروژه ها و مهلت انجام پروژه ها را در Todoist وارد کنید. همچنین امکان ادغام با سایر برنامه‌ها مانند تقویم Google، Dropbox، Jira، Slack و غیره را فراهم کرده است.

دستگاه های سخت افزاری

Workation چیست

Workation چیست

به جز لپ تاپ و موبایل چند دستگاه ضروری دیگری وجود دارد که می‌تواند به شما در انجام کار کمک کند :

  • ماوس: تاچ پد لپ تاپ همیشه بهترین گزینه نیست، به خصوص زمانی که روی پروژه هایی کار می کنید که به دقت بیشتری نیاز دارند. یک ماوس می تواند به شما کمک کند در حین کار بهره وری و راحتی بیشتری داشته باشید.
  • هدفون نویز کنسلینگ: زمانی که نیاز به تمرکز دارید، یک هدفون نویز کنسلینگ با حذف صداهای اضافی میتواند به شما کمک کند.
  • میز تاشو: میز تاشو زمانی که به یک سطح برای کار نیاز دارید، مخصوصاً در یک فضای کوچک می تواند نجات دهنده باشد.
  • پاوربانک: لپ تاپ ها و سایر دستگاه ها می توانند عمر باتری را به سرعت کاهش دهند. با پاوربانک می توانید دستگاه های خود را در تمام طول روز روشن نگه دارید.

با استفاده از این ابزارها بازده کاری خود را افزایش دهید

با ابزار و برنامه ریزی مناسب می توانید تجربه کار پربازده و لذت بخشی داشته باشید. نکاتی که در این مقاله گفته شد میتواند به شما کمک کند تا بازده کار خود را افزایش دهید و در عین حال از تعطیلات خود لذت ببرید.

منبع : makeuseof

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT