علی اکسپرس ( Aliexpress )

آیا خرید از علی اکسپرس ( Aliexpress ) امن و مجاز است؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

علی اکسپرس (Aliexpress) بازوی بین المللی شرکت بزرگ خرده فروش علی بابا می‌باشد که با هدف رقابت با فروشگاه‌های آنلاین بزرگ مثل Amazon و eBay راه اندازی شد. اما سوالی که برای بیشتر کاربران وجود دارد این است که آیا شرکت علی اکسپرس ( Aliexpress ) یک شرکت امن است و خرید از آن مجاز است؟ در ادامه با اول پرداخت همراه شوید تا برای شما بگوئیم که خرید از علی اکسپرس ( Aliexpress ) امن و مجاز است یا نه؟

علی اکسپرس ( Aliexpress ) چیست؟

2 آیا خرید از علی اکسپرس ( Aliexpress ) امن و مجاز است؟ 0

قبل از اینکه در مورد امنیت خرید از علی اکسپرس ( Aliexpress ) برای شما مطالبی را مطرح کنیم خوب است ابتدا شما را با این فروشگاه بزرگ اینترنتی آشنا نمائیم.

علی اکسپرس ( Aliexpress ) یک شرکت خرده فروشی بسیار بزرگ است که توسط گروه علی بابا راه اندازی شده است. یک شرکت چند بیلیون دلاری که ابتدا کار خود را به عنوان یک پورتال خرید و فروش بیزینس به بیزینس شروع به کار کرد و بعد از مدتی به بیزینس به مشتری، مشتری به مشتری و پردازش ابری و خدمات پرداخت، توسعه یافت.

این سایت یک بازار آنلاین تحت نظارت شرکت بزرگ علی بابا می‌باشد برای خریداران بین المللی (همانطور که TaoBaoبرای چین است). این فروشگاه آنلاین امکان فروش محصولات را برای کسب و کارهای کوچک در سراسر جهان فراهم کرده است، دقیقا مانند آمازون شما می‌توانید هر محصولی را در این فروشگاه آنلاین پیدا کنید. همه فروشندگان درAliExpress یک واسطه هستند در واقع AliExpress خود چیزی نمی‌فروشد و فقط یک بازار برای خرید و فروش کالا و محصولات و خدمات را برای صاحبان کسب و کارهای کوچک فراهم می‌کند.

چرا خرید از Aliexpress بسیار ارزان است؟

3 آیا خرید از علی اکسپرس ( Aliexpress ) امن و مجاز است؟

اگر تا کنون در میان محصولات موجود این فروشگاه جستجو کرده باشید متوجه خواهید شد که محصولات ارائه شده در این سایت بسیار ارزان قیمت هستند. می‌دانید علت چیست؟ علت این است که امکان خرید مستقیم از شرکت‌های تولیدکننده وجود دارد، که این باعث کاهش قیمت برای خریداران می‌شود.

چه مدت طول می‌کشد تا محصولی را که از علی اکسپرس ( Aliexpress ) خریداری کرده‌اید به دستتان برسد؟

 

برای همه‌ی محصولات موجود در علی اکسپرس ( Aliexpress ) یک زمان ارسال تخمین زده می‌شود که در صفحه مربوط به محصول نوشته شده است. این زمان بین ۲۰ الی ۶۰ روز می‌باشد. دقیقا این زمان بسیار زیادی است که دو ماه طول بکشد که محصول خریداری شده به دست مشتری برسد. اما در کل حداکثر دو هفته طول می‌کشد که محصول به دست مشتری برسد، اما شما کلا در خرید از این فروشگاه آنلاین باید صبور باشید.

کلیه‌ی کالاهای ارسالی، حتی آن‌هایی که ارسال رایگان دارند، بلافاصله پس از اینکه به آدرس مربوطه فرستاده شدند، یک شماره‌ی رهگیری به آن‌ها اختصاص داده می‌شود. بعد از آن شما باید ارسال بسته خود را پیگیری کنید.

اگر حداکثر ۱۰ روز طول کشید و هیچ شماره پیگیری برای شما ارسال نشد باید با فروشند تماس بگیرید و پیگیری کنید.

البته این مشکل بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد.

کیفیت محصولات Aliexpress چگونه است؟

1 آیا خرید از علی اکسپرس ( Aliexpress ) امن و مجاز 0است؟

محصولات علی اکسپرس ( Aliexpress ) معمولا از کیفیت‌های قابل قبول برخوردارند و در اکثر مواقع محصولاتی که از این فروشگاه آنلاین خریداری می‌کنید، دقیقا مانند همان عکسی است که در سایت دیده‌اید و آن را انتخاب کرده‌اید. اما برخی از موارد پیش می‌آید که شما از محصول خریداری شده راضی نیستید. مثلا ممکن است ضخامت پارچه لباسی که خریداری کرده‌اید، طبق تصورات شما از آن نباشد، که در چنین شرایطی شما باید منطقی و واقع بین باشید.

اما کلا صرف اینکه شما یک آیتم را پس از تحویل دوست نداشته باشید، نمی‌توانید آن را پس دهید و مبلغ واریزی را باز پس بگیرید. پس چکار می‌توان کرد؟

دوستان این را بدانید که باز پس فرستاذن یک آیتم خریداری شده به چین، اصلا قابل امن نیست و ممکن است در ادارات پست چینی ناپدید بشود.

اما در صورتی که برای برگرداندن محصول تصمیم خود را گرفتید، حتما جوانب اطمینان و امنیتی کار را خوب بسنجید. ممکن است حتی ناچار باشید برای ارسال مجدد آن به چین هزینه بیشتری را نیز بپردازید که این هزینه برای شما باز پرداخت نخواهد شد. اما همانطور که گفتیم ممکن است آن آیتم ارسالی نیز به کلی در ادارات پست چین ناپدید شود.

همچنین در نظر داشته باشید با اینکه اسم ایران در سایت وجود دارد ولی محصول به ایران فرستاده نمی‌شود و سایت اول پرداخت تنها پرداخت را انجام می‌دهد و مسئولیتی بابت ارسال محصول ندارد. شما باید آدرس کشوری ثالث مانند دبی را وارد کنید و بعد از آن از کشور ثالت محصول را برای شما ارسال کنند.

اگر قصد پرداخت هزینه‌ی محصول خود را در علی اکسپرس ( Aliexpress ) دارید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال و خرید با وب مانی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT