ترندها و آینده شبکه های اجتماعی در سال 2020

ترند ها و آینده شبکه های اجتماعی چه مواردی هستند؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

گفتن آنکه مردم بخش زیادی از زمان خود را روزانه برای شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند گزافه گویی نیست. شبکه‌های اجتماعی جزء جدانشدنی از زندگی شده به طوریکه اولین کار مردم بعد از بیدار شدن نگاه کردن به تلفن همراهشان است. در این مقاله به ترندها و آینده شبکه های اجتماعی می‌پردازیم.

میزان اهمیت شبکه‌های اجتماعی در زندگی کاربران و تجار با توجه به پلتفرم‌های مورد استفاده‌شان قابل بررسی است. نگاه کردن به ترند‌های ۲۰۲۰ شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا استراتژی خود را بسازید و از زمان خود بهتر استفاده کنید.

آینده شبکه های اجتماعی و ترند های آن

ترند #۱ محتوای یک روزه، رشد شهرت را حفظ می‌کند

محتوای یک روزه (استوری) پیامی است که تنها برای یک روز قابل رویت است و بعد از آن ناپدید می‌شود. استوری‌های Instagram و Snapchat نمونه‌ای از آنها است. امروزه مردم وقت کمی برای پیام‌ها می‌گذارند و محتواهای مورد علاقه‌شان هم در حال تغییر است. این دلیل محبوبیت استوری‌ها شده است: آنها کوتاه و جذاب هستند.

ترند #۲ پلتفرم های شبکه های اجتماعی به پلتفرم های بهتری تبدیل خواهند شد

Facebook و instagram به نهایت شهرت و محبوبیت رسیده‌اند. هرچند شبکه‌های دیگری هم به وجود آمده و رشد هم کرده‌اند، اما به آن سطح مد نظر نرسیده‌اند‌. در این زمان برنامه‌های دیگری مانند Tiktok و linkedin به وجود آمدند ولی به اندازه دو برنامه اول محبوبیت پیدا نکردند‌.

در جدول زیر محبوب ترین پبامرسان‌های ۲۰۲۰ جهان نشان داده  شده است:

محبوب ترین ترند های آینده شبکه های اجتماعی در سال 2020

ترند #۳ Instagram  لایک را حذف خواهد کرد‌

Instagram یکی از بزرگترین پیامرسان‌های حال حاضر جهان است و هر تغییری در آن غوغای زیادی ایجاد می‌کند‌. یکی از تغییرات احتمالی برای این برنامه حذف قابلیت لایک پیام‌های دیگران است. این تغییر در نسخه بتا تست شده و شاید به زودی شاهد تغییری در برنامه باشیم‌.

ترند #۴ تجارت در فضای مجازی توسعه خواهد یافت

پلتفرم‌هایی مانند Instagram, Pinterest , Facebook مدت طولانی است که توسط شرکت‌های بزرگ برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند. تجارت آنلاین به یک بازار پرسود برای این شرکت ها تبدیل شده و این ترند قوی‌تر خواهد شد.

این بخش به یکی از بخش‌های اصلی هر برنامه و پلتفرم شده است و به زودی سایر وبسایت‌ها هم بخشی برای معرفی کالاها اضافه خواهند کرد. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مدت‌ها است که در بسیاری از پلتفرم‌ها استفاده می‌شود و توسعه خواهد یافت.

ترند #۵ محتوی های ویدیویی چیره خواهند شد

محتوای‌های ویدیویی بیشترین رشد را بین انواع مختلف پست‌ها دارد و به زودی بیشتر محتوا‌‌ها جای خود را به آن خواهند داد. ویدیو‌های کوتاه‌تر در TikTok و ویدیو‌های بلند‌تر در YouTube بازدید خواهند شد.

با توجه به بررسی Cisco در سال ۲۰۲۲، بیش از ۸۲ درصد تمام محتوی‌های فضای مجازی به ویدیو تبدیل خواهند شد‌‌. این آمار به تنهایی اهمیت را نشان می‌دهد. اگر تا بحال شروع به ساخت ویدیو نکردید،‌‌‌‌ اکنون زمان آن است تا برای ساخت این ویدیوها استراتژی تنظیم کنید.

در آینده نزدیک، با فراگیر شدن ویدیو‌ها، قابلیت تولید آنها یکی از مهارت‌های ضروری خواهد شد. برای شروع می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی با استوری شروع کنید. همچنین از قابلیت تبلیغ در استوری چشم پوشی نکنید.

آینده شبکه های اجتماعی و ترند های آن

ترند #۶ استفاده از تکنولوژی در تمام روز فراگیر خواهد شد

با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد وسایلی مانند AR و VR کاربران از آنها هم برای زندگی روزمره و سرگرمی استفاده خواهند کرد. فیسبوک قدم‌های بزرگی در راه معرفی Horizon بر‌ می‌دارد. ‌‌این پلتفرم واقعیت مجازی آنها است.

ترند #۷ بازار اینفلوئنسری به رشد خود ادامه خواهد داد

شغل اینفلوئنسری از ترند‌های جدید نیست اما در بین برترین ترند‌ها باقی خواهد ماند. از عوامل رشد پیامرسان‌ها influencer‌ها هستند و با ادامه یافتن حمایت برنامه‌ها و توجه‌های مردم، این بازار به رشد خود ادامه خواهد داد. امروزه درآمد اینفلوئنسر اینستاگرام بسیار قابل توجه است و به رشد خود با سرعت ادامه می‌دهد.

ترند #۸ کنترل و دسترسی قانون افزایش خواهد یافت

با خطرات موجود، امکان اشتراک گذاری اطلاعات ضروری و امنیتی برداشته خواهد شد. البته دسترسی بیشتر به اطلاعات امکان فروش آن به شرکت ها و افراد سود جو را افزایش می‌دهد. به همین دلیل قوانین سختگیرانه لازم خواهد بود.

ترند #۹ خدمات به مشتری ها افزایش می‌‌یابد

فضای مجازی علاوه بر اینکه محلی برای کسب و کار است، برای منتشر کردن عکس و فیلم های مردم هم مورد می‌‌باشد. البته امروزه کارکرد‌های فضای مجازی بسیار بیشتر است. لازم به ذکر است که خدمات دونیت هم برای کسب درآمد کاربران و هنرمندان افزایش خواهد داشت.

حالا که با ترندها و آینده شبکه های اجتماعی آشنا شدید، لازم است بدانید که اگر قصد کسب درآمد ارزی از این مسیر را دارید، برای نقد کردن درآمدهای ارزی خود می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات نقد کردن درآمدهای ارزی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت