ارتقا سئو سایت

معرفی هفت روش ارتقا سئو سایت | افزایش بازدید در گوگل

زمان مطالعه 6 دقیقه

چگونه می‌توانید ترافیک وب سایت را بیشتر کنید و نرخ تبدیل وب سایت خود را بهبود بخشید؟ با این مقاله یاد میگیرید که چطور برای ارتقا سئو سایت به اعماق مخاطب خود نفوذ کنید.

خرید با پی پال

 سئو را ترکیبی از بازاریابی، دانش فنی و روانشناسی است. از دیدگاه بازاریابی شما باید درک کلی از محصول خود داشته باشید، مشکلاتی که حل می‌کند و اینکه چطور بهتر با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. از دیدگاه فنی شما باید بتوانید یک پایه برای وب‌ سایت خود ایجاد کنید که عملکرد جستجو را بهبود ببخشد. از دیدگاه روانشناسی این جایی است که سئو واقعا می‌تواند تفاوت ایجاد کند.

خرید با ویزا و مستر

روش های ارتقا سئو سایت

اگر بتوانید یاد بگیرید که چطور بازدیدکننده ایده‌آل وب سایت خود را پیدا کنید و مشخص کنید آن‌ها چه کسانی هستند و چه چیزی به آنها انگیزه میدهد، کار سئوی شما واقعا نتیجه می‌دهد و میزان ترافیک بیشتری را جذب میکنید و نرخ بازگشت سرمایه شما افزایش می یابد.

افتتاح حساب پی پال

سئو فقط در مورد اعداد نیست (به عنوان مثال موقعیت های رتبه بندی کلمات کلیدی، تعداد بک لینک‌ها، ترافیک و غیره). بلکه در مورد درک مخاطب و ایجاد یک کمپین با این هدف است. هنگامی که سئو حول مخاطبان مناسب متمرکز می شود، ترافیک هدفمند افزایش می یابد که منجر به نرخ تبدیل بیشتر می‌شود.

روش‌های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را برای سئو تجزیه و تحلیل کنید. همانطور که در لیست زیر خواهید دید، ابزارهایی در هر روش وجود دارد که برای انجام اینکار به شما کمک میکند.

۱. از کلمات کلیدی برای جمع‌آوری داده‌های جمعیتی استفاده کنید

تحقیقات کلیدواژه‌‌ای یکی از وظایف اصلی سئو است. کلمات کلیدی باید هدفمند و مرتبط با محصولات و یا خدمات شما باشند، که احتمالا چیزی است که شما قبلا می‌دانستید. هنگامی که فهرست کاملی از کلیدواژه‌ها را تهیه کردید، پنج مورد برتر را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما هستند و اطلاعات جمعیتی مرتبط با آن کلمات و عبارات را پیدا کنید

Google Trends اطلاعات جمعیت شناختی مرتبط با مکان و کلمات کلیدی مناسب را در اختیار شما قرار می دهد. Google Trends در طول پاندومی کرونا زمانی که فعالیت‌های آنلاین مردم به سرعت در حال تغییر بود، بسیار مفید واقع شد.

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

اما اطلاعات جمعیتی چیست؟

Google Trends داده‌های بسیار زیادی در مورد مکان ارائه می‌دهد، اما یک ابزار دیگر که برای اطلاعات آماری استفاده میشود Demographics.io  است. این ابزار داده‌های جمعیتی را با کلمات کلیدی مرتبط نشان میدهد.

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

شناسایی اطلاعات دموگرافیک از جمله سن، جنسیت و موقعیت مکانی می‌تواند به شما در سئو سایت از بسیاری جهات کمک کند. شما می‌توانید در مناطق جغرافیایی به دنبال مخاطب هدف خود بگردید. از نظر سن و جنسیت می‌توانید موضوعات، علایق و سایر اصطلاحات مرتبط با این گروه‌ها را مشخص کنید.

  1. شناسایی افرادی که از وب سایت شما بازدید می‌کنند

 مهم است بدانید چه کسی از وبسایت شما بازدید میکند و سپس می‌توانید تعیین کنید که آیا این مخاطبان مورد هدف هستند یا خیر.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای دریافت این اطلاعات استفاده از تحلیل‌گر گوگل است. در بخش مخاطبان می‌توانید طیف وسیعی از اطلاعات مخاطبان از جمله سن، جنسیت، مکان و علایق را مشاهده کنید.

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

نکته : نحوه اعمال این اطلاعات

این داده‌ها می‌توانند بینشی به مخاطب بدهند و به شما در توصیه موضوعات محتوایی و مناطق جغرافیایی هدف کمک می‌کنند. از سوی دیگر ممکن است به این اطلاعات نگاه کنید و متوجه شوید که سازمان شما با بازارهای هدف همخوانی ندارد در این صورت باید به کلمات کلیدی و محتوای خود نگاهی دقیق بیندازید تا مطمئن شوید که ناهماهنگی وجود ندارد.

  1. تحلیل برندهای دیگر

برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد مخاطبان هدف می‌توانید فراتر از وب‌سایت خود بروید و سایر برندها و رقبا را تجزیه و تحلیل کنید. در واقع شما به دنبال اطلاعات جمعیتی و روانشناختی هستید. ابزارهای زیر می توانند در این نوع تحلیل به شما کمک کنند.

Quantcast

کوانت کست بینش هایی را در مورد رفتارهای خرید، مشاغل، استفاده از دستگاه، جمعیت شناسی، وابستگی به دامنه و موارد دیگر جمع آوری می کند. مثال زیر تحلیلی از Goodreads.com است.

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

Audiense

طبق گفته Audiense.com  آن‌ها با استفاده از هشت معیار مختلف مخاطب را ایجاد کنید. این ۸ معیار می‌تواند با هم ترکیب شوند تا به ایجاد مخاطبان هدفمند کمک کنند که شامل آمارگیری, روابط, رفتار (فعالیت), گفتگوها, بینش شخصیتی IBM Watson, موقعیت, علایق, و پروفایل توییتر است. سپسAudiense  خوشه‌بندی افراد بر اساس «چه کسی می‌داند» یعنی چگونه این افراد به هم مرتبط هستند، بخش‌های مخاطب را ایجاد می‌کند. ما در نظر می گیریم چه کسی چه کسی را دنبال می‌کند و آنها را با هم دسته بندی می‌کنیم. برای مثال اگر شخص A از شخص B پیروی کند، آنها با هم دسته بندی می‌شوند. یک‌ مزیت این ابزار این است که می توانید به تفکیک اطلاعات موجود را بررسی کنید.

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

این داده‌ها می‌توانند بینشی به مخاطب بدهند و به شما در ایجاد موضوع محتوا و مناطق جغرافیایی هدف کمک کنند.

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

  1. استفاده از بینش اجتماعی

پلتفرم‌های اجتماعی یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن اطلاعات درباره مخاطبان هستند. می‌توانید اطلاعات دنبال کنندگان را مستقیما در صفحه فیسبوک شرکت خود مشاهده کنید.

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

همچنین می توانید اطلاعات مخاطبان رقبا و سایر برندها را در Followerwonk مشاهده کنید. نکته جالب در مورد این ابزار این است که یک ابر کلمه را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا به شما نشان دهد کاربران در مورد چه چیزی صحبت می کنند.

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

به طور خاص ابر کلمه Followerwonk می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی دیگری را که ممکن است از دست داده باشید شناسایی کنید و همچنین می تواند ایده های بازاریابی محتوا را ارائه دهد.

  1. ارسال نظرسنجی

این روش از بین همه روش ها در این لیست ساده ترین است. اگر می خواهید مخاطبان خود را بهتر درک کنید، نظرسنجی ارسال کنید. برای به دست آوردن تعداد مناسبی از نظرسنجی ها، آن را کوتاه و ساده ایجاد کنید. سوالاتی در مورد جمعیت شناسی، علایق کلی، نقاط درد و نیازها بپرسید.

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

از اطلاعاتی که در نظرسنجی جمع آوری می‌کنید برای شناسایی فرصت‌های محتوایی از جمله تصاویر و ویدئوها، کلیدواژه هدفمند و غیره استفاده کنید.

  1. شناسایی سوالات

از آنجایی که گوگل به طور فزاینده‌ای پاسخ ها را مستقیما در SERP ها نشان می دهد، شناسایی سوالات رایج کاربران اهمیت بیشتری پیدا کرده‌است. ابزارهای زیادی وجود دارد که سوالاتی مناسبی را ارائه میکند : 

این ابزارها از منابع داده‌های مختلف استخراج می‌شوند، بنابراین بررسی همه آنها ارزشمند است.

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

ارتقا سئو سایت

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

برای جذب مخاطب بیشتر محتوا را پیرامون سوالات رایج ایجاد کنید.

  1. داده های ثانویه تحقیق

هنگامی که سن، علایق و غیره را می دانید از بین مخاطبان خود می توانید با تحقیق بیشتری مخاطب هدف را جذب کنید. برای مثال اگر تشخیص دادید که مخاطبان شما از نسل Baby Boomer هستند، به Google Scholar بروید و به دنبال تحقیقات منتشر شده در مورد این گروه باشید.

نکته: نحوه اعمال این اطلاعات

از این تحقیقات برای ترسیم پرسونای خود استفاده کنید و دید بهتری از افرادی که می‌خواهید از طریق سئو هدف قرار دهید به دست آورید.

حرف آخر

ممکن است قبل از وارد شدن به دنیای سئو بررسی مخاطبان خود را کار سنگینی بدانید. با این حال ارزش وقت گذاشتن را دارد. شما می توانید ترافیک بهتری را به وب سایت خود هدایت کنید و بازگشت سرمایه خود را با سئو بهبود بخشید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT