کسب درآمد ارزی از Patreon چگونه است؟

روش های کسب درآمد ارزی از Patreon چگونه است؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا شما یک فرد خلاق هستید؟ شاید یک هنرمند باشید و می‌خواهید که آثار هنری خود را خلق کنید. شاید شما نویسنده‌ای هستید که آرزو دارید رمان مهیج عالی یا یک نمایش محبوب فانتزی را بنویسید. حتی می‌توانید یک درمانگر آنلاین یا مقاله نویس یا نوازنده باشید و این کارها را بدون حمایت مالی نمی‌توانید عملی کنید. یک کار معمولی شما را خسته کرده و انگیزه و خلاقیت شما را از بین می‌برد و این دلخواه هیچ کس نیست! در ادامه شما را با کسب درآمد ارزی از Patreon آشنا می‌کنیم.

Patreon چیست؟

کسب درآمد ارزی از Patreon حمایت مالی

Patreon وب سایتی است که در آن حمایت از هنر توسط افراد جامعه جهت سرمایه گذاری ترکیب می‌شود. بنابراین افراد با هر زمینه مالی می‌توانند از هنرمندان مورد علاقشان حمایت کنند. از جهاتی، مانند یک Kickstarter عمل می‌کند. یک نوازنده مستقل یا یک هنرمند می‌تواند صفحه Patreon خود را ایجاد کند، اهداف مالی و پروژه را تعیین کرده و آثار خود را به طرفدارانش ارائه دهد.

این سرویس در سال ۲۰۱۳ راه اندازی و به یک نیروی محرک در جامعه خلاق تبدیل شده است. در بین هنرمندان وب کامیک، نوازندگان مستقل، سازندگان ویدیوی YouTube و تولیدکنندگان محتوا، بسیار محبوب است.

اگر در ایجاد ارتباط با مخاطبان خود و فروش، مهارت و تمرکز دارید، Patreon می‌تواند مکان مناسبی برای شما باشد! آماندا پالمر، یک نوازنده مستقل، به ازای آثارخلاقانه‌ای که منتشر می‌کند حدود ۸۳۰۰۰ دلار از طرفداران Patreon خود دریافت می‌کند. (او قبل از شروع صفحه Patreon نیز مخاطبان بسیار زیادی داشت و او نوازنده‌ای بود که یک کمپانی بزرگ ضبط موسیقی را ایجاد کرد و سال‌ها مخاطبان خود را به صورت آنلاین جذب می‌کرد و توسعه می‌داد).

پادکست Chapo Trap House بیش از ۲۰۰۰۰ مخاطب دارد و ماهانه حدود ۸۸۰۰۰ دلار درآمد کسب می‌کند. شان مک گایر، نویسنده پرفروش‌ترین داستان‌های تخیلی نیویورک تایمز، برای هر داستان کوتاهی که می‌نویسد حدود ۹۰۰۰ دلار در ماه درآمد دارد. همه این افراد از قبل مخاطبان خارج از Patreon داشته‌اند و سال‌هایی را صرف پرورش و توسعه‌ی شبکه‌ی طرفداران خود کرده‌اند.

Patreon چگونه کار می‌کند؟

کسب درآمد ارزی از Patreon آشنایی با patreon

ایجاد یک صفحه Patreon برای خود بسیار آسان است. هنگامی که می‌خواهید از این پلتفرم استفاده کنید، کافی است یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر از سایر صفحات Patreon حمایت می‌کنید، شما از قبل دارای یک حساب کاربری هستید. اگر می‌خواهید سازنده محتوا شوید، آن‌ها از طریق راه اندازی صفحه شخصی شما را راهنمایی می‌کنند: شما می‌توانید از ابتدا در Patreon به عنوان سازنده ثبت نام کنید یا اگر از قبل فقط برای حمایت از دیگران حساب کاربری داشته‌اید، می‌توانید نمایه خود را به یک حساب سازنده تغییر کاربری دهید.

هنگامی که شروع به راه اندازی صفحه Patreon خود می‌کنید، چند بخش اصلی برای کسب درآمد ارزی از Patreon وجود دارد.

۱) ابتدا باید درباره خودتان و چند نکته اساسی درمورد کاری که در Patreon ارائه خواهید داد، شرح دهید:

در اینجا باید آنچه را که تولید می‌کنید، توصیف کنید، اطلاعاتی در مورد اینکه آیا می‌خواهید ماهانه درآمد کسب کنید یا برای هر بارگذاری محتوا را بنویسید، پروفایل‌های اجتماعی خود را بهم پیوند دهید و لینک Patreon خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر خود قرار دهید و حتی یک ویدیو معرفی برای مخاطبان خود برای اینکه بدانند Patreon چیست و چرا باید شما را در انجا دنبال کنند، بارگذاری کنید.

۲) دومین نکته‌ی مهم برای کسب درآمد ارزی از Patreon این است که شما باید نحوه استفاده از Patreon را توصیف کنید:

در این قسمت شما می‌توانید اهداف مالی خود را تعیین کنید و چندین سطح برای مشتریان و سرمایه گذاران در نظر بگیرید. اهداف مالی به شما این امکان را می‌دهد که اعلام کنید اگر طرفداران کافی تعهد کنند که به شما ماهانه ۲۵۰۰ دلار یا ۵۰۰۰ دلار در ماه یا بیشتر پرداخت کنند چه پیامدی خواهد داشت. (این اعداد فقط مثال‌هایی هستند، شما می‌توانید هر هدفی را که می‌خواهید تعیین کنید.) برخی از افراد خلاق از این فضا برای گفتن اینکه اکنون می‌توانند اجاره خود را پرداخت کنند یا از عهده بیمه درمانی می‌توانند برآیند یا نیازهای اساسی دیگر را برآورده کنند، از طرفداران خود استفاده می‌کنند. برخی دیگر به طرفداران خود اعلام می‌کنند که اکنون می‌توانند هر ماه فیلم‌های اختصاصی YouTube یا یک آهنگ یا یک صفحه رنگ آمیزی قابل چاپ منحصر به فرد به همه مشترکان ارائه دهند.

معمولا هنرمندان و اعضای پاترون چند سطح مختلف قیمت را در پلتفرم پاترون خود منتشر می‌کنند. اگر یک هنرمند هستید، حداقل سطح حمایت (مثلاً ۱ دلار در ماه) و هر ماه برای کسانی که در سطوح بالاتر از شما حمایت می‌کنند یک اثر هنری منحصر به فرد را به آن‌ها ارائه دهید (مثلاً ۲۵ دلار). اگر نویسنده هستید، ممکن است سطح ۵ دلار داشته باشید که امکان دسترسی به لیست پستی ماهانه را فراهم می‌کند، که در آن در مورد جنبه تجاری نوشتن صحبت می‌کنید، یا در سطح ۱۵ دلار می‌توانید دسترسی “ماهانه یک داستان” را به طرفداران خود بدهید.

آنچه را که به عنوان مزایا ارائه می‌دهید به مخاطب شما ارزش واقعی می‌دهد و حتی به او کمک می‌کند تا با سفر و کار شما ارتباط بیشتری داشته باشد و فراموش نکنید که به هر بازخورد مخاطب درباره محتوایی که مایل به پرداخت برای آن هستند گوش دهید، کسانی که به شما بازخورد می‌دهند مشترکان Patreon هستند!

۳) شما به عناصر بصری جذاب برای صفحه Patreon خود نیاز دارید:

نه تنها صفحه شما را زیبا و حرفه‌ای نشان می‌دهند بلکه برای جلب توجه بسیار کاربردی هستند. اگر شما یک هنرمند تجسمی مانند یک عکاس یا کاریکاتوریست هستید، قطعا به این مورد توجه کرده‌اید. در غیر این صورت، صفحات محبوب Patreon را دنبال کنید تا ببینید آنها چه کاری انجام می‌دهند و ایده‌هایی را که ممکن است به بهترین وجه از نام تجاری و کار شما پشتیبانی کند، عملی کنید. اگر مهارت Photoshop برای ساختن تصاویر صفحه پاترئون خود ندارید، برای دریافت راهنمایی به Fiverr رجوع کنید.

در این مرحله، شما آماده راه اندازی صفحه خود هستید! شما آنچه را ساخته‌اید، توصیف کرده و یک صفحه جذاب با اهداف جدید و سطح مزایای انگیزاننده برای خود ایجاد کرده‌اید.

کسب درآمد ارزی از Patreon چگونه است؟

کسب درآمد ارزی از Patreon

اطمینان حاصل کنید که مراحل کسب درآمد با Patreon را دنبال کرده‌اید:

راه اندازی شبکه پرداخت بخش مهمی است. به عنوان یک سازنده آمریکایی در Patreon، شما دو گزینه برای پرداخت دارید می‌توانید با سپرده مستقیم Stripe یا از PayPal  اقدام کنید. Patreon ۵٪ از دریافتی‌های شما را برای خود نگه می‌دارد (آن‌ها از این روش درآمد خود را کسب می‌کنند) و بسته به روش پرداخت شما ممکن است هزینه‌هایی وجود داشته باشد، با Stripe، هر سپرده ۰/۲۵ دلار و PayPal ۰/۲۵ دلار یا ۱٪ از مبلغ منتقل شده هزینه دارد. (برای سقف تراکنش های پی پال در هر ودیعه حداقل ۲۰ دلار هزینه در برمیگیرد.) همچنین اگر در یک سال بیش از ۶۰۰ دلار درآمد کسب کنید، باید فرم مالیاتی را پر کنید (اگر ساکن آمریکا یا اروپا هستید).

اکنون می‌دانید که چگونه پول خود را دریافت می‌کنید. اما چگونه می‌توان آن را از طریق Patreon عملی کرد؟

برای این سوال دو پاسخ وجود دارد: اول نفوذ به مخاطب خود و دوم ارائه‌ی محتوای با ارزش که برای مخاطبان زیادی جذاب باشد.

برای استفاده و نفوذ در مخاطبان خود، باید یکی از آن‌ها را داشته باشید. افرادی که وب سایت شما را می‌خوانند یا به موسیقی شما گوش می‌دهند، در خبرنامه شما مشترک می‌شوند و افرادی که شما را در توییتر و فیسبوک و Pinterest دنبال می‌کنند … این افراد برای شما قدرت و نفوذ ایجاد می‌کنند (شما را میسازند).

بنابراین مطمئن شوید که آن‌ها از Patreon شما اطلاع دارند! در زمان‌هایی که دنبال کنندگان شما بیش‌ترین میزان فعالیت را دارند، محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این روزها رسانه‌های اجتماعی آنقدر سریع حرکت می‌کنند که گاهی اوقات تنها راه اطمینان از این است که افراد پست‌های شما را می‌بینند، به اشتراک گذاشتن چندین باره‌ی آن است و برای به اشتراک گذاشتن چندباره احساس خجالت نکنید، یک خبرنامه درست کنید و  سپس اطلاعات خود را در آن قرار دهید. لوگوی Patreon (با پیوند به صفحه خود!) به طور صریح و آشکار در وب سایت خود نشان دهید.

اگرهنوز مخاطب ندارید می‌توانید آن را بدست آورید. این کار به زمان، آزمون و خطا و پرورش دقیق نیاز خواهد داشت، اما می‌توانید با جستجو در Google در مورد “نحوه بدست آوردن مخاطب” شروع کنید.

برای هدایت افراد به صفحه Patreon خود و جذب مخاطب، باید محتوای ارزشمند و عالی داشته باشید که فقط مختص شما باشد. هیچ پاترئون خاصی نیست که موفقیت شما را حتما تضمین کند. بسیاری از صفحات Patreon با عملکرد بالا، شامل فیلم‌هایی مانند آموزشی، فیلم‌های پرطرفدار یا اخبار فناوری هستند. شما می‌توانید یک وبکم برای نشان دادن اثار نقاشی خود راه اندازی کنید یا یک موزیک ویدیو بسازید به همراه ترانه‌ای که خودتان خلق کرده اید. این کار برای بسیار کمک کننده است و آسیبی به صفحه شما وارد نمی‌کند.

نتیجه

کسب درآمد ارزی از Patreon چگونه است؟ معرفی

آیا احساس می‌کنید می‌توانید دنیای Patreon را بپذیرید؟ از این روش منحصر به فرد برای تبدیل مخاطب خود به مشترکان صفحه‌ی خود و ایجاد درآمد برای زندگی خلاق خود بهره بگیرید! اما به یاد داشته باشید این پاترئون فقط برای کسب درآمد نیست بلکه می‌تواند برای موفقیت، پرورش مخاطب خود، ایجاد احساس ارتباط با یکدیگر و موفقیت در حمایت از هنر شما نیز بسیار مفید واقع می‌شود.

حال که با کسب درآمد ارزی از Patreon آشنا شدید می‌توانید ار خدمات سایت اول پرداخت برای نقد کردن درآمد‌های ارزی استفاده کنید.

امتیاز 4/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. مرتضی ابراهیمی گفت:

    سلام و تشکر بابت مطالب مفیدتون. آیا ما بعنوان یه گرافیست میتونیم از ایران با این پلتفرم کسب درآمد کنیم ؟ مثلا من خیلی ها هستند که از طریق کانال یوتیوبشون که لینک پترونشونو زیر هر ویدیویی آموزشی شون قرار میدند و حمایت مالی می شوند. حالا چون این سایت از امریکا هست راهی هست برای کسب درآمد بنظر شما ؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT