بهترین برنامه چت تیمی

بهترین برنامه چت تیمی

زمان مطالعه 6 دقیقه

چه از راه دور کار کنید یا فقط از یک برنامه چت تیمی برای هماهنگی کسب و کار استفاده کنید، باید از یک برنامه پیام رسانی امن برای حفظ امنیت داده ها استفاده کنید. در این مقاله به معرفی بهترین برنامه چت تیمی می پردازیم.

خرید با پی پال

بهترین برنامه چت تیمی

همه‌گیری ویروس کرونا شیوه زندگی و تجارت ما را تغییر داده است و شرکت‌ها در سراسر جهان به ترتیبات کار از راه دور روی آورده‌اند.

خرید با ویزا کارت و مستر کارت

این تغییر بزرگ بدون شک تقاضا برای برنامه‌های چت تیمی و پلتفرم‌های همکاری را افزایش داده است، اما فقط تعداد معدودی از آنها را می‌توان امن در نظر گرفت. بنابراین، بهترین و امن ترین برنامه های چت تیمی کدامند؟

برنامه Wickr

بهترین برنامه چت تیمی

بهترین برنامه چت تیمی

Wickr در سال 2012 وارد بازار شد و اگرچه در ابتدا به عنوان یک برنامه چت تلفن همراه توسعه یافت، اما اکنون در ویندوز، مک و لینوکس نیز در دسترس است. سه نسخه از آن وجود دارد: Wickr Me، Wickr Pro و Wickr Enterprise. دو مورد آخر برای مشاغل و سازمان های بزرگ مناسب تر هستند.

اما صرف نظر از اینکه کدام نسخه را انتخاب می کنید، باید بین گزینه های Basic، Silver، Gold و Platinum یکی را انتخاب کنید. Basic رایگان است و برای تیم های کوچک تا 30 کاربر خوب است. نقره، طلا و پلاتین به ترتیب 4.99 دلار، 9.99 دلار و 25.00 دلار ماهانه برای هر کاربر هزینه دارند و دارای ویژگی های بسیار بیشتری هستند.

در زمینه امنیت و حریم خصوصی، Wickr کاملاً ارائه می دهد. در واقع، Wickr یکی از امن ترین برنامه های پیام رسانی موجود است. این 256 بیت رمزگذاری شده سرتاسر است و هر بار که پیام، فایل یا تماسی رمزگذاری می شود، از یک کلید جدید استفاده می کند. کلیدهای خصوصی در دستگاه های کاربر ذخیره می شوند و تنها کلیدهای عمومی از طریق سرورهای شرکت منتقل می شوند.

تمام پیام‌های ارسال شده از طریق Wickr پس از مدتی خود تخریب می‌شوند (شما می‌توانید زمان انقضا را تنظیم کنید)، و پس از نابودی به هیچ وجه قابل دسترسی یا بازیابی نیستند. علاوه بر این، Wickr به طور منظم گزارش‌های شفافیت را ارسال می‌کند و امکان ممیزی شخص ثالث را فراهم می‌کند و کد رمزگذاری آن در دسترس عموم است.

برنامه Wire

بهترین برنامه چت تیمی

بهترین برنامه چت تیمی

Wire توسط گروهی از کارمندان سابق اسکایپ ایجاد شد و در سال 2014 راه اندازی شد. این برنامه دو سال بعد رمزگذاری سرتاسری را اضافه کرد و در سال 2018، زمانی که یک راه حل همکاری را منتشر کرد، خود را به سمت مشاغل تغییر داد.

مشتریان می توانند بین Wire Basic (رایگان)، Wire for Enterprise (از 7.65 دلار) و Wire for Government (برای دریافت قیمت باید با بخش فروش تماس بگیرید) انتخاب کنند. نسخه Basic می تواند تا پنج کاربر را مدیریت کند، که بدیهی است که برای اکثر مشاغل کافی نیست، بنابراین تیم های متوسط ​​و بزرگ می توانند Enterprise یا Government را انتخاب کنند – دومی در واقع توسط دولت ها استفاده می شود، که گویای امنیت برنامه است.

وایر از پروتکل رمزگذاری Proteus که بر اساس پروتکل سیگنال است برای رمزگذاری پیام ها استفاده می کند. در همین حال، تماس‌ها با امنیت لایه انتقال داده‌گرام (DTLS) و پروتکل امن انتقال بی‌درنگ (SRTP) رمزگذاری می‌شوند.

برخلاف Wickr، Wire منبع باز است و کد آن در GitHub موجود است. بعلاوه، به طور مستقل ممیزی شده است و با چارچوب هایی مانند مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) مطابقت دارد.

برنامه Slack

بهترین برنامه چت تیمی

بهترین برنامه چت تیمی

اگر واقعاً به امنیت سایبری و حریم خصوصی آنلاین علاقه مند نباشید، احتمالاً حتی نام Wickr و Wire را نشنیده اید، اما تقریباً قطعاً نام Slack را شنیده اید، اگر قبلاً از آن برای برقراری ارتباط با همکاران خود استفاده نکرده باشید. Slack به دلایل خوبی محبوب است: استفاده از آن آسان است، تقریباً هرگز خراب نمی شود، دارای یک سری ویژگی های جالب است و مقرون به صرفه است. اما Slack نیز یک برنامه نسبتا امن است.

Slack از رمزگذاری استفاده می کند، اما رمزگذاری انتها به انتها نیست. با این حال، Slack دارای یک ویژگی به نام Enterprise Key Management است که لایه دیگری از حفاظت را اضافه می کند و به مدیران و صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر داده هایی که در سازمان خود به اشتراک گذاشته می شود داشته باشند.

Slack چندین مکانیسم دیگر دارد که برای محافظت از یک سازمان در برابر نفوذها و مزاحمان طراحی شده است. به عنوان مثال، راه‌های متعددی برای محدود کردن دسترسی و تغییر مجوز در کانال‌های Slack وجود دارد، درست مانند اطمینان از اینکه فقط برخی افراد (یا کارمندان) به اطلاعات یک شرکت در پلتفرم دسترسی دارند و محدودیت‌های سخت‌گیرانه اعمال می‌شود.

چندین راه دیگر برای ایمن سازی فضای کاری Slack شما وجود دارد. این شامل استفاده از رمزهای عبور قوی و احراز هویت دو مرحله ای، مدیریت کاربران فعال و دعوت شده و محدود کردن دسترسی به کانال های خاص به طور پیش فرض است.

در پایان، Slack ممکن است به اندازه Wickr و Wire ضد گلوله نباشد، اما با این وجود یک پلتفرم همکاری نسبتا امن است که به صاحبان مشاغل کنترل قابل توجهی بر ارتباطات داخلی می دهد.

برنامه ProofHub

بهترین برنامه چت تیمی

بهترین برنامه چت تیمی

ProofHub بیشتر یک نرم افزار مدیریت پروژه و یک پلتفرم همکاری است تا یک برنامه چت تیمی، اما شایسته ذکر است زیرا در واقع دارای ویژگی های چت یک به یک و گروهی عالی است.

اساساً تلاقی بین Asana، Trello و Slack، ProofHub به رهبران تیم اجازه می‌دهد تا پروژه‌ها را سازماندهی کنند، وظایف را تعیین کنند، قالب‌ها و گردش‌های کاری ایجاد کنند، اهداف روزانه را تنظیم کنند، گزارش‌های فعالیت را نگه دارند و مواردی از این قبیل.

از نظر امنیت و حریم خصوصی، ProofHub تقریباً با Slack برابری می کند. داده‌ها را از طریق SSL/TLS رمزگذاری می‌کند، و دارای انواع حفاظت‌های استاندارد دیگر است. به عنوان مثال، دسترسی به همه اکانت ها را با آدرس IP ثبت می‌کند، که تشخیص و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز را برای صاحبان مشاغل آسان‌تر می‌کند.

شاید جالب ‌تر این باشد که سیاست حفظ حریم خصوصی ProofHub حاوی اطلاعات مهمی در مورد نحوه برخورد آن با داده‌های کاربر است. این بیان می‌کند که ProofHub داده‌های کاربر را به مجریان قانون تحویل نمی‌دهد “مگر اینکه حکم دادگاه بگوید ما مجبور هستیم.” علاوه بر این، این شرکت با چارچوب های حریم خصوصی اتحادیه اروپا، ایالات متحده و سوئیس مطابقت دارد.

یکی از مزیت های اصلی ProofHub نسبت به سایر ابزارهای مشابه قیمت است: بسیار ارزان تر از اکثریت قریب به اتفاق رقبا است که آن را برای مشاغل کوچک و پر رونق ایده آل می کند. نسخه Essential  45 دلار در ماه هزینه دارد و نسخه Ultimate Control در صورت پرداخت سالانه 89 دلار در ماه است – در مجموع، نه برای هر کاربر.

ایمن سازی محیط کار از راه دور

همه‌گیری ممکن است اینجا نباشد، اما کار از راه دور، دنیای جدیدی از چالش‌های امنیت سایبری را باز می‌کند که شرکت‌ها باید با آن‌ها مقابله کنند.

سرمایه گذاری در یک برنامه چت تیمی امن یا پلتفرم همکاری یک الزام مطلق است. برای شرکت‌هایی که با اطلاعات حساس سر و کار دارند، Wickr و Wire احتمالا بهترین گزینه‌ها هستند، هر چقدر هم که گران باشند. از سوی دیگر، Slack و ProofHub برای تیم های کوچک تر از راه دور مناسب به نظر می رسند.

اما مهم نیست که یک کسب و کار کدام یک از این برنامه ها را انتخاب کند، بسیار مهم است که کارکنان بدانند چگونه و تحت چه شرایطی یک سازمان می تواند مورد هدف مجرمان سایبری قرار گیرد. در نهایت، یک محیط کار از راه دور تنها در صورتی می تواند ایمن شود که هم مدیریت و هم کارگران تلاش آگاهانه ای برای پرورش عادات ایمن داشته باشند.

makeuseof

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT