خرید قطعات کامپیوتری ارزان

خرید قطعات کامپیوتری ارزان از سایت های خارجی | خرید سخت افزار از فروشگاه آنلاین

زمان مطالعه 9 دقیقه

به دنبال خرید قطعات کامپیوتری ارزان قیمت هستید؟ در این مقاله چندین فروشگاه آنلاین را معرفی میکنیم که قیمت های پایینی را برای سخت افزار کامپیوتر ارائه می دهند.

خرید قطعات کامپیوتری ارزان از سایت های خارجی

جستجو برای قطعات کامپیوتر جدید سرگرم کننده است. حداقل تا قبل از اینکه سخت ‌افزار کامپیوتر گران ‌تر شد، اینطور بود. اگر به دنبال سخت ‌افزار ارزان‌ هستید، چه جدید و چه دست دوم، خوشبختانه چندین گزینه مناسب وجود دارد که می‌توانید از آنها خرید انجام بدهید.

آیا خرید قطعات کامپیوتر ارزان قیمت ایمن است؟

شما می توانید در مورد قطعات ارزان قیمت کامپیوتر انتظار زیادی داشته باشید. اگر آنها خیلی ارزان هستند، باید از خود بپرسید “چرا این قدر ارزان است؟ آیا ایرادی دارد؟” چرا یک فروشگاه باید آن را با قیمت بسیار پایین تری نسبت به رقبای خود بفروشد؟

پاسخ معمولاً این است: “حتما یک کلاهبرداری است. یا حتما ایرادی دارد.”

مسائل دیگری نیز وجود دارد. پردازنده ارزان قیمتی وجود ندارند مگر اینکه دست دوم بخرید. حتی در بین کالا های دست دوم، برخی از CPU ها به طرز شگفت آوری گران هستند.

برای مثال، من به ارتقای CPU خود فکر کردم. i5 3570K گزینه مناسبی است که هرگز من را ناامید نکرده است، اما می‌خواستم برای حداکثر توان به i7 3770K برسم. پردازنده های اینتل 3xxx در سال 2012 وارد بازار شدند. و قیمت یک i7 3770K جدید چقدر است؟ دقیقاً مانند شش سال پیش، یعنی بعد از سال ها استفاده، هیچ کاهش قیمتی رخ نداده است.

خوشبختانه قیمت RAM در 18 ماه گذشته کاهش یافته است. شرکت های جدیدی به تازگی شروع به تولید محصول کرده اند و عرضه محصولات آنها باعث تامین نیاز های بازار شده است. افزایش ظرفیت تولید در نهایت قیمت ماژول های رم را پس از دو یا سه سال افزایش مداوم کاهش داد.

مشکلات تولید سخت افزار، قیمت ها را بالا نگه می دارد.

از چند سال پیش، در دوران رونق ارز های دیجیتال، قیمت پردازنده ‌های گرافیکی محبوب بالا رفت. با عجله استخراج‌ کنندگان ارز های دیجیتال برای خرید آنها، قیمت یک پردازنده گرافیکی قدرتمند به طور پیوسته افزایش یافت.

قیمت اتریوم و سایر ارز های دیجیتال استخراج ‌شده توسط GPU در حال حاضر بسیار پایین ‌تر است و برای تقاضای سخت ‌افزار استخراج GPU مشکلات زیادی ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این، تولیدکنندگان GPU مانند Nvidia و AMD شروع به بازاریابی مدل‌ های پردازنده گرافیکی مخصوص استخراج ارز های دیجیتال کردند تا فشار وارده به بازار را از بین ببرند.

وضعیت بازار RAM را نیز در نظر بگیرید. اگرچه قیمت RAM کاهش یافته است، اما قیمت ها بیشتر از این کاهش نخواهد یافت زیرا تولید کنندگان ظرفیت را برای تثبیت قیمت محدود می کنند، شاید حتی یک بار دیگر قیمت را افزایش دهند. نمودار زیر را از PC Part Picker مشاهده کنید که قیمت رم 2×4 گیگابایتی DDR4-2133 را نشان می دهد:

افت، تثبیت و افزایش جزئی را در پایان مشاهده می کنید.

بنابراین، اگر قطعات کامپیوتر ارزان قیمت می خواهید، باید از جاهای دیگر خرید کنید. شما می توانید قطعات کامپیوتری با تخفیف را در چندین سایت پیدا کنید، چه دست دوم، چه تعمیر شده یا کالا های ناشناخته چینی.

بهترین فروشگاه برای قطعات کامپیوتر بازسازی شده: eBay

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

بیایید با eBay شروع کنیم، یک سایت عالی برای یافتن سخت افزار رایانه ارزان قیمت.

برای یافتن یک گزینه عالی در eBay، صبر و پشتکار لازم است. برای سخت افزاری که می خواهید بخرید، یک قیمت تعیین کنید که حاضرید آن را بپردازید. به آن مقدار پایبند باشید و منتظر بمانید. در برخی موارد، محصول مدنظر شما با قیمتی که می‌خواهید پیدا می‌شود. (البته منتظر قیمت های خیلی پایین هم نباشید، شما یک GTX 1080 Ti را با قیمت 100 دلار پیدا نمی کنید، مگر اینکه مشکلی در آن وجود داشته باشد یا کلاهبرداری باشد.)

مانند AliExpress، می‌توانید تولیدکنندگان ناشناس را در میان لیست ‌های دیگر و همچنین قطعات کاملاً نو، دست دوم و بازسازی شده پیدا کنید.

eBay بهترین فروشگاه برای خرید گزینه های زیر است:

سخت افزار های کاملا نو

سخت افزار های بازسازی شده

قطعات کامپیوتر دست دوم

فروشگاه ارزان قطعات

سخت افزار شکسته یا خراب، از این گزینه ها برای باز کردن و استفاده از تراشه ها می‌توانید استفاده کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، همیشه باید از هرگونه معامله eBay که بیش از حد خوب به نظر می رسد اجتناب کنید.

بهترین فروشگاه برای حراجی های پایان فصل: Newegg

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

Newegg نامی آشنا برای معاملات سخت افزار کامپیوتر است. شما می توانید طیف وسیعی از قطعات کامپیوتری جدید و بازسازی شده و همچنین معاملات سنتی Newegg را پیدا کنید. معاملات روزانه متفاوت است، بنابراین اگر سخت افزار خاصی را در ذهن دارید، ارزش آن را دارد که به طور دوره ای آن را بررسی کنید. برای راحت تر شدن جستجوی شما قابلیتی وجود دارد که می‌توانید آن مؤلفه ‌های مدنظر خود را به فهرست خواسته‌ های خود اضافه کنید و در صورت وجود آن کالا، Newegg یک ایمیل برای شما ارسال خواهد کرد.

Newegg چند نکته خوب دیگر نیز دارد. به عنوان مثال، انجمن های آن بسیار فعال است. سایر کاربران شما را به سمت سخت افزار مناسب برای ساخت رایانه شخصی یا موارد دیگر هدایت می کنند. همچنین، سازندگان سخت ‌افزار به بررسی قطعات می‌پردازند و فعالانه به مشکلات کاربران پاسخ می‌دهند تا مطمئن شوند همه چیز به خوبی اجرا می‌شود. در عین حال، کانال ‌های یوتیوب آنها ویدیو های مناسبی را با مقایسه قطعات مختلف سخت ‌افزاری که ممکن است بخواهید انتخاب کنید، می‌سازند.

Newegg انتخاب مناسبی برای گزینه های زیر است:

خرید و فروش در حراجی های پایان فصل

برای بودجه ی بزرگ و تخفیف های زیاد

طیف گسترده ای از سخت افزار

خدمات مشتری

اگر از Newegg خرید می کنید، از چند چیز اجتناب کنید:

تمام پول خود را صرف فروش پایان فصل نکنید.

قبل از جست و جوی سوالات و کالا ها، پست های فروم بسازید.

با جدیت تمام، مطمئن شوید که قبل از خرید، قیمت Newegg را با سایر خرده فروشان مقایسه کرده اید.

بهترین تخفیف‌ ها در فروشگاه CPU: Micro Center

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

Micro Center یک گزینه ویژه در این لیست است. چرا ویژه؟ زیرا این فروشگاه تنها گزینه ای است که فروشگاه های رسمی در آن فعالیت دارند و می توانید سخت افزار خود را از آن تهیه کنید. ( FedEx را فراموش کنید!) همچنین، اگر در پیدا کردن تجهیزات مورد نیاز خود مشکل دارید، تیم های داخلی آنها بدون توجه به سود شخصی به شما در پیدا کردن مناسب ترین کالا کمک میکنند.

و معمولاً مقایسه ای بین قیمت ‌های فروشگاه‌ های آنلاین و حضوری انجام میدهد.

اما فقط فروشگاه های قطعات نیستند که این تفاوت را ایجاد می کنند. Micro Center سابقه طولانی و قابل توجهی در ارائه تخفیف های سخت افزاری عالی، به خصوص در CPU ها دارد.

بنابراین، Micro Center در موارد زیر بهترین است:

تخفیف در خرید CPU

تخفیف های عمده در خرید سخت افزار کامپیوتر

افزایش دانش سخت افزار کامپیوتر داخلی

بهترین انتخاب برای خرید RAM ارزان، قطعات کامپیوتر با تخفیف عمومی: Amazon

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

آمازون معاملات فوق العاده ای در بخش سخت افزار دارد. البته با توجه به نام آن، انتظار دیگری نباید داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید بین خرید مستقیم از آمازون یا استفاده از فروشنده شخص ثالث تأیید شده آمازون انتخاب کنید.

گزینه دوم اغلب می‌تواند تخفیف ‌های اضافی به همراه برخی از شرایط استفاده از آمازون (خط مشی بازگشت، خدمات مشتری و ارتباط فروشنده) به شما بدهد.

با این حال، مراقب قیمت ‌ها، مانند جمعه سیاه و روز پرایم آمازون باشید. قیمت برخی از قطعات سخت افزاری در روزهای قبل افزایش یافته است تا این تخفیف ها در طول رویداد فروش بیشتر به نظر برسد.

همه می دانند آمازون چه کار میکند و چه چیز هایی ارائه میدهد.
با این حال، آمازون را برای موارد زیر در نظر داشته باشید:

سیاست بازگشت وجه

تخفیف جمعه سیاه

تخفیف های همیشه در حال تغییر سخت افزار کامپیوتر

RAM های ارزان

همانطور که خودتان احتمالا میدانید، از خرید فوری با آمازون باید خودداری کنید. از یک بررسی کننده قیمت برای دانستن تغییرات اخیر قیمت استفاده کنید، سپس آن قیمت ها را با گزینه های دیگر در این لیست سخت افزار رایانه شخصی مقایسه کنید، تا بهترین قیمت را پیدا کنید.

بهترین وبسایت برای خرید قطعات کامپیوتر به صورت عمده و ارزان: AliExpress

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

چین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهانی سخت افزار کامپیوتر است. AliExpress یک بازار آنلاین عظیم است که در آن می‌توانید انواع سخت ‌افزار ها، اعم از مارک های معروف یا غیره پیدا کنید. قیمت سخت ‌افزار مارک ‌دار تقریباً به اندازه یک فروشنده مستقر در ایالات متحده یا اتحادیه اروپا است، اما سخت ‌افزار تولیدکنندگانی که هرگز نامشان را نشنیده‌اید، می‌تواند به میزان قابل توجهی ارزان‌ تر باشد.

RAM، هارد دیسک و SSD بسته به بودجه و تمایل شما برای معامله ارزش بررسی دارند. با این حال، GPU هایی که توسط شرکت های ناشناس تولید شده‌اند مطمئن نیستند، و همین امر در مورد CPU نیز صدق می‌کند.

یک سوال آیا اینکه قیمت آنها ارزان است دلیل می‌شود که آنها کیفیت پایین تری دارند؟ یا صرفاً نام برند است که بر هزینه سخت افزارهای دیگر می افزاید؟ حقیقت چیزی میان آن دو است. نام برند در بالا رفتن قیمت آن تاثیر گذار است، با این حال شکی در با کیفیت بودن محصولات برند های معروف نیست.

از AliExpress برای خرید در گزینه های زیر استفاده کنید:

سخت افزار ارزان قیمت با مارک ناشناس

قطعات عمده و ارزان

فروشگاه های قطعات کامپیوتر

RAM، هارد دیسک، SSD، PSU

در AliExpress باید از گزینه های زیر اجتناب کنید:

خرید CPU

خرید GPU

و محصولات برخی از تولیدکنندگان مانیتور

 قبل از خرید هر چیزی در AliExpress، درباره سازنده، “نام تجاری” (در صورت وجود!) و هر اطلاعات دیگری که مورد نیاز است تحقیق کنید.

بهترین گزینه برای خرید ارزان قیمت قطعات کامپیوتری: SlickDeals

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

در بریتانیا، یک سایت معاملات محبوب HotUKDeals است. کاربران تخفیف‌ هایی را برای هر چیزی، از جمله تخفیف برای سخت ‌افزار رایانه ‌های شخصی پیدا می‌کنند. نزدیک‌ ترین معادل آن در ایالات متحده SlickDeals است که قالبی بسیار مشابه با سایت بریتانیا ارائه می‌کند.

برای خرید گزینه های زیر ‌می‌توانید از SlickDeals استفاده کنید:

قطعات کامپیوتر شامل کیس، CPU، GPU، هارد دیسک، SSD

لوازم جانبی مانند صفحه کلید، ماوس، هدست و چراغ ها

روتر ها

چاپگر ها

مانیتور ها

علاوه بر این، می توانید جستجوی خود را با استفاده از فیلتر های SlickDeals ساده کنید. از طرف دیگر می‌توانید با جستجوی: قیمت، فروشگاه خاص یا یک برند خاص کالا های مدنظر خود را پیدا کنید.

بهترین گزینه برای سخت افزار کامپیوتر محلی و ارزان: متخصص کامپیوتر در محله شما

فروشگاه سخت افزار کامپیوتری که در نزدیکی محل زندگی شما قرار دارد، با شرکت های بزرگ و با سابقه برای فروش به شما رقابت خواهند کرد. آنها تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین قیمت ممکن را در زمینه سخت افزار به شما ارائه دهند. همیشه این احتمال وجود دارد که قطعات رایانه شخصی با تخفیف در انبار نیز داشته باشند.

گاهی اوقات مردم سخت افزار خود را به فروشگاه محلی در ازاء مقدار کمی پول نقد می فروشند، یا دیگر به سخت افزار خود نیاز ندارند. ایجاد رابطه دوستانه با مالک فروشگاه نیز کمک می کند. علاوه بر این، خرج کردن پول شما در محله خودتان، باعث پیشرفت و رونق اقتصاد محلی خواهد شد.

بهترین گزینه برای مقایسه قطعات ارزان قیمت: PC Part Picker

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

خرید قطعات کامپیوتری ارزان

حتما از عنوان متوجه شدید که PC Part Picker یک فروشگاه نیست. اما این یک ابزار فوق العاده برای یافتن قطعات کامپیوتر و همچنین اطمینان از سازگاری آنها با دیگر قطعات شما است. PC Part Picker مجموعه ای از فروشگاه های آنلاین و قیمت فعلی آنها را در کنار سخت افزاری که انتخاب می کنید نشان می دهد. شما می‌توانید در مورد خرید قطعات جداگانه، یا خرید همه قطعات از یک فروشگاه ، کاملاً آگاهانه تصمیم بگیرید.

بهترین فروشگاه ها برای قطعات کامپیوتری ارزان

یافتن قطعات کامپیوتری ارزان قیمت بسیار دشوار است. مطمئنا به دنبال تخفیف های زیاد خواهید بود. به دنبال Nvidia GeForce GTX 2080 کاملاً جدید هستید؟ شما باید پول زیادی خرج کنید پس به دنبال یافتن تخفیف های زیاد باشید.

آیا به انتخاب یک GTX 1070 کمی قدیمی تر فکر می کنید؟ این احتمال وجود دارد که یکی از سایت های بالا آن را با تخفیف در انبار داشته باشد.

یکی دیگر از راه ‌های صرفه ‌جویی در پول نقد این است که متناسب با نیاز خود خرید انجام بدهید. اگر فقط به دستگاهی برای مرور اینترنت، خواندن و ارسال ایمیل، و پردازش متن نیاز دارید، می‌توانید بدون توجه به تخفیف ‌های اضافی، یک سیستم بسیار ارزان بسازید. هزینه کردن زیاد برای قطعات، تنها زمانی توجیح دارد که بتوانید از آنها برای گیمینگ و کار های سنگین یا طراحی استفاده کنید.

مجموعه اول پرداخت در زمینه پرداخت در سایت های اعلام شده از طریق پی پال و ویزا و مستر در خدمت شما عزیزان می باشد.

منبع : makeuseof

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT