سقوط بازار ارزهای دیجیتال

دلایل سقوط بازار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه 3 دقیقه

قرارداد های آتی و کاهش تقاضا برای تتر نشان می دهد که بازار کریپتو برای یک روند نزولی دیگر آماده شده است. ارزش کل بازار کریپتو در 3 ماه گذشته روندی صعودی داشته است و پشتیبانی 1.75 تریلیون دلاری اخیراً در 27 آوریل آزمایش شد زیرا بیت کوین (BTC) در 38000 دلار و اتر (ETH) در 2800 دلار در 27 آوریل افزایش یافت. در این تحلیل به بررسی دلایل سقوط بازار ارزهای دیجیتال می پردازیم.

سقوط بازار ارزهای دیجیتال

ارزش کل بازار کریپتو در 7 روز گذشته کاهش 3.5 درصدی را نشان داد و بازندگان قابل توجه زیان 18.8 درصدی از XRP، زیان 10.2 درصدی از کاردانو (ADA) و کاهش 9.7 درصدی قیمت پولکادات (DOT) بودند.

تجزیه و تحلیل طیف گسترده‌ تری از آلت‌ کوین‌های موجود در تصویر شامل ۲۵ درصد سود حاصل از برخی پروژه‌های بازی و متاورس در همان دوره زمانی است.

سقوط بازار ارزهای دیجیتال

سقوط بازار ارزهای دیجیتال

ارز ایپ کوین به دلیل مزایده زمین متاورس آتی Otherside که برای 30 آوریل برنامه ریزی شده است، 44 درصد افزایش یافت. Otherside توسط Yuga Labs، Animoca Brands و تیم Bored Ape Yacht Club NFT در حال توسعه است و سرمایه گذاران NFT انتظارات زیادی از این پروژه دارند.

پس از اینکه صرافی ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده Coinbase اعلام کرد قصد دارد این توکن را فهرست کند، توکن‌های بومی حرکت برای کسب درآمد بازی استپن 28 درصد افزایش یافت.

پس از اعلام فهرست شدن ارز Nexo در صرافی بایننس در 29 آوریل، قیمت آن 15 درصد افزایش یافت و Nexo نیز اعلام کرد که قصد دارد یک کارت اعتباری صادر کند که کریپتو را به‌جای فروش دارایی‌های دارندگان وثیقه می‌پذیرد.

قیمت Zilliqa (ZIL) پس از پامپ 380 درصدی توکن در اواخر مارس تعدیل شده است و این به دنبال اعلام پروژه در 25 مارس در مورد سرویس متاورس است که از فناوری Nvidia استفاده می کند.

در همین حال، داده‌های DappRadar نشان می‌دهد که بازی برای کسب درآمد اکسی اینفینیتی پس از کاهش ۱۵ درصدی تعداد کاربران و تراکنش‌ها در ۳۰ ماه گذشته، به پایین‌ترین سطح خود در ۹ ماه گذشته سقوط کرد.

شاخص پریمیوم تتر نشان دهنده عدم تقاضای خریداران است

شاخص پریمیوم تتر در صرافی OKX تقاضای خرده‌ فروشی مبتنی بر چین را اندازه‌ گیری می‌کند و تفاوت بین معاملات همتا به همتا مبتنی بر چین و دلار ایالات متحده را اندازه‌ گیری می‌کند.

تقاضای خرید بیش از حد این شاخص را بالاتر از ارزش منصفانه در 100٪ قرار می دهد. از سوی دیگر، پیشنهاد بازار Tether در طول بازارهای نزولی سرازیر می شود و باعث تخفیف 4٪ یا بالاتر می شود.

سقوط بازار ارزهای دیجیتال

سقوط بازار ارزهای دیجیتال

 

شاخص پریمیوم تتر OKX در 28 آوریل به 2% رسید که بالاترین سطح آن در سال 2022 بود. این حرکت همزمان با شکستن بیت کوین به بالای 40000 دلار بود، اما قیمت آن در اواخر همان روز برگشت. در حال حاضر، شاخص پریمیوم تتر 0 درصد است که نشان دهنده احساسات خنثی از سوی معامله گران خرده فروشی است.

معاملات آتی احساسات متفاوتی را نشان می دهند

معاملات فیوچرز، همچنین به عنوان مبادله معکوس شناخته می شوند، چرا که دارای نرخ تعبیه شده ای هستند که معمولاً هر هشت ساعت یک بار شارژ می شود. صرافی ها از این کارمزد برای جلوگیری از عدم تعادل ریسک ارز استفاده می کنند.

نرخ سرمایه گذاری مثبت نشان می دهد که خریداران طولانی مدت (خریداران) اهرم بیشتری را طلب می کنند. با این حال، زمانی که معاملات Short (فروشندگان) به اهرم اضافی نیاز دارند، وضعیت برعکس رخ می دهد که باعث می شود نرخ تامین مالی منفی شود.

سقوط بازار ارزهای دیجیتال

سقوط بازار ارزهای دیجیتال

همانطور که در بالا نشان داده شد، نرخ انباشته بودجه هفت روزه برای بیت کوین و اتریوم اندکی مثبت است. داده‌ها نشان‌ دهنده تقاضای کمی بالاتر از خریداران است، اما چیزی که معامله‌ گران را مجبور به بستن موقعیت‌های خود کند. به عنوان مثال، نرخ مثبت 0.15٪ هفتگی ارز لونا معادل 0.6٪ در ماه است، که نباید بیشتر معامله گران قرارداد های آتی را نگران کند.

فقدان شاخص پریمیوم تتر در آسیا و پریمیوم ثابت قرارداد آتی نشان دهنده کمبود تقاضا از سوی معامله گران خرده فروشی است. درست در حالی که کل سرمایه بازار کریپتو در تلاش برای حفظ حمایت 1.75 تریلیون دلاری است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT