سخت ترین شرایط تابعیت

5 کشوری که سخت ترین شرایط دریافت تابعیت را دارند

زمان مطالعه 4 دقیقه

به دست آوردن وضعیت اقامت دائم، یا به دست آوردن تابعیت در یک کشور خارجی برای کسانی که دیگر نمی‌خواهند در کشوری که در آن متولد شده‌اند یا پاسپورت دارند زندگی کنند، ایده خوبی به نظر می‌رسد. اما برخی از کشورها این انتقال را به طور بخصوصی دشوار انجام می‌دهند و می‌توان گفت سخت ترین شرایط دریافت تابعیت را دارند، مگر اینکه با یک شهروند آن کشور ازدواج کنید.

نکات کلیدی درمورد کشورهایی که سخت ترین شرایط دریافت تابعیت را دارند

مراحل سخت ترین شرایط دریافت تابعیت

  • برای آن دسته از افرادی که دیگر نمی‌خواهند در کشوری که در آن متولد شده‌اند زندگی کنند، اخذ اقامت دائم یا اخذ تابعیت در یک کشور خارجی ممکن است گزینه مطلوبی باشد.
  • علاوه بر ازدواج و تبار، كشورهايي كه موانع زيادي براي رسيدن به وضعيت شهروندي دارند، ممکن است براي افراد خاص، خصوصاً متخصصان يا سرمايه گذاران با مهارت، از روش‌های خاصي براي اقامت يا شهروندي برخوردار باشند.
  • اتریش، آلمان، ژاپن، سوئیس و ایالات متحده پنج کشوری هستند که ایجاد اقامت دائم یا اخذ تابعیت را برای خارجی‌ها به ویژه دشوار می‌کند.

علاوه بر ازدواج و تبار، كشورهايي كه موانع زيادي برای رسيدن به وضعيت شهروندي دارند، ممكن است براي افرادي كه در دسته‌هاي خاصي قرار دارند، از قبيل حرفه‌اي دارای مهارت بالا و يا سرمايه گذاري قابل ملاحظه در يك شركت تجاري، از روش‌های اخذ اقامت يا شهروندي برخوردار باشند.

کشور‌هایی که شامل این موارد هستند

اتریش، آلمان، ژاپن، سوئیس و ایالات متحده پنج کشوری هستند که ایجاد اقامت دائم یا اخذ تابعیت را برای خارجی‌ها به ویژه دشوار می‌کند.

۱) اتریش

اتریش سخت ترین شرایط دریافت تابعیت

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قوانین سختگیرانه‌ای درباره مهاجرت دارند. با این حال به نظر می‌رسد اتریش یکی از طولانی‌ترین مراحل برای شهروند شدن را دارد. هر کسی که تابعیت کشور اتحادیه اروپا را نداشته و بیش از شش ماه در آنجا اقامت داشته باشد، باید قبل از ورود به اتریش اجازه اقامت داشته باشد.

افرادی که قصد اقامت اتریش بیش از ۲۴ ماه را دارند نیز باید توافق نامه مکتوب یکپارچه‌ای را امضا کنند، فرایندی که برای افزایش مهارت و توانایی زبان المانی برای شرکت در زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی  که در اتریش طراحی شده است.

افرادی که اقامت دائمی دارند، قبل از واجد شرایط بودن برای درخواست تابعیت باید به مدت ۱۰ سال به طور مداوم در کشور زندگی کنند. در صورت تأیید، متقاضیان باید از تابعیت کشور‌های دیگر چشم پوشی کنند.

۲) آلمان

آلمان سخت ترین شرایط دریافت تابعیت

اخذ اقامت دائم آلمان دشوار است، مگر اینکه شما تابعیت کشور دیگری از اتحادیه اروپا را داشته باشید. اتباع خارجی مقیم آلمان برای به دست آوردن تابعیت آلمان باید مهارت در زبان آلمانی و دانش در مورد سیستم سیاسی و جامعه را نشان دهند. متقاضیان همچنین باید نشان دهند که توانایی تأمین معاش را دارند و در برنامه بازنشستگی کشوری مشارکت داشته‌اند.  آنها همچنین باید اثبات کنند محل مناسبی برای زندگی را دارا هستند.  برای اخذ تابعیت، متقاضیان باید حداقل هشت سال در این کشور زندگی کرده باشند (درصورتی که متقاضیان از آزمون صلاحیت عبور کنند این تعداد هفت سال خواهد بود) و از تابعیت در هر کشور دیگر انصراف دهند.

۳) ژاپن

ژاپن سخت ترین شرایط دریافت تابعیت

اعطای ویزای اقامت دائم در ژاپن بیش از تابعیت گرفتن طول می‌کشد. کسانی که می خواهند شهروند ژاپن شوند باید پنج سال در این کشور زندگی کرده باشند، از وزیر دادگستری اجازه بگیرند و مقادیر زیادی از مدارک را تکمیل کنند (ممکن است شامل سوالات مربوط به زندگی شخصی متقاضیان باشد یا نباشد). طبق روند وزارت ژاپن، این مراحل ممکن است شش تا 12 ماه به طول انجامد، گرچه برخی از کسانی که این مراحل را طی کرده‌اند گزارش کرده‌اند که ممکن است سال‌ها به طول انجامد. در صورت تأیید، متقاضیان باید آماده انصراف از تابعیت در کشورهای دیگر باشند.

۴) سوئیس

سویس سخت ترین شرایط دریافت تابعیت

برای اخذ اقامت، ویزای اقامت دائم، مگر اینکه شهروند اتحادیه اروپا باشید باید پنج یا ده سال در این کشور زندگی کرده باشید. اگر با توجه به مدت زمانی که در این کشور زندگی می کنید شرایط اقامت دائم را داشته باشید، می‌توانید درخواست تابعیت نیز بدهید. با این حال، این تضمین نمی شود. متقاضیان تابعیت همچنین باید ثابت کنند که در جامعه سوئیس جذب شده‌اند و تهدیدی برای امنیت نیستند. علاوه بر این، همه شهرداری‌ها قوانین خاص خود را در مورد اعطای تابعیت دارند. سوئیس اجازه تابعیت مضاعف را می‌دهد.

۵) ایالات متحده آمریکا

آمریکا سخت ترین شرایط دریافت تابعیت

در حالی که ایالات متحده بیشتر توسط مهاجران تاسیس شده است، روند دستیابی به اقامت دائم و تابعیت از اوایل سال ۲۰۰۰ و به اصطلاح “جنگ علیه تروریسم” پیچیده‌تر شده است. تا زمانی که شخصی از طریق یکی از اعضای خانواده یا یک شغل مورد تأیید به ایالات متحده نیامده باشد، ایجاد اقامت دائم (که بعنوان دریافت گرین کارت شناخته می‌شود) بسیار دشوار است. دسته‌های ویژه‌ای برای متقاضیان وضعیت پناهندگی یا پناهندگی و لاتاری سایر افرادی که می‌خواهند درخواست دهند وجود دارد.

کسانی که به مدت پنج سال اقامت دائم داشته‌اند می‌توانند با پر کردن درخواست و شرکت در یک آزمون، که شامل دانش تاریخ و دولت و زبان انگلیسی است، روند درخواست شهروندی را شروع کنند. قبل از شهروند شدن، مردم باید به قانون اساسی سوگند یاد کنند.

انتقال از ویزای موقت به وضعیت اقامت دائم، یا تابعیت در برخی کشورها دشوار است. حالا که با کشور‌هایی که سخت‌ترین شرایط دریافت تابعیت دارند آشنا شدید، لازم به ذکر است شما می‌توانید برای پرداخت هزینه وقت سفارت، پرداخت رزرواسیون بلیط هواپیما، پرداخت هزینه دانشگاه، پرداخت آزمون‌های بین‌المللی، تایید مدرک WES و … از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز 3/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. محمود یاوری گفت:

    سلام روزتون بخیر ، بسیار عالی بود … خیلی ممنون .

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT