گزینه شغلی پس از یادگیری لینوکس

9 بهترین گزینه شغلی پس از یادگیری لینوکس

زمان مطالعه 6 دقیقه

برای شروع حرفه حرفه ای لینوکس آماده اید؟ در اینجا برخی از بهترین گزینه های شغلی برای شما پس از یادگیری لینوکس و منبع باز آورده شده است. گزینه شغلی پس از یادگیری لینوکس را در ادامه بررسی کرده ایم.

دلیلی وجود دارد که بسیاری از افراد از لینوکس اما در ظرفیت های مختلف استفاده می کنند. از استفاده از توزیع های لینوکس به عنوان کاربران فردی گرفته تا توسعه دهندگانی که برای کاربران لینوکس برنامه می نویسند، هدف متفاوتی در ارتباط با لینوکس وجود دارد.

هنگام کار بر روی لینوکس، می توانید گزینه ها و راه های شغلی مختلفی را دنبال کنید. هر جریان فرصت‌هایی را باز می‌کند و به شما امکان می‌دهد از مهارت‌های به‌تازگی خود بیشترین استفاده را ببرید.

پس از آشنایی با لینوکس و فناوری های مرتبط با آن می توانید چند گزینه را دنبال کنید.

1.گزینه شغلی پس از یادگیری لینوکس: مدیر سیستم

همانطور که از نام آن پیداست، یک مدیر سیستم های لینوکس همه چیز مربوط به اجرای موفقیت آمیز یک ماشین لینوکس را بدون مشکل انجام می دهد. یک مدیر زیرساخت ها، پلتفرم های مجازی، برنامه ها و سرورها را با حفظ پروتکل های امنیتی مدیریت و پشتیبانی می کند.

وظایف اداری اضافی شامل وصله، ایمن سازی، کامپایل و عیب یابی سرورهای لینوکس است. شما باید موارد زیر را مدیریت، درک و عیب یابی کنید:

. فایل سیستم های لینوکس

. دسترسی root/superuser را مدیریت کنید

. سلسله مراتب سیستم فایل

. دستورات Bash

. مدیریت فایل ها، کاربران و دایرکتوری های لینوکس

. رویه های ذخیره شده را ایجاد کنید و به طور منظم از داده های سیستم پشتیبان تهیه کنید

2. معلم یا نویسنده لینوکس

فرصت‌های بسیار زیادی برای نوشتن و تدریس وجود دارد، به‌ویژه زمانی که با توزیع‌های جدید آزمایش می‌کنید، و زمانی که منتشر می‌شوند. تصور کنید که فرصتی عالی برای آزمایش برنامه‌ها، توزیع‌ها و ویژگی‌های جدید و نوشتن در مورد آن‌ها به دست آورید تا افراد بتوانند به تخصص شما تکیه کنند و تصمیمات معناداری بگیرند.

به‌عنوان یک معلم لینوکس، می‌توانید کتابچه‌های راهنمای مفصلی ایجاد کنید، به طوری که دانش‌آموزان می‌توانند درباره ایجاد ابرکاربران، عیب‌یابی خطاهای لینوکس، و ایجاد اسکریپت‌هایی برای استفاده معلمان دیگر، از جمله موارد دیگر، بیاموزند.

3. مهندس امنیت لینوکس

یک مهندس امنیت لینوکس ساختار سخت افزاری سیستم عامل لینوکس را درک می کند، بنابراین می تواند به راحتی شبکه ها و پایگاه های داده را پیکربندی کند و سیستم عامل ها را طراحی و توسعه دهد. به عنوان بخشی از روال کاری خود، آنها زیرساخت شبکه را نظارت می کنند، در حالی که روش های امنیتی را توسعه می دهند تا اطمینان حاصل شود که هر سیستم عامل لینوکس حداکثر تنظیمات امنیتی را برای داده های کاربر نهایی ارائه می دهد.

مهندسان مستندات دقیق مربوط به فناوری اطلاعات و سایر ابزارهای توسعه را ایجاد می کنند. چنین اسنادی شامل نوشتن اسکریپت‌هایی برای خودکارسازی فرآیندهای موجود با استفاده از Bash و Python و سایر زبان‌ها است.

4. توسعه دهنده درایور سخت افزار

به عنوان یک توسعه‌دهنده درایور سخت‌افزار لینوکس، شما نیاز به درک عمیقی از سیستم‌های عامل و سیستم‌های ثبت هسته، نحوه کار با ماژول‌های هسته، ساختار file_operations، دستگاه‌های کاراکتر و حافظه سطح کاربر دارید. از منظر زبان، برای رسیدن به این شغل باید به زبان های برنامه نویسی اسمبلر و C مسلط باشید.

از آنجایی که لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است، دو نوع برجسته از درایورهای لینوکس وجود دارد: منبع باز و منبع بسته. بهترین کار این است که تصمیم می‌گیرید در چه زمینه‌ای مسلط باشید، زیرا نبرد بین درایورهای منبع باز لینوکس و درایورهای منبع بسته همیشه ادامه خواهد داشت تا توسعه‌دهندگان را سرحال نگه دارد.

5.گزینه شغلی پس از یادگیری لینوکس: برنامه نویس

توسعه اپلیکیشن لینوکس یکی از پرطرفدارترین مشاغل در محدوده لینوکس است، فقط به این دلیل که این برنامه ها سیستم عامل را با برنامه های کاربردی فانتزی و در عین حال مفید خود قابل استفاده می کنند. هر سیستم عامل بدون برنامه ناقص است که کاربران می توانند از آن برای انجام کارهای مختلف استفاده کنند.

این برنامه های کاربردی فانتزی و پرطرفدار به توزیع کنندگان لینوکس اجازه می دهند تا رقبای خود را در بازار شکست دهند، زیرا در مقابل رقبای خود ایستادگی می کنند، به خصوص در مقایسه با ویندوز و macOS.

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده برنامه، باید با Python، JavaScript، C، C++، Qt toolkit، Vala، GTK، HTML، CSS، Go و Rust آشنا باشید. به یاد داشته باشید، یادگیری همه زبان ها برای یک توسعه دهنده موفق برنامه لینوکس اختیاری است. با این حال، بسته به محیط دسکتاپ، می توانید زبان یا جعبه ابزاری را انتخاب کنید که به خوبی پاسخگوی نیازهای شما باشد.

مطمئن باشید، استفاده های واقعی از لینوکس و برنامه های کاربردی آن وجود دارد که هر کدام بهتر از قبلی هستند. به هر حال، دلیلی وجود دارد که چرا محبوبیت لینوکس همچنان در حوزه سیستم عامل بی نظیر است.

6. مدیر وب سرور

مدیریت سرور لینوکس با دسکتاپ های معمولی لینوکس کاملاً متفاوت است. به عنوان یک مدیر وب سرور، باید در مورد مدیریت ویژگی های مدیریت سیستم و مدیریت موثر پایگاه های داده از طریق رابط های سرور لینوکس بدانید.

به عنوان بخشی از کار معمولی خود، باید شبکه‌های داخلی و خارجی، از جمله ورود از راه دور، فایروال‌ها، وصله‌های راه‌اندازی، نصب به‌روزرسانی‌های امنیتی سیستم و مدیریت گزارش‌های سیستم را کنترل کنید.

7.گزینه شغلی پس از یادگیری لینوکس: توسعه دهنده هسته

هسته لینوکس سیستم‌عامل‌های مبتنی بر لینوکس را تقویت می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد تا سیستم‌عامل‌های مختلفی را برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون برای سیستم‌های سفارشی توسعه دهند. از آنجایی که هسته نیازمندی های زیادی دارد، صرف زمان و تلاش قابل توجهی برای توسعه آن ضروری است.

برای تسلط بر نقش خود به عنوان یک توسعه دهنده هسته، باید با یادگیری برنامه نویسی C، یادگیری تفاوت های ظریف ساختارهای داده و الگوریتم های مختلفی که نیازمندی های کدنویسی را افزایش می دهند، و درک نحوه استفاده از آن برای تقویت سیستم های مختلف لینوکس شروع کنید.

هنگامی که همه این الزامات در جای خود قرار گرفتند، می توانید با در نظر گرفتن نیازهای سیستم خود، برنامه نویسی و هدایت رویه های توسعه را آغاز کنید.

8. توسعه دهنده سیستم های لینوکس

سیستم های لینوکس زیادی در بازار وجود دارد. سیستم عامل های جدید به طور مرتب در سرتاسر جهان رشد می کنند. با توجه به محبوبیت لینوکس، مردم سیستم‌های جدیدی را توسعه می‌دهند که قدرت را از سیستم‌های زیربنایی مختلف مانند اوبونتو، دبیان، آرچ لینوکس و بسیاری دیگر هدایت می‌کنند.

اما چرا باید نقش یک توسعه دهنده سیستم را انتخاب کنید؟ به زبان ساده، یک حرفه در توسعه سیستم می تواند تجربه و قرار گرفتن در معرض زیادی را برای ایجاد و کار با بسیاری از سیستم های پایه به شما بدهد و به شما امکان می دهد مهارت های خود را در توسعه لینوکس افزایش دهید.

این همه چیز نیست، زیرا حتی می‌توانید سیستم‌عامل‌های سفارشی‌سازی شده را برای برآورده کردن خواسته‌های خاص توسعه دهید، که با ویندوز و macOS غیرممکن است.

9. برنامه نویس لینوکس جاسازی شده

یک سیستم تعبیه شده آنقدرها هم که فکر می کنید ساده نیست، زیرا شامل بخش های پیچیده زیادی است که به طور ایده آل برای عملیات بلادرنگ استفاده می شود. یک سیستم لینوکس تعبیه شده در بالای هسته لینوکس کار می کند، زیرا سخت افزار، از جمله حافظه و CPU را مدیریت می کند.

به عنوان یک برنامه نویس لینوکس جاسازی شده، باید بدانید که چگونه یک هسته شخصی سازی شده ایجاد کنید، نیازهای سیستم را درک کنید، و سیستمی را با استفاده از زبان های کدنویسی مختلف طراحی کنید تا مطمئن شوید که سیستم عامل به وعده های خود عمل می کند.

فرآیند آموزش برای توسعه دهنده سیستم لینوکس تعبیه شده کار آسانی نیست. با این حال، هنگامی که بر این تکنیک تسلط پیدا کردید، دنیا صدف شماست، زیرا فرصت های شغلی پرسود زیادی در بازار وجود دارد.

لینوکس را بیاموزید تا فرصت های شغلی خود را گسترش دهید

لینوکس هرگز با فرصت های بی پایان خود کاربران نهایی را شگفت زده نمی کند. از ارائه فرصت های شغلی متعدد و برنامه های کاربردی کاربر محور گرفته تا گزینه های توزیع چند وجهی، همیشه چیز جدیدی برای کاربران، توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان سیستم وجود دارد.

اگر به دنبال فرصتی جدید برای ایجاد مهارت های لینوکس خود هستید، هیچ راهی بهتر از پیمایش یک توزیع مستقل لینوکس وجود ندارد. شما فرصت های زیادی برای تقویت مهارت های توسعه خود در دراز مدت خواهید داشت.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT