انواع پرداخت آنلاین ارزی پی پال

انواع پرداخت آنلاین ارزی | آشنایی با انواع درگاه های پرداخت بین المللی

زمان مطالعه 3 دقیقه

با راه‌اندازی بسیاری از کسب و کارهای آنلاین، امکان پرداخت آنلاین هم از طریق روش‌های مختلفی برای کاربران و مشتریان در سایت های فروشگاهی فراهم شده است. اگر شما هم به فکر خرید آنلاین ارزی هستید، حال چه از طریق وب سایت‌های فروشگاهی و چه از طریق اپلیکیشن، بهتر است که با انواع پرداخت آنلاین ارزی و درگاه های پرداخت آشنا شوید.

انواع پرداخت آنلاین ارزی

در این بخش از مقاله به معرفی چند درگاه پرداخت آنلاین پرداخته‌ایم که در هر کدام، انجام عملیات تراکنش‌های پرداخت، با دیگری تا حدودی متفاوت است. 

۱) درگاه پرداخت آنلاین میزبان (Hosted)

انواع پرداخت آنلاین ارزی شبکه

یکی از انواع پرداخت آنلاین ارزی، درگاه پرداخت Hosted است. در این نوع از درگاه پرداخت، تراکنش در خارج از صفحه‌ی پرداخت مشتری، مدیریت می‌شود. در واقع به محض اینکه مشتری دکمه‌ی پرداخت را کلیک می‌کند، یک ارائه دهنده‌ی خدمات پرداخت واسطه، ادامه‌ی انجام تراکنش را به عهده می‌گیرد (مانند صفحه پرداخت پی پال). این روش پرداخت بسیار امن و سریع است و مدیریت تراکنش‌ها از عهده‌ی فروشنده برداشته می‌شود و به یک واسطه‌ی پرداخت کاملا امن واگذار می‌گردد.

۲) درگاه پرداخت آنلاین خود میزبان (Self-Hosted)

در این نوع از درگاه پرداخت، تمامی مراحل پرداخت در وب سایت فروشنده انجام می‌پذیرد و در نهایت این اطلاعات در قالب یک فایل با فرمت مورد قبول به واسطه‌ی سرویس دهنده خدمات پرداخت، بدون اینکه مشتری از صفحه‌ی پرداخت خارج شود، ارسال می‌گردد. فرمت فایل اطلاعات کاربر یا در قالب کد هش و یا به صورت یک کلید مخفی می‌باشد. مزیتی که در این روش وجود دارد  این است که از آنجا که کلیه‌ی فرایند خرید در یک محل انجام می‌شود، خرید از این نوع فروشگاه‌ها که از این روش درگاه‌های پرداخت استفاده می‌کنند، برای مشتریان راحت‌تر است.

۳) درگاه پرداخت آنلاین مستقیم

انواع پرداخت آنلاین ارزی زن

در این روش پرداخت، مشتری به صورت مستقیم به بانک مربوطه متصل می‌شود و اطلاعات پرداخت خود را در صفحه‌ی مربوط به بانک وارد می‌کند و پس از اتمام تراکنش پرداخت، پیغامی برای مشتری بر روی صفحه ظاهر می‌شود و مجددا به وب سایت بازگشت داده می‌شود. این روش مانند روش پرداخت اینترنتی در ایران است که به بانک متصل می‌شوند.

۴) درگاه پرداخت آنلاین میزبان API

انواع پرداخت آنلاین ارزی چیست

در این متد پرداختی، کاربر کلیه‌ی اطلاعات پرداخت خود را بر روی صفحه‌ی پرداخت فروشنده وارد می‌کند و فروشنده مسئولیت مدیریت اطلاعات کاربران را بر عهده دارد. سپس اطلاعات پرداخت مشتری از صفحه‌ی پرداخت فروشنده از طریق یک API برای سرور ارسال می‌شود و درخواست انجام تراکنش از این طریق به سرور داده می‌شود. مشکلی که در این روش وجود دارد مربوط می‌شود به مشکلات امنیتی که برخی سایت‌ها در طراحی آن رنج می‌برند. ممکن است بسیاری از خریداران تمایلی به وارد کردن اطلاعات خود در سرور اپلیکیشن فروشنده نداشته باشند (مانند وارد کردن اطلاعات ویزا و مستر کارت روی داشبورد یک سایت خدماتی).

حالا که با انواع پرداخت آنلاین ارزی و انواع درگاه پرداخت آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود اگر قصد پرداخت ارزی با روش‌هایی مانند پی پال، ویزا کارت و مستر کارت، وب مانی و پرفکت مانی دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

4 دیدگاه

  1. manimo گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من قصد دارم تو سایت Adobe Stock عکس برای فروش بزارم.
    چجوری میتونم هزینه عکس ها رو دریافت کنم؟

    1. فرید امیری گفت:

      بعد از اینکه عکس هاتون به فروش رفت و خواستید با Adobe stock تسویه حساب کنید. اون موقع از خدمات نقد کردن درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده کنید. کارشناسان سایت در اون مرحله شما را راهنمایی می‌کنن.

      1. manimo گفت:

        ممنون از پاسخگویی
        برای ثبت نام تو adobe stock به حساب پی پل نیازه.
        خودم سعی کردم که اکانت درست کنم ولی مثل اینکه بدون واسطه نمیشه.
        میشه از حساب پی پل اول پرداخت استفاده کرد که هزینه ابتدا به حساب اول پرداخت بره و بعد به صورت ریالی به کارت من واریز بشه؟

        1. فرید امیری گفت:

          بله برای فریلنسرها ما چنین خدماتی رو ارایه می دیم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT