آزمون PTE چیست

آزمون PTE چیست ؟ ثبت نام آزمون PTE چگونه است؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

آزمون PTE یکی از آزمون‌هایی است که برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی یا مهاجرت باید در آن شرکت کرد و مهم‌تر از همه نمره بالا در آن کسب کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا بدانید آزمون PTE چیست و ثبت نام آزمون PTE چگونه است؟

آزمون PTE چیست ؟

این آزمون که در دسته آزمون‌های زبان انگلیسی قرار می‌گیرد، برخلاف آزمون آیلتس و آزمون تافل از ۳ بخش تشکیل شده است. آزمون PTE، با استانداردهای بهتری نسبت به آیلتس و تافل برای بررسی مهارت زبانی متقاضی برگزار می‌شود. هر دو آزمون PTE Academic و PTE Home مانند تافل با کامپیوتر انجام می‌شود. با این حال PTE Home تنها مهارت listening و speaking افراد را ارزیابی می‌کند و در PTE Academic همه مهارت‌ها ارزیابی می‌شود.

از حدود سه سال و نیم پیش، آزمون PET برای بررسی مهارت زبانی کسانی که قصد اقامت کاری، مهاجرت و تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان داشتند، توسط شرکت مجموعه Pearson راه‌اندازی شد و این آزمون به شدت مورد استقبال قرار گرفت. هم اکنون آزمون PTE برای درخواست ویزای کار و اقامت مورد قبول سفارت کشورهای نیوزلند و استرالیا می‌باشد که طی این خبر کشور انگلستان هم به جمع این دو کشور پیوست. نکته جالب توجه این است که آزمون PET برای مهاجرت پرستاری به استرالیا بسیار اهمیت دارد.

ثبت نام آزمون PTE چگونه است؟

ساختار آزمون PTE چیست

  • برای ثبت نام در این آزمون باید به سامانه آنلاین مراجعه کرده و حساب کاربری ایجاد نمایید. برای ایجاد حساب کاربری باید اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی و … وارد نمایید. به خاطر داشته باشید که این اطلاعات باید با اطلاعات گذرنامه شما هم خوانی داشته باشد. در غیر این صورت حتی اگر موفق به شرکت در آزمون شوید، قطعاً مدرکی که به شما داده می‌شود، معتبر نخواهد بود.
  • در حال حاضر این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود. بنابراین برای ثبت نام PTE باید یکی از کشورهای همسایه، مانند ترکیه، عراق، امارات و آذربایجان را انتخاب کنید. با توجه به اینکه سفر بدون ویزا به ترکیه و عراق امکان‌پذیر است، معمولاً ایرانیان این کشورها را برای شرکت در این آزمون بین‌المللی انتخاب می‌کنند.
  • توجه: اگر قصد دارید به آذربایجان سفر کنید، برای دریافت ویزای توریستی آذربایجان می‌توانید از خدمات ارزی اول پرداخت استفاده کنید.
  • هزینه ثبت نام PTE بسته به محل برگزاری آزمون PTE دارد.
کشور هزینه ثبت نام استاندارد هزینه ثبت نام با تاخیر
ترکیه ۷۰۰ (لیر) ۸۷۵
آذربایجان ۱۷۰ (دلار امریکا) ۲۱۲٫۵
عراق ۲۱۷ (دلار امریکا) ۲۷۱٫۵
امارات ۱۰۵۰(درهم امارات) ۱۳۲۱٫۵
  • برای پرداخت هزینه ثبت نام PTE می‌توانید از یکی از کردیت کارت‌های ویزا کارت و یا مستر کارت استفاده کنید که این خدمات توسط مجموعه اول پرداخت ارایه می‌شود.

چه نکاتی که برای موفقیت در آزمون PTE باید بدانید؟

نمره ثبت نام آزمون PTE چیست

در مقاله جداگانه تحت عنوان «روز آزمون PTE چه مواردی لازم است بدانید» کل فرایندی که در روز امتحان از احراز هویت تا قوانین جلسه آزمون را توضیح داده‌ایم. لازم است نکات زیر را هم مورد توجه قرار دهید.

۱) شب قبل از آزمون خوب استراحت کنید

شاید به نظر بسیاری از شما این نکته بسیار واضح باشد، اما باور کنید یا نه، یکی از مهم‌ترین مواردی که موفقیت شما تأثیرگذار است، میزان استراحتی است که شب قبل از آزمون داشته‌اید. برای اینکه هنگام برگزاری آزمون به اندازه کافی تمرکز داشته باشید، باید حداقل ۸ ساعت استراحت کرده باشید.

۲) کمی استرس لازم است

آرامش بیش از اندازه هم برخی مواقع باعث می‌شود که به خودتان بیش از حد اطمینان داشته باشید و در نتیجه آن‌چنان که باید به سؤالات دقت نکرده و درست پاسخ ندهید. کمی استرس به شما می‌کند تا حواستان را جمع کرده و با نهایت دقت و تمرکز به سؤالات پاسخ دهید. چرا که با توجه به تفاوت ارزش دلار و ریال که این روزها برای بسیاری از ما مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده است، احتمال شرکت دوباره در آزمون بسیار کم است.

۳) قبل از ثبت نام PTE ، نقاط ضعفتان را شناسایی کنید

نه تنها قبل از شرکت در این آزمون، بلکه هر آزمون دیگری باید نقاط ضعف و قوتتان را شناسایی کرده و آن‌ها را تقویت کنید. بنابراین بهتر است که به صورت واقع‌بینانه با مشکلات زبانی که دارید مواجه شده و هرچه سریع‌تر برای رفعشان برآیید.

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد انواع آزمون‌های زبان انگلیسی باید مد نظر داشته باشید، این است که شما برای موفقیت در هر یک از آن‌ها بیشتر از آن که به دانش زبان انگلیسی نیاز داشته باشید، باید با مهارت‌های استفاده از دانشتان آشنا باشید. با توجه به اینکه سبک برگزاری هر یک از این آزمون‌ها با آزمون‌های مشابه دیگر متفاوت است، نمی‌توان انتظار داشت که با تکنیک‌های هرکدام آشنا بود. پس اگر موفق به کسب نمره مطلوب در آزمون آیلتس نشدید، تصور نکنید که با ثبت نام PTE و شرکت در آن می‌توانید موفق شوید. چرا که روش برگزاری این دو آزمون با یکدیگر کاملاً متفاوت است.

۵) قبل از شروع آزمون، میکروفون‌هایتان را چک کنید

معمولاً یکی از مشکلات اصلی متقاضیان شرکت در این آزمون، میکروفون‌هایی است که باید با استفاده از آن‌ها به بخش Listening گوش دهید. قبل از اینکه آزمون شروع شود، حتماً میکروفون‌ها را تست کنید که قطع و وصلی نداشته باشد، صدا را به وضوح پخش کند.

۶) زمان را از دست ندهید

مدیریت زمان برای موفقیت در هر آزمونی یکی از اصول مهم است. پس سعی کنید خودتان را با ساختار و روند برگزاری آزمون وفق دهید. به عنوان مثال تمرین کردن با مداد را شروع کنید، کلمات را با حروف انگلیسی بزرگ و کامل ننویسید چرا که معمولاً زمان بیشتری از شما می‌گیرند.

پرداخت آزمون PTE چیست

پرداخت هزینه آزمون PTE چگونه است؟

حال که متوجه شدید آزمون PTE چیست و ثبت نام آزمون PTE چگونه است و چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهید، در صورتی که به عنوان زبان آزمون قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی را دارید، می‌توانید جهت پرداخت هزینه‌، از خدمات اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پرداخت اپلیکشن فی و پرداخت تعیین وقت سفارت از دیگر خدمات اول پرداخت است.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون PTE

امتیاز 4.7/5 - از 27 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT