مقایسه Upwork و Fiverr

مقایسه Upwork و Fiverr | Fiverr بهتر است یا Upwork

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر یک فریلنسر هستید، یک چیزی که باید بدانید این است که خدمات خود را کجا بفروشید، بنابراین چه چیزی Upwork را بهتر از Fiverr می کند؟ در این مقاله به مقایسه Upwork و Fiverr می پردازیم.

مقایسه Upwork و Fiverr

شروع شغل آزاد با انتخاب پلتفرم فریلنسری مناسب آغاز می شود. در میان صدها وب سایت فریلنسری، Upwork و Fiverr در صدر قرار دارند. هر دو پلتفرم با داشتن پایگاه مشتری گسترده، شهرت خوب و سال ها موفقیت، برای شروع عالی هستند.

خرید از Fiverr

در حالی که هر دو پلتفرم به روش‌های خاصی از یکدیگر بهتر عمل می‌کنند، ما به چند دلیل می‌پردازیم که چرا Upwork گزینه بهتری است.

نقد درآمد ارزی

  1. در دسترس بودن آسان مشاغل

مقایسه Upwork و Fiverr

مقایسه Upwork و Fiverr

پس از ایجاد حساب کاربری(اکانت) خود در Upwork، می توانید تمام مشاغل موجود در پلتفرم را مرور کنید، آنها را با استفاده از فیلترها بر اساس مجموعه مهارت و تجربه خود محدود کنید و بنا به راحتی و انتخاب خود برای آنها درخواست دهید.

Upwork هنگام درخواست شغل از “اتصال” استفاده می کند که یا در حین ثبت نام رایگان دریافت می کنید یا می توانید با قیمت پایین خریداری کنید. تا زمانی که “اتصال” داشته باشید، می توانید تا حد امکان برای مشاغل بیشتری درخواست دهید. 

Fiverr با Upwork متفاوت است زیرا مشتریان مستقیماً به شما نزدیک می شوند تا اینکه شما با آنها ارتباط برقرار کنید. اگرچه بخش درخواست خریدار اختصاصی وجود دارد که در آن می توانید پروژه های موجود را مشاهده کنید، اما آنها محدود هستند. علاوه بر این، بسته به اعتبار gig (کنسرت) خود، ممکن است تعداد محدودی درخواست را در یک زمان مشاهده کنید، یا ممکن است اصلاً هیچ کدام را نبینید.

بنابراین با توجه به در دسترس بودن مشاغل و سهولت درخواست بدون محدودیت برای آنها، Upwork پس از شکست Fiverr در صدر قرار دارد.

  1. ثبات مشتریان برنده

Upwork با توانایی درخواست صدها شغل در هر روز، دسترسی به مشتریان جدید و استخدام مداوم را برای شما آسان می کند. با یک پروفایل به درستی پیکربندی شده، تمرکز بر مشتریان مرتبط با تخصص شما، یک نمونه کار فوق العاده در پشت شما، و دانستن نحوه ایجاد پیشنهادات جذاب، غیرممکن است که پروژه هایی برای کار روی آنها نداشته باشید.

در مقابل، تا زمانی که گیگ های شما در Fiverr رتبه بندی می شوند، به دریافت پروژه ها ادامه می دهید. از روزی که گیگ شما شروع به کاهش رتبه کند، مشتریان خود را از دست خواهید داد. هنگامی که گیگ های شما از صفحه اول Fiverr ناپدید می شوند، برای به دست آوردن یک پروژه مشکل خواهید داشت.

با وجود این، همچنان می‌توانید بنا به درخواست خریدار درخواست دهید، اما منبع اصلی ترافیک ارگانیک در گیگ ‌ها ناپدید می‌شود. بنابراین، سفارش ارگانیک شما متوقف خواهد شد، مگر اینکه گیگ های شما دوباره شروع به رتبه بندی کنند.

Upwork دسترسی به مشتریان جدید و یافتن شغل را با انجام بهترین تلاش ها آسان تر می کند، در حالی که در Fiverr، همه چیز به این بستگی دارد که آیا الگوریتم Fiverr به نفع شما کار می کند یا خیر. این باعث می شود Upwork گزینه بهتری برای کار مداوم باشد.

  1. کنترل قیمت انعطاف پذیر و کمیسیون کمتر

مقایسه Upwork و Fiverr

مقایسه Upwork و Fiverr

Upwork به فریلنسرها و مشتریان کنترل بیشتری بر قیمت گذاری می دهد. مشتری شما می تواند برای کل پروژه یک جا به شما پرداخت کند یا پروژه را به مراحل کوچک تر تقسیم کند و هر کدام را به صورت جداگانه تامین مالی کند. به عنوان یک راحتی بیشتر، مشتریان می توانند شما را با حقوق ساعتی استخدام کنند.

Fiverr همچنین به شما این امکان را می دهد تا با ارائه بسته های مختلف، سفارشات سفارشی ارائه دهید یا قیمت خود را بهتر کنترل کنید. با این حال، بر خلاف Upwork، Fiverr از پرداخت ساعتی پشتیبانی نمی‌کند، و این کار را برای فریلنسرها و مشتریان بسیار دشوار می‌کند تا ساعت‌ها را به‌طور دقیق ردیابی کنند و قیمت‌های پروژه را بر اساس آن اندازه‌گیری کنند.

علاوه بر این، Fiverr کمیسیون بیشتری را از مشتریان دریافت می کند که در Upwork پنج درصد از سه درصد است. در همین حال، Fiverr  20 درصد از درآمد فریلنسرها را کسر می کند، در حالی که این مقدار در Upwork از 5 تا 20 درصد متفاوت است، بسته به کل درآمد شما از یک مشتری خاص.

  1. امنیت بالا برای فروشندگان

مقایسه Upwork و Fiverr

مقایسه Upwork و Fiverr

در مقایسه با Fiverr، Upwork یک محل کار امن تر و مطمئن تر است. متقاضیان در Upwork می توانند به راحتی تاریخچه مشتریان و تمام بازخوردهایی(فیدبک هایی) که از سایر ارائه دهندگان خدمات دریافت کرده اند را مشاهده کنند. علاوه بر این، می توانید ببینید که آیا روش پرداخت آنها تأیید شده است یا خیر و نرخ استخدام آنها را تا به امروز پیگیری کنید.

این به ما یک تصویر واضح از اینکه آیا مشتری ارزش کار با آن را دارد یا خیر می دهد. علاوه بر این، تصمیم برای پذیرش یک پروژه و کار بر روی آن با شماست. حتی اگر پروژه ای را رد کنید، به هیچ وجه روی پروفایل یا رتبه شما تاثیری نخواهد داشت.

با این حال، در Fiverr، هر کسی می‌تواند با شما تماس بگیرد و بدون صحبت با شما، گیگ شما را سفارش دهد. لغو سفارش نرخ تکمیل سفارش شما را کاهش می دهد. به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی، نرخ تکمیل سفارش پایین منجر به سقوط آهنگ شما در رتبه بندی می شود. کلاهبرداران به راحتی می توانند از این شکاف برای شکست دادن شما در رتبه بندی استفاده کنند.

به لطف افزایش امنیت و شفافیت در Upwork، فیلتر کردن افراد مناسب برای کار آسان تر است، که در Fiverr امکان پذیر نیست. 

  1. ایجاد روابط بلند مدت

مقایسه Upwork و Fiverr

مقایسه Upwork و Fiverr

Fiverr پلت فرم بهتری برای استخدام کوتاه مدت است، در حالی که Upwork برای پروژه های بلند مدت ترجیح داده می شود.

با استفاده از Upwork، مشتریان می‌توانند نرخ ساعتی خود را با فریلنسرها تنظیم کنند، ساعات کاری را که فریلنسرها در پروژه صرف می‌کنند اندازه‌گیری کنند و به راحتی به آنها پرداخت کنند. به نوبه خود، این امر از یک رابطه طولانی مدت بین هر دو طرف حمایت می کند.

Fiverr پرداخت ساعتی را در پلتفرم خود ارائه نمی دهد و کار طولانی مدت را برای فریلنسرها و مشتریان به طور یکسان دشوار می کند. درست است که Fiverr اشتراک‌هایی را در سال 2021 اعلام کرده است، که می‌تواند به ایجاد روابط بلندمدت کمک کند، اما با انعطاف ‌پذیری و پشتیبانی ارائه‌شده توسط Upwork برای کار طولانی‌مدت هر دو طرف مطابقت ندارد.

بنابراین، اگر به دنبال یک قرارداد بلند مدت با مشتری هستید، Upwork انتخاب بهتری خواهد بود.

  1. وابستگی الگوریتمی کمتر

Fiverr گیگ ها را بر اساس کلمات کلیدی که مشتریان هنگام وارد شدن در سایت جستجو می کنند، رتبه بندی می کند. الگوریتم Fiverr تصمیم می‌گیرد که آیا گیگ شما در صفحه اول، که منبع اصلی سفارشات ارگانیک شماست، رتبه‌بندی می‌شود یا خیر. حتی اگر می‌توانید گیگ خود را برای مطابقت با دستورالعمل‌های Fiverr بهینه کنید، هیچ تضمینی برای رتبه‌بندی گیگ شما وجود ندارد.

علاوه بر این، تعداد درخواست‌های خریدار برای درخواست نیز به الگوریتم Fiverr بستگی دارد. در نتیجه این وابستگی قابل توجه به الگوریتم Fiverr، باید تلاش بیشتری برای حفظ رتبه خود و دریافت درخواست های خریدار بیشتر انجام دهید.

همچنین رتبه‌بندی ارگانیک پروفایل‌ها در Upwork وجود دارد که شانس شما را برای دریافت سفارش‌های مستقیم افزایش می‌دهد، اما بیشتر مشتریان ترجیح می‌دهند مشاغل را فهرست کنند تا همه فرصت درخواست داشته باشند. علاوه بر این، با تعداد زیادی مشاغل موجود در این پلتفرم، مهم نیست که پروفایل Upwork شما به صورت ارگانیک رتبه بندی می شود یا خیر.

بنابراین، با وابستگی کمتر به الگوریتم، شانس بیشتری برای موفقیت در Upwork دارید. با این حال، اگر همچنان علاقه مند به آزمایش Fiverr هستید، مقاله ما را در مورد نحوه شروع به کار در Fiverr و لیست اولین گیگ خود بررسی کنید.

Upwork را برای موفقیت به عنوان یک فریلنسر انتخاب کنید

Upwork از بسیاری جهات انتخابی به مراتب بهتر از Fiverr است. با این حال، شروع در Upwork به دلیل رقابت هنوز چالش برانگیز است. برای پیشی گرفتن از رقبای خود، باید مهارت های خود را تقویت کنید. وقتی اقتدار خود را روی پلتفرم ایجاد کنید، همه چیز آسان تر می شود.

به عنوان یک فریلنسر می توانید چند سال کار کنید. با این حال، بهترین تلاش شما باید همیشه روی کارآفرین شدن متمرکز باشد.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT