موقعیت های شغلی رایانش ابری

6 بهترین موقعیت های شغلی رایانش ابری برای کار

زمان مطالعه 4 دقیقه

رایانش ابری به رونق مشاغل جدید فناوری اطلاعات منجر شده است، اما کدام یک ارزش دنبال کردن دارند؟ در اینجا برخی از امیدوار کننده ترین نقش های مورد تقاضا آورده شده است. موقعیت های شغلی رایانش ابری را در ادامه بررسی کرده ایم.

رایانش ابری یک جایگزین برتر برای فناوری سنتی در بسیاری از زمینه‌های مرتبط با جنبه‌های مختلف فناوری اطلاعات (IT) است. عملکردهای آن بر اساس نحوه ارائه راه حل های مرتبط از طریق وب برای ذخیره سازی داده ها متفاوت است. این مقاله به بررسی محاسبات ابری، نحوه کارکرد آن و نقش‌های مختلفی می‌پردازد که می‌توانید شروع به ایجاد یک حرفه در این زمینه کنید.

نقد درآمد ارزی

رایانش ابری چیست؟

رایانش ابری یک زیرساخت نرم افزاری مبتنی بر برنامه است که داده ها را روی سرورهای راه دور ذخیره می کند. این یک سیستم محاسباتی است که به شما امکان می دهد خدمات فناوری اطلاعات را به جای مالکیت، خرید یا انحصار آنها اجاره کنید. امروزه بسیاری از شرکت ها دسترسی به داده های خود را از طریق اینترنت یا ابر کارآمدتر می دانند.

برای اکثر سازمان‌ها، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در پایگاه‌های داده، نرم‌افزار و سخت‌افزار مقرون‌به‌صرفه نیست، از این رو اتکای بیشتر به خدمات رایانش ابری افزایش می‌یابد. در حالی که برخی از خدمات ابری رایگان یا ارزان هستند، برخی دیگر ممکن است بسته به استفاده و ویژگی‌ها گران‌تر باشند. این خدمات شامل پایگاه های داده، هوش تجاری، ذخیره سازی، سرورها و نرم افزار می باشد.

ساخت و نگهداری ابزارها و خدمات رایانش ابری پیچیده است و نقش‌های زیادی وجود دارد که متخصصان فناوری اطلاعات در این بخش ایفا می‌کنند. در اینجا برخی از شناخته شده ترین آنها آورده شده است:

1.موقعیت های شغلی رایانش ابری: معمار ابر

معماری ابر با اجزای فنی که برای ساختن یک ابر نیاز دارید سروکار دارد. کار به عنوان یک معمار ابر به شما امکان می دهد زیرساخت ابری را از ابتدا ایجاد کنید، یکی از هیجان انگیزترین کارهایی که اکثر متخصصان ابر می توانند انجام دهند.

اجزای اساسی معماری ابری شامل یک پلتفرم جلویی شامل یک کلاینت یا دستگاه مورد استفاده برای دسترسی به ابر و یک پلتفرم باطن شامل سرورها و دستگاه های ذخیره سازی است. علاوه بر این، باید یک مدل تحویل مبتنی بر ابر شامل IaaS و PaaS و شبکه‌ای که به صورت خصوصی یا عمومی منابع سازمان را میزبانی می‌کند، بسازید. Glassdoor میانگین حقوق سالانه یک معمار ابری را 194635 دلار تخمین زده است.

2. مهندس عملیات توسعه

یک مهندس عملیات توسعه (مهندس DevOps) یک متخصص فناوری اطلاعات است که از ابزارها، محیط‌ها و بهترین شیوه‌ها برای پشتیبانی از توسعه و عملیات نرم‌افزار استفاده می‌کند. سرمایه گذاری در زمینه مهندسی DevOps یک راه عالی برای نفوذ به بخش رایانش ابری است، زیرا مهارت های شما در ساخت و مدیریت زیرساخت های ابری ارزشمند است. برای دستیابی به این موارد، اغلب با مهندسان ابر و معماران ابر کار خواهید کرد. Glassdoor 99574 دلار را میانگین حقوق سالانه یک مهندس عملیات توسعه تخمین می زند.

3.موقعیت های شغلی رایانش ابری: تحلیلگر امنیت ابری

یک تحلیلگر امنیت ابری یکی از مهم ترین متخصصان در صنعت رایانش ابری است. این نقش شامل ایمن سازی سرورها و شبکه ها و محافظت از سایر دارایی ها و اطلاعات دیجیتال در برابر حملات سایبری است.

باید توجه داشته باشید که “فلسفه اعتماد صفر” پایه ای است که امنیت ابری هر شرکت تجاری را هدایت می کند. هر چیزی ممکن است خراب شود. بنابراین، یک تحلیلگر امنیت ابری هیچ شانسی نمی‌کند و دائماً محیط ابری را رصد می‌کند، ارزیابی خطرات امنیتی را انجام می‌دهد و خدمات و فناوری‌های امنیتی را ارزیابی می‌کند. طبق گفته Glassdoor، متوسط ​​حقوق سالانه یک تحلیلگر امنیت ابری 91719 دلار است.

4.موقعیت های شغلی رایانش ابری: مهندس سیستم

یک مهندس سیستم معمولاً پشتیبان گیری، بازیابی، نظارت و برنامه ریزی ظرفیت سرور را مدیریت می کند. همچنین، این نقش شامل توسعه استانداردهای امنیتی سیستم و انجام ارتقاء سیستم است. این فرآیندها در فرآیندهای محاسبات ابری ضروری هستند و مهندسان سیستم برای حفظ عملیات روان خدمات ابری ضروری هستند. آمار حقوق و دستمزد Glassdoor نشان می دهد که میانگین حقوق سالانه یک مهندس سیستم 88702 دلار است.

5.موقعیت های شغلی رایانش ابری: مهندس ابر

یک مهندس ابر خدمات ابری را می سازد، توسعه می دهد و مدیریت می کند، از جمله زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS)، پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS)، و نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS).

سایر مسئولیت‌هایی که متخصصان در این نقش بر عهده دارند عبارتند از مهاجرت سیستم‌های کامپیوتری به فضای ابری و ایجاد برنامه‌ها و پایگاه‌های داده‌ای که روی ابر کار می‌کنند. Glassdoor میانگین حقوق سالانه یک مهندس ابر را 151595 دلار تخمین زده است. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک مهندس ابر شوید، راهنمای ما را بررسی کنید.

6. توسعه دهنده Backend

توسعه دهندگان Backend مهندسان نرم افزاری هستند که الگوریتم های مورد استفاده در اجرای وب سایت ها را می سازند. این متخصصان اغلب بر روی بخش “ابر” سیستم کار می کنند و از Back-end به عنوان سرویس (BaaS) برای کارایی استفاده می کنند.

استفاده از BaaS به یک توسعه دهنده باطن اجازه می دهد تا سازمان ها را از سرمایه گذاری مقادیر زیادی از سرمایه و زمان در سرورهای داخلی نجات دهد. این توسعه دهندگان به راحتی می توانند وب سایت ها و برنامه های مقیاس پذیر را بدون نگرانی در مورد Backend بسازند. طبق گفته Glassdoor، متوسط ​​حقوق سالانه یک توسعه دهنده باطن 79627 دلار است.

کاوش شغلی در رایانش ابری

امروزه بسیاری از شرکت ها برای کسب و کار و نیازهای ذخیره سازی داده خود به خدمات محاسباتی مبتنی بر ابر متکی هستند که باعث افزایش تقاضا برای متخصصان رایانش ابری می شود.

در نتیجه، اگر به ایجاد حرفه ای در رایانش ابری علاقه دارید، یادگیری بیشتر در مورد هر یک از نقش هایی که در بالا توضیح داده شد، تصمیمی هوشمندانه است. همچنین ممکن است بخواهید محاسبات لبه، یکی دیگر از زمینه های محاسباتی که محبوبیت آن در حال افزایش است را کاوش کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT