خرید در بلک فرایدی 2022

خرید در بلک فرایدی 2023 | خرید در Black Friday 2023

زمان مطالعه 7 دقیقه

بلک فرایدی یا جمعه سیاه نامی است که برای اشاره کردن به آخرین جمعه‌ ماه نوامبر به کار می رود. این روز در بسیاری کشورهای دیگر آغاز فصل خرید کریسمس با تخفیف‌های فراوان محسوب می‌شود. فروشگاه‌های کشورهای مختلف در این روز با حراج و تخفیف، نسبت به دیگر ایام سال رونق می‌گیرند و خریداران با شوق و شور زیادی به فروشگاه‌ها هجوم می‌برند. چند سالی است که این رویداد در ایران هم با عناوین مختلفی مانند حراج جمعه برگزار می‌شود. در این پست به بررسی خرید در بلک فرایدی 2023 می پردازیم.

خرید با پی پال

خرید در بلک فرایدی 2023

خرید در بلک فرایدی 2022

خرید در بلک فرایدی 2023

بلک فرایدی به عنوان بزرگترین روز خرید در طول سال شناخته می‌شود. در این روز، فروشگاه‌ها و سایت‌های خارجی تخفیف‌های خیلی خوبی روی اجناس خود ارائه می‌دهند. در این میان اگر شما خریداری باهوش باشید می‌توانید اجناس و کالاهای مورد نیاز خود را با بهترین قیمت ممکن دریافت کنید. برای این کار علاوه بر فروشگاه‌های داخلی می‌توانید از سایت‌های مربوط به فروشگاه‌های خارجی هم خرید کنید.

خرید با ویزا و مستر

چه چیزهایی در بلک فرایدی 2023 بخریم؟

خرید در بلک فرایدی 2022

خرید در بلک فرایدی 2023

در بلک فرایدی 2023 انتخاب‌های بسیار زیادی برای خرید دارید. در این مطلب به چند نمونه از آن‌ها که از استقبال بیشتری برخوردار هستند اشاره می‌کنیم.

  • بازی‌های ویدیویی و کنسول‌ها

بر کسی پوشیده نیست که اکثر فروشگاه‌های بزرگ در فصل تعطیلات مجموعه‌ای عالی از کنسول‌های بازی‌های ویدیویی و اکانت آنها را به فروش می‌رسانند. بهترین حالت خرید برای شما خرید پکیج این محصولات است چون کنسول و تجهیزات اضافی آن‌ها با هم ارائه می‌شود. این بازی‌ها در بلک فرایدی تخفیفات فراوانی می‌خورند.

در حقیقت حتی بازی‌هایی که چند ماه از عمرشان می‌گذرد هم در این تعطیلات تخفیف خواهند داشت، بنابراین با اندکی صبر می‌توانید جدیدترین بازی‌ها را هم انتخاب کنید. این تخفیف‌ها را در فروشگاه‌هایی مثل Xbox Live، PlayStation Network و Nintendo’s eShop پیدا می‌کنید.

  • اسباب بازی‌

اسباب بازی‌های محبوب در طول فصل تعطیلات به فروش می‌رسند. با این حال بلک فرایدی هنوز هم می‌تواند زمان خوبی برای انتخاب داغ‌ترین اسباب بازی‌های سال است. هر چه به کریسمس نزدیک‌تر می‌شوید، احتمال فروش این اسباب بازی‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین قبل از خالی شدن قفسه‌های فروشگاه، هدایایی را که نیاز دارید تهیه کنید.

  • ابزارهای هوشمند

به نظر می‌رسد اپل، گوگل و آمازون در به کنترل درآوردن بازار خانه‌های هوشمند همواره با هم مجادله می‌کنند. خوشبختانه مصرف کنندگان بیشترین سود را از این نزاع‌ها کسب می‌کنند چون تعداد زیادی از فروشگاه‌ها، نسل‌های قدیمی‌تر یا حتی مدل‌های جدید را با تخفیف زیادی ارائه می‌کنند. اگر قصد دارید خانه‌های تان را با ابزارهای کمکی صوتی هوشمند کنید بلک فرایدی بهترین زمان برای خرید آن‌هاست.

  • جاروبرقی‌های رباتیک

اگر احساس می‌کنید که زمان زیادی را صرف تمیز کردن خانه یا آپارتمان خود می‌کنید در بلک فرایدی می‌توانید به دنبال جاروبرقی‌های رباتیک مانند Roomba باشید. خرده فروشان در بلک فرایدی روی این وسایل تخفیفات فراوانی می‌گذارند و گاهی مشوق‌های دیگری مانند گیفت کارت‌ های فروشگاهی با ارزش بالاتر هم در کنارش ارائه می‌کنند.

  • اجاق‌های چند کاره

اجاق‌های چند کاره مانند جارو برقی‌های رباتیک که تمیز کردن را آسان می‌کنند، به پخت و پز غذا کمک می‌کنند. جمعه سیاه یکی از بهترین زمان‌ها برای تهیه آن‌هاست. سایز بندی و مدل‌های مختلفی از این اجاق‌ها در دسترس است و در این تعطیلات از تخفیفات فراوانی هم برخوردار می‌شوند.

  • کفش

بلک فرایدی و سایبر ماندی از بهترین زمان‌های خرید کفش‌های ورزشی هستند. اگر به کفش‌های کتانی علاقمندید، برای برخورداری از بهترین قیمت سال در بلک فرایدی به فروشگاه‌های کفش مانند نایک و آدیداس سری بزنید.

خرید با پی پال در بلک فرایدی

چه چیزهایی در بلک فرایدی امسال نخریم؟

خرید در بلک فرایدی 2022

خرید در بلک فرایدی 2023

درست است که تقریبا هر جنس و کالایی که فکرش را کنید شامل تخفیفات بلک فرایدی می‌شود ولی این به معنی آن نیست که باید همه آن‌ها را خریداری کنید. در واقع بهتر است به دلایل گوناگون، قید خرید برخی از این کالاها را در بلک فرایدی بزنید. در ادامه به برخی از این اجناس اشاره کرده‌ایم.

  • لوازم الکترونیکی گران قیمت

ممکن است در هیاهوی بلک فرایدی 2023 احساس کنید که باید لوازم الکترونیکی گران قیمت بخرید. به هر حال تعداد زیادی از خرده فروشان، لوازم الکترونیکی را در بلک فرایدی به فروش می‌رسانند. با این حال قبل از خرید پروژکتور یا سینمای خانگی باید بدانید که فروشندگان اغلب بخاطر ایجاد فضای بیشتر برای مدل‌های جدیدی که در سال آینده ارائه می‌شوند مدل‌های قدیمی‌تر را در این تخفیفات قرار می‌دهند.

  • پوشاک

چندین فروشگاه بزرگ در بلک فرایدی، پوشاک را با تخفیف ارائه می‌کنند. اگر واقعا به لباسی احتیاج دارید می‌توانید در این فصل به خرید آن بپردازید. اگرچه هنگام خرید خارج فصل احتمالا با قیمت مناسب‌تری برای لباس مواجه می‌شوید.

  • جواهرات

جواهرات اغلب در فصل تعطیلات فروش زیادی ندارند. اگر می‌توانید از خرید جواهرات تا روز بعد از ولنتاین خودداری کنید. در آن زمان فروشندگان برای فروش اقلامی‌که در زمستان به فروش نرفته آن‌ها را با تخفیف زیادی عرضه می‌کنند.

  • معاملات مسافرتی

سایت‌های مسافرتی و خطوط هوایی برای فروش بیشتر در سایبر ماندی، بلک فرایدی را نادیده می‌گیرند. اگر شاهد فروش در بلک فرایدی بودید به شما پیشنهاد می‌کنیم چند روز صبر کنید. مسلما در سایبر ماندی با تخفیفات بیشتری از همان برند‌ها (و حتی رقبایشان) مواجه می‌شوید. اگر تاریخ و مکان خاصی را مد نظر دارید در این معاملات دقت کنید. اما اگر در مورد زمان و مکان انتخاب خود را کرده‌اید می‌توانید با خرید در تخفیفات بعدی مبالغ زیادی را صرفه جویی کنید.

  • مبلمان

ممکن است با هدف زیباسازی منزل‌تان وسوسه شوید در بلک فرایدی 2023 مبلمان بخرید. با این حال اواخر تابستان و زمستان بهترین مبلمان‌ها برای معاملات در دسترس خواهند بود. به این دلیل که خرده فروشان آماده دریافت لوازم نو هستند. بنابراین با فروش مبلمان قبلی‌شان، سعی در باز کردن فضای فروشگاهشان دارند و بالطبع تخفیف خوبی روی آن‌ها می‌زنند.

بلک فرایدی آن طور که به نظر می‌رسند نیستند و در روزهای دیگر می‌توانید اجناس مورد نظرتان را با قیمت بهتری خریداری کنید.

خرید با ویزا کارت و مستر کارت در بلک فرایدی

آیا وبسایت قانونی است؟

خرید در بلک فرایدی 2022

خرید در بلک فرایدی 2023

ممکن است به نظر برسد که بنرهای تبلیغاتی در وبسایت‌ها شما را به سمت خرید از فروشگاه‌ها سوق داده است. اما آیا واقعا وارد سایت اصلی شده‌اید؟ آیا حاضرید جزئیات کارت بانکی خود را در وبسایت‌های جعلی وارد کنید؟ به غلط‌های املایی در نام وبسایت‌ها توجه کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در وبسایت اشتباه به احتمال زیاد به جای موردی که سفارش داده‌اید یک رشته پرداخت‌های عجیب و غریب از حساب شما انجام می‌شود. در نوار مرورگر به دنبال https یا علامت قفل بگردید تا از ایمن بودن سایت مطمئن شوید.

انتخاب بین ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام

اگر می‌خواهید بین این دو گجت انتخاب کنید باید قبل از خرید فکر کنید که واقعا به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید و اینکه ساعت هوشمند برایتان مناسب‌تر است یا ردیاب تناسب اندام. اگر در مورد ویژگی‌های هوشمند (مانند بررسی آب و هوا، اعلان پرداخت‌ها، دریافت پیامک و اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی) خیلی حساس نیستید، احتمالا بهتر است از یک ردیاب تناسب اندام استفاده کنید. این ردیاب‌ها ارزان‌تر بوده و صرفا به ویژگی‌های تناسب اندام و سلامتی می‌پردازند. اما اگر ویژگی‌های هوشمند را دوست دارید ساعت هوشمند انتخاب مناسب‌تری برای شما است. آن‌ها حجیم‌تر و پیشرفته‌تر بوده و عملکردهای بیشتری ارائه می‌دهند.

خرید آنلاین به جای خرید حضوری

خرده فروشان اغلب همان تبلیغاتی را که در فروشگاه‌ها انجام می‌دهند در فروش آنلاین هم ارائه می‌کنند. به علاوه در خرید آنلاین امکان دریافت پیشنهاد ارسال رایگان یا تحویل در محل را هم دارید. در طول چند سال گذشته، شاهد گسترش فعالیت‌های تبلیغاتی در تمام کانال‌های اینترنتی بودیم. ممکن است امسال به سبب ایجاد اشتیاق در مشتریان خسته از بلک فرایدی، شاهد افزایش تبلیغات آنلاین بلافاصله پس از این روز هم باشیم.

استفاده از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها

با دنبال کردن قیمت‌های منتهی به بلک فرایدی می‌توانید در مورد اینکه هر معامله در بزنگاه خود، چقدر خوب است قضاوت کنید. اما برای مقایسه قیمت‌ها نمی‌توان از فروشگاهی به فروشگاه دیگر رفت. وب سایت Consumer Reports لیست قیمت‌های جاری محصولات در فروشگاه‌های مختلف را برای ما رتبه بندی می‌کند. می‌توانید از Google Shopping، PriceGrabber و Shopzilla هم برای این کار استفاده کنید.

خرید در بلک فرایدی 2022

خرید در بلک فرایدی 2023

برخی فروشگاه‌ها مانند آمازون، Best Buy، Target و والمارت اپلیکیشن‌های خرید مخصوص خود را دارند. مثلا اپلیکیشن موبایلی آمازون به شما امکان اسکن بارکد محصولات و قیمت خرید آن‌ها را با دوربین تلفن هوشمندتان می‌دهد ( برای حفظ امنیت و حریم خصوصی تان این برنامه‌ها را پس از فصل تعطیلات و پایان یافتن تخفیفات از تلفن خود حذف کنید). مطلب خرید از علی اکسپرس را هم بخوانید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

فیدهای فیسبوک، اینستاگرام و توییتر فروشگاه‌های مورد علاقه‌تان، روشی عالی برای اطلاع از معاملات و تبلیغات انحصاری است. این فروشگاه‌ها اغلب به مشتریانی که آن‌ها را دنبال می‌کنند، با هشدارهای ویژه درباره تخفیف‌های بلک فرایدی پاداش می‌دهند. در ضمن پیام‌ها، توییت‌ها و پست‌های بلک فرایدی که در این رسانه‌ها به اشتراک می‌گذارید، روشی ساده برای تبادل با دوستان تان است.

تعیین بودجه و پایبندی به آن

شاید به نظر ساده برسد اما فروش بلک فرایدی و طراحی‌های خاص فروشگاه‌ها برای دسترسی شما به هر آنچه که قصد خریدش را هم نداشتید سبب گرفتار شدن در هیجان خرید و خرج کردن بدون برنامه می‌شود. برای خرید در بلک فرایدی از قبل برنامه ریزی کرده و در برابر خریدهای هیجانی مقاومت کنید.

در خریدهای آنلاین هم غالبا از کارت‌های اعتباری یا کارت‌هایی مثل مستر کارت برای پرداخت استفاده می‌شود. مزیت این نوع خرید این است که اکثر کارت‌ها دارای ضمانت هستند. اما باید مراقب تبلیغات بدون بهره ارائه شده توسط کارت‌های اعتباری فروشگاه باشید. این کارت‌ها اگر قبل از پایان دوره تبلیغات بتوانید موجودی را پرداخت کنید خوب هستند.

بررسی همه سیاست‌های فروشگاه

دانستن سیاست‌های مطابقت قیمت و برگشت دادن محصول هر فروشگاه همیشه مفید است. تقریبا همه فروشندگان بزرگ سیاست‌های مطابقت با قیمت را به نحوی دارند و هر سال آن را گسترش می‌دهند.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT