بهترین نرم افزار CRM در سال 2023

بهترین نرم افزار CRM در سال 2023

زمان مطالعه 15 دقیقه

برای کمک به شما در یافتن بهترین سیستم CRM برای کسب و کارتان، لیست زیر از بهترین نرم افزارهای CRM را گردآوری کرده ایم. ما همچنین قیمت، ویژگی‌ها، ادغام‌های شخص ثالث، سهولت استفاده، مواد آموزشی و دسترسی به پشتیبانی مشتری را برای هر پلتفرم CRM با جزئیات مقایسه می‌کنیم. بهترین نرم افزار CRM را در ادامه بشناسید.

نرم افزار CRM محبوب

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نوعی سیستم است که به کسب و کار شما کمک می کند تا اطلاعات مشتریان فعلی و سرنخ های احتمالی را پیگیری کند. می توانید از این نرم افزار برای ردیابی ارتباط با مشتریان خود و بهبود تجربه آنها استفاده کنید. CRM ها دارای ویژگی های مختلف و امکانات سفارشی سازی هستند و یکی از مواردی که برای کار با آن انتخاب می کنید به اهداف تجاری و فروش شما بستگی دارد.

بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ما

بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) 2023 را مقایسه کنید

بهترین CRMها در بسیاری از زیر رتبه‌بندی‌های مختلف، از جمله بهترین CRM برای برنامه‌های شخص ثالث و بهترین CRM برای آموزش حضوری، تقدیر می‌شوند. اگر به دنبال یک CRM جدید هستید، این شرکت ها دارای رتبه برتر هستند.

بهترین نرم افزار CRM سال 2023

قیمت ها را برای نرم افزار CRM مقایسه کنید

(جدول)

بهترین نرم افزار CRM در جزئیات

در زیر خلاصه ای از شرکت های نرم افزار CRM در رتبه بندی ما به همراه پیوندهایی به صفحات نمایه آنها برای اطلاعات بیشتر آمده است.

Less Annoying CRM

در رتبه‌بندی بهترین نرم‌افزار CRM، جایگاه شماره 1 ما، CRM آزاردهنده کمتر است. تمرکز این شرکت بر کسب و کارهای کوچک است و هدف آن ساده سازی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با رویکردی بی معنی و شفاف است. CRM کمتر آزاردهنده همچنین رتبه اول را در رتبه بندی بهترین CRM برای مشاغل کوچک ما دارد. قیمت آن 15 دلار برای هر کاربر در ماه است و از سطوح قیمتی که بسیاری از شرکت های نرم افزار CRM دیگر استفاده می کنند استفاده نمی کند، به این معنی که هر مشترک به تمام ویژگی ها و قابلیت های نرم افزار دسترسی پیدا می کند. برای شرکت‌های بزرگ با الزامات پیچیده CRM، CRM کمتر آزاردهنده ممکن است بهترین گزینه نباشد، اما برای یک کسب‌وکار کوچک متوسط، این نرم‌افزار قیمت مناسبی دارد و استفاده از آن آسان است و دارای ویژگی‌های ضروری است که یک کسب‌وکار برای فعالیت به آن نیاز دارد.

Nimble

در رتبه‌بندی بهترین نرم‌افزار CRM و بهترین نرم‌افزار CRM کسب‌وکارهای کوچک، در رتبه‌بندی‌های بهترین نرم‌افزار CRM و بهترین نرم‌افزار CRM کسب‌وکارهای کوچک، با CRM کمتر آزاردهنده ارتباط دارد. شبیه به CRM کمتر آزاردهنده، Nimble دسترسی به تمام ویژگی‌های سیستم CRM خود را با یک سطح خدماتی که ۲۵ دلار در ماه برای هر کاربر هزینه دارد، فراهم می‌کند. می‌توانید با انتخاب یک برنامه سالانه که هزینه آن 19 دلار در ماه برای هر کاربر است، در Nimble صرفه‌جویی کنید، اما ممکن است بخواهید از مزایای آزمایشی رایگان 14 روزه آن قبل از متعهد شدن به CRM برای یک سال استفاده کنید.

Freshworks CRM

Freshworks CRM (که قبلاً Freshsales نامیده می شد) در رتبه بندی بهترین CRM های ما با امتیاز 4.1 در رتبه 3 قرار دارد. این بخشی از سری محصولات Freshworks است، بنابراین اگر شرکت شما می‌خواهد در آن اکوسیستم باقی بماند، می‌توانید Freshworks CRM خود را با بازاریابی، خدمات مشتری، مدیریت پروژه و سایر محصولات تکمیل کنید. Freshworks همچنین در رتبه بندی بهترین CRM های رایگان ما در رتبه اول قرار دارد. طرح Forever Free آن بهترین CRM رایگان ما است. این اجازه می دهد تا تعداد نامحدودی از کاربران به پلت فرم CRM دسترسی داشته باشند و پشتیبانی مشتری را برای کمک به عیب یابی هر گونه مشکل ارائه می دهد.

HubSpot

HubSpot شماره 4 بهترین CRM و شماره 2 نرم افزار رایگان CRM ما با امتیاز 3.9 است. CRM اصلی HubSpot برای تعداد نامحدودی از کاربران رایگان است. از آنجا می توانید به محصولات تخصصی تر HubSpot ارتقا دهید که بر فروش، بازاریابی، خدمات مشتری یا مدیریت محتوا تمرکز دارند.

Agile CRM

Agile CRM در رتبه بندی بهترین نرم افزار CRM ما با امتیاز 3.8 در رتبه 5 قرار دارد. همچنین در رتبه‌بندی بهترین نرم‌افزار CRM کسب‌وکارهای کوچک، رتبه ۲ و در رتبه‌بندی بهترین نرم‌افزار رایگان CRM ما، رتبه ۳ را می‌گیرد. CRM رایگان آن حداکثر 10 کاربر را در خود جای می دهد و شامل دسترسی به برخی از ویژگی های فروش و بازاریابی آن است. برای دسترسی به تمام ویژگی‌های CRM Agile، باید به سطوح بالاتر خدمات آن ارتقا دهید. گران‌ترین طرح Agile ویژگی‌هایی مانند گردش کار کمپین نامحدود، محرک‌های اتوماسیون و مربی شخصی‌سازی شده را اضافه می‌کند.

Pipedrive

Pipedrive CRM رتبه 5 را در رتبه بندی ما با امتیاز 3.8 کسب می کند. Pipedrive یک CRM متمرکز بر فروش است که از حداکثر 16 زبان پشتیبانی می‌کند، دسترسی به بازار اپلیکیشن‌ها و یک «دستیار فروش» هوش مصنوعی (AI) با حتی راه‌حل اولیه CRM خود را دارد.

Salesforce

احتمالاً شناخته‌شده‌ترین نام در CRMها، Salesforce با امتیاز 3.8 در رتبه پنجم لیست بهترین CRMهای ما قرار دارد. Salesforce با تعداد زیاد برنامه‌ها و ادغام‌های شخص ثالث، جامعه فعال کاربران، و توانایی مقیاس‌بندی محصولات خود به گونه‌ای که حتی بزرگترین شرکت‌ها را در خود جای دهد، متمایز است.

Zoho

Zoho با امتیاز 3.8 در رتبه 5 در لیست بهترین CRM ها، رتبه 3 در رتبه بندی بهترین نرم افزار CRM برای مشاغل کوچک و رتبه 3 در لیست بهترین CRM های رایگان قرار گرفته است. نسخه رایگان آن برای حداکثر سه کاربر مناسب است. اما جایی که Zoho واقعاً می‌درخشد، برنامه Bigin CRM آن برای مشاغل کوچک است. طرح ماه به ماه مقرون به صرفه ترین گزینه ما برای کسب و کارهای کوچک است که در صورت پرداخت ماهیانه برای هر کاربر فقط 9 دلار در ماه هزینه دارد. Zoho همچنین انواع سطوح و خدمات CRM را با طرح‌های با قیمت بالاتر ارائه می‌کند که به کاربران امکان دسترسی به هوش مصنوعی Zoho’s Zia و تجزیه و تحلیل پیشرفته را می‌دهد.

Insightly

Insightly با کسب امتیاز 3.8، رتبه 5 را در لیست بهترین CRMها و رتبه 3 را در لیست بهترین CRMهای رایگان ما کسب کرد. CRM رایگان Insightly به دو کاربر محدود می شود و یک سیستم بدون حاشیه است. در حالی که کم هزینه ترین طرح از 29 دلار برای هر کاربر شروع می شود، در هر ماه، شامل ادغام با محصولات گوگل و مایکروسافت و همچنین مدیریت پروژه و ویژگی های همکاری است.

Apptivo

رتبه 10 در رتبه بندی بهترین CRM ما، Apptivo امتیاز 3.7 را کسب می کند. Apptivo همچنین رتبه 5 را در لیست بهترین نرم افزار CRM برای مشاغل کوچک و شماره 6 را در رتبه بندی بهترین CRM های رایگان قرار می دهد. در حالی که Apptivo برنامه رایگان خود را برای یک کاربر محدود می کند و از تعداد محدودی ادغام شخص ثالث پشتیبانی می کند، کم هزینه ترین طرح پرداختی آن تنها از 10 دلار برای هر کاربر شروع می شود، در هر ماه در یک قرارداد ماهانه. برنامه های پولی CRM به شما امکان دسترسی به ابزارهای بازاریابی آنها و ادغام با چندین برنامه محبوب از شرکت هایی مانند Google، Microsoft و Intuit را می دهد.

Keap

Keap برای شماره 10 در رتبه بندی بهترین نرم افزار CRM ما با امتیاز 3.7 از 5. Keap چهار طرح خدمات CRM را ارائه می دهد. همه طرح ها با 500 مخاطب برای یک کاربر شروع می شود. مخاطبین اضافی را می توان با هزینه ماهانه بالاتر به طرح شما اضافه کرد. همچنین هنگام شروع هر یک از برنامه های Keap، باید یک بار هزینه مربیگری متخصص به مبلغ 499 دلار بپردازید. طرح Keap Max Classic قبلاً با نام Infusionsoft شناخته می شد.

Zendesk Sell

رتبه بندی ما از بهترین نرم افزار CRM، Zendesk Sell است. این CRM برای شرکت هایی که در سطح بین المللی کار می کنند عالی است. این بزرگترین پشتیبانی زبان گزارش شده را در رتبه بندی ما دارد. شما می توانید از بین 29 زبان یکی را انتخاب کنید و به شما امکان می دهد ارتباطات بازاریابی و فروش را برای مردم سراسر جهان بدون ترس از مانع زبانی ارسال کنید.

بهترین نرم افزار CRM برای مشاغل کوچک

هیچ راه حل تجاری یکسانی وجود ندارد، از جمله در مورد CRM ها. آنچه برای یک شرکت بهترین است ممکن است برای شرکت دیگر جواب ندهد و آنچه که یک کسب و کار بزرگتر نیاز دارد ممکن است کاملاً متفاوت از چیزی باشد که یک کسب و کار کوچک به دنبال آن است. بر اساس شرکت‌هایی که بهترین نرم‌افزار CRM ما را رتبه‌بندی می‌کنند، فهرستی از بهترین نرم‌افزار CRM برای مشاغل کوچک ایجاد کردیم.

رتبه‌بندی ما ویژگی‌های CRM مورد نیاز کسب‌وکارهای کوچک و محدودیت‌های احتمالی بودجه را در نظر می‌گیرد. CRM کمتر آزاردهنده و چابک به مشاغل کوچک یک سطح خدمات CRM را با قیمت گذاری ساده ارائه می دهند. از سوی دیگر، Zoho CRM به مشاغل کوچک خدماتی را ارائه می دهد که به طور خاص برای شرکت هایی با بودجه محدود طراحی شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه یکی از این ارائه دهندگان CRM می تواند به شرکت شما کمک کند، رتبه ما را از بهترین نرم افزار CRM برای مشاغل کوچک بررسی کنید.

بهترین گزینه های نرم افزار CRM رایگان

لیست ما از بهترین نرم افزار رایگان CRM شش برنامه رایگان مختلف را برجسته می کند. مانند بسیاری از چیزهای رایگان، معایبی نیز وجود دارد. معایب CRM های رایگان معمولاً تعداد محدودی از کاربران، ویژگی ها و ادغام است.

با برخی از راه حل های CRM، می توانید به راحتی چندین هزار دلار در ماه خرج کنید تا به هر کاربر در تمام تیم های مختلف خود دسترسی داشته باشید. به‌علاوه، متوجه خواهید شد که هنگام خرید طرح‌های سطح بالاتر برای دریافت ویژگی‌های CRM لازم و افزونه‌هایی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، صورتحساب می‌تواند به سرعت جمع شود. برای کسب و کارهای کوچکتر و استارت آپ ها، نرم افزار CRM رایگان ممکن است منطقی تر باشد.

HubSpot، شماره 2 بهترین CRM رایگان ما، تعداد نامحدودی کاربر را ارائه می دهد اما پیشرفته ترین ویژگی های خود را برای سطوح پولی خود ذخیره می کند. Apptivo، شماره 6 در رتبه بندی CRM های رایگان ما، تعداد کاربران را به یک نفر محدود می کند. برای دسترسی به ویژگی های بازاریابی آن و فعال کردن ادغام با سایر نرم افزارها، باید به اشتراک پولی ارتقا دهید.

در حالی که در ابتدا ممکن است به نظر برسد که شما چیزهای زیادی را از دست داده اید، به یاد داشته باشید که این محصولات رایگان هستند. اگر به تازگی شروع به کار کرده اید یا یک کسب و کار کوچک دارید، ممکن است به بسیاری از ویژگی های پیشرفته نیاز نداشته باشید. به علاوه، اگر CRM رایگان برای شما خوب کار می کند، شرکت شما همیشه می تواند در صورت نیاز به یک برنامه پولی ارتقا دهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد CRMهای رایگان، از صفحه بهترین CRMهای رایگان ما دیدن کنید.

هزینه نرم افزار CRM چقدر است؟

قیمت های اولیه برای شرکت های CRM در رتبه بندی های ما از رایگان تا 79 دلار برای هر کاربر در ماه متغیر است.

هزینه‌های نرم‌افزار CRM معمولاً بر اساس دو چیز است: تعداد افرادی که از نرم‌افزار استفاده خواهند کرد و سطح خدماتی که در آن مشترک هستید.

سیستم‌های CRM محصولات مبتنی بر اشتراک هستند و اغلب قیمت‌های خود را به صورت ماهانه تبلیغ می‌کنند، اگرچه شرکت‌ها ممکن است اشتراک‌های سالانه را با قیمت پایین‌تری ارائه دهند.

عوامل موثر بر هزینه CRM

ساختار قیمت‌گذاری: بسیاری از شرکت‌ها ساختار قیمت‌گذاری طبقه‌ای دارند که در آن پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها برای گران‌ترین لایه‌ها محفوظ است. این ویژگی‌ها می‌توانند از پشتیبانی مشتری پیشرفته (مانند شامل کردن نماینده پشتیبانی مشتری خود) تا قابلیت‌های تحلیل پیشرفته‌تر و حتی پشتیبانی از چندین زبان متغیر باشند.

میزبانی: یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه CRM این است که مبتنی بر ابر است یا میزبانی داخلی. CRMهای مبتنی بر ابر معمولاً برای شرکت‌ها ارزان‌تر هستند، زیرا نیازی به استخدام کارکنان فنی یا خرید تجهیزات برای میزبانی در دفتر شما ندارند. در عوض، می توانید به سادگی سیستم CRM را از لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت خود اجرا کنید.

اشتراک‌ها و سفارشی‌سازی‌ها: اغلب می‌بینید که CRMها به‌عنوان هزینه‌های مشخصی برای هر کاربر در ماه فهرست شده‌اند. در حالی که یک پیشنهاد CRM خارج از جعبه یا استاندارد از یک شرکت ممکن است مقرون به صرفه باشد، وقتی شروع به اضافه کردن ویژگی‌های اضافی و نرم‌افزار شخص ثالث کنید، قیمت می‌تواند شروع به افزایش قیمت کند. سفارشی‌سازی همچنین می‌تواند هزینه CRM شما را تا حد زیادی افزایش دهد، بنابراین مزایای بالقوه را در مقابل هزینه اضافی بسنجید.

تمرکز سرویس و بسته‌بندی: CRMها ممکن است به سرویس‌های جداگانه تقسیم شوند. یک شرکت ممکن است یک CRM متمرکز بر فروش، یکی با تمرکز بازاریابی و دیگری با تمرکز بر خدمات مشتری ارائه دهد. این به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید چه ویژگی هایی مهم تر هستند. این خدمات معمولاً می توانند برای صرفه جویی در هزینه همراه شوند.

CRMهای رایگان: در حالی که CRMهای رایگان زیادی وجود دارد، اغلب می توانند از نظر ویژگی ها یا تعداد کاربران محدود باشند. CRM های رایگان برای کسب و کارهای کوچک با بودجه محدود و یا کسانی که برای اولین بار از CRM استفاده می کنند بسیار سودمند هستند.

چگونه بهترین نرم افزار CRM را برای کسب و کار خود انتخاب کنم؟

هنگام انتخاب نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری باید به نکات زیادی توجه کرد. در زیر لیستی از سوالاتی است که باید هنگام جستجو در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب یک CRM، به صفحه ما چگونه یک CRM را انتخاب کنیم مراجعه کنید.

1. از CRM برای چه چیزی استفاده خواهید کرد؟ آیا از آن برای اهداف متمرکز بر فروش، بازاریابی، خدمات مشتری یا ترکیبی از همه اینها استفاده خواهید کرد؟ به عنوان مثال، اگر هدف شما بهبود خدمات مشتری است، ممکن است بخواهید جستجوی خود را بر روی شرکت هایی متمرکز کنید که برنامه های خدمات مشتری خاصی را ارائه می دهند، زیرا احتمالاً این ویژگی ها بیشتر از یک CRM عمومی شامل ویژگی های مورد نظر شما هستند.

2. اگر دپارتمان های مختلف از نرم افزار CRM استفاده می کنند، آیا برای همه آنها خوب کار می کند؟ چیزی که برای تیم فروش شما خوب است ممکن است برای تیم های بازاریابی یا پشتیبانی مشتری به خوبی کار نکند. مطمئن شوید که راه حل CRM که انتخاب می کنید برای همه تیم هایی که از آن استفاده می کنند به یک اندازه خوب کار می کند.

3. چند نفر از CRM استفاده خواهند کرد؟ بسیاری از شرکت‌های CRM بر اساس هر کاربر هزینه دریافت می‌کنند، بنابراین دانستن اینکه چند نفر از این نرم‌افزار استفاده خواهند کرد، به شما کمک می‌کند هزینه کل خود را برآورد کنید.

4. آیا با برنامه های دیگری که در حال حاضر استفاده می کنید یکپارچه می شود؟ فهرستی سریع از برنامه هایی که تیم شما در حال حاضر استفاده می کند انجام دهید و بررسی کنید که آیا CRM مورد نظر شما با آنها یکپارچه می شود یا خیر. اگر اینطور نیست، دریابید که آیا افزونه هایی وجود دارد که ادغام بین آنها را تسهیل می کند.

5. آیا با رشد شرکت شما به طور موثر افزایش می یابد؟ اندازه شرکت می تواند عامل تعیین کننده بزرگی در انتخاب CRM باشد. یک CRM که برای یک شرکت بزرگ چندملیتی به خوبی کار می کند ممکن است برای یک کسب و کار کوچک به خوبی کار نکند و بالعکس. یک CRM را انتخاب کنید که بتواند با شما رشد کند.

6. آیا آموزش برای کارمندان شما کافی است؟ همه سیستم های CRM به راحتی قابل استفاده نیستند. بررسی کنید تا ببینید شرکت CRM چه نوع آموزشی ارائه می دهد. برای برخی، این ممکن است مجموعه‌ای از مقالات آنلاین، ویدیوها یا صفحات پرسش‌های متداول باشد. برخی دیگر آموزش های رسمی تری شامل دوره های آنلاین یا حتی آموزش حضوری دارند. برای این گزینه های گسترده تر، ببینید آیا آنها در بسته CRM شما گنجانده شده اند یا نیاز به هزینه اضافی دارند.

7. چه نوع پشتیبانی از مشتری در دسترس است؟ هنگامی که در یک CRM مشترک شدید، چه نوع مراقبت های پس از فروش ارائه می دهد؟ آیا از طریق چت، ایمیل یا تلفن پشتیبانی 24/7 دارد؟ طرح‌های رایگان یا ارزان‌تر ممکن است پشتیبانی مشتری را به اطلاعات موجود در وب‌سایت CRM محدود کند، خواه ویدیوها و مقالات باشد یا بخشی از انجمن که سایر کاربران می‌توانند به شما کمک کنند. تعیین کنید که با چه سطحی از حمایت راحت هستید و آیا نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای آن دارید یا خیر.

8. هزینه آن چقدر است؟ عوامل متعددی می‌تواند در هزینه‌ها نقش داشته باشد. دو مورد اصلی تعداد کاربران و سطح محصول است. عوامل دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا کسب و کار شما نیاز به سفارشی سازی یا برنامه های شخص ثالث دارد یا خیر.

9. شرکت CRM چه اقدامات امنیتی ارائه می دهد؟ به اقداماتی که شرکت CRM برای ایمن کردن داده‌های شما، محافظت از آن در برابر نقض‌ها و نحوه پشتیبان‌گیری از داده‌های شما انجام می‌دهد، نگاهی دقیق بیندازید.

عوامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که آیا CRM یک نسخه آزمایشی رایگان یا آزمایشی رایگان ارائه می دهد یا خیر. یک نسخه نمایشی ممکن است درک بهتری از نحوه عملکرد آن CRM خاص به شما بدهد، در حالی که یک آزمایشی معمولاً به شما زمان بیشتری می دهد تا ببینید آیا مناسب شرکت شما است یا خیر.

مزایای استفاده از CRM

مزایای CRM بسته به صنعت شما می تواند متفاوت باشد. با این حال، در کل، نرم افزار CRM دو مزیت اصلی در مقیاس بزرگ ارائه می دهد: سازماندهی و بینش.

سازمان‌دهی: نرم‌افزار CRM ابزارها و ویژگی‌های قدرتمند را برای سازمان‌دهی داده‌های شما جمع‌آوری، مرتب‌سازی و استفاده می‌کند. این اطلاعات مشتری را در یک مکان متمرکز قرار می دهد، جایی که همه اعضای تیم شرکت شما که نیاز به دسترسی به اطلاعات دارند می توانند آن را پیدا کنند. وقتی همه به روزترین اطلاعات را داشته باشند، می توانند ارتباطات را ساده کرده و خطاها را کاهش دهند.

بینش: با سازماندهی بیشتر، بینش به وجود می آید. هنگامی که اطلاعات مشتری شما به گونه ای سازماندهی و مرتب شده است که برای شما و تیم شما منطقی تر باشد، می توانید روندها، نیازها و فرصت ها را بهتر شناسایی کنید. الگوهایی که یک CRM می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید می تواند به شما نشان دهد که کجا ممکن است بتوانید فرآیندهای خاصی مانند تخصیص سرنخ ها به تیم فروش خود را خودکار کنید، یا می تواند به شما بینشی در مورد نقاط داده ای که از کمپین های بازاریابی شما ایجاد می شود، بدهد.

سازماندهی و بینش نه تنها برای اداره کسب و کار شما، بلکه برای اینکه چگونه می توانید به تکامل روابط با مشتری خود در طول زمان ادامه دهید، بسیار مهم است.

نرم افزار CRM چگونه کار می کند؟

CRM یک برنامه نرم افزاری مبتنی بر داده است که با سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده های مشتریان و رهبران در زمان واقعی کار می کند تا فرآیندهای تجاری مانند فروش، بازاریابی و خدمات مشتری را تسهیل کند.

یک CRM به جای اینکه داده های بازاریابی، فروش و خدمات مشتری را در چندین پایگاه داده پخش کند، اطلاعات را در یک پلت فرم همه کاره سازماندهی می کند تا همه افراد سازمان شما به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال، تیم بازاریابی شما می تواند از یک CRM برای بهینه سازی یک کمپین بازاریابی با تست A/B یا بهینه سازی موتور جستجو برای ایجاد مشتریان جدید بالقوه استفاده کند. سپس این اطلاعات را به تیم فروش منتقل می کند. هنگامی که تیم فروش این سرنخ‌ها را به مشتریان تبدیل می‌کند، تیم خدمات مشتری می‌تواند از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از تیم فروش برای افزودن زمینه استفاده کند، در صورتی که این مشتریان برای ارائه پشتیبانی از آنها درخواست کنند.

اکثر شرکت‌های CRM در رتبه‌بندی‌های ما میزبان ابر و مبتنی بر اشتراک هستند. این دو عامل به این معنی است که شرکت‌ها نگران میزبانی و پشتیبانی از نرم‌افزار در محل نخواهند بود، که هزینه‌های نیروی کار، سخت‌افزار و تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد.

روندهای فعلی در فناوری نرم افزار CRM

مانند هر فناوری دیگری که برای مرتبط ماندن باید به طور مداوم تکامل یابد، نرم افزار CRM نیز از این قاعده مستثنی نیست. ویژگی‌های موجود همیشه اصلاح می‌شوند و موارد جدید اضافه می‌شوند. انواع دیگر فناوری نیز ممکن است با فناوری CRM کنونی ادغام شوند، زیرا رشد می کنند و دیدگاه ها و امکانات جدیدی را ارائه می دهند.

یکی از این فناوری‌های جدید که شرکت‌های CRM به دنبال استفاده از آن هستند، هوش مصنوعی (AI) است. کاربردهای بالقوه بسیاری از هوش مصنوعی وجود دارد، اما اتوماسیون و تجزیه و تحلیل پیش بینی دو موردی هستند که می توانند بیشترین تأثیر را برای نرم افزار CRM داشته باشند. اتوماسیون به طور بالقوه می‌تواند تجربه مشتری را یکپارچه‌تر از همیشه کند، و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده با استفاده از داده‌های ذخیره‌شده در CRM، این پتانسیل را دارد که بینش بیشتری نسبت به الگوهای خرید مشتری و فرصت‌های فروش به دست آورد، و حتی می‌تواند به پر کردن شکاف‌های اطلاعاتی پیش‌بینی‌نشده قبلی کمک کند.

روندهای دیگری که باید به آنها توجه داشت عبارتند از:

ابزارهای زبان و صدا: بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزار CRM در حال حاضر از یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی (NLP) برای کمک به ساخت ابزارهایی مانند چت‌بات‌ها و دستیارهای صوتی استفاده می‌کنند. همانطور که این فناوری در حال تکامل است، ممکن است چهره خدمات مشتری همچنان بسیار متفاوت به نظر برسد و در عین حال رضایت مشتری را ارائه دهد.

CRM اجتماعی: بر کسی پوشیده نیست که رسانه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی برای کسب‌وکارها هستند، اگرچه استفاده از آن با پتانسیل کامل آن می‌تواند مهارت و ظرافت زیادی را ببرد. همانطور که CRM ها یاد می گیرند که چگونه با کانال های اجتماعی بهتر یکپارچه شوند، این فرآیند ممکن است بصری تر شود و برای کاربران طبیعی تر شود.

یکپارچه‌سازی و اینترنت اشیا (IoT): مشتریان و کسب‌وکارها مانند CRM اجتماعی می‌خواهند همه چیز به هم متصل باشد و این به معنای تجربه ساده‌تر و کارآمدتر است. در حالی که فناوری‌های فردی ممکن است در زمینه‌های خود استاد باشند، اگر در حباب‌های مجزایی وجود داشته باشند که نیاز به مدیریت فردی دارند، می‌توانند بار اضافی کار را برای کاربران احساس کنند. همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، به احتمال زیاد ما نیاز به یکپارچه سازی و اتصال ابزارها و برنامه ها را بیش از هر زمان دیگری خواهیم دید.

سوالات متداول

CRM چیست؟

با توجه به گزارش بازار مدیریت ارتباط با مشتری در سال 2021 تحقیقات گراند ویو، 91 درصد از مشاغل با بیش از 10 کارمند از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنند. سیستم CRM نوعی نرم افزار است که برای حفظ و تقویت روابط فعلی یک شرکت با مشتریان و کمک به پرورش روابط جدید طراحی شده است. این کار را از طریق چندین روش مختلف انجام می دهد، از جمله مدیریت سرب و تماس. در میان چیزهای دیگر، یک CRM تمام اطلاعات مشتری در مورد مشتریان احتمالی، از جمله سابقه تماس را در یک مکان جمع آوری می کند. این به اعضای تیم اجازه می دهد تا تاریخچه تماس مشتری بالقوه و جایی که در خط لوله فروش هستند را ببینند.

آنچه CRM را از یک صفحه گسترده پیچیده یا پایگاه داده ساده متمایز می کند، ویژگی های اضافی است که در نرم افزار ادغام شده است. برای مثال، یک CRM می‌تواند به طور خودکار سرنخ‌ها را به یک فروشنده خاص اختصاص دهد، پیش‌بینی کند که چه زمانی یک سرنخ آماده حرکت به مرحله بعدی فرآیند فروش است، و حتی سرنخ‌های جدید را بر اساس چیزهایی مانند نتایج حاصل از یک کمپین بازاریابی شناسایی کند.

CRM ها اغلب مبتنی بر ابر هستند، اگرچه برخی از شرکت ها وجود دارند که CRM های داخلی را ارائه می دهند. معمولاً صورت‌حساب ماهانه از شما دریافت می‌شود، اما گاهی اوقات می‌توانید با ثبت‌نام برای اشتراک یکساله در پول خود صرفه‌جویی کنید. هزینه های CRM اغلب بر اساس تعداد کاربرانی است که به سیستم دسترسی دارند.

CRM مخفف چیست؟

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است. CRM ها اغلب مبتنی بر ابر هستند، اما برخی از شرکت ها CRM های داخلی را ارائه می دهند.

آیا به نرم افزار CRM نیاز دارم؟

این به نیازهای کسب و کار شما بستگی دارد. به طور معمول، دو مزیت اصلی CRM شامل سازماندهی و بینش است. اگر کسب و کار شما در این زمینه ها به کمک نیاز دارد، ممکن است یک نرم افزار CRM برای شما بهترین باشد.

تفاوت بین ERP، CRM و اتوماسیون بازاریابی چیست؟

نرم افزار CRM برای حفظ و تقویت روابط با مشتری یک شرکت طراحی شده است. همچنین به ایجاد روابط جدید با مشتری کمک می کند. این کار را از طریق چندین روش از جمله مدیریت تماس و هدایت انجام می دهد.

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) به سازمان ها کمک می کند تا وظایف روزانه خود را مدیریت کنند. این می تواند شامل حسابداری، مدیریت پروژه و عملیات زنجیره تامین باشد. یک طرح کامل ERP شامل ابزارهایی برای کمک به برنامه ریزی، بودجه بندی، پیش بینی و گزارش سوابق مالی است.

اتوماسیون بازاریابی می تواند به ساده سازی برخی از وظایف بازاریابی کمک کند. این موارد می تواند شامل پست های رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و کمپین ها باشد. این به کارآمدتر شدن کسب و کار شما کمک می کند، اما همچنین می تواند تجربه بهتری را به مشتریان شما ارائه دهد.

تحلیلگر CRM چیست؟

یک تحلیلگر CRM کسی است که بینش را از داده های CRM به دست می آورد. تحلیلگر داده‌های مشتری را که توسط نرم‌افزار CRM جمع‌آوری شده است، می‌گیرد و بهبودهایی را برای ابتکارات و فروش خدمات مشتری پیشنهاد می‌کند.

امتیاز 4.2/5 - از 39 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT