تکنیک های فروش دوره های آموزشی آنلاین

تکنیک های فروش دوره های آموزشی آنلاین | ویژه مدرسان آنلاین

زمان مطالعه 8 دقیقه

آیا به دنبال تکنیک‌های بازاریابی، برای فروش دوره های آموزشی آنلاین خود هستید؟ ما در این پست، ۱۲ تکنیک را به شما یاد خواهیم داد که می‌تواند برایتان مفید باشد. در این مقاله چگونگی ایجاد برنامه‌ای ساده و قابل فهم در جهت بازاریابی و فروش دوره، و چگونگی استفاده از نکات کلیدی برای دستیابی به مشتریان بیشتر را بررسی خواهیم کرد.

۱۲ تکنیک فروش دوره های آموزشی آنلاین

۱) برنامه ریزی کنید

برنامه فروش دوره های آموزشی آنلاین

بسیار مهم است که برای فروش دوره آنلاین خود یک برنامه ریزی داشته باشید. مانند هر فرآیند تجاری دیگر، رسیدن به اهداف و فروش محصول، نتیجه استراتژی و اجرای دقیق آن است. در اینجا یک چارچوب اساسی چهار بخشی برای کمک به شما وجود دارد:

الف) یک هدف تعیین کنید

هنگام تعیین هدف فروش، بلند پروازانه اما واقع بین باشید. فروش ۱۰ میلیون تومانی در دوره‌ها بسیار خوب است، اما در یک هفته به این هدف نمی‌رسید. شما می‌توانید این کار را طی یک یا دو سال انجام دهید. پس معقولانه هدف گذاری کنید.

ب) منابع خود را شناسایی کنید

با شناسایی منابعی که دارید، می‌توانید به طور واقع بینانه‌تری کار کنید. به عنوان مثال، یک میلیارد تومان فروش در حال حاضر می‌تواند دور از ذهن باشد، اما بودجه بازاریابی ۵۰۰ هزار تومنی در ماه می‌تواند به شما کمک کند تا بیش از ۱۰ میلیون تومان فروش داشته باشید.

یکی دیگر از جنبه‌های اصلی ایجاد اهداف واقع بینانه، اندیشیدن به زمان است. چقدر می‌توانید برای ارتقا دوره آنلاین خود اختصاص دهید؟ آیا روزی یک یا دو ساعت کافی است؟ آیا می‌توانید هر هفته برای تولید محتوا وقت بگذارید؟ آیا می‌توانید هر هفته چند ساعت را به ارسال ایمیل به شرکای احتمالی اختصاص دهید؟

دستیابی به میزان زمان، به شما کمک می‌کند تا وقت خود را بهتر سپری کنید، به شما این امکان را می‌دهد که روی تاکتیک‌هایی تمرکز کنید که در کمترین زمان بیشترین نتیجه را به دست می‌آورد.

پ) شکاف‌های اطلاعاتی خود را شناسایی کنید

هنگامی که هدف خود را تعیین و منابع موجود را شناسایی کردید، وقت آن است که تشخیص دهید چه دانشی نیاز دارید تا بتوانید برنامه خود را با موفقیت اجرا کنید و به اهداف خود برسید. اگرچه این ایده ممکن است یک سناریوی مرغ و تخم مرغ به نظر برسد، اما اینطور نیست.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از رسانه‌های اجتماعی برای معرفی دوره آنلاین خود استفاده کنید، باید بدانید که هر پلتفرم چگونه کار می‌کند، چگونه برای هر پلتفرم محتوا بسازید و همه چیزهایی که برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیاز است تا به مشتری ایده آل خود برسید را باید بیاموزید.

ت) لیستی از کارهایی که باید انجام دهید ایجاد کنید

با داشتن ایده و دانش مورد نیاز، وقت آن است که تشخیص دهید چه مراحلی را باید انجام دهید. با نوشتن همه کارهایی که برای رسیدن به اهداف خود باید انجام دهید، شروع کنید. یک جدول زمانی ترسیم کنید و مهمتر از همه، مشخص کنید که هر مرحله شامل چه مواردی است. شما باید بدانید که چه کاری را در چه زمانی انجام دهید.

و در اینجا، یک چارچوب کامل برای کمک به شما در ایجاد طرحی برای فروش سریع دوره خود در سریعترین زمان ممکن معرفی شده است.

۲) بازاریابی پورسانتی (سیستم همکاری در فروش) ایجاد کنید

همکاری فروش دوره های آموزشی آنلاین

بازاریابی پورسانتی نوعی از فروش همکاری است اما در قالب آنلاین و بر اساس تکنولوژی‌های جدید ایجاد می‌شود. در واقع یک تاکتیک بازاریابی است که در آن صاحب یک بیزینس (معمولا آنلاین) به وب سایت‌ها یا افراد دیگر می‌سپارد که پیشنهاد خرید محصولاتش را در وب سایت خود قرار دهند و به ازای هر مشتری که از طریق لینک ناشر وارد وب سایت شود و اقدام به خرید کند کمیسیونی توسط صاحب بیزینس به ناشر تعلق می‌گیرد.

اگر دوره خود را در سیستم عامل هایی مانند Udemy ،Teachable یا Kajabi یا Skillshare ایجاد کرده‌اید، می‌توانید به طور خودکار از این امکانات استفاده کنید.

۳) از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

شبکه اجتماعی فروش دوره های آموزشی آنلاین

رسانه‌های اجتماعی یک ابزار بازاریابی ضروری برای فروش دوره های آموزشی آنلاین است. اگر به شیوه‌ی صحیحی استفاده شود‌، می‌تواند دوره شما را در مقابل مشتریان مناسب قرار دهد و بازدیدکنندگان را به صفحه فروش شما هدایت کند. کمپین‌هایی ایجاد کنید که بر جنبه‌های مختلف دوره شما متمرکز باشد. استراتژی محتوای شبکه‌های اجتماعی شما نیز باید به یک برنامه اجرایی تبدیل شود. این به معنای ایجاد تقویم‌، محتوا و پیگیری نتیجه در شبکه‌های اجتماعی است.

۴) از تبلیغات پولی استفاده کنید

تبلیغات فروش دوره های آموزشی آنلاین

تبلیغات اینترنتی پولی معمولاً موضوعی است که بیشتر کارآفرینان آن را با ریسک همراه می‌دانند. به این دلیل که برای تولید نتیجه به سرمایه گذاری مقدماتی نیاز دارد. حقیقت این است که تبلیغات پولی سریعتر نتیجه می‌دهد. زمانی که بدانید تبلیغات پولی چگونه کار می‌کند، می‌توانید همه چیز را کنترل کنید: از مقدار پولی که روزانه هزینه می‌کنید تا نوع تبلیغاتی که برای جذب مخاطب خود انجام می‌دهید شامل این موارد می‌شوند.

تبلیغات پولی همچنین به شما کمک می‌کند تاکتیک‌های پیشرفته‌ای مانند هدف گیری مجدد مشتریانی که از صفحه فروش شما بازدید کرده‌اند اما خریدی انجام نداده‌اند، استفاده کنید. با هدف قرار دادن مجدد این مشتریان، می‌‌توانید پیام‌های خاصی برای تبدیل آنها به مشتریانی که خرید می‌کنند، ارائه دهید.

۵) یک وبلاگ ایجاد کنید

وبلاگ فروش دوره های آموزشی آنلاین

شاید راه اندازی یک وبلاگ یکی از راه‌های دیربازده برای ایجاد موفقیت در دوره شما به نظر برسد، اما، وبلاگ نویسی هنوز هم یک ابزار مهم بازاریابی است. برای استفاده بهتر از وبلاگ خود، اطمینان حاصل کنید که اصول SEO را به خوبی درک کرده‌اید.

وقتی محتوای وبلاگ خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید، سریعتر می‌توانید رتبه های بالاتر را در جست‌و‌جو‌ها کسب کنید. برای رسیدن به نتیجه با وبلاگ چقدر زمان لازم است؟ بستگی دارد. اگر امروز اینکار را انجام دهید، می‌توانید در کمتر از ۳ تا ۶ ماه نتیجه را مشاهده کنید.

۶) یک لیست ایمیل ایجاد کنید

ایمیل فروش دوره های آموزشی آنلاین

مدت زیادی است که ایجاد لیست ایمیل به عنوان یکی از مولفه‌های موفقیت کسب و کار آنلاین در نظر گرفته می‌شود. چرا؟ زیرا ایمیل ابزاری با بازده بالا در بازاریابی است. تحقیقات نشان می‌دهد به ازای هر دلار هزینه شده برای بازاریابی از طریق ایمیل، می توانید تا ۴۲ دلار درآمد کسب کنید که میزان قابل توجهی است. از صفحه فروش دوره یا از بازدید کنندگان پست وبلاگ خود دعوت کنید تا پیش نمایشی از دوره را تجربه کنند. پیشنهاد شما هرچه باشد، مطمئن باشید که این یک پیشنهاد ارزشمند است.

۷) نوشتن پست مهمان را شروع کنید

پست مهمان فروش دوره های آموزشی آنلاین

نوشتن پست مهمان یا “guest posting” روشی است که در آن یکی از پست‌های وبلاگتان را در وبلاگ فرد دیگری، به منظور ایجاد و ساخت روابط بیشتر، ایجاد ارزش و اعتبار و ایجاد لینک، منتشر می‌کنید. اگر می‌خواهید پست میهمان را فقط به منظور بهبود سئو سایتتان منتشر کنید، باید بسیار مراقب باشید، چراکه این پست‌ها اغلب شامل کامنت‌های اسپم است. در عین حال، اگر پست میهمان در جای درستی منتشر شود، می‌تواند تاثیر مثبتی روی سئو سایتتان بگذارد.

در نتیجه محتوایی تولید کنید که خوانندگان آن را با ارزش ارزیابی کنند. یکی دیگر از امتیازات پست مهمان این است که شما قادر به ایجاد بک لینک در وب سایت خود خواهید بود، چیزی که به افزایش رتبه‌بندی موتور جستجو برای محتوای شما کمک می کند.

۸) از یوتیوب استفاده کنید

یوتیوب فروش دوره های آموزشی آنلاین

امروزه یوتیوب یکی از بزرگترین سیستم عامل‌های موجود برای آموزش است. با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال و بیش از ۵۰۰ ساعت فیلم بارگذاری شده در هر دقیقه، تعداد زیادی از مردم برای استفاده از محتوای ویدیویی به آن مراجعه می‌کنند. آنچه شگفت آور است این است که تقریباً برای هر موضوعی در آن فیلم وجود دارد. این بدان معنی است که دوره آنلاین شما می‌تواند از دسترسی مخاطبانی که به دنبال مطالبی مانند مقاله شما هستند، بهره‌مند شود.

ایجاد کانال هم دشوار نیست. فراتر از راه اندازی کانال، هدف شما ایجاد فیلم‌هایی است که مشتریان آگاه را به خود جلب می‌کند، به آنها آموزش می‌دهد و آنها را به مشتریان پولی تبدیل می‌کند. می‌توانید فیلم‌هایی درباره تصورات غلط رایج مربوط به محتوای دوره یا موضوع خود ایجاد کنید. برای آموزش مخاطبان خود، فیلم هایی ایجاد کنید که شامل نکاتی درباره انجام برخی وظایف باشد، که در دوره آنلاین شما به طور کامل به همه آنها پرداخته شده است.

۹) پادکست تولید کنید

پادکست فروش دوره های آموزشی آنلاین

علی رغم آنچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند، پادکست نمرده است. در واقع همچنان پر رونق است. تحقیقات نشان می‌دهد که تا آوریل سال ۲۰۲۰ ، بیش از ۳۰ میلیون قسمت پادکست در جهان منتشر شده است. نکته مهم در مورد پادکست این است که شما باید کانالی برای خود ایجاد کنید. مانند کانال YouTube خود، محتوایی ایجاد کنید که به جذب، آموزش و تبدیل شنوندگان به مشتریانی که هزینه پرداخت می‌کنند کمک کند.

اگرچه ممکن است هدف شما فروش بیشتر دوره در ابتدای کار باشد، اما با تمرکز بر موضوع و قرار گرفتن در جایگاه خود به عنوان یک متخصص، شما می‌توانید قراردادهای اسپانسری را امضا کنید که به شما کمک می‌کند درآمد بیشتری ایجاد کنید یا از پادکست خود در سایر موقعیت‌ها کسب درآمد کنید.

۱۰) یک وبینار رایگان ارائه دهید

وبینار فروش دوره های آموزشی آنلاین

وبینارها یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی امروزی هستند. برای اینکه بتوانید دوره خود را بفروشید، ابتدا باید مخاطبان خود را آموزش دهید. این امر با شناسایی یک مشکل یا مجموعه‌ای از مشکلات و سپس نشان دادن چگونگی حل آنها اتفاق می‌افتد.

پایان وبینار، این درست زمانی است پیشنهاداتی را ارائه می‌دهید. وبینارها با هر سطحی که انتخاب کنید قابل اجرا هستند. به عنوان مثال Amy Porterfield اغلب برای تبلیغ دوره‌های آنلاین خود میزبان پخش زنده فیس بوک است. او از پخش زنده خود به عنوان ابزاری برای معرفی دوره خود استفاده می‌کند.

۱۱) بخش ابتدایی دوره را رایگان کنید

تیزر رایگان فروش دوره های آموزشی آنلاین

ایده ایجاد یک دوره رایگان ممکن است کاری اضافی و غیرضروری به نظر برسد، اما اینطور نیست و یکی از مهمترین تکنیک های فروش دوره های آموزشی آنلاین می‌باشد. آنها به مشتریانی که آماده شرکت در کلاس نیستند این فرصت را می‌دهند تا با سبک تدریس شما آشنا شوند. آنها با مباحثی همچون ارزش محتوای شما، مشکلاتی که می‌توانید در حل آنها کمک کنید و نام تجاری شما آشنا می‌شوند.

به عنوان مثال، اگر دوره آنلاین شما برای کمک به کارآفرینان برای راه اندازی یک کسب و کار طراحی شده است، دوره تیزر تبلیغاتی شما می‌تواند یک بررسی سریع از وضعیت فعلی باشد. این می‌تواند برای کمک به آنها در درک اینکه طرز فکرشان چیست، به چه منابعی دسترسی دارند و همچنین چک لیست‌ها و تمریناتی که می‌توانند استفاده کنند، طراحی شود.

۱۲) تخفیف‌های ابتدایی مناسب را ارایه دهید

تخفیف فروش دوره های آموزشی آنلاین

 

تخفیف‌هایی که در ابتدای دوره‌ی فروش می‌دهید، روشی هوشمندانه برای فریب مشتریان جدید برای خرید است. هنگامی که دوره خود را راه اندازی می‌کنید، می‌توانید به تعداد مشخصی از دانشجویان تخفیف دهید یا در یک بازه زمانی مشخص درهای خود را باز کنید. هرکدام را که انتخاب می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که این تخفیف به اندازه کافی انگیزه ایجاد کند.

همچنین، به یاد داشته باشید که این خبر را تا می‌توانید در همه جا منتشر کنید. هرچند تخفیف شما وسوسه انگیز به نظر می‌رسد اما بدون تبلیغات، موثر نخواهد بود.

حالا وقت آن است که اقدام کنید

برای فروش سریع دوره آنلاین خود به مواردی بیش از یک تاکتیک نیاز دارد. در حالی که ما مجموعه‌ای از ۱۲ تاکتیک قدرتمند را در این پست وبلاگ معرفی کرده‌ایم‌، برای موثر بودن هر یک از آنها، شما باید برای هر یک برنامه‌ای ایجاد کنید. اگر هرگز یک کمپین بازاریابی و فروش موثر برای یک دوره آنلاین ایجاد نکرده‌اید، اکنون لیاقت این را دارید که با این کار بهترین موفقیت را به خود و دوره خود بدهید.

حالا که با تکنیک های فروش دوره های آموزشی آنلاین آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود برای نقد کردن درآمد‌های ارزی خود از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT