برای موفقیت در فریلنسری

نکات کلیدی از زبان Damon Brown برای موفقیت در فریلنسری

زمان مطالعه 6 دقیقه

تا به حال فکر کرده‌اید که چه چیزی باعث موفقیت در فریلنسری می‌شود؟ دوست دارید بدانید؟ در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید.

شما باید استاندارد‌های کار فریلنسری را بدانید و آنها را اجرا کنید

فاکتور‌های بسیاری برای توصیف یک شغل وجود دارد، ساعت کاری، رئیس یا مرئوس بودن، درآمد، کار در خانه و… شما باید سعی کنید این فاکتور‌ها را با بهترین شرایط به دست بیاورید.

به عنوان یک فریلنسر موفق و با درآمد بالا باید مدرک نویسندگی، تجربه زیاد فریلنسری و پروژه‌های انجام شده بسیار داشته باشد. اگر شما تازه کار هستید، چه خواهید کرد؟ به همین سادگی تسلیم خواهید شد؟

هیچگاه بدون تلاش تسلیم نشوید، در این مقاله هر چیزی که نیاز دارید، خواهید دانست‌.

اگر می‌خواهید به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید، بدیهی است که باید مهارت‌های اصلی نوشتن را بدانید. اما پس از آن، چهار چیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا ارزش خود را به عنوان نویسنده فریلنسر بالا ببرید.

وقتی بفهمید که این چهار عامل چه چیزی هستند و چگونه گسترش پیدا می‌‌کند، متوجه خواهید شد همه چیز‌هایی را که برای موفقیت در فریلنسری لازم است داشته باشید، دارید.

نکات کلیدی از زبان Damon Brown برای موفقیت در فریلنسری

0 نکات کلیدی از زبان Damon Brown برای موفقیت در فریلنسری

با یک فریلنسر متخصص و موفق آشنا بشوید، به نام Damon Brown.

Damon Brown روزنامه نگار، نویسنده فریلنسر و یک کارآفرین با سابقه است.

او همچنین یک نویسنده با آثاری پر فروش، بنیانگذار دو استارت آپ و یکی از سخنران TED است که ۴ برنامه TED تا کنون برگزار کرده است.

آخرین کتاب او (منتشر شده در ژانویه ۲۰۲۱) به این نام است: چگونه قدرت خود را بشناسیم، توانایی‌های خود را گسترش دهیم و جهان را تغذیه کنیم.

ما در پادکست Freelance Writers Den با Damon آشنا شدیم .

سوال: برای اینکه یک نویسنده فریلنسر موفق باشید به چه مواردی نیاز دارید؟

براون: همه ما چهار خصلت یکسان داریم. من آنها را سرنوشت صدا می‌کنم.

۱. تمرکز

۲. چابکی

۳. زمان

۴. انرژی

تفاوت اصلی ما این است که از آنها به درستی استفاده نمی‌‌کنیم و آنها را پرورش نمی‌دهیم.

برای مثال: این چهار خصلت در یک دانش آموز قطعا با یک فرد بازنشسته متفاوت است.

  • تمرکز: هر چه زمان می‌گذرد من بر روی کار‌ها بیشتر متمرکز می‌شوم.
  • چابکی: من زیاد چابک نیستم زیرا می‌دانم دقیقاً چه می‌خواهم و چگونه می‌خواهم چیزهایی را خلق کنم، عجله‌ای هم ندارم.
  • زمان: در حال حاضر برای من یک مزیت فوق العاده‌ای است.
  • انرژی: به عنوان سرپرست اصلی دو کودک، من به اندازه افراد جوان انرژی و حوصله ندارم.

سوال: چگونه فهمیدید از کجا شروع کنید؟

براون: لازم نیست از یک فرد موفق کاملا تقلید کنید. بحث اصلی من شناخت توانایی‌ها و استفاده درست از آن است.

من یک مسابقه در BuildFromNowQuiz.com برگزار می‌‌کنم که مخاطبان می‌توانند به آنجا بیایند و به دو یا سه سوال، پاسخ بدهند.

من می‌خواهم به مردم کمک کنم درک کنند که همه ما این چهار خصلت را داریم. شما هر طور که صلاح می‌‌دانید از آنها استفاده کنید.

من انسان کم انرژی و به اصطلاح خسته‌ای هستم، بنابراین شب کاری برای من لزومی ندارد و اساسا درست نیست. اما گاهی اوقات با یک سری دلایل تصمیم به انجام بعضی کار‌ها می‌گیریم. من به شما کمک می‌کنم تا بدانید، در زمانی که انرژی و تمرکز بیش‌تری دارید، کار کنید.

اتفاقات بسیاری احتمال دارد اتفاق بیافتد، شما به عنوان یک نویسنده به هیچ وجه نباید تمرکز خود را از دست بدهید. عدم تمرکز باعث انجام اشتباه می‌‌شود، و شما مجبور خواهید شد دوباره آن کار را انجام بدهید، و این مسئله باعث هدر رفتن وقت شما می‌‌شود.

سوال: برای موفقیت فریلنسری خود در طول همه گیری کرونا چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

براون: بسیار خوب، من می‌دانم که نقاط قوت شما دقیقاً چیست. اگر به سختی می‌‌توانید حواس خود را متمرکز کنید و زمان زیادی طول نمی‌کشد، از روش Pomodoro استفاده کنید.

روش Pomodoro

1 نکات کلیدی از زبان Damon Brown برای موفقیت در فریلنسری

Pomodoro واژه ایتالیایی گوجه فرنگی است. مردم قبلاً تایمر‌های گردی را داشتند که به شکل گوجه فرنگی بود. پلاستیکی بودند. آنها را در آشپزخانه داشته باشند. آنها از تایمر برای زمان بندی پخت نان و ماکارونی استفاده می‌کردند. تایمر را برای ۱۵ دقیقه تنظیم کنید.

وقتی می‌خواهید کار فریلنسری انجام بدهید، با این روش تمرکز کنید.

من می‌خواهم به مدت ۱۵ دقیقه بنویسم.

خودشه. وقتی تایمر خاموش شد، کار را متوقف کنید.

البته بسیاری از افراد کار را متوقف نکرده و ادامه می‌‌دهند. اما شما صبر کنید، تایمر را برای ۵ دقیقه تنظیم کنید، به کاری جز نوشتن مشغول شوید، وقتی ۵ دقیقه تمام شد، دوباره برای ۱۵ دقیقه آن را تنظیم کنید، با این کار شما بر روی کار اصلی خود یعنی نوشتن تمرکز خواهید داشت.

قدرت تمرکز

6 نکات کلیدی از زبان Damon Brown برای موفقیت در فریلنسری

این یک روش هوشمندانه برای کار به عنوان نویسنده مستقل یا کارآفرین است. و بسیاری از ثروتمندان Silicon Walley از این روش استفاده می‌کنند.

شما مداوم کار نمی‌کنید، زیرا نمی‌خواهید فرسوده یا خسته شوید، اما همواره متمرکز و تاثیرگذار هستید.

این روش به شما اجازه می‌دهد تمرکز کنید، اگر فقط برای مدت زمان کمی می‌توانید تمرکز کنید از دست خود عصبانی نشوید. می‌توانید با تمرین این مدت زمان را افزایش دهید. در روش Pomodoro شما تایم‌های کوتاهی کار می‌کنید اما بالاترین بازدهی را دارید.

سوال: چابکی می‌تواند نقطه قوت یک نویسنده فریلنسر باشد؟

براون: اگر قدرت اصلی شما چابکی در انجام کار‌ها است، ممکن است بخواهید یک روش متفاوت را اجرا کنید‌. شاید علاقمند باشید چند کار را همزمان انجام بدهید.

بعضی از افراد وقتی کار‌های مختلفی انجام می‌دهند انرژی و اعتماد به نفس پیدا می‌کنند. اگر احساس می‌کنید چابک هستید، به این احساس خود اجازه بدهید خود را نشان بدهد و گسترش پیدا کند.

دوری از اینترنت و ورزش کردن باعث می‌شود چابکی شما افزایش پیدا کند. سعی کنید از یک جا نشستن فاصله بگیرید، فعالیت بدنی انجام بدهید.

سوال: چگونه آماده شروع کردن بشویم؟ چطور انرژی لازم برای شروع کار را پیدا کنیم؟

براون: بسیاری از افرادی که من با آنها کار می کنم می‌گویند: “دیمون، من نمی دانم چرا شروع نمی‌کنم، من وقت آزاد بسیاری دارم.

جدول زمانی و برنامه داشته باشید

5 نکات کلیدی از زبان Damon Brown برای موفقیت در فریلنسری

آنها باید انگیزه پیدا کنند. آنها نمی‌فهمند که، کار بایستی با جدول زمانی و برنامه مدون همراه باشد. باید خود را مجاب کنید در زمان مشخصی یک کار را شروع کنید و به انتها برسانید.

من به همین روش کتابم را نوشتم، من برای نوشتن آن مهلت تعیین کردم. اگر بدون برنامه شروع به نوشتن کتاب می‌کردم هنوز هم آن را تمام نکرده بودم، و این مصاحبه وجود نداشت. من با خودم گفتم، در این مدت زمان باید یک پاراگراف مفید بنویسم.

شاید بگویید من وقت زیادی دارم، و می‌توانم با آزمون و خطا به استاندارد مورد نظرم برسم، اما در اشتباه هستید، هر چقدر وقت بیش‌تری داشته باشید، بیش‌تر وقت تلف خواهید کرد.

سوال: همه ما تجربه کرده‌ایم که بعضی روز‌ها انرژی بیش‌تری داریم، در این مواقع چگونه کار‌های فریلنسری را در اولویت قرار بدهم؟

براون: اگر انرژی زیادی دارید، روش‌هایی برای انجام کار پیدا کنید که می‌تواند حداکثر بازدهی را به شما بدهد.

وقتی انرژی زیادی را در درون خود احساس می‌کنید، دیر‌تر خسته می‌شوید، و کار‌ها را با انگیزه بیش‌تر انجام می‌دهید.

فرض کنید دچار سرما خوردگی شدید، در این زمان شما کار‌ها را به دو بخش ضروری و غیر ضروری تقسیم می کنید. شما کار‌های ضروری را ابتدا انجام می‌دهید و کار‌های غیر ضروری را برای بعد حواله می‌کنید تا بتوانید مدت بیشتری استراحت کنید. خب الان هم همین کار را انجام بدهید. کار‌های خسته کننده را در کار دیگری انجام دهید تا باز هم پر انرژی باقی بمانید.

روش index-card را امتحان کنید

2 نکات کلیدی از زبان Damon Brown برای موفقیت در فریلنسری

من به شخصه از روش Index-card استفاده می‌کنم. صبح که بیدار می‌شوم، اهداف آن روز را از قبل یادداشت کردم و آنها را مرور می‌کنم. این کار باعث ایجاد نظم می‌شود.

سوال: آیا در شرایط فعلی واقعاً کسی می‌تواند در زمینه فریلنسری به موفقیت برسد؟

براون: ما به دلیل برخورداری از فناوری و اینترنت قدرت بسیار بیش‌تری نسبت به گذشتگان داریم، چرا از این پتانسیل استفاده نکنیم؟ هزاران مقاله و مطلب آموزشی در دسترس ما قرار دارد، می‌توانیم با استفاده از آن‌ها مهارت خود را افزایش دهیم. و سپس پروژه‌هایی که به ما محول می‌شود را اجرا کنیم.

اعتماد به نفس داشته باشید و خود را دست کم نگیرید. شما می‌توانید به یک فرد تاثیرگذار تبدیل شوید. بسیاری از افراد قبل از انجام یک پروژه فریلنسری به دلیل عدم اعتماد به نفس خود را بازنده می‌دانند، و حتی حاضر نمی‌شوند ریسک کنند.

اگر می‌خواهید یک نویسنده فریلنسر موفق باشید، به نقاط قوت خود (تمرکز، چابکی، زمان و انرژی) نگاهی دقیق بیندازید. سپس کار‌ها و عادات روزانه خود را بر اساس نقاط قوت خود برنامه ریزی کنید.

فکر می‌کنید ویروس کرونا یک تهدید بزرگ است و باعث عدم موفقیت شما می‌شود؟ اشتباه می‌کنید، این پتانسیل در شما وجود دارد که تهدید را به فرصت تبدیل کنید.

حال که با نکات کلیدی از زبان Damon Brown برای موفقیت در فریلنسری آشنا شدید می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد ارزی و شارژ حساب پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت