ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

معرفی ۱۰ ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری در سال ۲۰۲۲ | ده کوین برتر برای ۲۰۲۲

زمان مطالعه 8 دقیقه

هر ماه، توسعه دهندگان بیشتری کوین های کریپتوی خود را منتشر می کنند، در عین حال ارزش کوین های قدیمی هم افزایش می یابد. در حال حاضر هزاران کوین کریپتو وجود دارد و بسیاری از آنها آینده امیدوار کننده ای در بازار دارند. در این مقاله به معرفی ۱۰ ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری در سال ۲۰۲۲ می پردازیم.

۱۰ ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری در سال ۲۰۲۲

در سال 2022، ممکن است شاهد افزایش قیمت کوین های خاصی باشیم یا حتی ممکن است برخی از کوین ها به بالاترین قیمت تمام دوران خود نیز برسند. با اینهمه، در سال 2022 باید به دنبال کدام کوین باشیم و چرا؟

ارز دیجیتال ARCANE

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

توکن Arcane که با نام ARCANE شناخته می شود، کوینی جدید در بازار کریپتو است که در نوامبر 2021 منتشر شد. با این حال، از آن زمان تاکنون شاهد افزایش محبوبیت این کوین بوده ایم تا جاییکه به حجم معاملات 24 ساعته 636000 دلار رسیده و ارزش بازار رقیق شده (به معنی محاسبه حجم بازار آینده یک پروژه است.) بیش از 1.3 میلیون دلار در کمتر از یک ماه رسیده است. درست است که نسبت به سایر کریپتوکارنسی ها این ارقام، اعداد کوچکی هستند، اما باید تازه وارد بودن ARCANE در بازار را نیز در نظر بگیرید.

ARCANE پس از انتشار اولیه، به نقطه پیک خود رسید، که البته یک اتفاق رایج در صنعت کریپتو است. اما همچنان جایگاه محکمی در بازار دارد و اکنون دوباره در حال افزایش است. با توجه به نوسانات گذشته آن، به نظر می رسد که مردم همچنان به ARCANE علاقه مند هستند و ممکن است شاهد آن باشیم که در سال 2022 جایگاه ویژه تری در بازار کریپتو داشته باشد.

علاوه بر این، این پلتفرم بر روی سرمایه گذاری در پروژه های ارزشمند DeFi متمرکز است و برای لیست ایالات متحده در OTCQB، که یک بازار سهام در رده متوسط ​​است که شرکت های نسبتاً جوان آمریکایی را لیست می کند، درخواست می دهد. در صورت موفقیت، می تواند یک پیشرفت فوق العاده برای ARCANE باشد و می تواند ارزش کوین آنها را افزایش دهد.

ارز دیجیتال Chiliz

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

کوین Chiliz (CHZ) تقریباً یک سالی می شود که وجود داشته و از زمان عرضه با ارزش بازار فعلی بیش از 2.6 میلیارد دلار و حجم معاملات 24 ساعته در حدود 317 میلیون دلار، به خوبی عمل کرده است.

مانند هر کوین دیگری، Chiliz هم فراز و نشیب داشته است. با این حال، در حال حاضر در رتبه بندی کریپتوکارنسی ها، رتبه 67 را از آنِ خود کرده است و ممکن است در سال 2022 رشد بیشتری داشته باشد و رتبه بهتری کسب کند.

همچنین شایان ذکر است که صرافی Chiliz، اولین صرافی ورزشی توکنایز شده (روندی است که در آن دارایی های مختلف به دارایی دیجیتال تبدیل می شوند.) در جهان است. بنابراین اگر به معامله توکن هایی که مستقیماً با تیم های ورزشی در ارتباط هستند علاقه دارید، پلتفرم مبادله آنها را بررسی کنید. این ایده ای بسیار جدید با آینده ای امیدوار کننده است.

ارز دیجیتال Elrond

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

Elrond از زمان ورود به بازار کریپتو در سپتامبر 2020، هم نقطه اوج و هم پایینترین سطح ممکن را تجربه کرده است. اما قیمت آن در طول سال 2021 به طور پیوسته رشد کرده و در نوامبر 2021 به نقطه اوج 490 دلار رسید.

اگرچه از آن زمان ارزش آن کمی کاهش یافته است، اما همچنان با حجم معاملات 24 ساعته تقریباً 300 میلیون دلار و ارزش بازار بیش از 7.7 میلیارد دلار، در بازار به خوبی عمل می کند. به نظر می رسد که Elrond در دنیای کریپتو به رشد خود ادامه خواهد داد و حتی ممکن است از رتبه 27 فعلی خود در رتبه بندی نیز پیشی بگیرد.

Elrond همچنین توسط Maiar، که یک کیف پول کریپتو محبوب است، و برنامه staking پشتیبانی می شود. می توانید با استفاده از Maiar، Elrond را با استیک کردن آن (دریافت سود، در ازای گرو گذاشتن ارز دیجیتال) از طریق طیف گسترده ای از ارائه دهندگان، به دست آورید، و می‌توانید پاداش های بسیار خوبی کسب کنید.

ارز دیجیتال Solana

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

Solana یا SOL، نام بسیار شناخته شده ای در دنیای کریپتو است که در حال حاضر در رتبه پنجم لیگ کریپتو، در کنار غول های این صنعت مانند بیت کوین و اتریوم قرار دارد. حجم معاملات 24 ساعته آن بیش از 3 میلیارد دلار و ارزش بازار آن حدود 6.8 میلیارد دلار است. می توان گفت، Solana یک مهره کلیدی است و به نظر می رسد آینده ی این کوین کریپتو بهتر و بهتر خواهد شد.

Solana در اواخر نوامبر 2021 به پایین ترین سطح خود در حدود 185 دلار رسید اما اکنون شاهد افزایش قابل توجه قیمت دیگری است. با توجه به جایگاه طولانی مدتی که در بازار کریپتو داشته است، به جرات می توان گفت که در سال 2022 در مورد این کوین، خبرهای خوب بیشتری خواهیم شنید.

اگر به Solana علاقه مند هستید، بهتر است طیف گسترده ای از پروژه های DeFi که توسط این کوین پشتیبانی می شوند، همچنین ماژول های Rust را که برای مبتدیان ارائه می دهند و دوره های جذب سرمایه که در آنها مشارکت می کنند، را بررسی کنید. این شرکت قصد دارد از پروژه ها و توسعه دهندگان کارامد حمایت کند، که می تواند موفقیت بیشتری را برای آنها در آینده نزدیک به همراه داشته باشد.

ارز دیجیتال Terra

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

Terra در سال 2018 تأسیس شد و کوین کریپتوی خود را که به نام LUNA شناخته می شود، در بهار 2019 در بازار عرضه کرد. از آن زمان تاکنون، با ارزش بازار فعلی بیش از 52 میلیارد دلار و حجم معاملات 24 ساعته حدود 23.5 میلیارد دلار، توانسته در صنعت کریپتو جایی برای خود باز کند و موفق شود.

در یک دوره، ارزش LUNA افزایش قابل توجهی داشت و در عرض یک هفته از 38 دلار به 61 دلار رسید. البته که هیچ راه مطمئنی برای دانستن اینکه قیمت آن در چند ماه آینده چگونه خواهد بود وجود ندارد، و Terra در طول سال های 2020 و 2021 چند افت بد را تجربه کرده است، اما با اینهمه مسیر گذشته و حال این کوین خیلی خوب به نظر می رسد.

LUNA اخیراً توسط صرافی کریپتو Injective پذیرفته شده است و اکنون توسط Stader Labs برای لیکویید استیکینگ (به سپرده گذاران این امکان را می دهد که از دارایی های قفل شده خود به عنوان وثیقه در فرصت های سرمایه گذاری و معاملات دیگر استفاده کنند.) پشتیبانی می شود. این گسترش و تنوع پیوسته ی LUNA، آن را به یک کوین کریپتوی امیدوارکننده برای سال های آینده تبدیل می کند.

ارز دیجیتال Avalanche

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

Avalanche یا AVAX اخیراً با افزایش قیمت تقریباً 200 درصدی بین سپتامبر و دسامبر 2021، در بازار کریپتو عملکرد بسیار خوبی داشته است. علاوه بر این، ارزش بازار آن به بیش از 28 میلیارد دلار و حجم معاملات روزانه بیش از 1.7 میلیارد دلار افزایش یافته است.

سازندگان AVAX همچنین در حال کار بر روی توسعه شبکه DApps و DeFi خود و همچنین چندین ادغام هیجان انگیز با یک سری پروژه مبتنی بر اتریوم هستند. بنابراین بهتر است در سال 2022 علاوه بر خودِ کوین، حواستان به تحولات بیشتر این کوین نیز باشد.

ارز دیجیتال Ethereum

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

اگر به دنیای کریپتوکارنسی ها علاقه مند باشید، قطعا نام Ethereum را شنیده اید. پس از بیت کوین، در حال حاضر Ethereum محبوب ترین و با ارزش ترین کوین در بازار است (اگرچه تفاوت قیمت قابل توجهی بین این دو وجود دارد). و با افزایش شدید قیمت تقریباً 800٪  فقط در سال 2021، اوضاع برای ETH بهتر از این هم می شود.

ارزش بازار Ethereum نیز بسیار شگفت انگیز است و در حال حاضر حدود 562 میلیارد دلار است و روز به روز در حال افزایش است. حجم معاملات 24 ساعته آن تقریباً 30 میلیارد دلار است. به طور خلاصه، Ethereum همچنان به رشد خود ادامه می دهد و قطعاً یکی از مواردی است که در سال 2022 باید زیر نظر بگیرید.

علاوه بر این، Ethereum اکنون در حال توسعه ETH 2.0 است، یک آپدیت برای بلاکچین اصلی که می تواند تراکنش های کارآمدتر و سازگار با محیط‌زیستی را ارائه دهد. این خبر بسیار خوبی برای Ethereum و کل بازار کریپتو است و Ethereum را تبدیل به گزینه بسیار مناسبی برای کسانی که می خواهند بدون آسیب رساندن زیاد به کره زمین وارد دنیای کریپتو شوند، می کند.

ارز دیجیتال Decentraland

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

Decentraland یک پلتفرم بسیار جالب است که با بسیاری از پلتفرم های دیگر در حوزه بلاکچین، متفاوت است. بازیکنان در این دنیای مجازی سه بعدی برای خرید یا فروش زمین و اشیا دیگر، از دارایی های کریپتوی خود استفاده می کنند. و این پلتفرم، کوین مخصوص به خود را توسعه داده است که با نام MANA شناخته می شود.

MANA چند سالی است که در دنیای کریپتو وجود دارد. در ابتدا در سال 2017 در بازار کریپتو عرضه شد و تا سال 2021 شاهد افزایش قیمت عمده ای نبود (که با توجه به اینکه محبوبیت کریپتو تازه در سال گذشته افزایش شدید داشته، بسیار منطقی است). حجم معاملات روزانه آن بیش از 1.7 میلیارد دلار و ارزش بازار آن حدود 8.2 میلیارد دلار است. پلتفرم جذاب واقعیت مجازی و کوین معتبر و شناخته شده Decentraland، آن را به کریپتوکارنسی جالبی تبدیل کرده که بهتر است در سال 2022 زیر نظر گرفته شود.

ارز دیجیتال KuCoin Token

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

ارز دیجیتال مناسب سرمایه گزاری

KuCoin بیشتر به دلیل صرافی کریپتوکارنسی عظیم جهانی خود شناخته شده است تا کوین خود. صرافی KuCoin یکی از بزرگ ترین صرافی ها در جهان است، اما در حال حاضر ارز آن یعنی KuCoin Token، نیز بسیار خوب عمل می کند.

KuCoin Token از سال 2017، قبل از اینکه صرافی اش شناخته شود، وجود داشته است. با این حال، مدتی طول کشید تا ارزش این کوین به طور پیوسته افزایش پیدا کند. در فوریه 2021، این روند افزایش آغاز شد و قیمت KuCoin Token بیش از 2000٪ افزایش یافت. علاوه بر این، ارزش بازار آن به طور قابل توجهی افزایش یافته و اکنون حدود 2.2 میلیارد دلار است. به طور خلاصه، این یک کریپتوی امیدوار کننده است که توسط یک شرکت معتبر پشتیبانی می شود و آن را به یک مورد جالب برای بررسی در سال 2022 تبدیل می کند.

KuCoin در تلاش است تا توکن خود را با آشکار سازی هایی در توییتر خود و افزایش مداوم تعداد جفت های معاملاتی که KuCoin Token را در میان تعدادی از صرافی ها می گنجاند، ارائه دهد.

بازار کریپتو، پتانسیل زیادی دارد

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های صنعت کریپتوکارنسی، غیرقابل پیش بینی بودن آن است. اما این اتفاق، لزوما چیز بدی نیست. صعود و نزول مداوم دنیای کریپتو، آن را بسیار جذاب کرده است و توانایی آن در میلیونر کردن یک شبه ی مردم به آن جذابیت بیشتری نیز می دهد. اگرچه سخت است بدانیم هر کوین چگونه پیش خواهد رفت، اما ارزش این را دارد که در سال 2022 به تعداد کمی از آنها امیدوار باشید.

منبع : makeuseof

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. علی ع گفت:

    سلام ازسایت ومقالات خوب ممنونم یک سوال آموزشی…. ملاک انتخاب ارز کاندید 2022 چی هست؟ لطفا راهنمایی کنین

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT