کدام بازی پول می دهد

کدام بازی پول می دهد ؟! بهترین بازی ها برای دریافت دلار

زمان مطالعه 5 دقیقه

سوالی که این روز های برای بسیاری کاربران و مخصوصا گیمرها وجود دارد: کدام بازی پول می دهد ؟ از چه داده هایی می توانیم برای تعیین سلامت و پتانسیل پروژه های جدید بازی و حوزه گیمینگ استفاده کنیم؟ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کدام بازی پول می دهد ؟!

در حالی که محبوبیت GameFi همچنان در حال افزایش است، هنوز بازی های واقعاً سرگرم کننده نسبتا کمی در بین 1322 بازی وجود دارد که واقعا توانسته باشند کاربران زیادی را جذب کرده و رشد های قابل توجهی داشته باشند. در بسیاری از موارد، ارزیابی پتانسیل یک پروژه فقط با نگاه کردن به چارت ها یا پیش بینی هایی که درباره آن منتشر می شود کافی نیست.

در عوض، سرمایه گذاران و تحلیلگران باید فراتر از داده های سطحی بروند و داده های پشت یک بازی را به عنوان معیارهای اصلی برای موفقیت یک پروژه در نظر بگیرند. در ادامه به سه ​​معیار کلیدی برای ارزیابی سلامت و پتانسیل یک پروژه GameFi اشاره شده است.

صنعت GameFi در مرحله اولیه و بسیار پر نوسانی قرار دارد و باعث می شود اگر پروژه اشتباهی را انتخاب کنید، تمام پول خود را از دست می دهید. بنابراین، در هنگام تجزیه و تحلیل پروژه ها، توجه به داده های اساسی بسیار مهم است.

معیار اول. تعداد کاربران در پروتکل

تعداد کاربران تعداد بازیکنان برنامه GameFi است و کلید عملکرد سالم اکوسیستم GameFi است. همچنین نشان دهنده محبوبیت پروژه بازی در بین کاربران است.

بر اساس داده های Footprint Analytics، تعداد کاربران GameFi از آوریل 2021 در حال افزایش بوده و به تعادل رسیده است. این به شدت با رشد سریع بسیاری از پروژه ها و توسعه مداوم بازار GameFi مرتبط است.

کدام بازی پول می دهد

کدام بازی پول می دهد

تعداد کاربران در زنجیره نشان می دهد که زنجیره های عمومی با تعداد کاربران بیشتر در 3 ماه گذشته عمدتاً وکس (WAX)، هیو (Hive)، پالی گان (Polygon) و بایننس اسمارت چین (BSC) هستند.

کدام بازی پول می دهد

کدام بازی پول می دهد

در میان بازی های این زنجیره ها، بازی Splinterlands، حدود 300000 کاربر روزانه دارد و بیش از 98٪ از کاربران زنجیره Hive را تشکیل می دهد. Splinterlands یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های بازی اخیر است، با توکن بومی SPS آن که قیمتی کمتر از 0.1 دلار دارد و به دلیل همین قیمت پایین، شرکت در بازی را برای کاربران زیادی امکان پذیر کرده است.

همچنین WAX توانسته تعداد کاربران بالایی را حفظ کند که نشان می دهد بازی های موجود در اکوسیستم WAX در مقایسه با سایر بلاک چین ها جذابیت بیشتری دارند. و بازیکنان می توانند به صورت رایگان بازی Alien Worlds را روی زنجیره آن انجام دهند و برای چند ساعت بازی 10 تا 15 دلار کسب کنند.

این را با اکسی اینفینیتی در زنجیره رونین مقایسه کنید، جایی که میانگین تعداد کاربران روزانه از 120000 به حدود 20000 در 6 ماه گذشته کاهش یافته است. تفاوت این عدد در این است که بیشتر فعالیت‌های کاربران بازی خارج از زنجیره انجام می‌شود و فقط تراکنش‌های مربوط به دارایی های درون بازی به صورت زنجیره‌ای تسویه می‌شوند. بنابراین، کارمزدهای بالای گاز برای تراکنش‌های زنجیره‌ای و ناکارآمد، دلیل کاهش پایگاه کاربران آن است.

در بین پروژه های موفق مختلف، 3 چیز اهمیت بالایی دارد:

علاوه بر داشتن انواع بازی که برای کاربران جذاب است، باید برای همه کاربران رمزنگاری قابل اجرا باشد و نیازمند به سرمایه زیادی برای ورود نداشته باشد.

مدل Play to Earn نیز شاخص مهمی برای محبوبیت بالای یک بازی در میان کاربران است. چرا که این بازی ها امکان کسب درآمد را برای کاربران فراهم میکنند.

در آخر هزینه گس یا کارمزد تراکنش ها باید پایین باشد.

معیار دوم. سرانه معاملات

از آنجایی که GameFi نسبت به بازی‌های سنتی به قابلیت‌های بیشتری از شبکه نیاز دارد، پروتکل‌هایی که از این پروژه‌ها پشتیبانی می‌کنند به هزینه گاز ارزان‌تر و تراکنش‌های سریع نیاز دارند. در نتیجه، بسیاری از بلاک چین‌ها زنجیره‌های اختصاصی را به‌طور خاص برای برنامه‌های بازی و بهبود قابلیت‌ها برای تسهیل استفاده بیشتر از پروژه و تراکنش‌های کاربر، مستقر می‌کنند.

طبق گزارش Footprint Analytics، تعداد تراکنش‌های سرانه در زنجیره WAX از آوریل 2021 تقریباً ثابت بوده است، در حدود 35 تا 50 تراکنش در روز، و WAX به پروژه‌هایی مانند Farmers World و Alien Worlds متکی است که بیش از از نیمی از معاملات در WAX را تشکیل می‌دهند.

از نظر قابلیت ها، WAX نه تنها از تراکنش های با فرکانس بالا پشتیبانی می کند، بلکه می تواند تا 8000 تراکنش در ثانیه را نیز پردازش کند که سریع است.

شایان ذکر است، میانگین تعداد تراکنش‌ها در آوالانچ از ژانویه در حال افزایش بوده است و در 16 مارس به 50 تراکنش رسیده است. در ابتدا با محبوبیت GameFi، آوالانچ جایگاه اصلی را در زمینه دیفای اشغال کرد و با محبوبیت GameFi به تدریج به GameFi تغییر مکان داد. به عنوان مثال، Crabada یک بازی است که در آن بازیکنان می توانند پادشاهی کرابادا را کشف کنند و در عین حال از طریق استخراج، غارت، پرورش، مبارزه، اکتشاف و صنایع دستی درآمد کسب کنند. این بازی اکثر معاملات شبکه آوالانچ را به خود اختصاص می دهد.

آوالانچ یک زنجیره L1 سازگار با ماشین مجازی اتریوم است که بر روی سرعت و هزینه‌های کم تراکنش تمرکز می‌کند و به توان عملیاتی تراکنش بیش از 4500 TPS و زمان پایان تراکنش کمتر از 2 ثانیه می‌پردازد. هدف این زنجیزه حل مشکلات مقیاس پذیری اتریوم است

کدام بازی پول می دهد

کدام بازی پول می دهد

همانطور که از داده ها می بینید، سایر بلاک چین ها مانند نیر و مون ریور اساساً زیر 30 تراکنش سرانه هستند.

معیار سوم. سرانه حجم معاملات

حجم تراکنش سرانه به میانگین مبلغ انتقالی به ازای هر کاربر اشاره دارد. این یک معیار بسیار مهم برای تجزیه و تحلیل پروژه های GameFi است زیرا سطح تعامل کاربر و سلامت محصول و طراحی توکنومیک را منعکس می کند. به عنوان یک سرمایه گذار، باید به ثبات ادامه روند حجم تراکنش سرانه برنامه نگاه کنید، به ویژه به دنبال رشد پایدار در داده های کاربر و افزایش درآمد توافق شده برای برنامه های مبتنی بر بازی باشید.یکی از قابل توجه‌ترین کاهش‌ها OKExChain است که از بالاترین میزان سرانه 20487 دلاری در می 2021 به تقریباً بدون حجم بعد از اکتبر رسید.

توسعه بازی های زنجیره ای OKExChain نسبتا کند است و محبوبیت پروژه های در دست برنامه ریزی نسبتا کم است.

کدام بازی پول می دهد

کدام بازی پول می دهد

از ماه فوریه، بلاک چین هارمونی، رونین و اتریوم در حال حاضر میدان اصلی نبرد برای حجم تراکنش سرانه GameFi هستند، به طوری که بیشتر تورهای زنجیره ای انفجاری در این زنجیره ها از 800 تا 4000 دلار به ازای هر نفر متغیر است.

برای ارزیابی اینکه آیا یک پروژه GameFi پتانسیل دارد یا خیر، باید به مدل پروتکلی که استفاده می کند نگاه کرد. اگر از یک مدل پروتکلی مانند مدل OKExChain استفاده کند، احتمال موفقیت آن کمتر است زیرا اکوسیستم زنجیره ای آن به کندی توسعه می یابد و هیچ برنامه دیگری وجود ندارد. اگر از یک مدل پروتکل روی Hive یا WAX استفاده کند، پتانسیل بیشتری دارد زیرا بر تجربه کاربر و حفظ نرخ رشد کاربر تمرکز دارد.

منبع: کریپتو اسلیت

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT