نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

7 پلتفرم برای نمایش نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

زمان مطالعه 8 دقیقه

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که علاقمند به کارهای فریلنسری می باشید، پس حتما می دانید که داشتن یک تجربه کاری مناسب چقدر می تواند در به دست آوردن پروژه های خوب به شما کمک کند. با این حال، خیلی از افرادی که تجربه های کاری بسیار خوبی دارند، در برخی مواقع نمی توانند آن طور که شایسته آن هستند کارهای خود را به نمایش بگذارند. این روزها با افزایش محبوبیت کارهای فریلنسری، سایت های بسیاری نیز به وجود آمده اند که به شما کمک کنند تا بتوانید نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید و رزومه خوبی برای خود تهیه کنید. یک نمونه کار با کیفیت می تواند به شما کمک کند تا کارفرمایان بسیاری را پیدا کنید و پروژه های خوبی را بگیرید که در نهایت درآمد شما را افزایش دهند. اما سوالی که برای خیلی از افراد پیش می آید این است که کجا می توانم نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارم ؟ در ادامه این راهنما قصد داریم شما را در این مسیر راهنمایی کنیم و پلتفرم هایی را معرفی نماییم که می توانید از آنها برای به نمایش گذاشتن نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی استفاده کنید. 

نقد درآمد ارزی

معرفی بهترین پلتفرم ها برای فریلنسرهای نویسنده  

پورتفولیو مجموعه ای از کارهای نویسندگی گذشته شما به عنوان یک نویسنده آزاد است. داشتن پورتفولیو در حرفه شما ضروری است زیرا همان چیزی است که شرکت ها و کارفرمایان برای تعیین اینکه آیا باید خدمات شما را استخدام کنند یا خیر در نظر می گیرند. برای آن که بتوانید نمونه کارهای خود را در معرض نمایش قرار دهید، سایت های زیادی وجود دارند، برای مثال ممکن است نام سایت ‌های پولی مانند Clippings.me و Journo Portfolio را شنیده باشید، اما لزوماً مجبور نیستید برای نمایش آثار خود هزینه بپردازید. از همین رو بیایید در این راهنما به پلتفرم ‌های رایگانی که در آنها می ‌توانید نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی خود نگاهی بیندازیم و مزایای بالقوه استفاده از این وب ‌سایت ‌ها را بررسی نماییم.

وب سایت خودتان را بسازید

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

ایجاد و استفاده از وب سایت خود برای به نمایش گذاشتن نمونه کارهای نویسندگی، بیشترین مزایا را برای شما خواهد داشت و به این وسیله احتمال این که نمونه کارهایتان در معرض دید کارفرمایان بیشتری قرار بگیرد نیز بالاتر می رود. شما در وب سایت خودتان از امکانات بسیاری برخوردار هستید، می توانید موضوع و فونت سایت خود را شخصی سازی کنید و همچنین دسته بندی های منحصر به فردی را برای نمایش آثار منتشر شده خود ایجاد کنید.

از طرفی می توانید وبلاگ نویسی را در وب سایت خود شروع کنید. به این ترتیب، پست های وبلاگ شما می توانند به عنوان نمونه کار نگارش شما نیز در نظر گرفته شوند. با این روش، نه تنها می توانید کارفرمایان را به خود جذب کنید، بلکه رفته رفته تعداد بازدید کنندگان شما بالا می رود و ترافیک بیشتری به دست می آورید، از همین رو، این امکان را خواهید داشت تا از طریق درآمد تبلیغات و بازاریابی نیز به کسب درآمد بپردازید. 

اگرچه برای دریافت دامنه com باید هزینه پرداخت کنید، اما اگر تازه شروع به کار کرده اید، بهتر است روی افزودن کارهای جدید به مجموعه خود و آشنایی با روش های ساخت وب سایت تمرکز کنید، پیشنهاد ما این است که در ابتدا با یک طرح رایگان در پلتفرم هایی مانند WordPress.com شروع کنید.

رسانه های اجتماعی

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

رسانه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام راهی عالی برای نمایش آثار در معرض دید مردم هستند.  شما می توانید نقل قول های منتخبی را از نوشته های خود در آورید  تکه های جالبی را از متن های نوشته خود انتخاب کنید و آنها را در یک پست یا استوری قرار دهید، سپس لینک مقاله و نوشته خود را نیز اضافه کنید. با استفاده از هشتگ‌ ها، عموم مردم می‌ توانند کار شما را به راحتی کشف، دنبال و به اشتراک بگذارند. در نظر داشته باشید که این روزها بسیاری از افراد بخشی از زمان خود را در شبکه های اجتماعی می گذارند، در صورتی که می خواهید از این شبکه ها به عنوان فضایی برای به نمایش گذاشتن کارهای خود استفاده کنید، بهتر است محتواهایی را به کار بگیرید که برای اغلب مردم جذاب و گیرا هستند و سعی کنید از ارائه محتواهای طولانی و خیلی تخصصی خودداری نمایید. در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد از شبکه های اجتماعی در زمان های خالی و استراحت خود استفاده می نمایند، بنابراین بهتری راه کار برای جلب توجه در این رسانه ها استفاده از محتواهای جذاب و سرگرم کننده می باشد. 

خرید با پی پال

همچنین این امکان وجود دارد که محتوای شما محبوب یا وایرال شود. وایرال شدن نوشته ها راه‌ خوبی برای مشتریان بالقوه است تا ببینند شما آنچه را که برای تولید محتوای جذاب نیاز است، در اختیار دارید. با این حال، از یاد نبرید که شما باید پروفایل رسانه های اجتماعی خود را به صورت حرفه ای بنویسید. بهتر است پیج کاری خود را از حساب شخصی خود جدا نگه دارید و به طور تصادفی اطلاعات و تصاویری که ممکن است بر روی تصویر کاری شما تأثیر منفی بگذارد را در حساب کاربری کاری خود به اشتراک نگذارید. 

لینکدین

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

لینکدین یکی از بزرگ‌ترین سایت های حرفه ای در جهان است که کارفرمایان را به کارجویان مرتبط می کند. چند راه برای به نمایش گذاشتن پورتفولیوی نویسندگی خود در این وب سایت وجود دارد. پروفایل لینکدین شما در اصل رزومه آنلاین شماست. بنابراین، می توانید لینک های مربوط به مقالات و کارهای منتشر شده تحت هر تجربه کاری خود را اضافه کنید. لینکدین به طور خودکار تصویر، عنوان و گزیده ای از محتوای نوشته شده شما را به مشتری یا کارفرمایان نشان می دهد. راه دیگر این است که لینک های مربوط به کارهایتان را به بخش ویژه پروفایل لینکدین خود اضافه کنید تا بتوانید کارهای خود را به نمایش بگذارید. 

بهینه سازی پروفایل لینکدین بسیار مهم است. داشتن یک کار بصری جذاب و کامل می تواند فرصت های شغلی نویسندگی آزاد بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. به عنوان مثال، زمانی که صاحبان مشاغل به دنبال فریلنسرها هستند تا تیم خود را کامل کنند، کاری که شما به نمایش می گذارید ممکن است همان چیزی باشد که آنها به دنبال آن هستند. استخدام ‌کنندگانی که لینکدین را جست ‌و جو می ‌کنند می ‌توانند به راحتی نمایه شما را ببینند و اگر توانایی های مد نظر آنها را داشته باشید، می ‌توانند با شما تماس بگیرند.

سایت Upwork

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

Upwork یک بازار جهانی است که فریلنسرها را به کارفرمایان متصل می کند. اگرچه ممکن است خیلی از افراد از این پلتفرم به عنوان یک پلتفرم تولید محتوا یاد کنند، اما این پلتفرم یک فضای خوب برای مبتدیانی است که می خواهند به صورت فریلنسر مشغول نویسندگی شوند. از طرفی حتی برای فریلنسرهای با تجربه تر که به دنبال مشاغلی با درآمدهای بالا هستند نیز این پلتفرم می تواند بسیار مفید باشد و نمونه کارهای شما را به نمایش در آورد. به طور کلی Upwork ارزش امتحان کردن را دارد. Upwork یکی از اولین پلتفرم هایی است که افراد برای پیدا کردن فریلنسرها به آن مراجعه می کنند و در این پلتفرم افراد بسیاری پیدا می شوند که حاضرند برای نویسندگان پول خوبی بپردازند. در ابتدا تنها کاری که نیاز است که انجام دهید، ساختن یک پورتفولیو مناسب در Upwork است. اگر فردی که به دنبال مهارت های شما باشد، شما را پیدا کند، پیامی برای شما ارسال می کند و از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود. از این طریق می توانید به راحتی یک پروژه فریلنسری به دست آورید!

پلت فرم Contently

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

Contently یک پلت فرم بازاریابی محتوا است که به مشتریان صنایع مختلف خدمات ارائه می دهد. به‌عنوان یک نویسنده، می ‌توانید با ایجاد حساب کاربری و افزودن مقالات منتشر شده خود به عنوان پروژه‌ ها در زیر نمایه خود، نمونه کارهای نویسندگی خود را در Contently به نمایش بگذارید. این پلتفرم، نمونه کارهای آپلود شده در سایت را مورد بررسی قرار داده و  فریلنسرها را با مشتریان خود مطابقت می دهد. قبل از انجام هر کاری، اطمینان حاصل کنید که تنظیمات دسترسی به حساب کاربری خود را فعال کرده باشید، با استفاده از این قابلیت کارفرمایان می توانند به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کنند و نمونه کارهای شما را مشاهده نمایند. 

وب سایت Medium

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

Medium یک پلتفرم انتشار آنلاین است که در آن می توانید در مورد طیف گسترده ای از موضوعات بنویسید. در Medium، می ‌توانید مقالاتی را منتشر کنید و برای هدایت خوانندگان لینک های داخلی را به وب‌ سایت خود قرار دهید، یا حتی می توانید محتوایی را که قبلا در جای دیگری منتشر کرده اید را دوباره در این پلتفرم ارسال نمایید. 

خرید با ویزا و مستر

با این حال، مطمئن شوید که حق انتشار مجدد محتوا را دارید. اگر محتوای شما یک پست وبلاگی است که در وب سایت خود نوشته اید، مشکلی نیست. اما شما نباید محتوایی را که برای مشتری نوشته اید، دوباره منتشر کنید. پس از آن که مدتی در این پلتفرم فعالیت کردید، اگر معیارهای Medium’s Partner Program را داشته باشید، حتی می توانید از انتشار محتوا در این پلتفرم درآمد کسب کنید.

سایت پینترست pinterest

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

نمونه کارهای فریلنسری نویسندگی

Pinterest وب سایتی است که در آن می توانید عکس ها و محتوای بصری بسیاری را در آن پیدا کنید و یا به اشتراک بگذارید. محتوای محبوب Pinterest حول موضوعاتی مانند مد، غذا و DIY می چرخد. بنابراین، این پلتفرم به ویژه برای نویسندگانی که در نوشتن چنین محتوایی تخصص دارند مناسب است زیرا کاربران پلتفرم به دنبال این نویسندگان هستند. در Pinterest، می ‌توانید با ایجاد پین ‌هایی از محتوای خود و سازمان‌ دهی آن‌ها به گونه ‌ای متمایز، نمونه کارهای خود را به صورت مستقل به نمایش درآورید. ممکن است یک وبلاگ نویس یا ناشر وب به کار شما برخورد کند و از نمونه کارهای شما استقبال کند و بتوانید با آنها همکاری داشته باشید. اگر تا به حال از Pinterest استفاده نکرده اید و به این وب سایت آشنایی کافی ندارید، پیشنهاد می دهیم قبل از آن که اقدام به فعالیت نمایید، کمی اطلاعات در مورد محتواهای محبوب به دست آورید و با نحوه تعامل افراد با این وب سایت آشنا شوید، چرا که به دست آوردن این اطلاعات باعث می شود با علاقمندی های مخاطبان آشنا شوید و به صورت استراتژیک محتوایی را انتخاب کنید که ممکن است افراد بیشتری را به خود جذب کند، از همین رو می توانید به سرعت در پلتفرم رشد کرده و کارفرمایان زیادی نمونه کارهای شما را ببینند و با شما همکاری به عمل بیاورند. 

با استفاده از بهترین نمونه کارهای فریلنسری خود، کارفرمایان را به خود جذب کنید!

اگر یک نویسنده مستقل هستید و به صورت فریلنسری کار می کنید، بهتر است از منابع و پلتفرم های مختلفی برای جذب مخاطب و کارفرمایان استفاده نمایید. برای آن که بتوانید مورد توجه افراد قرار بگیرید، بهتر است بهترین نمونه کارهای نویسندگی خود را انتخاب کنید و آنها را در معرض نمایش بگذارید، همچنین پیشنهاد می کنیم و توضیح کاملی از تجربه کاری خود ارائه دهید و به مواردی که به آنها تسلط دارید نیز اشاره نمایید تا کارفرمایان بتوانند اطلاعات کاملی را در مورد شما در اختیار داشته باشند. اگرچه همه مواردی که در این راهنما به شما معرفی کردیم می توانند در مسیر به نمایش در آوردن پروژه های شما، سودمند باشند. اما بهتر است به صورت استراتژیک چند وب سایت را انتخاب کنید و به صورت حرفه ای در چند مورد از این پلتفرم ها فعالیت داشته باشید. 

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.