کسب درامد از پادکست

بهترین روش کسب درامد از پادکست سال 2023 | کسب درامد از صدا

زمان مطالعه 6 دقیقه

بعد از آنکه مفهوم فریلنسری رنگ تازه‌ای به خودش گرفت و آدم‌ها این اعتماد و اطمینان را به دست آوردند که می‌توان از این طریق پولی به جیب زد، راه‌های جدید کسب درآمد دلاری و غیردلاری خودشان را نشان دادند. آن‌ها زیر یک سنگ بزرگ یا در دل کوه‌ها نیستند تا برای به دست آوردن‌شان به تیشه‌ی فرهاد نیاز داشته باشیم. کافی است روی استعداد و توانایی‌تان را حساب کنید. صدای خوب، خلاقیت در داستان‌گویی و آشنایی با ابزار ضبط و پخش صدا، تمام آن چیزهایی هستند که شما را به درآمد دلاری از طریق گویندگی، خوانندگی و نریتوری می‌رسانند. در این مقاله به بررسی بهترین روش کسب درامد از پادکست سال 2023 می پردازیم.

بهترین روش کسب درامد از پادکست سال 2023

تهیه‌ی کتاب صوتی، پادکست‌های آموزشی و سرگرمی، ضبط موزیک و هرآنچیزی که در حوزه‌ی صدا جای دارد، محتواهایی هستند که پتانسیل کسب درآمد دلاری از آن‌ها وجود دارد. می‌تواند از طریق یوتیوب، کست‌باکس، اسپاتیفای یا دیگر پلتفرم‌ها باشد یا انجام پروژه‌هایی که از طریق سایت‌هایی مثل Upwork به دست می‌آورید.
اگر نریتور، دوبلور، خواننده یا گوینده هستید یا دست‌کم توانایی انجام فعالیت در این حوزه‌ها را دارید، بدون معطلی برای پول‌ درآوردن از توانایی‌تان اقدام کنید. به عنوان فریلسنر امکان همکاری با پروژه‌های بین‌المللی از هر جای دنیا را خواهید داشت. چه به صورت آموزشی باشد یا مشارکت در یک پروژه‌ی جذاب. پس کسب درآمد از صدا آن هم به صورت دلاری از آن چیزی که فکرش را می‌کنید هم به واقعیت نزدیک‌تر است.

۱. کسب درآمد از صدا با Upwork

پلتفرم Upwork یک مجموعه معروف و محبوب برای فریلنسرهاست. کم‌تر فریلنسری وجود دارد که با این پلتفرم آشنایی نداشته باشد و از قابلیت‌های کسب درامد ارزی آن بی‌خبر بماند. این پلتفرم، اخیرا به پاتوق فریلنسرهای تولید محتوای صوتی تبدیل شده و پروژه‌های موجود در آن برای یک فریلنسر آهنگساز همیشه پر از درآمدهای کلان است. علاوه بر فریلنسرهای آهنگساز، افرادی دیگری که در حوزه‌های مختلف دیگر از جمله گویندگان داستان‌های صوتی، نریتورها و صداپیشگان فعالیت می‌کنند هم می‌توانند در این پلتفرم کسب درآمد داشته باشند. اگر به تولید محتوای صوتی علاقه‌مند هستید و تسلط کافی بر زبان‌های خارجی دارید، کافی است تا در سایت Upwork ثبت نام کنید تا با تکیه بر قابلیت‌های صوتی خود، کسب درآمد ارزی و دلاری داشته باشید.

۲. آموزش آنلاین خوانندگی در Takelesson

کسب درامد از پادکست

کسب درامد از پادکست

برای یک خواننده حرفه‌ای که دوره‌های تخصصی مثل سولفژ را پشت سر گذاشته است و با مبانی موسیقی آشنایی دارد، همیشه پروژه‌هایی برای کسب درآمد وجود دارند. از کلاس‌های آموزشی و حضوری که عبور کنیم، به دنیای وسیع و منعطف فریلنسری می‌رسیم. یک خواننده حرفه‌ای می‌تواند با استفاده از فضای ورک‌شاپ‌های آنلاین و استفاده از قابلیت‌های دنیای فریلنسری، برای آموزش آنلاین خوانندگی اقدام کند. برای مثال می‌توان از پلتفرم Takelesson برای این کار استفاده کرد و با برنامه‌ریزی‌های مختلف و جذب متقاضی و هنرجو، به کسب درآمد از صدا آن‌هم از نوع دلاری و ارزی مشغول شد.

خرید با پی پال

۳. کسب درامد از سایت ACX

کسب درامد از پادکست

کسب درامد از پادکست

اگر علاقه بسیاری به روایت داستان با صدای خودتان دارید، می‌توانید مهارت‌های خود در این زمینه را تقویت کنید و با اضافه کردن چاشنی فن بیان، به کسب درآمد ارزی مشغول شوید. البته فراموش نکنید که برای کسب درآمد ارزی این روش، علاوه بر تقویت فن بیان باید بر زبان انگلیسی و نحوه تلفظ درست واژه‌ها هم تسلط داشته باشید. پلتفرم ACX یکی از بهترین بسترهای موجود برای فریلنسرهایی است که می‌خواهند از طریق نریشن یا گویندگی کتاب‌های صوتی، به درآمدزایی بپردازند. برای شروع، می‌توانید یک پروفایل در سایت ACX بسازید و به صورت دورکاری به کار خود مشغول شوید. ناگفته نماند که درآمد گویندگی از این روش در مقام مقایسه با دیگر روش‌ها (مثل استخدام در مجموعه‌های دولتی و خصوصی) به مراتب بیشتر است.

۴. آگهی‌های رادیویی

کسب درامد از پادکست

کسب درامد از پادکست

برای کسب درآمد از صدا می‌توان روی ضبط آگهی‌های صوتی برای رادیو هم حساب ویژه‌ای باز کرد. بسیاری از برنامه‌های رادیویی با استفاده از فریلنسرهای تولید محتوای صوتی، برای ساختن تبلیغات رادیویی اقدام می‌کنند. اگر شما یک فریلنسر حرفه‌ای هستید و یک میکروفون درست‌ و حسابی در خانه دارید، می‌توانید بدون خروج از منزل و به صورت دورکاری به این کار مشغول شوید. برای شروع کافی است تا ایستگاه‌های رادیویی مختلفی که می‌خواهند با فریلنسرها کار کنند را پیدا کنید و چند نمونه کار برای آن‌ها بفرستید. البته این کار می‌تواند برای پادکست‌ها هم صورت بگیرد و شما وارد فاز همکاری‌های چندجانبه در این زمینه شوید.

۵. ساخت پادکست

احتمالا خودتان به خوبی می‌دانید که این‌روزها پادکست چقدر طرفدار دارد و می‌توان برای کسب درآمد از پادکست در این زمینه وارد کار شد. اگر احساس می‌کنید که ایده‌های خلاقانه‌ای برای تولید محتوای صوتی از طریق پادکست دارید، دست به کار شوید و اولین اپیزود را به زودی خلق کنید. جالب است بدانید که با استفاده از اسپانسرها و جذب آگهی‌های تبلیغاتی می‌توان از درآمد بسیار بالایی از طریق پادکست برخوردار شد.

نقد درآمد ارزی

۶. ایجاد یک کانال یوتیوب

اهمیت و کاربرد کانال‌های یوتیوبی بر هیچ شخصی پوشیده نیست. امروزه می‌توان با استفاده صحیح از یک کانال یوتیوبی یه گسترش انواع کسب‌وکارهای مستقل کمک کرد و البته به کسب درآمد از صدا هم رسید. اگر صدای خوبی دارید و از مهارت‌های ویژه خوانندگی یا گویندگی بهره‌مند هستد، می‌توانید یک کانال یوتیوبی با هدف آموزش گویندگی، خوانندگی و نریشن راه بیندازید. برای شروع کار در YouTube و کسب درآمد ارزی و دلاری از طریق صدا، مراحل زیر را در نظر داشته باشید:
ساخت حساب کاربری در یوتیوب.
تولید و انتشار محتوای جذاب با توجه به نیاز مخاطبان هدف.
دسته‌بندی کاربرمحور محتواهای تولید شده.
لذت از کسب درآمد دلاری
کسب درآمد از صدا

۷. ضبط صدا برای ویدیو

یکی از محبوب‌ترین روش‌های خانگی برای کسب درآمد از صدا، صداگذاری برای انواع ویدیوهاست. در این روش، با استفاده از صدای شما محتوای صوتی یک ویدیو آماده می‌شود و می‌توان از آن برای روایت بخشی از محتوای تصویری استفاده کرد. بسیاری از پلتفرم‌ها مثل یوتیوب وجود دارند که می‌توانند شما را برای دریافت چنین پروژه‌هایی کمک کنند. تنها کاری که برای موفقیت در این روش باید در پیش بگیرید، این است که بازاریابی مهارت خود را به صورت هوشمند و عالی برنامه‌ریزی کنید. برای مثال، شما می‌توانید با یک فریلنسر که در حوزه تولید محتوای تصویری در یوتیوب فعالیت می‌مند، وارد همکاری و قرارداد شوید و پروسه صداگذاری را برعهده بگیرید.

۸. همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی از طریق Fivver

صداگذاری برای تبلیغات و عقد قرارداد با آژانس‌های تبلیغاتی، از جمله روش‌های دورکاری و کسب درآمد از صدا تلقی می‌شود. پلتفرم‌های بسیاری مثل Fiverr وجود دارند که امکان همکاری فریلنسرهای تولید محتوای صوتی را با آژانس‌های تبلیغاتی فراهم می‌کنند. اگر تمایل دارید تا در حوزه صداگذاری برای تبلیغات تیزر، محتوای ویدیوهای سوشال و… مشغول به کار شوید، بهتر است تا چند نمونه‌ کار خفن و حرفه‌ای با صدای خود آماده کنید تا در هنگام مذاکره با کارفرما دستتان خالی نباشد.

پرداخت با ویزا و مستر

۹. خوانندگی

احتمالا با آگهی‌های تلویزیونی کوتاهی که یک خواننده در آن برای مدت‌ کوتاهی خوانندگی می‌کند، مواجه شده‌اید. خوانندگان فریلنسر که در این آگهی‌ها حضور می‌یابند، یک پاراگراف یا شعر کوتاه که در رابطه با تبلیغ محصول یا برند خاصی نوشته شده است را می‌خوانند. بسیاری از این فریلنسرها پروسه آهنگسازی و میکس و مسترینگ را هم برعهده می‌گیرند تا همه‌‌چیز در حرفه‌ای‌ترین حالت خود وجود داشته باشد.

برای کسب درآمد از صدا از این روش، کافی است به پلتفرم‌هایی که تا اینجای مطلب به آن‌ها اشاره شد، رجوع کنید. البته این پلتفرم‌ها برای کسب درآمد دلاری و ارزی به کار گرفته می‌شوند و می‌توانند موقعیت‌ها و فرصت‌های درآمدزایی منحصربه‌فردی را برای فریلنسرها فراهم کنند.

۱۰. کسب درآمد از سایت Voice 123

کسب درامد از پادکست

کسب درامد از پادکست

پلتفرم Voice 123 از آن‌ دسته مجموعه‌های حرفه‌ای است که با برنامه‌های تلویزیونی MTV و Universal Studios قرارداد همکاری دارد. برای کسب درآمد از صدا به صورت دلاری و بسیار حرفه‌ای می‌توان روی این پلتفرم حساب باز کرد و وارد دنیای بسیار رقابتی آن شد. ثبت نام در سایت Voice 123 رایگان است. اما برای بهره‌مندی از قایلیت پریمیوم آن باید ۳۹۵ دلار هزینه پرداخت کرد تا شانس دریافت پروژه‌های حرفه‌ای‌تر افزایش یابد. البته اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از صدای خود درآمد دلاری داشته باشید، نیازی به خرید اکانت پرمیوم و سرمایه‌گذاری آن‌چنانی نیست.

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.